Strona 1 z 4

Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 18:36
autor: Jazzwhisky
Obrazek


Najpierw trzy zdania historycznego wprowadzenia. Od pierwszej edycji Golden Forków mija właśnie 10 lat, w ciągu których odbyło się łącznie osiem edycji konkursu. Były to chwile fajne i bardzo fajne, a w imprezie na przestrzeni lat wzięło udział prawie 200 prac, nie licząc Zapowiedzi. Razem - stworzyliśmy imprezę w której uczestniczyły setki (a może i więcej?) osób, napędzaliśmy wielu młodych twórców i zapewnialiśmy autorom, uczestnikom i graczom długie godziny zabawy. Wszystko naprawdę pięknie, ale...


Formuła Konkursu
Niektóre tytuły zostały przegapione. Inne - niedocenione. Stąd pomysł na dogrywkę, dodatkowy konkurs goldenforkowy, w którym zmierzą się tytuły, które nie załapały się na laury w żadnej z ostatnich imprez, lub w ogóle - z różnych przyczyn (np. gry konkursowe, brak odpowiedniej kategorii w roku, nieaktywność autora etc.) - w nich nie uczestniczyły.

GFS2 obejmie łącznie cztery kategorie, by wyłonić czterech dodatkowych zwycięzców GF z lat 2006-2011. Wszystko w tradycyjnym podziale na RM2k(3)/RMXP i Pełne Wersje/Dema. Z marszu do konkursowego zestawienia zebrałem wszystkie produkcje z czwartych miejsc w GF2k7-2k11 oraz - jeśli prac było wyjątkowo dużo i/lub punktacja bliska - kilka dodatkowych tytułów z niższych miejsc w klasyfikacjach.

To jednak nie koniec - czekam także na WASZE zgłoszenia i aktywność (Wszystko w tym temacie, ew. na PM).

Po pierwsze - możecie pomóc, zgłaszać swoje ulubione (i pasujące do jednej z kategorii) tytuły, które mimo publikacji w latach 2006-2011 nie uczestniczyły w GF. Uwaga, nic hurtowo - każdy użytkownik może zgłosić do konkursu tylko jedną, wybraną grę innego autora.

Po drugie - możecie też zgłaszać własne, nieukończone i NIEPUBLIKOWANE nigdy produkcje bez względu na wersję RM. Gorąco zachęcam do wygrzebywania z własnych HDD i dysków optycznych skrawków dem i nieukończonych zarysów gier, to najlepsza okazja by pokazać je graczom, zaspokoić ciekawość co do reakcji innych i wziąć udział w konkursie, a nawet - zaliczyć nieoczekiwany powrót scenowy.
Co ważne - jeśli otrzymam prace od minimum 5 uczestników to - zamiast dopisywać je do istniejących list - wystartują one we własnej, dodatkowo nagradzanej kategorii konkursowej! Pamiętajcie jednak - ta część konkursu jest pomyślana dla nieukończonych, niewydanych dotychczas produkcji na którymi już nie pracujecie. Zgłoszone tytuły nie będą mogły wziąć udziału w głównym konkursie GF2013, chyba, że w efekcie postanowicie wznowić prace i wydacie przed końcem roku rozszerzoną, domkniętą wersję gry.

Po trzecie - w temacie pojawiła się preeliminacyjna (nieanonimowa!) ankieta (bez możliwości zmiany raz oddanego głosu) dla Pełnych Wersji, które zajęły w GF niższe miejsca, ale zebrały sporo punktów. Trzy najlepsze tytuły zostaną dodane za tydzień do głosowania głównego.

Po czwarte - część tytułów jest już niestety trudno osiągalna. Przed głosowaniem będę się starał zebrać co tylko się da, ale jeśli dysponujecie archiwami ze starszymi grami i/lub szukacie któregoś z tytułów do ściągnięcia - dajcie znać w temacie.

AKTUALNA BAZA PEŁNYCH WERSJI

RM2000/2003
Dragon Hell (GF2k7, Luke)
Rozpierdziawa (GF2k7, kalafior)
Qmai World 3 (GF2k8, Gaido)
Shine (GF2k9, Ska'ciu)
Opowieść Miko (GF2k10, Ska'ciu)
Oddech (GF2k11, Lord Drachanel)
Czeluść (2009, Grimm)
Qmai World 1 (2007, Gaido)
Szajba (2010, X-Tech)
Lord Drachanel (Rahim)
RMXP
Gra Przygodowa (GF2k7, Mertruve)
Kwadrat (GF2k9, Sabikku)
Dragon Adventure (GF2k10, Sabikku)
Septerra Core: Dream About The Past (GF2k10, Neko)
Shattered (GF2k11, Ekhart)
The Bright Side of Life (2010, Noruj)
Wzór (2010, Colombos)


