Goniec RM - numer 7
Moderator: ravenone
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Goniec RM - numer 7
No to jedziemy:)
Co dzisiaj?
- recenzje:
Kościak and Friends
Prototop 1 i 2
The Siege
- zapowiedzi
Septerra Core Dream About the Past
- artykuły
Optymalizacja zdarzeniówek w RM
System oceniania gier
- wywiad
Dante
http://www.goniecrm.prv.pl
Co dzisiaj?
- recenzje:
Kościak and Friends
Prototop 1 i 2
The Siege
- zapowiedzi
Septerra Core Dream About the Past
- artykuły
Optymalizacja zdarzeniówek w RM
System oceniania gier
- wywiad
Dante
http://www.goniecrm.prv.pl
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - numer 7
Ostatnio zaskoczyła mnie sugestia w jednym z wywiadów, że ktoś jako pierwszy użył udźwiękowienia dialogów. Pomyślałem "do cholery z tym", ale teraz - panie, panie, bez przesady, trylogii (i to RPGów) to na scenie było co najmniej kilka! =]Najprawdopodobniej będziesz pierwszą osobą w historii polskiej sceny rpg makera, która wyda trylogię.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Goniec RM - numer 7
Dokładnie, zapraszamy chociażby do zakładki GRY na tsukuru.pl (Czasoprzestrzeń 1-3, Qmai World 1-3)Jazzwhisky pisze:trylogii (i to RPGów) to na scenie było co najmniej kilka! =]
Cały numer jak każdy dla mnie bardzo pozytywnie, tylko mi bug wyskakuje gdy klikam w artykuł "System oceniania" Poprawcie to...
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Goniec RM - numer 7
No i znowu "pobrafili" mój artykuł. Na początku przy zapowiedzi nie było to aż tak widoczne, więc dałem spokój. No, ale teraz jak czytam to co rzekomo napisałem, to... Nieważne. Tutaj jest prawidłowa, oryginalna wersja artykułu o optymalizacji:
http://www.przeklej.pl/plik/optymalizac ... 14pa64l07t
http://www.przeklej.pl/plik/optymalizac ... 14pa64l07t
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Goniec RM - numer 7
Rave - u mnie twój text nie miał polskich znaków więc i tak nie mogłem go identycznie wkleić.
Być może przy korekcie coś uległo zmianie, ale nie wiem czy to w ogóle zmienia sens twojego artykułu, wg mnie nie.
Co do trylogii - gafa;) miałem na myśli 3 części na rm xp; nie doprecyzowałem.
Być może przy korekcie coś uległo zmianie, ale nie wiem czy to w ogóle zmienia sens twojego artykułu, wg mnie nie.
Co do trylogii - gafa;) miałem na myśli 3 części na rm xp; nie doprecyzowałem.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Goniec RM - numer 7
OK. Następnym razem będę słał z PL znakami w UTF-8
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - numer 7
Emm, to nadal pudło - tylko z pamięci - na pewno co najmniej 3 części miało Miasteczko Nowoczesne, była też trylogia Denorisus czy coś podobnego, ale za to ostatnie głowy sobie uciąć nie dam. Normalnie powinniście zatrudnić sobie kogoś do sprawdzania takich rzeczy, bo zdarzyło się podobnych "gaf" już całkiem sporo. =Pravenone pisze:Co do trylogii - gafa;) miałem na myśli 3 części na rm xp; nie doprecyzowałem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Goniec RM - numer 7
Heh, Denorisus 2 części wyszły. A Miasteczko Nowoczesne ponoć z 50;) ale nikt tego nie widział w całości poza autorem, który w każdym poście na rmxp wspomina ile tego już zrobił.:P
Poza tym nie jesteśmy komercyjnym zinem, nikt nam nie płaci za takie dłubanie w historii;).
Ja osobiście muszę wrócić do WA2 póki mam natchnienie więc to jest moim priorytetem:).
Poza tym nie jesteśmy komercyjnym zinem, nikt nam nie płaci za takie dłubanie w historii;).
Ja osobiście muszę wrócić do WA2 póki mam natchnienie więc to jest moim priorytetem:).
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - numer 7
"Heh", nie rozumiem takiego zachowania, najpierw piszesz, że "przecież chodziło o RMXP", a gdy się okazuje, że to też zostało napisane na ślepo (nawet sprawdziłem, tematy o trzeciej części Miasteczka są na rmxp.pl i forum TiTka+download, więc znów pleciesz) to sięgasz po ostateczny (i całkowicie błędnie rozumiany) argument "a w ogóle to nie jesteśmy komercyjni, więc możemy pisać bzdury i przekręcać artykuły jak się nam podoba".
