Strona 1 z 1

[Zapowiedź] Magiczna Wieża

: 17 gru 2010, 01:31
autor: Rahael
MAGICZNA WIEŻA

Obrazek

Gatunek: platformówka/rpg/shmup

Wersja rpg makera: VX




Obrazek


Świat gry:


Ponoć świat powstał z chaosu. Mity i legendy mówią o chaosie, który przyjął formę demona, uosobienia zła. Więc jeżeli chaos był złem, to świat który z niego powstał powinien nim ociekać, złem, nienawiścią. Lecz tak się nie stało, gdzieś w tym wszechobecnym chaosie pojawiła się iskierka nadziei, pierwiastek dobra, który z czasem stał się równorzędnym przeciwnikiem dla zła. Od wieków wojownicy światła toczyli walki z wojownikami mroku, lecz bogowie doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że na Ziemi musi panować równowaga. Gdy jedna ze stron zdobywała zbyt dużą przewagę nad drugą, bogowie zsyłali na Ziemię herosa, który musiał przywrócić równowagę. Herosi zsyłani byli w różnych miejscach, w różnych nacjach i charakteryzowali się unikalnymi zdolnościami. Lecz byli zsyłani jako noworodki i musieli zostać najpierw odnalezieni.

Zarówno siły dobra jak i zła miały w swych szeregach wojowników, którzy władali magią. Łączyły się oni w niezwykle potężne klany, które często decydowały o przebiegach bitew. Magowie charakteryzowali się długowiecznością, ich wiek często sięgał nawet 1000 lat. Były to elitarne jednostki, więc nie każdy mógł dostąpić zaszczytu zostania Magiem. Adept magii musiał posiadać ponadprzeciętne umiejętności władania siłami umysłu. Magowie czasem wędrowali nawet kilkaset lat w poszukiwaniu swojego ucznia, nowego adepta magii, wyczuwając jego potencjał. Musiał on przejść rytuał, który między innymi obejmował kąpiel w fontannie życia, zapewniającej długowieczność. Następnie mentor przekazywał swoją wiedzę, uczył adepta wielu sfer magii oraz przetrwania aż do osiągnięcia przez niego pełnoletności, czyli 50 lat. Po osiągnięciu pełnoletności adept mógł zacząć ubiegać się o uzyskanie tytułu Maga. W tym celu musiał udać się do Magicznej Wieży, gdzie kryształ ma go przeprowadzić przez szereg prób, wysyłając adepta w różne strony świata, a także wszechświata. Adept, który nie podoła zadaniu zostaje na wieki uwięziony pomiędzy wymiarami, gdzie jego dusza zanika w nicości.


Obrazek


Fabuła


Nad światem znów zaczęły się zbierać ciemne chmury. Siły zła zbierały coraz to większe żniwo, zyskując coraz to większą przewagę. Było tylko kwestią czasu, by bogowie zesłali na Ziemię kolejnego herosa. Daimon, jeden z Magów światła miał wyjątkowo dużo szczęścia, ponieważ odnalazł wyjątkowego młodzieńca, który miał w sobie ogromny potencjał. Wiedział, że to najprawdopodobniej jest heros, więc zabrał go z rodzinnej wsi i osiedlili się w ustronnym i odosobnionym miejscu gdzieś wysoko w górach, by móc w spokoju szkolić adepta. Gdy pozostał już tylko miesiąc do osiągnięcia pełnoletności przez Zargasa, bo tak miał na imię adept, z nieznanych przyczyn Daimon już teraz go wysyła do Magicznej Wieży. Gdy ten dociera na miejsce i wchodzi do Wieży, Daimon zapieczętowuje wrota do Magicznej Wieży więziąc w nim Zargasa, przed którym jest arcytrudne zadanie opanowania mocy kryształu. Musi spróbować kontrolować kryształ, by mieć możliwość rozwiązania zagadki i odnalezienia prawdy...


