Strona 5 z 5

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 26 lut 2018, 22:01
autor: PInroz
A o to kolejny mem, tym razem na temat Gońca RM :roll:
Obrazek
Pozdro dla kumatych :wink:

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 18 mar 2018, 20:26
autor: goblin!!!
Takie tam na szybko, każdemu chyba znane. Inspirowane mym tworzeniem dzisiejszym.

Obrazek

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 08 maja 2018, 15:57
autor: goblin!!!
Może coś innego tym razem... myślę, iż ktoś na pewno zrozumie xd

Obrazek

Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Jakby co zdarzenie nie ma żadnego zastosowania xd.
W sumie etykiety mają jeden spory plus - trudniej się w nich zgubić.

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 16 maja 2018, 12:54
autor: Charlie Vermin
Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 16 maja 2018, 17:01
autor: goblin!!!
Charlie Vermin pisze:Tylko po co tyle etykiet? Pozbycie się "Przejdź do etykiety 2" i "Etykieta 2" miałoby chyba identyczny efekt?
Niby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)... poza tym po tym można w ten sposób dać jakieś troll komendy po tym poleceniu, i strollować mniej znających specyfikę komendy "przejdź do etykiety" xd.
No, ale to już poza tematem :/.

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 16 maja 2018, 18:48
autor: GameBoy
Co ciekawe w VXace (nie wiem jak zwykły VX) pętle i etykiety mają prawie te samą szybkość (pewnie minimalnie się różni, ale nie zdołałem tego wychwycić), dopiero równoległe mają zdecydowanie mniejszą (nawet 3 razy mniejszą, acz tu dużo zależy).
Niby po nic, ale jakoś tak jest minimalnie szybszy efekt (albo mi się wydaje)
XD
Sam sobie przeczysz.

Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 16 maja 2018, 19:56
autor: Dragon Kamillo
Nie przeczy sobie XD, może ma na myśli że szybciej skrypt w warunku przeskoczy przez etykietę, jak ma czekać na zakończenie warunku XD.

Pętle w RM mają złą sławę bo były zbugowane w makerze 2k/3 (coś tam było że źle przeskakiwały, czy bardziej cięły) i jak widać tak już zostało.

A co do szybkości to goblin może mieć trochę racji że tak jest szybciej: https://rpgmaker.net/tutorials/691/

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 18 maja 2018, 23:45
autor: Soul
GameBoy pisze:
Etykiety to w 99% przypadków zło. Nie bez powodu nikt nie używa ich w normalnym programowaniu.
Wątpie. Etykiety przetłumaczone na język maszynowy to dokładnie to samo co pętle. Nie ma między nimi żadnej różnicy, oprócz sposobu zapisu i czytelności ;)

Re: Tworzymy demotywatory RPGMAKERA ! itp. XD

: 20 maja 2018, 11:47
autor: GameBoy
Nie, etykiety pozwalają na wykonywanie skoków niemożliwych podczas używania zwykłej pętli - czy to w makerze czy w jakimś języku programowania.
Dwie inne rzeczy, nawet jeśli pod maską korzystają z tej samej instrukcji maszynowej/interpretera w makerze do wykonania skoku.