RPGM Arte - konkurs

Strony autorskie, inne inicjatywy internetowe poświęcone RM.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

Obecnie na naszej scenie rpg makera trwa jeden konkurs pisania recenzji gier TARKA #2, a właściwie trwa głosowanie, do którego zachęcam wszystkich użytkowników. Można więc powiedzieć, że scena nie śpi. Jednocześnie ogłaszam oficjalnie start kolejnego konkursu – wbrew wszystkiemu i na przekór wszystkim. Przedstawiam wam…

Obrazek

Pierwsza eksperymentalna edycja konkursu RPGM Arte w której udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani i tworzący gry w RPG Makerze (i nie tylko).
Tematem przewodnim konkursu jest stworzenie gry na podstawie twórczości jednego z przedstawionych mistrzów malarskich.

Cel:
Połączenie klasycznej sztuki z grami komputerowymi. Pokazanie jak obrazy mogą zostać przeniesione w interaktywną formę i nabrać nowego życia w świecie gier. Liczy się pomysł, klimat i kreatywne podejście do tematu.

Zasady i zapisy:
Konkurs odbywa się w formie game jamu na itch.io
W celu poznania zasad i samych zapisów zapraszam na stronę:
https://itch.io/jam/rpgm-arte

Prezentacja konkursu w formie filmu na YT:
Jeżeli ktoś z was chce posłuchać o idei jak i kilku ważnych kwestiach zamiast o nich czytać, czy posłuchać kilku ciekawostek to można obejrzeć film:



Myślę, że to wszystko. W sprawie dodatkowych pytań – można je zadawać. Zachęcam do udziału w konkursie i powodzenia!
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 42
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: WładcaKasztanów »

Prawie żem nie zauważył, ale widzę i mocno szanuję ten pomysł.
Postaram się coś wyrzeźbić!
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zap. (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zap. (msc 3); KCII (msc 1); TARKA1 (msc 1); TASC6 (msc 3); TACO#1 (zwyc.)
Posty: 1187
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Michu »

Po początkowych wątpliwościach przekonałem się do konkursu i jestem już po zaimplementowaniu głównej mechaniki. Zachęcam do udziału!
Obrazek
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

Moi drodzy, zostały 3 dni do końca zgłoszeń! Jury w pełnym składzie jest już gotowe. Przypominam, że można wygrać nagrody w postaci gier. Każda gra otrzyma też recenzję i będzie przedstawiona na YT.
Zgłoszenia wysyłacie bezpośrednio poprzez stronę itch.io. Polecam nie zostawiać tego na ostatni moment gdyż czasem wywala serwery i żeby nie było, że czasem wywali za 3 dni przed północą...

Link do konkursu:
https://itch.io/jam/rpgm-arte
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3269
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: X-Tech »

Konkurs zachęcił mnie do twórczej aktywności. Jeśli znajdę czas wyrzeźbię coś.
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

Uwaga! Zostało dokładnie 10 godzin i 32 minuty do oddania prac! Dzisiaj o 23:59 mija termin nadesłania!
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

Ważna informacja!

Ze względu na problemy itch.io z DDoSami:
https://www.gamingamigos.com/post/itch- ... dos-attack

Które zdają się utrzymywać nawet teraz i przeglądanie strony jest utrudnione; czasem wyrzuca, a czasem nie wczytuje, a chcąc jednocześnie, by ci którzy obawiają się, że nie zdążą wysłać gry (ponieważ nie idzie przewidzieć jak długo serwery będą jeszcze niestabilne) postanowiłem przedłużyć termin wysyłania prac o 1 dzień, tak by pozostawić ten 1 dzień na przesłanie prac, aby ci którzy jeszcze nie wysłali nie musieli się stresować.

Uważam, że 3 tyg czasu na tworzenie to było dość dużo, więc ten 1 dzień różnicy nie zrobi, a kto wie może wychwycicie jeszcze jakieś błędy w projektach.
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

No i zakończyliśmy etap nadsyłania prac! Łącznie wpłynęły 4 projekty. Jury zostało już poinformowane, a tym samym nastał etap wystawiania ocen. Na to przewidziane jest 19 dni, ale jeżeli wszyscy ocenią wcześniej to naturalnie głosowanie zakończy się wcześniej.

Link do projektów:
https://itch.io/jam/rpgm-arte/entries

Link do projektów na google dysk w jednym pliku, jakby ktoś chciał w takiej formie:
https://drive.google.com/file/d/1OHSS8z ... sp=sharing

Prezentacja prac:

1. Kwadrat kwadrat - Michu
Prosta gra oparta o zasady picrossa (nonogramu), która rozgrywa się w drugiej dekadzie XX wieku w Imperium Rosyjskim. Początkujący malarz przybywa na staż do pracowni Kazimierza Malewicza i zostaje wplątany w niecodzienną aferę.

