Strona 1 z 1

Goniec RM - nr 15

: 24 paź 2010, 21:00
autor: ravenone
Witamy ponownie i zapraszamy do lektury.
Dzisiaj:
recenzja - System RPG Pustkowia Chaosu
zapowiedź - Tale of Arethium
analizy - TBSy w rmxp
- Powody porzucania projektów
Tworzymy mapy - część druga
wywiad z Colombosem

www.goniecrm.prv.pl

Re: Goniec RM - nr 15

: 24 paź 2010, 21:43
autor: X-Tech
Powiem, że się cieszę, bo akurat nudzę się i zacząłem przeglądać trochę forum.
Wiadomo już z góry do którego tematu arta zajrzę (powody porzucania projektów)

Na temat samych podawanych przyczyn to można tylko wybuchnąć śmiechem - nie ma co się rozmyślać ostatnio widzę z mody wyszedł spalony dysk na rzecz - "ja to mam real lajfa, nie mam czasu na rpgmaker"...taki kolejny powód z dupy mający kolejny raz odwrócić uwagę od lenistwa autora, albo jego braku umiejętności. Po co się jednak załamywać i pisać takie głupoty - wystarczy następnym razem pomyśleć zanim się przystąpi do robienia gierki.

Trzeba sobie uświadomić, że robienie gry to ciężka praca, a ciężką pracą nie jest tworzenie mapek. Jeśli ktoś zaczyna od mapek z jakiś znalezionych grafik w internecie, które mu się spodobały niech sobie lepiej daruje, bo nic z tego nie będzie. Jeśli napaćka pustych z wyobraźni lokacji i labiryntów to się okaże, że na czymś takim będzie zbyt trudno zaprojektować jaką kolwiek grywalność i się nie pogubić.


Wystarczy 15 minut dziennie, żeby zrobić niezłą grę, albo choć jej epizod jeśli jesteśmy powolni. Więc w sumie to potrzebujemy - około 14-24 godzin łącznie...Jeśli wiemy ile dziennie możemy przy tym spędzić jest nam łatwiej po prostu rozkładać sobie pracę...Dobrą grę da się zrobić spokojnie więc w 2 tygodnie do miesiąca - siedząc dziennie od kilkunastu minut do godzinki.
Dlatego jak ktoś pisze, że nie ma czasu na rpgmakera to zwyczajnie w świecie znak, że wszystko schrzanił - zaczęło go to męczyć co jest oczywiste - bo od map się nie zaczyna tylko od przemyślenia co dokładnie ma się na nich ma dziać i dopiero od tego ma zależeć ich kształt i wygląd...Na tzw. pustych gotowych terenach gry się nie robi robi się wszystko po kolei tak jak gramy w grę od A-Z.

Następna podstawa - trzeba mieć przygotowaną grafikę wcześniej do robienia gierki w rpgmaker, a co to znaczy mieć przygotowaną grafikę ? To znaczy mieć wszystkie klocki, którymi chcemy przedstawiać naszą historyjkę. Musimy wiedzieć z czego i gdzie i na czym ją chcemy budować dopiero wtedy dobieramy zestaw graficzny do naszego pomysłu.
Chcemy grafikę spójną ? Proszę bardzo - wybieramy tylko to co nam potrzebne z ripów z jednej gry. Spójnie jest i pięknie jest. Możemy też wziąść prace w jednym stylu od jednego rysownika. Kiedy mamy już grafikę możemy budować dzieło w rpgmaker.

Jeśli kiepszczymy w pisarstwie to poszerzanie ilości słów w całej grze o wydarzenia opisowe mało obchodzące bohatera jak np: informacja dla gracza o tym, że w państwie bla bla była wojna z orkami - to gwarancja kolejnych porcji nudy dla grającego, bo jeśli naszej postaci to nie interesuje w jej problemach to taka informacja jako np: wstęp do gry to totalny fail.

Najważniejszą rzeczą jak zauważyłem w grach nie jest fabuła, ale postaci.
Postaci = ich osobowość i charakterystyczne zachowania w różnych sytuacjach to podstawa całego pisarstwa w grze, żeby postaci były rozpoznawalne. Popatrzcie sobie np: w takim Czasoprzestrzeń tam każda postać ma osobowość ta ich osobowość prowadzi całą grę.

Re: Goniec RM - nr 15

: 25 paź 2010, 11:25
autor: Noruj
Ten temat jest magiczny.
Pokazuje mi, że ostatniej odpowiedzi udzielił X-tech, a tej wiadomości nie widzę.
A z TA pokazuje mi, że " ten temat nie istnieje "