Strona 2 z 5

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 24 lis 2014, 18:09
autor: ravenone
Jak co roku kilka twórców się budzi z tekstem: o nie, nie zdążę!
Zastanawia mnie ta powtarzalność, chociaż wszyscy dobrze wiedzą, że koniec roku wiąże się z GFami. A tu dla niektórych znowu szok :-)

Pomysł z połączeniem pełniaków nie jest zły. Z pewnością zwiększy się rywalizacja i podniesie poziom gier na podium. Jestem na tak.
Powrót schematu Zapowiedzi do publikacji całkowitych nowości również popieram:)

Liczę też, że w tym roku będzie więcej osób głosujących, niż w GFach 2013.
Noruj - nie spinaj się, nikt nie będzie grał w Wigilię w Asgun;)

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 24 lis 2014, 18:27
autor: Ekhart
Rave, nie zapominaj, że był rok przerwy w GFach :p ja założyłem, że teraz też będzie, i będą GFy2k15, żeby było więcej rzeczy.

Za rok zdominuję ten konkurs :p

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 24 lis 2014, 20:46
autor: Rave
O ile za rok nie będzie przerwy ;).

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 25 lis 2014, 08:00
autor: McLaren
W tym roku nic nie wydaje.. nawet poprawionego WW z braku czasu...
Prawdopodobnie na drugi rok coś wydam, mam już kilka map, zrobione postacie itp.
Czy brać udział w konkursie na zapowiedzi?

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 25 lis 2014, 13:31
autor: CrashuR
O Dawnville, hah. :)
Widze, ze znow tworcy przestraszeni zblizajaca sie data. Sam mam kilka rozpoczetych projektow, z ktorych pewnie choc jeden dalbym rade skonczyc, ale nie bede wciskal, ze to zrobie, gdyz mi sie po prostu nie chce. Ze sceny sie troszke juz wycofalem i wydaje mi sie, ze raczej juz nie wroce z zadnym projektem. Jednakze na GFy sie chetnie pojawie :P

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 28 lis 2014, 17:36
autor: Mateusz SSJ8
Wątpię, żebym cokolwiek w tym roku wydał, bo "Miasteczko Nowoczesne 5" robię dopiero odcinek 3, a po ósmym muszę jeszcze Green Levithan zawierajacy finał, i na dokładkę projekt "demolka" otwierający inną serię jest jeszcze w powijakach. Ale, kto startuje, temu życzę powodzenia, bo zdaje mi się, że walka, jak co roku będzie zacięta. Oby tylko tegoroczna edycja spełniła wizję organizatora pierwszych.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 28 lis 2014, 18:21
autor: Rave
A co byście powiedzieli na połączenie GFów z Ligą Mapperów/Code off?

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 29 lis 2014, 10:36
autor: GameBoy
IMO zły pomysł, bo wszyscy skupiają się teraz na kończeniu dem/pełniaków i pisaniu zapowiedzi przyszłych hitów. =)

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 29 lis 2014, 14:02
autor: Rave
No właśnie. GF-y powinny dotyczyć jedynie gier/zapowiedzi które są gotowe w dniu ogłoszenia, żeby nie było że ktoś robi koniec gry "na odwal", coby zdążyć/pisze zapowiedź której i tak nie ma zamiaru wydać pod publiczkę.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 29 lis 2014, 14:40
autor: Jazzwhisky
Hmm, wiele osób przez lata naciskało na różne sposoby, by nadać GF więcej tonu zażartej rywalizacji, blisko idei, gdzie tylko jeden autor zbiera laury, a reszta się przygląda. Spoglądając w przeszłość mam raczej pozytywne odczucia, wydaje mi się, że udało się zachować balans pomiędzy formą konkursu, a poziomem i ilością tytułow, jakie w nim startowały. Ofkoz czasami wskazówka wychylała się w jedną lub drugą stronę, czasem miałem poczucie, że trzeba ostrzej, ale prawie zawsze pojawiały się też komentarze rozczarowanych wynikami uczestników. Ile to ja otrzymałem wiadomości od osób z czwartych czy drugich miejsc w historii GF... ;)))

GF to konkurs, nie wygrają w nim wszyscy, ale też nie będziemy zaostrzali kryteriów, wymogów i szans na zwycięstwo do skrajności. Od zawsze nie rozumiem* wrogości w stosunku do dem czy gier zrobionych na "łapu capu". Jeśli ktoś w dwa-cztery tygodnie zrobi tytuł, który trafi w gusta większości i pobije inne produkcje, to dla mnie nie ma tematu, tylko dodatkowa chwała dla autora.

