Strona 1 z 1

Oficjalny blog Project-Ayus

: 14 lis 2014, 22:12
autor: Viuu
Obrazek
Witam wszystkich.
Zdecydowałem się na zareklamowanie bloga, ponieważ ostatnio zaczęło się na nim trochę dziać. Posty są teraz prawie codziennie, a to za sprawą naszej inicjatywy. Od kilku dni robimy DailyLogi - codzienne (prócz weekendów) raporty opisujące co zrobiliśmy danego dnia (spokojnie, żadnych spoilerów tam nie umieszczę, całej gry również w tym nie zobaczycie, staram się to ograniczać). Robimy to nie tylko po to by informować was na bieżąco, ale też dla motywacji - żeby rzeczywiście robić coś codziennie. Na razie posty są dość mało bogate w treść, ale to się zmieni prawdopodobnie za kilka dni.

Dobra, resztę informacji możecie znaleźć na blogu (włącznie z tym co się dzieje z projektami przez nas już zapowiedzianymi).
http://project-ayus.cba.pl/

Edit: Zerknijcie na najnowszy post. Miło by było usłyszeć co o tym sądzicie.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 19 lis 2014, 13:08
autor: Kleo
Coś przestój na blogu, wpisy miały być codziennie, a tu wczoraj pustki. :P

Co do New Game+, to ja się zadowolę czystym Game (bez New i bez +), obawiam się bowiem, że nazbyt szeroko zakrojone plany mogą być nieco trudne w realizacji, zwłaszcza w założonym w pierwszym wpisie czasie. A mapki wyglądają pięknie i bardzo bym miała ochotę po nich pospacerować jeszcze w tym roku.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 19 lis 2014, 14:05
autor: X-Tech
Ja chętnie skomentuje jeśli screeny będą czymś więcej niż łamaniem regulaminu map threada.
Dla mnie screeny są ciekawe kiedy przedstawiają różne sytuacje z gry. Wiatr or mgła to dla mnie nie sytuacje z gry.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 19 lis 2014, 15:22
autor: Noruj
Chłopaki nie łamią regulaminu. To ich strona, ich pomysł i ich konwencja. Mnie się screeny bardzo podobają i zaglądam na bloga, aczkolwiek od 2 dni brak wpisu :P Dziś coś będzie?

Aha, i na pewno sobie wszystko dobrze wyliczyliście?XD Możecie się jednak minąć z GFami x d

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 19 lis 2014, 18:44
autor: Viuu
Zastanawiam się czy by jednak nie zmienić zamysłu, wrzucanie ciągle takich samych postów jest raczej mało ciekawe...
Może po prostu będę wrzucał jak będzie co? Albo dla przykładu rzadziej (raz/dwa razy w tygodniu)?
Nie wiem, sami powiedzcie co sądzicie.

A no i nie było postów ponieważ mamy teraz dość kiepską sytuacje. Staram się ogarnąć teraz wszystko, więc nie miałem czasu na posty. Amel miał je zrobić... ehem, wiadomo.

Co do GF-ów... nie mam pojęcia do kiedy są przyjmowane projekty, ale zgaduje, że jakoś z miesiąc czasu jeszcze na pewno mamy.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 29 lis 2014, 20:15
autor: X-Tech
Mnie zastanawia dlaczego po tym jak zepsuliście celowo Opactwo RM wzięliście się za promowanie ateentionwh*re bloga z screenami zamiast dać ludziom możliwość szerszych rozmów związanych z rm nie tylko na sb o waszych screenach, ale ogólnie o rmie. Odkąd to forum przejął Viuu z Amelem poszło na dno i nie podoba mi się, że winę za to próbują zrzucić na Rave. Dlaczego nie zreaktywujecie Opactwa i tam nie będziecie wrzucać screenów ? Forum nie boli. Brak SB wynagrodzić zawsze może rozmowa na forum. Czy w SB nie dostawaliście dość uwagi (pamiętam jak ludzie zaczęli się zmywać kiedy zauważyli że jedyne na czym się skupiacie to sb) stąd ten powód do założenia bloga ?


+


Dlaczego nie publikować screenów i newsów z projektu na forum ? Wrzućcie zapowiedź na fora. Niegłupia idea. Brak moderacji krytyki nie boli.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 29 lis 2014, 20:56
autor: Jazzwhisky
Daily logi to prawie nigdy nie jest dobry pomysł, chyba, że zaplecze jest naprawdę solidne, a audytorium szerokie. Na coś takiego mógłby od biedy pozwolić sobie Titek albo TagTeam (i nie zrobili tego, poprzestali na "fanowskim" forum, gdzie aktywność nakręcała się sama), w każdym innym przypadku źle wpływa(ło) to na projekt, a przede wszystkim autorów, zapał ucieka(ł) jak woda z kranika.

Projekt wygląda fajnie, sajt też.

I tak na krawędzi offtopicu, zwłaszcza dziś, gdy projektów tego typu jest tak mało, najchętniej widziałbym wszystko na jednym sajcie, razem. Produkcje Noruja, Amadika, ravenone, X-Techa itd. itp. Newsy z pierwszej ręki. Szkoda, że w ten sposób nie wygląda dziś Goniec, Twierdza albo TA, choć w sumie najbliższą ideę miała niebyła reaktywacja Tokei. Pewnie udałoby się tym zakręcić jeśli chodzi o autorów, ale tu zabrakło rąk już na poziomie administracji.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 29 lis 2014, 21:57
autor: Viuu
Iksiu, nie zakładam na razie żadnego tematu z zapowiedzią... bo uważam, że nie ma to po prostu sensu. Po co nam aktualnie krytyka? Jedyne co robimy to lokacje no i ja pracuję ze skrypterem nad menu. W tym samym czasie rozwijam też fabułę...
Nie mamy zupełnie nic co może rzeczywiście podlegać krytyce.
Jak będzie już wystarczająco materiałów to może, ale i tak nie wiem czy potrzeba nam robić zapowiedź zamiast od razu grę wydać.

