Strona 3 z 4

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 16:34
autor: BeVoo
Asgun pozamiatało. TAK się robi gry. Gra wygląda wyjątkowo czysto, schludnie, aż grać się chce. O scenówkach i "grach z humorkiem" znowu nie chcę się zbytnio rozpisywać, już napisałem o nich w kategorii pełnych wersji 2k3/XP. I choć taki voice-acting w Kostku robi wrażenie, tak sama gra... nie wiem, nie wiem co mam napisać więc napiszę tylko wtórując Kleo: szuru buru ;)

Świetnie mi się grało w Upadek Wielkich - ciekawa koncepcja, dobre wykonanie. The Sounding Sea - jest potencjał, oj jest. Nie rozumiem tylko dlaczego jak skończę walkę po oddaniu dwóch ciosów z combo, to zaczynając kolejną walkę mogę dokończyć to combo oddając jedynie jeden prawidłowy cios ;) Ale grało mi się świetnie, chociaż ewidentnie gra wymaga dopracowania.

No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie. Za każdym razem jak o niej pomyślę, to przypomina mi się to, co napisal ravenone w GońcuRM: "Pamiętacie serial Losts? Ta gra serialem Lost NIE JEST." ;) A gdybym nie przeczytał, że zaczynamy w samolocie to do końca byłbym przekonany, że to był jakiś statek.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 16:42
autor: Amelanduil
BeVoo pisze:No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie.

Hej, co jak co: zostały wydane w tym roku, czyli jak najbardziej mają prawo do wzięcia udziału w GF'ach. Gdyby nie były dopuszczone, byłby to lekki afront w stronę twórców tych gier.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 17:01
autor: BeVoo
Amelanduil pisze:
BeVoo pisze:No i tak jak w przypadku Polish Roads, nie jestem do końca przekonany, czy Wyspa Przetrwania powinna się znaleźć w tej kategorii o ile w ogóle powinna brać udział w konkursie.

Hej, co jak co: zostały wydane w tym roku, czyli jak najbardziej mają prawo do wzięcia udziału w GF'ach. Gdyby nie były dopuszczone, byłby to lekki afront w stronę twórców tych gier.


OK, zgadzam się, jednak mimo wszystko uważam, że to jest jakiś żart, który nie powinien brać udziału w konkursie. Pomyśl, co by było, gdyby każdy z forum zrobił taką grę w 15 minut i wysłał ją na konkurs w przyszłym roku. No niby z definicji powinny wziąć udział, ale byłbym chyba ostatni, który by wziął udział w głosowaniu.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 17:08
autor: Noruj
Ja ciebie BeVoo na przykład rozumiem - też nie lubię 5 minutych gierek, testowych projektów(chociaż Awarię lubię ;)), albo pełnych gier, które ustępują treści demom.
Tylko, że takie sytuacje to odosobnione przypadki, na które nikt i tak nie zwraca uwagi. Forum nie będzie robiło 15 minutowych gierek, bo i po co? Gry na GFY się nie wysyła, one są automatycznie włączane do konkursu - wybieramy najpopularniejsze, te miniaturki i tak odejdą w zapomnienie.
Asgun pozamiatało. TAK się robi gry.

Dzienks! xD

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 17:38
autor: Jazzwhisky
To może ja spróbuję wyjaśnić (znowu) jak to działa. :)

Tytuły do GF dostają się dwiema drogami, jedną - poprzez publikację na Twierdzy/TA/Gońcu, drugą - poprzez bezpośrednie zgłoszenie autora na forum.

I teraz, po pierwsze - od zawsze nie wszystkie tytuły pojawiają się na GF. I ja, i zapewne Reptile (nie wiem jak ravenone) otrzymujemy co jakiś czas projekty, które nie nadają się do publikacji (z różnych powodów, zazwyczaj są to ekstremalnie zabugowane tzw. pierwsze gry), no i rzeczywiście - nikt tego nie publikuje, zatem gra nie ma nawet szansy pojawić się w konkursie. Czasami do takich pominiętych produkcji zaliczane były też nasłabsze publikacje na forach o RM, po prostu żaden z sajtów nie był nimi zainteresowany. Organizatorzy konkursu są zatem pierwszym filtrem, a jeśli jakiś tytuł jest już na liście, to znaczy, że przez taki filtr przebrnął. Potem organizatorzy oddają już całkowicie rolę decydowania głosującym - i jeśli komuś gra nie przypadła do gustu, to daje jej 0 pkt i zaciesza, w zasadzie tyle.

Po drugie, od dłuższego czasu każdy autor może sam zgłosić swoją grę do GF, nie ma więc też tematu "niedopuszczenia" kogoś do konkursu, nikomu startu nie odmawiamy.

I jeszcze dwie mniejsze rzeczy. Jedna - jeśli nie podoba Wam się długość gry (za długa, za krótka), czy cokolwiek innego - znów - dajecie 0 pkt i zacieszacie. Z mojej perspektywy problem nie istnieje, jeśli coś wygrywa, to wygrywa i tyle, widocznie są ku temu powody, a długość czy tematyka nie były przeszkodą by pokonać inne (większe/poważniejsze/dłuższe/potężniejsze w teorii) tytuły. Kompletne twory (jakie by nie były) konkurują z innymi pełniakami, wersje demonstracyjne - z innymi demami, to jedyne rozgraniczenie jakie tu stosujemy (ja wiem, że czasami to się rozmywa, ale gdzieś trzeba postawić kreskę ;)).
No i co by było gdyby... Jeśli produkcji jest naprawdę dużo (ponad 12-14 pozycji w kategorii) - urządzamy dodatkowe eliminacje, przerabialiśmy to dwa razy w przypadku RMXP.