Obrazek

2. Obramowanie - Szatkus
Gra na podstawie twórczości Zdzisława Beksińskiego.

Obrazek

3. Upadek Świata - Władca Kasztanów
Świat się rozpada. Ostatni pozostali przy życiu ludzie nie próbują już nawet walczyć z nieuchronną zagładą. Młoda elfka Amy, próbując uratować przynajmniej swoje życie zwraca się o pomoc do pewnej wiedźmy... Gra wzorowana na twórczości Zdzisława Beksińskiego.

Obrazek

4.ZŁODZIEJ PYREK (TUDZIEŻ KARTOFLI) - Dragon Kamillo
Dłuższy opis wkrótce...

Obrazek



Chciałem podziękować wszystkim, którzy oddali swoje prace. Mimo, że tych jest niedużo to już po samych zdjęciach i opisach uważam, że są one bardzo ciekawe i warte uwagi. No i scena otrzymała kolejne kilka gier! Ja sam zabieram się do ogrywania. Oczekujcie wyników!
Ostatnio zmieniony 22 paź 2025, 22:18 przez Zombik, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 328
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Deathwing »

Brakuje tu co prawda prezentacji gier, ale nie ma też lepszego miejsca na ich skomentowanie (bo szansa, że ktoś to przeczyta na stronie konkursu jest znikoma), więc opiszę wrażenia tutaj. W kolejności przechodzenia:

Kwadrat kwadrat - Świetnie zaimplementowana mechanika obrazków logicznych/nonogramów, w dodatku super pomysłowo powiązana z Malewiczem. Wszystko prezentuje się estetycznie, działa bez zarzutu, a do tego w tle przygrywa fajna muzyczka (jak wynika z dotychczasowych komentarzy, chyba każdy tu jest miłośnikiem jazzu). Na plus na pewno też humorystyczna fabuła, imiona postaci i subtelne nawiązanie do innego konkursowego tematu. Uwagi można mieć przede wszystkim do nierównego poziomu trudności. Nie miałem wcześniej zbyt wielkiego doświadczenia z takimi grami, więc chyba dość obiektywnie mogę stwierdzić, że suprem na poziomie 8 minut to jednak spora przesada. Spokojnie można by dać o połowę mniej, a żeby faktycznie poczuć jakąś presję, to nawet i 2 minuty. Styl obrazków od 4 dnia sprawia, że często pojawiają się tam linie po 7-8 kratek, co po jakimś czasie zaczyna nudzić, za to w 8 dniu następuje tak nagły skok trudności, że czasami ledwie mieściłem się w supremie. Ostatni dzień jest za to dużo łatwiejszy niż poprzedni. Pewnie dałoby się to lepiej dostosować, gdyby Michu poświęcił czas na narysowanie swoich obrazków, ale oczywiście to, co jest, i tak spełnia wymogi konkursowej gry i gwarantuje sporo przyjemności. Mój czas wymaksowania całości to 4:32. Niech jeszcze tylko ktoś powie jak się dostać do pierwszego zakończenia.

Obramowanie - Moje pierwsze wrażenie nie było szczególnie pozytywne. Przez chwilę spodziewałem się jakiegoś zamulacza typu Yume Nikki, ale kiedy zgasło światło, pojawiła się inna wątpliwość, a mianowicie czy obijanie się o ściany po ciemku ma w ogóle sens. Drugie podejście zrobiłem do poprawionej wersji gry, poświeciłem jej trochę więcej czasu i ostatecznie bawiłem się świetnie. Trzeba tylko przebrnąć przez pierwszą zmianę obrazu na ciemność, bo później już robi się zdecydowanie lżej. Fajne, niezbyt przekombinowane zagadki logiczne i klimatyczna ścieżka dźwiękowa pasująca do onirycznej atmosfery. Całość spina raczej pretekstowa fabuła, ale nie umniejszyło mi to przyjemności z gry. Oba zakończenia zaliczone w 25 minut.

Złodziej pyrek (tudzież kartofli) aka Zombikowe PIMPKI aka Kradziej - Chyba jako jeden z nielicznych odpaliłem grę bez żadnego kombinowania i nie natrafiłem na glicze, co w przypadku RM95 jest już sporym sukcesem. Oczywiście wszystko i tak działa topornie, bo np. do przesuwania skrzynek podchodziłem kilka razy przez brak reakcji przy dotykaniu tej właściwej skrzynki. Gdy w końcu waleniem w klawisz akcji udało się odpalić event, jednocześnie skipnęło mi okienka dialogowe. Dalsza część gry przebiegła już bez komplikacji: podobał mi się etap z lasem, ukrytymi ścieżkami (chociaż miejscami trochę upierdliwymi) i zapadaniem się w bagnie. Zakończenie też satysfakcjonujące, więc ogólnie mam pozytywne wrażenia. Osiągnąłem wynik 29/30, tego jednego kartofla jeszcze będę szukał.

