Strona 4 z 5

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 22 gru 2014, 20:56
autor: ravenone
O ile podział na VX i Ace ma sens (dla mnie to prawie to samo), to 2k3 i XP jest strasznie sztuczny. Wolałbym już wszystkie gry do jednego worka wrzucić. Było by sprawiedliwiej.
Co do zapowiedzi - wybór z tematami z forum jest ok, bo aktywność twórców przy zgłaszaniu projektów w tym roku jest niemal zerowa.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 22 gru 2014, 21:26
autor: Jazzwhisky
Jak poznam rozwinięcie opinii, czyli dlaczego połączenie trzech/czterech/pięciu wersji RM jest ok, a połączenie dwóch jest już sztuczne, no i dlaczego byłoby sprawiedliwiej, to postaram się odnieść. ;)

edit-dół
Żeby było jasne, ja niczemu nie zaprzeczam, właśnie m.in. czegoś takiego chciałbym się dowiedzieć, czy w jednym worku z VX (i 2000 czy 95, Value!, spatchowanych wersjach RM, a może Game Makerze, czemu nie) różnice pomiędzy RM2003 i RMXP staną się mniejsze? I czy gry w jednym worku mają rzeczywiście podobne szanse (przy założeniu, że w ogóle to o to chodzi z tą sprawiedliwością)? Poczekam na więcej ew. odpowiedzi i postaram się wyjaśnić jak to wygląda z perspektywy organizacji biorąc pod uwagę całe lata GF.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 22 gru 2014, 21:41
autor: Rave
Bo połączenie 2k3 z XP jest sztuczne. Zbyt duże różnice. A co do tej drugiej kwestii, to jak się gry wrzuci do jednego wora to każda będzie miała mniej-więcej jednakową szansę.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 22 gru 2014, 22:41
autor: ravenone
No do tej pory formuła się sprawdzała, bo z każdego RM po te 5 tytułów się zbierało.
VX Ace to dla mnie poprawiony maker VX i gdy widzę gry robione w jednym i drugim nie widzę różnicy. Tak jak wcześniej razem startowały 2k3 i 2000.
A różnica między 2k3 a XP jest kolosalna i co najważniejsze - każdy z tych makerów ma swoich odbiorców, jedni grają tylko gry z xp, a inni z 2k3. Przy VXach tego nie ma.
Nie chcę zmieniać formuły konkursu, ale trochę mnie to nurtuje i chętnie poznam opinię innych;).

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 00:59
autor: Kryzz333
Juhu!

Tytuł: Opowieści z Edorii (Pełna wersja)
Autor: Kryzz333
Wersja RM: RM XP
Premiera: Grudzień 2014
Temat: viewtopic.php?f=30&t=4369
Download: http://www.mediafire.com/download/seea1 ... hf6/Opowieści_z_Edorii.exe

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 01:07
autor: X-Tech
VX i VX ACE - to samo nie licząc tego, że VX ACE to trochę ulepszony VX.
2K I 2K3 - to samo poza systemem walki podstawowym.
XP i 95 - kosz XDDD (żartuje. XP to podobno dobry maker, ale mam mało z nim styczności. Główna różnica to parę warstw na mapach, ale raczej małe te mapy)

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 10:36
autor: Diablo
Przydałoby się sprężyć i szybko cuś zrobić. Nie samym Łowczym wszak żyje człowiek.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 10:47
autor: Kryzz333
:? No nie wiem czy zrobisz coś porządnego w trzy dni (o ile w ogóle nie zacząłeś).

A sama konkurencja zapowiada się ciekawie.
Wypadałoby teraz pograć w te wszystkie produkcje.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 11:16
autor: Diablo
Kurde. Niezauważyłem, że trzy dni... :/ Tak to jest jak ktoś traci kompa na tyle czasu :| No cóż. Nie liczę na podium, bo w tym roku było tyle znakomitych gier :-)

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 14:56
autor: Rave
Diablo, nie łam się że 3 dni ;). Ludzie robią dobre gry w 2 (Ludum Dare) a tam muszą też własną grafikę/dźwięki zrobić a ty masz RTP do dyspozycji.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 15:08
autor: Noruj
Trudno coś powiedzieć. Bo tak, między 2k3, a XP faktycznie jest różnica. Gry wyglądają często diametralnie różnie, prezentują inny styl gry. Z drugiej strony to wciąż po prostu gry na rpg makera, mają mnóstwo cech wspólnych. Gra to gra, co nie? To nie ma takiej dużej różnicy, czy jest zrobiona na XP czy 2k3, jak jest lepsza, to po prostu tak już jest i już.
Według mnie spokojnie można połączyć XP z 2k3 opierając się na tym co napisałem. Problem jest w mentalności głosujących. Bo założę się, że znalazłoby się parę gagatków głosujących na 2k3, bo to "jedyny tru maker", albo na XP " bo 2k3 wygląda brzydko ". To raczej pytanie do nas, czy jesteśmy na tyle dojrzali, żeby oceniać gry na podstawie ich prawdziwej wartości.