Nie rozumiem też tej wstawki na temat swojej gry (co to ma do rzeczy?), ale wiesz, możesz pisać w swoim zinie co chcesz i jak chcesz, możesz odpisywać na wszystko w ten sposób, ale nie jest to żadne wytłumaczenie powtarzających się błędów wynikających z niewiedzy lub zwykłego lenistwa (czasem spytanie autora o jakiś szczegół to kilka sekund), bliżej takim odpowiedziom do kpiny.
Po prostu - przestańcie wreszcie pisać o rzeczach, których nie wiecie, tak jak radził chyba Ludz przy okazji pierwszego numeru. To nie jest kwestia gustu jak ostatnio próbował ktoś tłumaczyć swoje błędy, to kwestia zwykłej przyzwoitości (o formie odpowiedzi na uwagi nawet nie wspominając).
Nie rozumiem też tej wstawki na temat swojej gry (co to ma do rzeczy?), ale wiesz, możesz pisać w swoim zinie co chcesz i jak chcesz, możesz odpisywać na wszystko w ten sposób, ale nie jest to żadne wytłumaczenie powtarzających się błędów wynikających z niewiedzy lub zwykłego lenistwa (czasem spytanie autora o jakiś szczegół to kilka sekund), bliżej takim odpowiedziom do kpiny.
Po prostu - przestańcie wreszcie pisać o rzeczach, których nie wiecie, tak jak radził chyba Ludz przy okazji pierwszego numeru. To nie jest kwestia gustu jak ostatnio próbował ktoś tłumaczyć swoje błędy, to kwestia zwykłej przyzwoitości (o formie odpowiedzi na uwagi nawet nie wspominając).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Goniec RM - numer 7
Przestań, bo czepiasz się wyraźnie na siłę. Trylogia to coś mające trzy części jak myślę, a Mateusz o swoim miasteczku mówił gdzieś o czwartej części. Więc tutaj fail, ale z twojej strony. Coś czego ukazały się dopiero 3 części, a inne są w produkcji - nie można nazwać trylogią.
Szukasz takich "błędów" na siłe i opisujesz je jakby to było nie wiadomo co. Dobrze wiem, że jakby takie coś pojawiło się w Tokei nawet byś o tym nie wspomniał.
Szukasz takich "błędów" na siłe i opisujesz je jakby to było nie wiadomo co. Dobrze wiem, że jakby takie coś pojawiło się w Tokei nawet byś o tym nie wspomniał.
Cóż z nas za banda ignorantów... No, ale my przynajmniej nie mówimy takim tonem.Po prostu - przestańcie wreszcie pisać o rzeczach, których nie wiecie, tak jak radził chyba Ludz przy okazji pierwszego numeru. To nie jest kwestia gustu jak ostatnio próbował ktoś tłumaczyć swoje błędy, to kwestia zwykłej przyzwoitości
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - numer 7
Najprawdopodobniej będziesz pierwszą osobą w historii polskiej sceny rpg makera, która wyda trylogię.
Wiesz co, nie chce mi się nawet gadać, bo to już jest zwykłe gów*******o. Chcesz je dalej prowadzić - zapraszam na irc albo onet, ja na to dalej patrzeć nie będę.Noruj pisze:"błędów" na siłe
Gdyby ktoś czuł potrzebę sensownego dopisania się do tematu - proszę o kontakt via PM.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Goniec RM - numer 7
Recka Kościaka. Jak na 3 godziny grania przy takim natłoku żartów to jest to ogromny wysiłek i jak na grę humorystyczną jest to bardzo długo. Muza jest genialnie dopasowana i przywołuje ciekawe sytuacje z różnych filmów i gier. Humor jeszcze raz humor - ta gra jest nim przepełniona i wywołuje same pozytywne emocje, ale z humorem jest różnie raz na wozie raz pod wozem, ale czasami skrajnie wysoko i idzie boki zrywać. Trudno znaleźć drugą taką grę. Ocena zasłużenie wysoka.