AKTUALNA BAZA DEM

RM2000/2003
Other World (GF2k7, ŻbiX)
Dragon Ball Another Story (GF2k8, mac402)
Ziemia: Opętanie (GF2k8, Kitabake)
Mahou no Sekai (GF2k9, Ska'ciu)
Pokémon Marcos (GF2k10, Marcos)
Warzelnia 2.0 (2007, Super Vegeta)
Ripentiro (2006, Ripen)
Demonologia (Rahim)
Mystery Knight (Rahim)
Wind of Eladora (FSM) v.1 (Rahim)
Wind of Eladora (RTP) v.2 (Rahim)
RMXP/RM95
Pokemon Saturn (GF2k7, Legendario)***
The Story of Tavalar (Gk2k8, DarkCloud)***
Insanity (GF2k10, Greyhawk)***
World Of Arkania (GF2k11, AvK)
Star Wars - Way of the Jedi (GF2k11, Noruj)
Burzowe Wzgórze (GameBoy)
Na Ratunek Kurom (Dragon Kamillo)
Pamiętnik Samuraja z wakacji w Hadesie (Dragon Kamillo)
Bez tytułu (Dragon Kamillo)
Bez tytułu 2 (Dragon Kamillo)


*** - download szczególnie poszukiwany!

Terminy konkursowe
Zgłoszenia - już otwarte, przyjmowane będą minimum (w zależności od zainteresowania) do 22 Października włącznie.
Głosowania - wystartują nie wcześniej niż 23 października i potrwają co najmniej do 27 października włącznie (w ew. kategorii niepublikowanych prac autorskich - na pewno dłużej).


Rezultaty i Nagrody
Szczegóły co do zasad wyłaniania zwycięzców (jeśli pamiętacie poprzednie konkursy - głosowanie, raczej bez sensacji) zostaną przedstawione przed głosowaniami, po zebraniu wszystkich zgłoszeń.

Pamiętajcie, konkurs ponownie niesie ze sobą dodatkowe wartości. Nadsyłając zgłoszenia gier, które nie załapały się dotychczas na GF - macie możliwość przypomnienia innym o dobrych, a przegapionych tytułach (i ich autorach!) wydanych na przestrzeni ostatnich lat. Nadsyłając własne prace zachęcacie innych do publikacji swoich - być może latami ukrywanych - prac i rywalizacji w konkursie. Ponadto - dzięki Wam - konkurs będzie ostatecznym testem przed GF2013 i pomoże przygotowaniom przed grudniową imprezą.

Nagrodami w konkursie będą - goldenforkowe rangi obrazkowe na forum oraz ew. prawa moderatora w działach Gry i Zapowiedzi. Dodatkowo - jeśli w konkursie pojawi się wystarczająco dużo autorskich zgłoszeń do utworzenia specjalnej kategorii konkursowej, dla zwycięzcy przewidziana jest dodatkowa nagroda rzeczowa!

Ponadto! W uznaniu za waszą aktywność - WSZYSCY uczestnicy konkursu, którzy nadeślą własne prace zyskają możliwość wydania dodatkowego punktu podczas głosowania w każdej z kategorii konkursowych GF 2013. A na dobitkę, podobny bonus będą mogli zdobyć przy okazji mini-konkursu wszyscy głosujący w GFS i GFS2. =)



Na koniec
Bonusowy łyk historii - jeśli wydawało Wam się, że nie zachowało się nic z pierwszej edycji GF; jeśli wydawało Wam się, że konkurs powstał by łączyć scenowe community i przyświecały mu wielkie i prawe idee; jeśli wydawało Wam się, że dekadę temu wszystko było "lepsze i większe"; jeśli jesteście psychicznie odporni - polecam autorski raport Staniora (w mp3!) sprzed 10 lat z chatu, na którym odbywała się ówczesna, pierwsza goldenforkowa impreza (połączona z premierą RM2003PL):
Stanior - Bractwo.mp3


To aktualnie wszystko, jest tego sporo, ale i tak starałem się być zwięzły. Wszelkie uwagi i komentarze - w temacie, please.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 19:12
autor: Noruj
"Bractwo" Staniora jest świetne :D Nie ogarniam tamtych czasów, ale kilka razy tego słuchałem i mimo to uśmiałem się :D
Zaczyna się drętwo, a potem już tylko lepiej :)

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 19:59
autor: Pantera
Jazzwhisky pisze:Na koniec


O kurna.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 20:24
autor: GameBoy
Dawać swoje śmieci!


Burzowe Wzgórze - gra na jakiś konkurs Ultimy, miała być to produkcja trochę w stylu Portalu - główna bohaterka może poruszać się swoim odbiciem w wodzie i manipulować obiektami, które również odbijają się w wodzie. Niestety skrypt kontrolujący odbicie napsuł mi sporo krwi m.in. tym, że po skopiowaniu eventu na inną mapę wszystko się psuło.
DOWNLOAD
Skrin:
Obrazek


Jak będzie brakować gier w tej kategorii to wrzucę jeszcze jeszcze jeden niedokończony konkursowy projekt (niestety jak teraz go włączyłem to okazał się gniotem, dobrze, że go nie skończyłem xd).