Tylko też rodzi się pytanie, skoro 2k3 i XP mogą być razem mimo różnic, to czemu w ogóle rozdzielać jakiekolwiek wersje? Może rzucić wszystko do 1 wora, zrobić ewentualnie 2 rundy ( jak kiedyś, kwalifikacje) i już...
Luźne przemyślenia.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 15:30
autor: GameBoy
Jak Noruj, od siebie dodam jeszcze, że XP i VX/Ace mają dużo więcej wspólnego ze sobą niż XP i 2k/3, więc nie bardzo widzę sensu dzielenia na kategorie, chyba tylko po to, żeby było więcej zwycięzców. =)

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 17:16
autor: X-Tech
Są osoby, które przyciągają się do gierek ze wzgl. właśnie na grafikę...a w programach mocno różnych wersjami grafa jest różna (rozdzielczość i sposób wykonania lokacji)

Druga rzecz to różnice w samych grach. W 2k i 2k3 ludzie tworzą wszystko sami.
W vx i vx ace i xp przede wszystkim patrząc po naszych polskich gierkach - gotowce skryptowe - bardzo często.

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 18:24
autor: Jazzwhisky
Widzę, że zasadniczo jesteśmy zgodni, więc przypomnę tylko: podział wziął się głównie z powodu rozdzielenia pierwszych edycji konkursu pomiędzy RMA a Rmxp.pl, wtedy to, o czym pisze Noruj, czyli problem mentalności był znacznie, znacznie głębszy niż dzisiaj, wspólne głosowania z jednej listy to byłoby szaleństwo.

Poza tym, że dziś wygląda to inaczej, i można się kusić o powolne łączenie kategorii (było już tak w przypadku Dem i Zapowiedzi w przeszłości!), to wrzucanie wszystkich tytułów do jednego worka rodzi problem wiarygodności ocen, i nawet nie chodzi tu o mentalność czy krzywe spojrzenia, po prostu - jak oceniać ma wtedy ktoś, kto grał tylko w gry spod RMXP? =)
Podział to rozwiązuje, sam ostatnio pominąłem jedną z kategorii, bo po prostu nie grałem w większość konkursowych pozycji. W innej rywalizacji znałem wszystko pięknie, więc mogłem spokojnie oddać głosy.

Oczywiście możliwość rozdania większej ilości nagród aktywnym twórcom (najważniejszej części community) też jest istotnym argumentem za. Tak samo historycznie sprawdzony model, utrzymanie go uważam za bliskie temu, o czym pisał ravenone, czyli poczuciu sprawiedliwego podejścia do GF na przestrzeni lat.

Jedyne co w moim odczuciu rodzi problemy, to ta nieprzewidywalność jeśli chodzi o ilość premier w każdym roku. Gdyby tytułów było więcej, dyskusja nie miałaby racji bytu. A, że jest jak jest, to trochę co roku kombinujemy, żeby wyjść z sytuacji jak najfajniej. Pamiętając cały czas, żeby nie przesadzać, to jednak ma być przede wszystkim zabawa.

Aktualnie mam pomysł, żeby w kategorii RM2003/RMXP zorganizować wspólne głosowanie, ale przyznać dwa równorzędne pierwsze miejsca, dla jednego najlepszego tytułu spod XP i jednego najlepszego spośród tytułów 2k3. Drugie i trzecie miejsca przynane byłyby już normalnie, po jednym w zależności od punktacji pozostałych tytułów, bez względu na wersję RM.
To powinno rozładować atmosferę na tyle, żebym przynajmniej ja spał spokojnie. =)

To zasadniczo skrót tego, co miałem zamiar napisać, gdyby ktoś chciał poznać dodatkowe wyjaśnienia, to chętnie rozwinę, ale póki co chyba nie widzę sensu, tak czytam i myślę, że powinno być ok.

Ah, autorom gierc przypominam, o możliwości zgłoszeń w tym temacie (wzór w pierwszym wpisie)!

Re: GF 2014 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

: 23 gru 2014, 22:52
autor: ravenone
Podoba mi się pomysł. Po części rozwiązuje problem.
Ale jeszcze jedna luźna sugestia - może tak osobne głosowanie w poszczególnych wersjach jak dotychczas i jedno łączne na wszystkie gry?
Co do wiarygodności z takiego głosowania - hardkorów pokroju Kleo, które grają we WSZYSTKIE gry na scenie można pewnie policzyć na palcach jednej ręki. A GF-y to wciąż fajna forma współzawodnictwa i zabawy. Wystarczy nie brać wyników jako wyroczni w stylu - wygrałem, jestem guru rpg makera, a ty z 3 miejsca nie!;)
No i temat formy podziału GFów myślę, że wróci w następnych latach, bo gier ze starszych makerów raczej przybywać nie będzie.