PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Asgun pozamiatało. TAK się robi gry. Gra wygląda wyjątkowo czysto, schludnie, aż grać się chce. O scenówkach i "grach z humorkiem" znowu nie chcę się zbytnio rozpisywać, już napisałem o nich w kategorii pełnych wersji 2k3/XP. I choć taki voice-acting w Kostku robi wrażenie, tak sama gra... nie wiem, nie wiem co mam napisać więc napiszę tylko wtórując Kleo: szuru buru ;)
Świetnie mi się grało w Upadek Wielkich - ciekawa koncepcja, dobre wykonanie. The Sounding Sea - jest potencjał, oj jest. Nie rozumiem tylko dlaczego jak skończę walkę po oddaniu dwóch ciosów z combo, to zaczynając kolejną walkę mogę dokończyć to combo oddając jedynie jeden prawidłowy cios ;) Ale grało mi się świetnie, chociaż ewidentnie gra wymaga dopracowania.
No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie. Za każdym razem jak o niej pomyślę, to przypomina mi się to, co napisal ravenone w GońcuRM: "Pamiętacie serial Losts? Ta gra serialem Lost NIE JEST." ;) A gdybym nie przeczytał, że zaczynamy w samolocie to do końca byłbym przekonany, że to był jakiś statek.
Świetnie mi się grało w Upadek Wielkich - ciekawa koncepcja, dobre wykonanie. The Sounding Sea - jest potencjał, oj jest. Nie rozumiem tylko dlaczego jak skończę walkę po oddaniu dwóch ciosów z combo, to zaczynając kolejną walkę mogę dokończyć to combo oddając jedynie jeden prawidłowy cios ;) Ale grało mi się świetnie, chociaż ewidentnie gra wymaga dopracowania.
No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie. Za każdym razem jak o niej pomyślę, to przypomina mi się to, co napisal ravenone w GońcuRM: "Pamiętacie serial Losts? Ta gra serialem Lost NIE JEST." ;) A gdybym nie przeczytał, że zaczynamy w samolocie to do końca byłbym przekonany, że to był jakiś statek.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Amelanduil
- Posty: 455
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Hej, co jak co: zostały wydane w tym roku, czyli jak najbardziej mają prawo do wzięcia udziału w GF'ach. Gdyby nie były dopuszczone, byłby to lekki afront w stronę twórców tych gier.BeVoo pisze: No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie.
Glico☆Magic?
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
OK, zgadzam się, jednak mimo wszystko uważam, że to jest jakiś żart, który nie powinien brać udziału w konkursie. Pomyśl, co by było, gdyby każdy z forum zrobił taką grę w 15 minut i wysłał ją na konkurs w przyszłym roku. No niby z definicji powinny wziąć udział, ale byłbym chyba ostatni, który by wziął udział w głosowaniu.Amelanduil pisze:Hej, co jak co: zostały wydane w tym roku, czyli jak najbardziej mają prawo do wzięcia udziału w GF'ach. Gdyby nie były dopuszczone, byłby to lekki afront w stronę twórców tych gier.BeVoo pisze: No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Noruj
- Posty: 1252
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Ja ciebie BeVoo na przykład rozumiem - też nie lubię 5 minutych gierek, testowych projektów(chociaż Awarię lubię ;)), albo pełnych gier, które ustępują treści demom.
Tylko, że takie sytuacje to odosobnione przypadki, na które nikt i tak nie zwraca uwagi. Forum nie będzie robiło 15 minutowych gierek, bo i po co? Gry na GFY się nie wysyła, one są automatycznie włączane do konkursu - wybieramy najpopularniejsze, te miniaturki i tak odejdą w zapomnienie.
Tylko, że takie sytuacje to odosobnione przypadki, na które nikt i tak nie zwraca uwagi. Forum nie będzie robiło 15 minutowych gierek, bo i po co? Gry na GFY się nie wysyła, one są automatycznie włączane do konkursu - wybieramy najpopularniejsze, te miniaturki i tak odejdą w zapomnienie.
Dzienks! xDAsgun pozamiatało. TAK się robi gry.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
To może ja spróbuję wyjaśnić (znowu) jak to działa. :)
Tytuły do GF dostają się dwiema drogami, jedną - poprzez publikację na Twierdzy/TA/Gońcu, drugą - poprzez bezpośrednie zgłoszenie autora na forum.
I teraz, po pierwsze - od zawsze nie wszystkie tytuły pojawiają się na GF. I ja, i zapewne Reptile (nie wiem jak ravenone) otrzymujemy co jakiś czas projekty, które nie nadają się do publikacji (z różnych powodów, zazwyczaj są to ekstremalnie zabugowane tzw. pierwsze gry), no i rzeczywiście - nikt tego nie publikuje, zatem gra nie ma nawet szansy pojawić się w konkursie. Czasami do takich pominiętych produkcji zaliczane były też nasłabsze publikacje na forach o RM, po prostu żaden z sajtów nie był nimi zainteresowany. Organizatorzy konkursu są zatem pierwszym filtrem, a jeśli jakiś tytuł jest już na liście, to znaczy, że przez taki filtr przebrnął. Potem organizatorzy oddają już całkowicie rolę decydowania głosującym - i jeśli komuś gra nie przypadła do gustu, to daje jej 0 pkt i zaciesza, w zasadzie tyle.
