[ZAPOWIEDŹ] SD: Hope [RM2k3]

Najlepsze, najpopularniejsze gry lat 2012/2013. Wyniki konkursu.
Zablokowany
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

[ZAPOWIEDŹ] SD: Hope [RM2k3]

Post autor: AkiNebula_e »

Obrazek

Nazwa: Najlepsze Kampanie SD: Hope
System: RPGMaker2k3
Gatunek: Synkretyczny twór przygodowy z elementami RPG i narracją w stylu Visual Novel.

Fabuła:
Fabuła "Hope" podzielona jest na scenariusze, w których główną rolę odgrywają poszczególni bohaterowie. Scenariusze są połączone ze sobą w niebezpośredni sposób, ale jedność czasu oraz ciąg przyczynowo skutkowy zostaje zachowany.

Anglia, rok 2012. W scenariuszu otwierającym grę śledzimy poczynania młodej parapsycholog o bliżej nieznanej tożsamości. Podróżuje ona ze swoim przyjacielem, Williamem sporo starszym od niej w poszukiwaniu paranormalnych fenomenów. Trafili na ciekawą historię związaną z pewnym sierocińcem ulokowanym w małej miejscowości Dorset. Hope, tak zwie się ten sierociniec w czasach drugiej wojny światowej był schronieniem dla wielu zagubionych, osieroconych czy uwolnionych z niewoli dzieci, jednak już od początków swego istnienia notowano tajemnicze zniknięcia. Rzadko kiedy otwierano sierociniec dla ludzi z zewnątrz. Przypominało to bardziej zakład zamknięty dla obłąkanych niż sierociniec. Idąc tropem tych zagadkowych podań główna bohaterka 1 scenariusza zmierza tam ze swoim towarzyszem...

...jednak coś jest nie tak. Bohaterka zwana "Kobietą" zasypia w samochodzie, by za moment obudzić się w obcym sobie miejscu. Nie wiedząc co się stało i gdzie jest, będąc na granicy jawy i snu, pozostawiona sama sobie w dziwnym, i tajemniczym miejscu "Kobieta" próbuje zrozumieć co się dzieje i wyjaśnić tajemniczy fenomen, w którego centrum się znalazła.

Kompozycja:
Rozgrywka w wielu aspektach przypominać będzie przygodówki z gatunku "point 'n click", gdzie nasz bohater może dokonywać różnych interakcji z obiektami i otoczeniem. Uzupełnieniem tego jest system wyzwań, które określają sprawności naszych bohaterów w różnych dziedzinach. Fabuła często jest przedstawiona w typowy dla Visual Novell sposób, masa opisów, przemyśleń i dialogów (nie jestem pisarzem, nie przychodzi mi to łatwo, ale staram się trzymać poziom jaki poznałem po przeczytaniu Fate Stay Night oraz obydwóch Corpse Party). W grze można zginąć w często nieprzewidywalny sposób, co prowadzi do "złego zakończenia". Można kolekcjonować różne "typy" śmierci jakie nas spotkały, co możemy sprawdzić w opcjach. Zrezygnowałem całkowicie z systemu walki na rzecz wyzwań. Tutaj najważniejsza jest fabuła, nie ładowanie punktów doświadczenia i poziomów (co nie znaczy, że nie można ich podnosić)

Bohaterowie.
W grze będziemy śledzić poczynania 4 bohaterów, z czego 4 pierwsze scenariusze będą poświęcone każdemu z nich z osobna. Będą to postacie parapsycholog, księdza, agenta MI6 oraz tajemniczego łowcy demonów. Pozostały 5 scenariusz scali historię wszystkich postaci i będzie zawiązaniem fabuły. Nie mogę i nie chcę nic więcej napisać na temat postaci, ponieważ odkrywanie ich charakterów oraz poczynań stanowi jeden z elementów rozgrywki.


Mechanika
Gra pisana w leciwym już RM2k3, co może się komuś nie podobać. No trudno, przeboleje to. System inwentarzu oraz menusy standardowe zostały wyłączone (tak samo jak system walki) na rzecz bardziej innowacyjnych rozwiązań:

- Własny system inwentarzu (każda postać ma swój "plecak")
- własny system statusu i stanów postaci
- system testów sytuacyjnych opartych na dynamicznie obliczanych modyfikatorach statystyk
- rozbudowany system interakcji z otoczeniem, możliwość wykonywania różnych akcji na obiektach tak jak w rasowych przygodówkach (szukaj, mów, użyj, zabierz itp.)
- system szczegółowego badania przedmiotów (ekran zmienia się na obraz przedmiotu, przy którym manipulujemy kursorem szukając istotnych rzeczy)
- nieliniowość i wielość zakończeń
- system utrudnionego zapisu (zapis możliwy tylko przy użyciu przedmiotu, który się zużywa)
- ulepszone efekty graficzne (pole widzenia, efekty latarek, odblaski światła z okien, mgły itp.)
- voice acting
- masa dodatkowego kontentu wpływającego na immersję podczas gry (własne tła dźwiękowe, grafiki, dźwięki). Wszystkie grafiki wykonuje sam, wyjątkiem jest jeden chipset, który wykorzystałem jako bazę oraz muzyka z serii Corpse Party.

Intro:
http://www.youtube.com/watch?v=j6uHYWW2 ... e=youtu.be

Filmik otwierający/trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Y1QiKTg7SIA

Fragmenty rozgrywki:
http://www.youtube.com/watch?v=f1Lhm9zJxrw
https://www.youtube.com/watch?v=6qxI5cu ... e=youtu.be
Spoiler:
Zablokowany