Jazz, jak na razie poczułem już jak bardzo DailyLogi mogą szkodzić, więc na ten moment takowe pojawiać się nie będą.

W tym lub następnym tygodniu coś się pewnie pojawi, w końcu jakiś update info by się przydał.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 30 lis 2014, 12:12
autor: ravenone
Jazzwhisky pisze: I tak na krawędzi offtopicu, zwłaszcza dziś, gdy projektów tego typu jest tak mało, najchętniej widziałbym wszystko na jednym sajcie, razem. Produkcje Noruja, Amadika, ravenone, X-Techa itd. itp. Newsy z pierwszej ręki. Szkoda, że w ten sposób nie wygląda dziś Goniec, Twierdza albo TA, choć w sumie najbliższą ideę miała niebyła reaktywacja Tokei. Pewnie udałoby się tym zakręcić jeśli chodzi o autorów, ale tu zabrakło rąk już na poziomie administracji.
No szkoda, ale to mało realne. W Gońcu piszą 2 osoby, a na Twierdzy gry recenzuje tylko kleo, a reszta zajmuje się zbieractwem materiałów. Tak więc 3 osoby na scenę to niezbyt okazała ekipa;)

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 30 lis 2014, 12:57
autor: Jazzwhisky
Emm, ravenone, ale ja nie pisałem nic o redakcji (wręcz przeciwnie!), tylko o sajcie na którym autorzy sami informują o swoich grach (głównie tych w produkcji), wrzucając wpisy bez pomocy kogokolwiek, może poza jednym, biednym administratorem technicznym. I wymieniłem tylko kilka spośród większej liczby osób, które są wciąż aktywne na własnych sajtach itp., np. takich jak ma Viuu. Stąd zasadniczo Kleo czy ekipa Gońca nie miałaby na takim sajcie i tak nic do roboty. =)

@Viuu - nie łam się, poza tym myślę, że odpowiednio poprowadzony temat na forum spełniałby bardzo, bardzo podobną funkcję do bloga. Ok, to nie ten sam prestiż ;), ale końcu w tej wersji też założyłeś wątek czy kilka, by zebrać komentarze.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 30 lis 2014, 17:47
autor: Rave
Jazz, a co byś powiedział, aby TA przekształcić w takie coś? Dałbyś paru zainteresowanym dostęp do "głównego panelu" (żeby nie trzeba było się ciułać przez zgłaszanie materiałów) i ci co by chcieli by produkowali się właśnie na TA.

IMHO TA powinno się zmienić w RMN polskiej sceny, ale na to chyba funduszy nie ma.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 25 lut 2015, 18:45
autor: Ernest Magnus
Cześć :P

Przeczytałem ten temat i nasunęła mi się myśl. Po co zajmujecie sobie czas na prowadzenie strony o grze? Czy to nie jest dla was niepotrzebna dodatkowa presja - „muszę coś dziś zrobić, by pokazać na stronie screen, bo już jest koniec tygodnia". Presja to zabójca dla kreatywności a robienie gry to nie przerzucanie węgla łopatą. Wena tworzenia przychodzi okresami i nie wiadomo kiedy i na ile.

Dlatego przestańcie myśleć o stronie o ludziach, którzy czekają na screena. Myślcie tylko i wyłącznie o grze, którą robicie - nie rozpraszajcie się niczym co się dookoła dzieje. Nie ustalajcie sztywnych terminów zrobienia czegoś. Najwięksi twórcy piszą/tworzą, kiedy najdzie ich natchnienie. Zapisują wtedy pośpiesznie notatki na tym, co mają pod ręką. Zróbcie tylko ogólne plan, jak gra ma wyglądać, a potem wymyślajcie poszczególne elementy. Robienie gry (mapek, mechaniki, fabuły) powinno być kreatywne, natchnione, bezterminowe.

Re: Oficjalny blog Project-Ayus

: 25 lut 2015, 20:30
autor: Amelanduil
Ernest Magnus pisze:Cześć :P

Przeczytałem ten temat i nasunęła mi się myśl. Po co zajmujecie sobie czas na prowadzenie strony o grze? Czy to nie jest dla was niepotrzebna dodatkowa presja - „muszę coś dziś zrobić, by pokazać na stronie screen, bo już jest koniec tygodnia". Presja to zabójca dla kreatywności a robienie gry to nie przerzucanie węgla łopatą. Wena tworzenia przychodzi okresami i nie wiadomo kiedy i na ile.

Dlatego przestańcie myśleć o stronie o ludziach, którzy czekają na screena. Myślcie tylko i wyłącznie o grze, którą robicie - nie rozpraszajcie się niczym co się dookoła dzieje. Nie ustalajcie sztywnych terminów zrobienia czegoś. Najwięksi twórcy piszą/tworzą, kiedy najdzie ich natchnienie. Zapisują wtedy pośpiesznie notatki na tym, co mają pod ręką. Zróbcie tylko ogólne plan, jak gra ma wyglądać, a potem wymyślajcie poszczególne elementy. Robienie gry (mapek, mechaniki, fabuły) powinno być kreatywne, natchnione, bezterminowe.
Gratuluję zorientowania w sytuacji, przestaliśmy to już robić parę miesięcy temu. Ale doceniam starania.