Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Tematy różne, różniste.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: PInroz »

A o to kolejny mem, tym razem na temat Gońca RM :roll:
Obrazek
Pozdro dla kumatych :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: goblin!!! »

Takie tam na szybko, każdemu chyba znane. Inspirowane mym tworzeniem dzisiejszym.

Obrazek
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: goblin!!! »

Może coś innego tym razem... myślę, iż ktoś na pewno zrozumie xd

Obrazek

Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Jakby co zdarzenie nie ma żadnego zastosowania xd.
W sumie etykiety mają jeden spory plus - trudniej się w nich zgubić.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: Charlie Vermin »

Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: goblin!!! »

Charlie Vermin pisze:Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?
Niby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)... poza tym po tym można w ten sposób dać jakieś troll komendy po tym poleceniu, i strollować mniej znających specyfikę komendy "przejdź do etykiety" xd.
No, ale to już poza tematem :/.
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: GameBoy »

Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Niby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)
XD
Sam sobie przeczysz.

Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: Dragon Kamillo »

Nie przeczy sobie XD, może ma na myśli że szybciej skrypt w warunku przeskoczy przez etykietę, jak ma czekać na zakończenie warunku XD.

Pętle w RM mają złą sławę bo były zbugowane w makerze 2k/3 (coś tam było że źle przeskakiwały, czy bardziej cięły) i jak widać tak już zostało.

A co do szybkości to goblin może mieć trochę racji że tak jest szybciej: https://rpgmaker.net/tutorials/691/
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: Soul »

GameBoy pisze:
Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.
Wątpie. Etykiety przetłumaczone na język maszynowy to dokładnie to samo co pętle. Nie ma między nimi żadnej różnicy, oprócz sposobu zapisu i czytelności ;)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

Post autor: GameBoy »

Nie, etykiety pozwalają na wykonywanie skoków niemożliwych podczas używania zwykłej pętli - czy to w makerze czy w jakimś języku programowania.
Dwie inne rzeczy, nawet jeśli pod maską korzystają z tej samej instrukcji maszynowej/interpretera w makerze do wykonania skoku.
ODPOWIEDZ