Przyznam, że piszę, bo rzeczywiście chyba najbardziej na GF nie lubię uwag, które sugerują jakieś komisyjne/systemowe wykluczanie/specjalne traktowanie określonej grupy (krótkie/chińskie/scenowe/niezrozumiałe/nie-rpg/głupie etc.) gierc z konkursu. To Goniec czy TA/Twierdza napisały o grze X, my tu już tylko aż nad tym głosujemy, a najmocniejszymi argumentami są przyznawane punkty. ;)

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 18:05
autor: BeVoo
Ale można jeszcze wyrażać swoją opinię, tak?

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 18:20
autor: Jazzwhisky
Oczywiście, nie przesadzajmy, zresztą ravenone zbierał już podobne sugestie (z którymi po części się zgadzałem) wcześniej, publikując recenzje takich słabszych (opieram się na ocenach/opiniach) gierc w Gońcu (ostatnie dwie edycje GF uzupełniały głównie tamtejsze publikacje). Chciałem tylko zaznaczyć, że ten element jest już nie do ruszenia na poziomie konkursu i żadna osoba nie decyduje ręcznie o tym do jakiej kategorii i na jakiej podstawie może (albo nie może) coś trafić, zatem wolałbym uciąć choćby namiastkę spekulacji tego typu. :)

To trochę też ta delikatna różnica pomiędzy "ta gra jest słaba" a "ta gra jest.... kto to dopuścił do konkursu?", którą chciałem stonować. Amel o tym wspomniał, na pewno podwójnie niefajnie przeczytać taki tekst o swojej pracy, co innego nawet surowo oceniać, a co innego odbierać prawo do rywalizacji.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 18:43
autor: GameBoy
The Sounding Sea - jest potencjał, oj jest. Nie rozumiem tylko dlaczego jak skończę walkę po oddaniu dwóch ciosów z combo, to zaczynając kolejną walkę mogę dokończyć to combo oddając jedynie jeden prawidłowy cios ;) Ale grało mi się świetnie, chociaż ewidentnie gra wymaga dopracowania.

Wow, dzięki. Gra była stworzona w niecały miesiąc na konkurs, więc siłą rzeczy nie mogła być dopracowana tak bardzo jakbym chciał.
Może kiedyś wrócę do tego pomysłu.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 02 sty 2016, 18:46
autor: BeVoo
GameBoy pisze:Może kiedyś wrócę do tego pomysłu.

Ty nie wracaj, tylko kontynuuj! ;)

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 11:24
autor: Jazzwhisky
Ok, najprostsze do ogłoszenia i najbardziej klarowne - wyniki tegorocznej kategorii Pełne Wersje RMVX(A)! :)

1 Asgun (Noruj) 30pkt
2 Kable III: Zrodzony ze Spamu (Yoroiookami) 18pkt
3 Upadek Wielkich (Allemov) 15pkt
4 The Sounding Sea (GameBoy) 4pkt
5 Sitwa (Katarzyn Pleopucja), Wyspa Przetrwania (Szymkim213) 2pkt
7 Kostek! Urodziny (Kostek) 1pkt


Gratulacje dla zwycięzców! Kolejne wyniki w kilkudziesięciominutowych odstępach.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 11:45
autor: CrashuR
Bez niespodzianek. Gratuluje autorom na podium :)

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 12:00
autor: Prometherion
Zwycięzca ewidentny i praktycznie od początku znany. Za mała konkurencja w VX, to i emocje związane z wynikami niewielkie. Gratulacje dla zdobywców pucharów. Głosy oddałem także na Kabla i Upadek, więc mój osobisty ranking odzwierciedla podium.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 12:45
autor: Adrapnikram
No czyli odpowiednio rozdałem punkty. Kurcze szkoda ze upadek jest tak nisko, dla mnie jest ciut lepszy od Asgun, dlatego dostał tyle samo punktów. N nie pogniewałbym się gdyby te pozycje były równolegle na pierwszych miejscach.

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 13:50
autor: Yoroiookami
Jestem zadowolony z moich 18 punktów. Dziękuję wszystkim za oddane głosy. Kabelek może spać spokojnie. :lol:
No i gratki dla Noruja, bo zasłużył na to pierwsze miejsce. Co do Upadku, to myślałem, że zgarnie więcej punkcików, bo gra jest bardzo ładnie wykonana. :?

Jeżeli w tym roku też dostaniemy ładne trofea, to poproszę swoje w kolorze różowym. :roll:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

: 03 sty 2016, 14:08
autor: PInroz
Wygląda na to że kult Asgun jest potężniejsze od kultu Kable III: Zrodzony ze Spamu :lol: Ja wiedziałem od początku że to Asgun wygra. Ale mimo to nie czepiam się dlaczego Kable III nie wygrał, Asgun zasłużył na pierwsze miejsce ( więcej ludzi zahipnotyzował ) :lol: Tak czy siak walka była zawzięta i gratuluję Norujowi za zajęcie pierwszego miejsca w tegorocznych GF :|