EDIT: Warzelnia faktycznie ma chyba najlepszy ABS z jakim się spotkałem w makerówkach, chociaż to może nostalgia przeze mnie przemawia.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 20:32
autor: Ozzaku
Świetnie, jak tylko w pn odzyskam płytę z moimi niedokączonymi projektami zasypie temat swoim śmietnikiem ^^'

Co do zgłoszeń czyichś gier miło by było zobaczyć Warzelnie Super Vegety
Gierka ma bardzo fajny system walki, mapping jak i reszta nie powala, ale tak rozwiniętej mechaniki nie widziałem jeszcze na scenie, nie licząc kilku wyjątków.

Obrazek

POBIERZ:

http://www.rpgmaker.pl/gry/w/warzelnia/warzelnia.zip

TUTAJ MACIE RECKĘ:

http://www.rpgmaker.pl/?co=gry&typ=rev&id=warzelnia

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 20:44
autor: Jazzwhisky
GameBoy pisze:Niestety skrypt kontrolujący odbicie napsuł mi sporo krwi m.in. tym, że po skopiowaniu eventu na inną mapę wszystko się psuło.

Pomysł ambitny i w praktyce chyba niewykonalny - ściągnąłem i nawet próbowałem przejść =))), ale zakładam, że nie wydostanę się z drugiej mapy po lewo (co najwyżej udaje mi się zawiesić grę na białym ekranie, lub łazić i teleportować się odbiciem)?

@Rahim - demo Warzelni 2.0 dorzucone do listy. Trzeba przy tym uczciwie dodać, że ten BS z Warzelni - jak SV sam gdzieś potwierdzał - został ongi przekopiowany z jakiegoś zachodniego tytułu. ;)

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 21:01
autor: GameBoy
To jest raczej tylko tech demko, bo przy poprawianiu problemów ze skryptem uznałem, że nie ma sensu robić map, bo ta praca i tak pewnie pójdzie na marne, no i dużo się nie pomyliłem.
Zresztą jak otworzysz to w XP to zobaczysz, że poza tymi 2 mapami (i jedną startową z titlem) nie ma tam nic więcej. Jako, że była to produkcja na konkurs to pewnie i tak nie byłaby dłuższa niż 20-30 minut.

Sam pomysł natomiast nie jest jakoś przesadnie skomplikowany, problem sprawia w zasadzie tylko kosmetyczna sprawa - wyświetlanie odbicia gdy sterujemy prawdziwą postacią. Teoretycznie można by się obejść bez tego, ale jednak gra by wtedy sporo straciła na tym.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 21:03
autor: Noruj
Wrzuciłbym swoje stare śmieci jak Doctrine, albo The Bright side of Rock, ale poszukiwania spezły na niczym : (

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 21:17
autor: Soul
A widział ktoś może wersję "Shine", w której da się ukończyć pierwszą misje?
Polega ona na zabiciu wszystkich potworów z sąsiedniej mapy, ale niestety Ska'ciu zrobił respawn potworów po wyjściu z mapki, więc jest to niewykonalne. (Chyba, że jest na to inny magiczny sposób.)

Z tego co wiem World Of Arkania jest do pobrania na twierdzy.


Lista poprawiona.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 21:21
autor: Ozzaku
Ja mam dużo takich tech dem O_o
Rozumiem co czujesz Gameboy, najgorsza jest ta niemoc.

Re: Golden Forki Special II

: 12 paź 2013, 23:57
autor: Kleo
O tych grach z czerwonymi gwiazdkami to nawet nie słyszałam, bo już reszta jakoś tak bardziej znajoma. Jak ktoś wykopie je skądś, to niech koniecznie jakoś udostępni.
Wrzucajcie swoje stare śmieci, z chęcią pogram.
GameBoy - mało coś w tym demku, szkoda, bo ładnie wygląda.

Re: Golden Forki Special II

: 13 paź 2013, 14:26
autor: lorak
Jeszcze jakby X-tech wrzucił swoje Ninja Sword Revenge to by fajnie było :)
W ogóle bajerancka to była gierka, z systemem particli lecących spod nóg i dźwiękami z UT i CSa.

Re: Golden Forki Special II

: 13 paź 2013, 14:45
autor: Ozzaku
X robi gry dla siebie, musiał byś go ostro męczyć :D

Re: Golden Forki Special II

: 13 paź 2013, 17:56
autor: lorak
Haha znalazłem ją:

NINJA SWORD REVENGE
https://www.dropbox.com/s/xo2mr9uycg3lk ... EVENGE.rar

Spojrzałem na gry z gwiazdkami i zdaje mi się, że miałem gdzieś kiedyś ukrytą Grę Przygodową Merta. O ile to ta z ręcznie robioną czarno-białą grafiką.

Re: Golden Forki Special II

: 13 paź 2013, 18:16
autor: Jazzwhisky
Poczekam jeszcze na ew. wypowiedź X-Techa, ale z tego co widzę NSR, mimo, że jest starszym projektem, to była opublikowana dopiero w zeszłym roku, nie spełnia więc wymogów tego konkursu (nie jest ani z lat 2006-2011, ani nigdy niepublikowana). Może za to załapać się do GF2013, pod warunkiem, że autor zechce ją zgłosić lub pojawi się na stronach TA/Twierdzy/Gońca. =)