Jeśli jest jakaś szansa na GFS3 - to w przyszłym roku, po ogłoszeniu wyników GF2014, np. w okolicach ferii zimowych. Przy czym: LM i Code-Off to odrębne imprezy, jeśli coś zadziałoby się w tej formule, to raczej pod szyldem tych konkursów. =)

edit
Ofkoz gdyby ktoś chciał i był w stanie solidnie poprowadzić jakieś wydarzenie, to piszcie, działajcie, nikt nie ma na to wyłączności.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 29 lis 2014, 19:26
autor: X-Tech
Jarałem się tymi konkursami na mini mapki/skrypty. To było fajne urozmaicenie faktycznie.

Ja się zastanawiam póki co staram się przełożyć siły na rma bardziej niż np: na granie.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 30 lis 2014, 10:56
autor: Klonoa
Tak mi sie to roi w glowie przez ostatni kilka godzin i ciekaw jestem jak by wygladaly Golden Forki, gdyby byly podzielone na kategorie typu "najlepsza/najciekawsza histora", "najlepszy mapping" czy "najladniejsza grafika" skoro w tym roku wszystko ze wszystkim rywalizuje - doslownie.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 30 lis 2014, 11:14
autor: SmoKe
Klonoa pisze:Tak mi sie to roi w glowie przez ostatni kilka godzin i ciekaw jestem jak by wygladaly Golden Forki, gdyby byly podzielone na kategorie typu "najlepsza/najciekawsza histora", "najlepszy mapping" czy "najladniejsza grafika" skoro w tym roku wszystko ze wszystkim rywalizuje - doslownie.

Super pomysł, takie mini wyróżnienia spośród wszystkich gier. Jestem na tak.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 30 lis 2014, 12:05
autor: ravenone
Pod kątem różnych kategorii chciałem zrobić na Gońcu Oskary RM, ale sporo było sprzeciwu, więc dałem sobie spokój.
Co do GFów - gdy byłem nowy też chciałem zmienić ich formułę, ale po latach stwierdzam, że jest ok i dobrze, że odnosi się stricte do samych gier.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 30 lis 2014, 13:08
autor: Jazzwhisky
Ten pomysł wygląda fajnie tylko w teorii i na pierwszy rzut oka, mieliśmy przynajmniej dwie dyskusje na ten temat (ostatnia tutaj - viewtopic.php?f=35&t=4762) i liczba argumentów przeciw jest przytłaczająca.

Gdyby wszyscy głosujący grali we wszystkie zgłoszone gry, gdyby większość z nich opierała się na oryginalnej oprawie av, gdyby aktualna formuła GF nie sprawdzała się przez lata, gdyby... i tak jeszcze parę razy - to wtedy miałoby to jakiś sens. Rozdrabnianie się w tę stronę jest nieco niebezpieczne, trudno ułożyć kategorie, trudno w nich oceniać, a rozdrobnienie, które pasuje do filmowych hiciorów za mln $ wybranych z tysięcy (!), byłoby potworne. ;)

Zasadniczo jedyny podział poza wersjami RM jaki widzę w akcji, to RPG/Pozostałe, problem m.in. w tym, że czasami trudno przypisać gry do odpowiedniej kategorii, pomysł nigdy nie miał dużego poparcia i na dobitkę - ma się dość nijak do listy gierc z tego roku.

Naprawdę wokół GF kręciło się mnóstwo różnorodnych propozycji, ale logika/rzeczywistość nakazywała nam nie raz odrzucać i te najbardziej własne, i te pozornie najfajniejsze. Poza tym wciąż wierzę, że w tym roku będziemy mieli wydzieloną kategorię RMVX(A), zatem przynajmniej 3 głosowania. A nawet gdyby nie, problem nadmiaru i walki każdy z każdym nie istnieje, w takim 2010 tylko w kategorii RMXP rywalizowało jednocześnie ponad 30 pełnych wersji (rekord!) i imho wyszło SUPER.