Upadek Świata - Spore zaskoczenie, że kojarzony głównie ze śmieszkowych gierek WładcaKasztanów spróbował sił w tak ciężkim klimacie i że wyszło mu to naprawdę dobrze, mimo zastosowania VXA, który raczej średnio się nadaje do oddania w grze depresyjnej atmosfery. Zresztą samo zbudowanie sensownej fabuły na podstawie surrealistycznych obrazów Beksińskiego to też nie taka prosta sprawa. Gameplayowo nie ma fajerwerków, to tylko symulator chodzenia z paroma prostymi zagadkami, ale zakładam, że główną intencją autora było skupienie się na klimacie i interakcjach z npcami, a to akurat prezentuje wysoki poziom. Całkiem mocna rzecz, dla mnie jedna z najlepszych do tej pory gier od WK.


Na koniec parę słów o samym konkursie: rozumiem, że główną ideą był pomysł wciągnięcia do gamejamu osób spoza Gospody, więc w tym kontekście to niewypał - wszyscy czterej to tutejsza ekipa. Każdy tutaj miał uzasadnione wątpliwości co do włączania Twierdzy do zabawy, co poskutkowało usunięciem z zasad głosowania użytkowników i przeniesieniem na itch.io, a wychodzi na to, że nie ma u nich nawet chęci, by brać udział w takim wydarzeniu. Mam nadzieję, że to ostatecznie wyleczy Zombika z romantycznych idei o zjednoczeniu sceny, czy nawet wychodzeniu poza Gospodę, bo widać wyraźnie, że cała aktywność toczy się tutaj. Wiadomo, że są Polacy, którzy robią gry poza sceną i raczej zdają sobie sprawę z jej istnienia, ale nic nie wskazuje na to, żeby byli zainteresowani wchodzeniem z nami w interakcje. Nie mówiąc już o randomach z itch.io, którzy zgłaszają swoje gry do konkursu nie patrząc nawet na zasady. Z innej beczki, poległem widząc stwierdzenie Zombika, że zaciągnięci do jury jutuberzy nagrają gameplaye, jeśli taką będą mieli ochotę. Ymm, czy przypadkiem jedną z głównych motywacji dla konkursu nie była chęć promocji sceny?... To o jakiej promocji mowa, kiedy nawet nie zostało uzgodnione z jury, że nagrają o grach jakiś materiał? Sorki, ale widać w tym wszystkim straszny chaos organizacyjny, i to od samego początku, gdy konkurs został odpalony z bomby, nie czekając, aż skończy się poprzedni. Teraz też, po zakończeniu fazy zgłoszeń nie pojawiły się nawet sensowne prezentacje gier. Zobaczymy jak to pójdzie dalej, ale póki co największą zaletą wydarzenia są same gry, wszystkie naprawdę dobre (Michu cwaniak skorzystał z okazji, żeby wreszcie wziąć udział). Ciekaw jestem jak jutuberom pójdzie ich ocenianie, bo ja raczej miałbym problem z punktacją.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 388
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: RPGM Arte - konkurs

Post autor: Zombik »

Głosowanie jury dobiegło końca!

Przypominam, że oceny wystawiało jury w składzie: Pan Mateusz, Demon, Crisso, Nuviusz, a więc osoby spoza sceny lub oscylujące w jej tematach i na granicy. Wszyscy jednak znali specyfikę gier makerowych.

Tak czy inaczej tabela wyników wygląda następująco:

1 miejsce - Kwadrat kwadrat autorstwa Micha (z łącznym wynikiem 4.625)
2 miejsce - Upadek Świata autorstwa Władcy Kasztanów (z łącznym wynikiem 4.250)
3 miejsce - Obramowanie autorstwa Szatkusa (z łącznym wynikiem 4.125)
4 miejsce - Złodziej Pyrek tudzież Kartofli autorstwa Dragon Kamiloo (z łącznym wynikiem 3.500)

Dokładne dane i wyniki są dostępne również na stronie na itch.io:
https://itch.io/jam/rpgm-arte/results

Jak wspomniane było w regulaminie, każda gra otrzyma recenzję na nasze serwisy poświęcone RPG Makerowi (o ile taki serwis zechce ją przyjąć oczywiście...) Nagrody w postaci gier zostaną z kolei wysłane PW lub poprzez discorda do poszczególnych zwycięzców.
Jednak... UWAGA... w związku z małą liczbą prac wysłanych na konkurs postanowiłem docenić i zrobić wyjątek, a tym samym nagrodzić wszystkie prace! Łącznie z czwartym miejscem.

Jeszcze raz chciałem podziękować wszystkim za udział; twórcom, tym, którzy śledzili konkurs oraz jury, że zechciało wziąć udział w tym przedsięwzięciu!

A jeżeli jesteście ciekawi jak ogrywałem wszystkie produkcje to zapraszam na mój kanał na YT. Tam znajdziecie filmy:
https://www.youtube.com/@zombiczek93
ODPOWIEDZ