Obrazek


Gameplay:


Gracz wciela się w rolę Zargasa i wędruje po światach, które udostępnia mu kryształ. Etapy są zazwyczaj krótkie, nie więcej niż 3 minuty gry. Wyjątkiem są walki z bossami, gdzie nie ma limitu czasowego. Poziomy są różnorodne i w większości przypadków posiadają dwie lub więcej dróg dojścia do celu. Po etapach rozrzucone są różne znajdźki, najważniejsze klucze odblokowują kolejne etapy, natomiast zebranie odpowiedniej ilości reliktów odblokowuje bonusowe etapy. Pozostałe znajdźki oraz medale za szybkie ukończenie etapu są brane pod uwagę podczas przyznawania odznak za osiągnięcia, za które z kolei można pozyskać unikatowe przedmioty bądź runy znacząco ułatwiające rozgrywkę. W Wieży znajduje się magiczne stworzenie, u którego można nabyć wiele run, magii czy przedmiotów, a jego oferta uzależniona jest od tego, w którym rozdziale aktualnie się znajduje gracz. Różnorodność poziomów nie polega jedynie na wieu drogach prowadzących do celu. Etapy będą także zagwierać elementy logiczne, jedne będą polegać na rozwiązaniu zagadek, inne będą czysto zręcznościowe, gdzie trzeba dosłownie wyskakać sobie ukończenie, a jeszcze inne będą polegać na wybiciu wszystkiego co się porusza... Przeciwników także będzie sporo, będą podatne na różne rodzaje magii, będą różnić się sposobem atakowania oraz poruszania. Na przykład duchy będą niewidzialne i pojawiać się będą kiedy bohater zbliży się do niego na daną odległość.

Magii też będzie sporo, o różnej sile rażenia, szybkości, atrybutów, o różnym kącie wystrzału czy o różnej grawitacji oddziaływującej na pociski. Magia, którą Zargas ma w danej chwili używać musi zostać uprzednio dołączona do ekwipunku.

Zargas może także w większości etapów używać run, które można przypisać do hotkeysów. Runy są jednorazowe i kosztują niemałą liczbę iskier, lecz dzięki nim gracz będzie mógł dostać się do wcześniej niedostępnych miejsc bądź znacznie ułatwić sobie przejście trudnego etapu na przykład spowalniając pociski wrogów.

Podczas swojej podróży bohater będzie mógł przybierać różne formy. Aby odblokować daną przemianę musi on odnaleźć na mapach wszystkie 5 wróżek odpowiadające danej przemianie.
Przemiany:

Infernas - Całkowita odporność na ogień, dzięki czemu będzie można pokonywać ogniste bariery. Cechuje się niskim poziomem HP, zwiększonymi obrażeniami (ognia), słabą odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20.

Aquas - Całkowita odporność na wodę. Dzięki tej formy będzie można popłynąć pod wodą do wcześniej niedostępnych pomieszczeń. Cechuje się średnim poziomem HP, dość słabymi obrażeniami (woda) oraz słabą odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20

Terras - Całkowita odporność na magię ziemi. Dzięki tej formie będzie można przesuwać ciężkie przedmioty. Cechuje się wysokim poziomem HP, słabymi obrażeniami (ziemia) oraz wysoką odpornością na ataki. Maksymalny poziom: 20

Podczas przemiany w alternatywną formę pasek koncentracji będzie malał w tempie zależnym od wielkości czynnika koncentracji. Koncentracja będzie także miała wpływ na szybkość regeneracji paska.


Obrazek


Muzyka


Głównie znane, w większości dynamiczne utwory z takich gier jak:

- final fantasy
- zelda
- sonic
- castlevania
- megaman
- mario
- metal gear solid
- donkey kong
- earthworm jim
- crash
i paru innych. Utwory głównie fortepianowe, jedynie podczas cutscenek, walki z bossem, title'a czy końcowych napisów będą towarzyszyć inne mp3.


Obrazek


Skrypty


- Silnik platformowej gry akcji by Tomoaky
- Paragraph Formatter by modern algebra
- Special Codes Formatter by modern algebra
- opadające okna w menu by Tomoaky
- Event Variable Bars by IceDragon
- Map Selection by SuperOverlord
- samegame by Tomoaky
- Pictures under Characters by woratana
- Multiple Timers by Glitchfinder
- Neo Message System 3.0 Beta by woratana
- Scene Menu ReDux + KGC Custom Menu Command by yanfly
- Diary by modern algebra
- Chapter Teller by wltr3565
- Icy Chapter Scene by IceDragon
- Set Actor's Max Level Snippet By Jet10985
Oraz kilkanaście pomniejszych, skryptów, bugfixów, snippetów.

Obrazek



W pełnej wersji przewidywana ilość etapów wynosi - 64
Przewidywana data premiery: I kwartał 2011