Tworzenie gier na android

Tematy różne, różniste.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Tworzenie gier na android

Post autor: Rahim »

Obrazek
Cóż, nie wiedziałem gdzie to dać, jeśli złe miejsce to proszę o przeniesienie *-*
Chciałem wam przedstawić program do tworzenia gier na androida bez większych zdolności programistycznych:
CORONA SDK to właśnie takowe środowisko, nie musimy znać się na programowaniu,a jedyny potrzebny nam język to angielski.
Sam program przypomina inne w których to tworzymy inne skrypty np. notepad++, pascal, java.
http://f.cl.ly/items/1o2n0V1L0x212D3T1P ... 0%20PM.png
http://f.cl.ly/items/1C1O2x2F0X080w3I0g ... 0%20PM.png

Wszelakich zainteresowanych zapraszam na stronę, gdzie macie opisane co i jak:
http://android.com.pl/artykuly/9089-two ... owadzenie/
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: Rave »

Lepiej spróbuj Playscape - nie dość że "wyklikasz" tam grę, to jeszcze oprócz andka na srajfona wyeksportujesz.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: GameBoy »

Rave, ten kod w Lua nie jest jakoś strasznie skomplikowany (to jest chyba nawet prostsze od GOSU *_*) więc nie widzę tu zbytniej przewagi klikanych edytorów, chyba, że mają gotowe narzędzia do tworzenia map. Zawsze lepiej mieć wgląd w kod odrobinę niższego poziomu niż gotowe klocki.

Jako, że mam w tym półroczu przedmiot "programowanie urządzeń przenośnych" to jeśli będzie dowolność w wyborze narzędzi zapewne wybiorę Coronę.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: Rahim »

Cóż, osobiście na program trafiłem przez przypadek, JCreatora chciałem pobrać i znalazłem odnośnik do tego, z czystej ciekawości zajrzałem, powiem że jak narazie nie widzę tutaj nic skomplikowanego, proste podstawy można tu wynieść z pierwszych lekcji programowania czy też jakichś tutków, opiera to się na tym samym właściwie, jeśli chodzi o trudniejsze rzeczy idzie się zawsze douczyć.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:Rave, ten kod w Lua nie jest jakoś strasznie skomplikowany (to jest chyba nawet prostsze od GOSU *_*) więc nie widzę tu zbytniej przewagi klikanych edytorów, chyba, że mają gotowe narzędzia do tworzenia map. Zawsze lepiej mieć wgląd w kod odrobinę niższego poziomu niż gotowe klocki.

Jako, że mam w tym półroczu przedmiot "programowanie urządzeń przenośnych" to jeśli będzie dowolność w wyborze narzędzi zapewne wybiorę Coronę.

Przewaga pojawia się gdy chcesz osiągnąć bardziej skomplikowane rzeczy - w klikanych rach-ciach to zrobisz, w kodzie spędzisz tygodnie pisząc to samo a i tak się później okaże zbugowane bo zamiast plusa dałeś minusa w linii 4500/12000 linii kodu.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: GameBoy »

Uhm, nie wiesz zupełnie o czym piszesz.
Tworząc skomplikowane gry/programy pisanie kodu jest dużo lepsze, bo jest bardziej przejrzyste. Gdyby tak nie było to wszystkie środowiska programistyczne miałyby możliwość układania klocków.

W klikanych edytorach też możesz przypadkiem odjąć 2 wartości zamiast je dodać i też będziesz miał błąd teoretycznie nie do wykrycia, z tą różnicą, że w czystym kodzie łatwo możesz napisać sobie funkcje debugujące, które np. wyświetlają wartości zmiennych w konsoli.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: Jazzwhisky »

GameBoy pisze:Uhm, nie wiesz zupełnie o czym piszesz.
Rave, podpinam się pod te słowa, bo wreszcie powinno to do Ciebie dotrzeć - znów jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

Zresztą pięknie przekłada się to na RM, im prostszy skrypt tym łatwiej, szybciej i wygodniej wykonać go na zdarzeniach niż w RGSS. Porównaj sobie cokolwiek prostego, co możesz wykonać za pomocą dwóch komend z tym, ile zajęłoby czasu i sprawiło trudności pisząc to samo spod palca. Im bardziej skrypt robi się rozległy i korzysta z bardziej złożonych struktur (np. tablic) - tym bardziej opłaca się przesiąść na bezpośredni kod, a eventy stają się drogą do szaleństwa. ;)

edit-dół
Hmm, no mi to wygląda właśnie na świetny przykład wykorzystania prostej tablicy (czyli tej bardziej "złożonej" struktury), nie? =)
Taka oczywistość - zasadniczo RGSS sprawdza się tym lepiej, im bardziej niestandardowe dla RM/jRPG efekty chcemy osiągnąć, np. odległość między punktami na ekranie/mapie będą takim przykładem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: GameBoy »

Zresztą pięknie przekłada się to na RM, im prostszy skrypt tym łatwiej, szybciej i wygodniej wykonać go na zdarzeniach niż w RGSS.
Nie zawsze nawet.
Np. zrobienie prostej metody, która zwróci odległość między dwoma punktami (twierdzenie Pitagorasa, gimnazjum) w RGSS to 3 linijki kodu:

Kod: Zaznacz cały

def odleglosc(x1, y1, x2, y2)
 return sqrt((x2-x1)*(x2-x1)+(y2-y1)*(y2-y1))
end
Powodzenia w zrobieniu tego prosto i szybko na zdarzeniach. :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Tworzenie gier na android

Post autor: Dragon Kamillo »

Prosto i szybko się nie da (chyba że użyjesz PM w 2k3) ponieważ nie ma tu pierwiastkowania (a szkoda bo by się przydało.
Ale w sumie da się trzeba tylko ogarnąć którąś z metod http://pl.wikipedia.org/wiki/Metody_obl ... adratowego i spróbować przenieść na makerowe eventy. Kto się podejmie tego wyzwania? Na pierwszy rzut oka wyznaczanie cyfra po cyfrze do makera dałoby się dosyć prosto przerzucić bo w sumie wszystko co mamy w poniższym przykładzie, możemy zrobić na zmiennej:

Kod: Zaznacz cały

          1  2. 3  4 
       /
     \/  01 52,27 56                            

         01                   1*1 ≤ 1 < 2*2                  x = 1
         01                     y = x*x = 1*1 = 1
         00 52                22*2 ≤ 52 < 23*3               x = 2
         00 44                  y = (20+x)*x = 22*2 = 44                      
            08 27             243*3 ≤ 827 < 244*4            x = 3       
            07 29               y = (240+x)*x = 243*3 = 729
               98 56          2464*4 ≤ 9856 < 2465*5         x = 4       
               98 56            y = (2460+x)*x = 2464*4 = 9856
               00 00          Algorytm zakończony: Wynik to 12,34
Ale oczywiście na bezpośrednim kodzie jest jak gameboy napisał trzy linijki, obliczanie tego na eventach strzelam kilkaset linijek. Ale to przykład jeden z wielu.

Co do innych funkcji matematycznych z PM najłatwiej do eventów wrzucić dzielenie z przecinkiem, wystarczy przerzucić do RM metodę pisemną dzielenia (którą każdy umieć powinien).
ODPOWIEDZ