Po drugie, od dłuższego czasu każdy autor może sam zgłosić swoją grę do GF, nie ma więc też tematu "niedopuszczenia" kogoś do konkursu, nikomu startu nie odmawiamy.
I jeszcze dwie mniejsze rzeczy. Jedna - jeśli nie podoba Wam się długość gry (za długa, za krótka), czy cokolwiek innego - znów - dajecie 0 pkt i zacieszacie. Z mojej perspektywy problem nie istnieje, jeśli coś wygrywa, to wygrywa i tyle, widocznie są ku temu powody, a długość czy tematyka nie były przeszkodą by pokonać inne (większe/poważniejsze/dłuższe/potężniejsze w teorii) tytuły. Kompletne twory (jakie by nie były) konkurują z innymi pełniakami, wersje demonstracyjne - z innymi demami, to jedyne rozgraniczenie jakie tu stosujemy (ja wiem, że czasami to się rozmywa, ale gdzieś trzeba postawić kreskę ;)).
No i co by było gdyby... Jeśli produkcji jest naprawdę dużo (ponad 12-14 pozycji w kategorii) - urządzamy dodatkowe eliminacje, przerabialiśmy to dwa razy w przypadku RMXP.
Przyznam, że piszę, bo rzeczywiście chyba najbardziej na GF nie lubię uwag, które sugerują jakieś komisyjne/systemowe wykluczanie/specjalne traktowanie określonej grupy (krótkie/chińskie/scenowe/niezrozumiałe/nie-rpg/głupie etc.) gierc z konkursu. To Goniec czy TA/Twierdza napisały o grze X, my tu już tylko aż nad tym głosujemy, a najmocniejszymi argumentami są przyznawane punkty. ;)
Tytuły do GF dostają się dwiema drogami, jedną - poprzez publikację na Twierdzy/TA/Gońcu, drugą - poprzez bezpośrednie zgłoszenie autora na forum.
I teraz, po pierwsze - od zawsze nie wszystkie tytuły pojawiają się na GF. I ja, i zapewne Reptile (nie wiem jak ravenone) otrzymujemy co jakiś czas projekty, które nie nadają się do publikacji (z różnych powodów, zazwyczaj są to ekstremalnie zabugowane tzw. pierwsze gry), no i rzeczywiście - nikt tego nie publikuje, zatem gra nie ma nawet szansy pojawić się w konkursie. Czasami do takich pominiętych produkcji zaliczane były też nasłabsze publikacje na forach o RM, po prostu żaden z sajtów nie był nimi zainteresowany. Organizatorzy konkursu są zatem pierwszym filtrem, a jeśli jakiś tytuł jest już na liście, to znaczy, że przez taki filtr przebrnął. Potem organizatorzy oddają już całkowicie rolę decydowania głosującym - i jeśli komuś gra nie przypadła do gustu, to daje jej 0 pkt i zaciesza, w zasadzie tyle.
Po drugie, od dłuższego czasu każdy autor może sam zgłosić swoją grę do GF, nie ma więc też tematu "niedopuszczenia" kogoś do konkursu, nikomu startu nie odmawiamy.
I jeszcze dwie mniejsze rzeczy. Jedna - jeśli nie podoba Wam się długość gry (za długa, za krótka), czy cokolwiek innego - znów - dajecie 0 pkt i zacieszacie. Z mojej perspektywy problem nie istnieje, jeśli coś wygrywa, to wygrywa i tyle, widocznie są ku temu powody, a długość czy tematyka nie były przeszkodą by pokonać inne (większe/poważniejsze/dłuższe/potężniejsze w teorii) tytuły. Kompletne twory (jakie by nie były) konkurują z innymi pełniakami, wersje demonstracyjne - z innymi demami, to jedyne rozgraniczenie jakie tu stosujemy (ja wiem, że czasami to się rozmywa, ale gdzieś trzeba postawić kreskę ;)).
No i co by było gdyby... Jeśli produkcji jest naprawdę dużo (ponad 12-14 pozycji w kategorii) - urządzamy dodatkowe eliminacje, przerabialiśmy to dwa razy w przypadku RMXP.
Przyznam, że piszę, bo rzeczywiście chyba najbardziej na GF nie lubię uwag, które sugerują jakieś komisyjne/systemowe wykluczanie/specjalne traktowanie określonej grupy (krótkie/chińskie/scenowe/niezrozumiałe/nie-rpg/głupie etc.) gierc z konkursu. To Goniec czy TA/Twierdza napisały o grze X, my tu już tylko aż nad tym głosujemy, a najmocniejszymi argumentami są przyznawane punkty. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Ale można jeszcze wyrażać swoją opinię, tak?