Tekst Caesa:
Nie każda gra ma fabułę.Bez fabuły nie ma klimatu. A może ją opowiadać nawet jasno mówiąca co mamy przed nosem grafika - człowiek ubrany w ciepłe zimowe ubrania z wędką przy iglo zdaje się być rybakiem, który zajmuje się swoim życiem. Mamy jakość średnią jego wyglądu (jakośc grafiki), ale właśnie pasuje do świata gry i czyni jego spójność ! Mroźne miejsce, pada śnieg i rybak w zimowych ciuchach - to nadal więc jest fabuła mimo, że nie pada ani jedno słowo ! (Dzięki tym szczegółom odczytujemy czym zajmuje się ten koleś i jak wygląda to miejsce, w którym żyje) Jeśli ktoś nie dysponuje grafiką może zastąpić to przedstawieniem czym dana osoba się zajmuje.
Jeśli ktoś daje jakiejś grze ocenę za grafikę wysoką, za muzykę wysoką (bo ładna jakość utworów i ładne mapki) ale okazuje się, że po tym świecie biegają po prostu ludzie w letnich ciuchach i mówią jakieś głupoty nie na miejscu itd. ale jakość tego ładna więc ocenę zawyża to PO PROSTU kłamie. Niezależnie od wyglądu grafiki taka gra nie zasługuje na więcej niż zero. Podsumowując klimat tworzy spójność. P.S Gdzie mój tekst ? XD
Prototop to dobre gierki. Zasługują na dobrą ocenę, ale szkoda że większość poziomów to ksera jej freeware odpowiedników, które wg. mnie sprawdzały się nieco lepiej.
Siege wydaje się porządną minigrą.
Septera Core, zapowiada się spójną grą, ale fabuła w ogóle mi nie leży.
Tekst Ravea odnośnie programów VX, XP:
"nie używajcie więcej zdarzeń niż około 100" Przesada !
W tych programach jakimi są RM VX I XP max 10. 100 to przegięcie...100 eventów to jest przegięcie nawet w 2k3. Najlepiej niezależnie od wersji mieścić wszystko w kilku eventach.
"Nigdy nie róbcie map większych niż ~30x40"
To akurat sensowna rada, ale w 2k3 akurat lagi zależą od ilości eventów, bo nawet mapa 500x500 lagów nie czyni na takim rzęchu jaki posiadam.
"Jeśli tworzycie hud na obrazkach, ograniczcie używanie komendy 'pokaż obrazek'"
To też dobra rada...Ale trzeba było sprecyzować dlaczego. Nie sprecyzowałeś to ja sprecyzuję:
bo raz pokazany obrazek zostaje na ekranie kiedy wczytuje się go w nieskończoność przeciążona zostaje pamięć na jego ciągłe rysowanie od nowa.
Z tymi pętlami to nie rozwiązanie, bo to nie jest złoty środek odnoszący się do typowych zdarzeń rpgmaker, ale jakiegoś jedynego problemu, który cię kiedyś spotkał.
Wywiad z Dante: Mistrz Prowokacji ?
"Najprawdopodobniej będziesz pierwszą osobą w historii polskiej sceny rpg makera, która wyda trylogię. "
Największy fail jaki słyszałem.
Black Demons Skacia to trylogia i świetna w swoim zamyśle. Czasoprzestrzeń to trylogia, Kumai World to Trylogia. Co za ściema w ogóle, ale mam nadzieję, że ci to wybaczą. Miejmy nadzieję, że nie znasz tych gier, ale jakim sposobem ?
"Apropo plansz - skąd pomysły na różne poziomy, w których nie raz trzeba mocno główkować zanim znajdzie się rozwiązanie? "
"Pomysły przychodzą same. Wyobrażam sobie jakiś przedmiot i zastanawiam się co ja bym zrobił i szukam odwrotności. Genialne :)."
Wiele tych poziomów jest kserem poziomów z gier freeware jadących na podobnym pomyśle myślenia abstrakcyjnego. Szczególnie przykładem jest poziom, w którym nie można przeskakiwać przepaści, ale ją przejść. Grałem w kilka gier zanim odpaliłem Prototopa - były to proste minigry na abstrakcyjne myślenie w Prototopie...Prototop najbardziej kseruje z tej gry, w którą grałem przed odpaleniem Prototopa... Pograjcie chwilkę sami, a potem zagrajcie w Prototopa... http://www.victorygames.pl/Lab-14
"Moim skromnym zadaniem uważam, że coś motywuje twórców do wydawania grie. Może to są projekty-giganty (ToST, TW, TI, etc.)"
Mnie motywuje chęć spełnienia się twórczego w tym co przychodzi mi do głowy.
Tekst Caesa:
Nie każda gra ma fabułę.Bez fabuły nie ma klimatu. A może ją opowiadać nawet jasno mówiąca co mamy przed nosem grafika - człowiek ubrany w ciepłe zimowe ubrania z wędką przy iglo zdaje się być rybakiem, który zajmuje się swoim życiem. Mamy jakość średnią jego wyglądu (jakośc grafiki), ale właśnie pasuje do świata gry i czyni jego spójność ! Mroźne miejsce, pada śnieg i rybak w zimowych ciuchach - to nadal więc jest fabuła mimo, że nie pada ani jedno słowo ! (Dzięki tym szczegółom odczytujemy czym zajmuje się ten koleś i jak wygląda to miejsce, w którym żyje) Jeśli ktoś nie dysponuje grafiką może zastąpić to przedstawieniem czym dana osoba się zajmuje.
Jeśli ktoś daje jakiejś grze ocenę za grafikę wysoką, za muzykę wysoką (bo ładna jakość utworów i ładne mapki) ale okazuje się, że po tym świecie biegają po prostu ludzie w letnich ciuchach i mówią jakieś głupoty nie na miejscu itd. ale jakość tego ładna więc ocenę zawyża to PO PROSTU kłamie. Niezależnie od wyglądu grafiki taka gra nie zasługuje na więcej niż zero. Podsumowując klimat tworzy spójność. P.S Gdzie mój tekst ? XD
Prototop to dobre gierki. Zasługują na dobrą ocenę, ale szkoda że większość poziomów to ksera jej freeware odpowiedników, które wg. mnie sprawdzały się nieco lepiej.
Siege wydaje się porządną minigrą.
Septera Core, zapowiada się spójną grą, ale fabuła w ogóle mi nie leży.
Tekst Ravea odnośnie programów VX, XP:
"nie używajcie więcej zdarzeń niż około 100" Przesada !
W tych programach jakimi są RM VX I XP max 10. 100 to przegięcie...100 eventów to jest przegięcie nawet w 2k3. Najlepiej niezależnie od wersji mieścić wszystko w kilku eventach.
"Nigdy nie róbcie map większych niż ~30x40"
To akurat sensowna rada, ale w 2k3 akurat lagi zależą od ilości eventów, bo nawet mapa 500x500 lagów nie czyni na takim rzęchu jaki posiadam.
"Jeśli tworzycie hud na obrazkach, ograniczcie używanie komendy 'pokaż obrazek'"
To też dobra rada...Ale trzeba było sprecyzować dlaczego. Nie sprecyzowałeś to ja sprecyzuję:
bo raz pokazany obrazek zostaje na ekranie kiedy wczytuje się go w nieskończoność przeciążona zostaje pamięć na jego ciągłe rysowanie od nowa.
Z tymi pętlami to nie rozwiązanie, bo to nie jest złoty środek odnoszący się do typowych zdarzeń rpgmaker, ale jakiegoś jedynego problemu, który cię kiedyś spotkał.
Wywiad z Dante: Mistrz Prowokacji ?
"Najprawdopodobniej będziesz pierwszą osobą w historii polskiej sceny rpg makera, która wyda trylogię. "
Największy fail jaki słyszałem.
Black Demons Skacia to trylogia i świetna w swoim zamyśle. Czasoprzestrzeń to trylogia, Kumai World to Trylogia. Co za ściema w ogóle, ale mam nadzieję, że ci to wybaczą. Miejmy nadzieję, że nie znasz tych gier, ale jakim sposobem ?
"Apropo plansz - skąd pomysły na różne poziomy, w których nie raz trzeba mocno główkować zanim znajdzie się rozwiązanie? "
"Pomysły przychodzą same. Wyobrażam sobie jakiś przedmiot i zastanawiam się co ja bym zrobił i szukam odwrotności. Genialne :)."
Wiele tych poziomów jest kserem poziomów z gier freeware jadących na podobnym pomyśle myślenia abstrakcyjnego. Szczególnie przykładem jest poziom, w którym nie można przeskakiwać przepaści, ale ją przejść. Grałem w kilka gier zanim odpaliłem Prototopa - były to proste minigry na abstrakcyjne myślenie w Prototopie...Prototop najbardziej kseruje z tej gry, w którą grałem przed odpaleniem Prototopa... Pograjcie chwilkę sami, a potem zagrajcie w Prototopa... http://www.victorygames.pl/Lab-14
"Moim skromnym zadaniem uważam, że coś motywuje twórców do wydawania grie. Może to są projekty-giganty (ToST, TW, TI, etc.)"
Mnie motywuje chęć spełnienia się twórczego w tym co przychodzi mi do głowy.