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Oczywiście, nie przesadzajmy, zresztą ravenone zbierał już podobne sugestie (z którymi po części się zgadzałem) wcześniej, publikując recenzje takich słabszych (opieram się na ocenach/opiniach) gierc w Gońcu (ostatnie dwie edycje GF uzupełniały głównie tamtejsze publikacje). Chciałem tylko zaznaczyć, że ten element jest już nie do ruszenia na poziomie konkursu i żadna osoba nie decyduje ręcznie o tym do jakiej kategorii i na jakiej podstawie może (albo nie może) coś trafić, zatem wolałbym uciąć choćby namiastkę spekulacji tego typu. :)
To trochę też ta delikatna różnica pomiędzy "ta gra jest słaba" a "ta gra jest.... kto to dopuścił do konkursu?", którą chciałem stonować. Amel o tym wspomniał, na pewno podwójnie niefajnie przeczytać taki tekst o swojej pracy, co innego nawet surowo oceniać, a co innego odbierać prawo do rywalizacji.
To trochę też ta delikatna różnica pomiędzy "ta gra jest słaba" a "ta gra jest.... kto to dopuścił do konkursu?", którą chciałem stonować. Amel o tym wspomniał, na pewno podwójnie niefajnie przeczytać taki tekst o swojej pracy, co innego nawet surowo oceniać, a co innego odbierać prawo do rywalizacji.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- GameBoy
- Posty: 1777
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Wow, dzięki. Gra była stworzona w niecały miesiąc na konkurs, więc siłą rzeczy nie mogła być dopracowana tak bardzo jakbym chciał.The Sounding Sea - jest potencjał, oj jest. Nie rozumiem tylko dlaczego jak skończę walkę po oddaniu dwóch ciosów z combo, to zaczynając kolejną walkę mogę dokończyć to combo oddając jedynie jeden prawidłowy cios ;) Ale grało mi się świetnie, chociaż ewidentnie gra wymaga dopracowania.
Może kiedyś wrócę do tego pomysłu.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Ty nie wracaj, tylko kontynuuj! ;)GameBoy pisze:Może kiedyś wrócę do tego pomysłu.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Ok, najprostsze do ogłoszenia i najbardziej klarowne - wyniki tegorocznej kategorii Pełne Wersje RMVX(A)! :)
1 Asgun (Noruj) 30pkt
2 Kable III: Zrodzony ze Spamu (Yoroiookami) 18pkt
3 Upadek Wielkich (Allemov) 15pkt
4 The Sounding Sea (GameBoy) 4pkt
5 Sitwa (Katarzyn Pleopucja), Wyspa Przetrwania (Szymkim213) 2pkt
7 Kostek! Urodziny (Kostek) 1pkt
Gratulacje dla zwycięzców! Kolejne wyniki w kilkudziesięciominutowych odstępach.
1 Asgun (Noruj) 30pkt
2 Kable III: Zrodzony ze Spamu (Yoroiookami) 18pkt
3 Upadek Wielkich (Allemov) 15pkt
4 The Sounding Sea (GameBoy) 4pkt
5 Sitwa (Katarzyn Pleopucja), Wyspa Przetrwania (Szymkim213) 2pkt
7 Kostek! Urodziny (Kostek) 1pkt
Gratulacje dla zwycięzców! Kolejne wyniki w kilkudziesięciominutowych odstępach.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Crashykk
- Posty: 729
- Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Bez niespodzianek. Gratuluje autorom na podium :)
- Prometherion
- Posty: 238
- Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Zwycięzca ewidentny i praktycznie od początku znany. Za mała konkurencja w VX, to i emocje związane z wynikami niewielkie. Gratulacje dla zdobywców pucharów. Głosy oddałem także na Kabla i Upadek, więc mój osobisty ranking odzwierciedla podium.
Pracuję nad...
- Adrap
- Posty: 819
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
No czyli odpowiednio rozdałem punkty. Kurcze szkoda ze upadek jest tak nisko, dla mnie jest ciut lepszy od Asgun, dlatego dostał tyle samo punktów. N nie pogniewałbym się gdyby te pozycje były równolegle na pierwszych miejscach.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Jestem zadowolony z moich 18 punktów. Dziękuję wszystkim za oddane głosy. Kabelek może spać spokojnie.
No i gratki dla Noruja, bo zasłużył na to pierwsze miejsce. Co do Upadku, to myślałem, że zgarnie więcej punkcików, bo gra jest bardzo ładnie wykonana.
Jeżeli w tym roku też dostaniemy ładne trofea, to poproszę swoje w kolorze różowym.
No i gratki dla Noruja, bo zasłużył na to pierwsze miejsce. Co do Upadku, to myślałem, że zgarnie więcej punkcików, bo gra jest bardzo ładnie wykonana.
Jeżeli w tym roku też dostaniemy ładne trofea, to poproszę swoje w kolorze różowym.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze
Wygląda na to że kult Asgun jest potężniejsze od kultu Kable III: Zrodzony ze Spamu Ja wiedziałem od początku że to Asgun wygra. Ale mimo to nie czepiam się dlaczego Kable III nie wygrał, Asgun zasłużył na pierwsze miejsce ( więcej ludzi zahipnotyzował ) Tak czy siak walka była zawzięta i gratuluję Norujowi za zajęcie pierwszego miejsca w tegorocznych GF
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką