Tutorial rysowania tili pod makera?
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Tutorial rysowania tili pod makera?
Ma ktoś może tutorial rysowania tili w perspektywie "makerowej"/jrpg (deczko z góry, raczej wiecie o co chodzi)? Niekoniecznie pod konkretnego makera - wzięło mnie na zrobienie "własnego" RTP tylko mi z tą perspektywą deczko nie wychodzi - albo wychodzi płaskie jak naleśnik albo tile jak w platformówce.
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Może inaczej, pokaż co ci wychodzi a ja ci powiem jak to ewentualnie poprawić
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Z tym to będzie ciężko bo zazwyczaj doznawalem ragequitu i nie zapisywałem.
- GameBoy
- Posty: 1768
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Narysuj scenę (całą, nie pojedyncze kafelki) przy użyciu prostych kształtów i pocieniuj je odpowiednio. Dopiero potem zacznij dodawać szczegóły.
Pamiętaj, że w makerowej perspektywie światło pada z góry, więc płaszczyzny leżące poziomo będą najjaśniejsze, a każda nachylona o jakiś kąt do podłoża odpowiednio ciemniejsza.
Korzystaj też z kontrastujących kolorów (zarówno w barwie jak i jasności), pozwala to nieźle wydobyć głębię z obrazka.
Pamiętaj, że w makerowej perspektywie światło pada z góry, więc płaszczyzny leżące poziomo będą najjaśniejsze, a każda nachylona o jakiś kąt do podłoża odpowiednio ciemniejsza.
Korzystaj też z kontrastujących kolorów (zarówno w barwie jak i jasności), pozwala to nieźle wydobyć głębię z obrazka.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Trzy raczej znane tutoriale:
http://gas13.ru/v3/tutorials/sywtbapa_a ... s_tile.php
http://opengameart.org/content/les-forg ... art-course - w szczególności chapter 8
http://lpc.opengameart.org/static/lpc-s ... guide.html - tu jest szerzej o perspektywie
Generalnie jak poszperasz to jest tego od groma.
http://gas13.ru/v3/tutorials/sywtbapa_a ... s_tile.php
http://opengameart.org/content/les-forg ... art-course - w szczególności chapter 8
http://lpc.opengameart.org/static/lpc-s ... guide.html - tu jest szerzej o perspektywie
Generalnie jak poszperasz to jest tego od groma.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
@Venesard, przysiadłem się i zrobiłem "przykład" tego co robię - trawa nie jest pokolorowana, itd, bo z tym to ja akurat nie mam problemów tylko z samą perspektywą, to co zwykle robię jest bardziej szczegółowe, ale nie będę 5h siedział nad czymś co i tak do kosza pójdzie. Chodzi mi o samą perspektywę.
Jako bonus dorzuciłem też drzewko (drzewka i inne roślinki też mi za bardzo nie wychodzą).
W sumie mogłem nie robić tych kamieni na klifie, obeszłoby się bez nich i szybciej by ten pzykładzik mojej zwalonej perspektywy wyszedł, no ale...
Jako bonus dorzuciłem też drzewko (drzewka i inne roślinki też mi za bardzo nie wychodzą).
W sumie mogłem nie robić tych kamieni na klifie, obeszłoby się bez nich i szybciej by ten pzykładzik mojej zwalonej perspektywy wyszedł, no ale...
- GameBoy
- Posty: 1768
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Ech, co ja ci pisałem w poprzednim poście?
WIĘCEJ KONTRASTUJĄCYCH KOLORÓW
Drzewo jest płaskie, bo używasz odcieni zielonego, które nie różnią się od siebie pawie niczym.
WIĘCEJ KONTRASTUJĄCYCH KOLORÓW
Drzewo jest płaskie, bo używasz odcieni zielonego, które nie różnią się od siebie pawie niczym.
- GameBoy
- Posty: 1768
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Zrobiłem szybki edit.
2x
Założyłem, że światło pada z górnej prawej strony obrazka.
W kamieniach zwiększyłem jedynie kontrast i od razu nabrały głębi.
Do tego dorzuciłem cień na dole i na górnych krawędziach. Zauważ, że jako, że światło pada z prawej górnej strony to lewa i górna krawędź jest jaśniejsza od płaszczyzny trawy, bo ta część jest lekko zakrzywiona, więc jest intensywniej oświetlona.
Natomiast prawa i dolna krawędź też jest nachylona, ale na nie pada już delikatny cień stąd są one ciemniejsze od płaszczyzny trawy.
Krawędzie zrobiłem też odrobinę mniej regularne.
Dodanie na dole trawy na tle skały też nieźle wydobywa głębie.
Koronie drzewa zmieniłem trochę jej górę, bo była źle pocieniowana - nie padało na nią światło. Dolne 3/4 korony to znów tylko podbity kontrast. Od razu widać, że całość nabrała odrobiny głębi.
Na pniu też głównie podbiłem kontrast, ale był on zdecydowanie najgorszą częścią obrazka, więc prawie nic mu to nie pomogło. =)
Generalnie jeśli robisz grafikę o tak niskiej rozdzielczości to używanie 2 kolorów, które są nierozróżnialne na pierwszy rzut oka jest błędem straszliwym.
PS. Te skały Ci wyszły naprawdę nieźle.
2x
Założyłem, że światło pada z górnej prawej strony obrazka.
W kamieniach zwiększyłem jedynie kontrast i od razu nabrały głębi.
Do tego dorzuciłem cień na dole i na górnych krawędziach. Zauważ, że jako, że światło pada z prawej górnej strony to lewa i górna krawędź jest jaśniejsza od płaszczyzny trawy, bo ta część jest lekko zakrzywiona, więc jest intensywniej oświetlona.
Natomiast prawa i dolna krawędź też jest nachylona, ale na nie pada już delikatny cień stąd są one ciemniejsze od płaszczyzny trawy.
Krawędzie zrobiłem też odrobinę mniej regularne.
Dodanie na dole trawy na tle skały też nieźle wydobywa głębie.
Koronie drzewa zmieniłem trochę jej górę, bo była źle pocieniowana - nie padało na nią światło. Dolne 3/4 korony to znów tylko podbity kontrast. Od razu widać, że całość nabrała odrobiny głębi.
Na pniu też głównie podbiłem kontrast, ale był on zdecydowanie najgorszą częścią obrazka, więc prawie nic mu to nie pomogło. =)
Generalnie jeśli robisz grafikę o tak niskiej rozdzielczości to używanie 2 kolorów, które są nierozróżnialne na pierwszy rzut oka jest błędem straszliwym.
PS. Te skały Ci wyszły naprawdę nieźle.
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Okej, pobrałem twoją teksturę i odpaliłem GIMPa. Choć z reguły nie pracuję na grafikach tego typu, udało mi się chyba uzyskać nieco mniej płaską wersję.
1) Zacząłem od wyznaczenia kierunku z którego pada światło w mojej wersji tila. Wygląda to tak:
2) Zaznaczyłem całą brązową ścianę i wyobraziłem sobie jak wyznaczone światło mogłoby wpłynąć na kolory całości. Użyłem narzędzia "Rozjaśnianie/Wypalanie" by uzyskać ciemniejszą stronę klifu po stronie bez światła, natomiast jaśniejszą po stronie gdzie światło pada.
3) Dodałem delikatną sugestię przestrzeni zaznaczając cienie na ścianie pod górną trawą i na trawie pod ścianą. Im dalej światła, tym mocniejsze. Nie jest to obowiązkowe, ale nierzadko daje fajny efekt.
4) Powtórzyłem kroki 1) i 2) w stosunku do drzewa.
Może na tym przykładzie to nie wygląda super, ale grunt żebyś zrozumiał samą metodę działania, w końcu to ty sam musisz doprowadzać swoje grafiki do swoistej perfekcji. Warto tez pamiętać przy nadawaniu wymiaru dużym grafikom że elementy znajdujące się "dalej" od nas powinny być nieco ciemniejsze/mniej wyraźne. Pamiętaj też o cieniach pod przedmiotami które takowy powinny rzucać (chociażby drzewo). Paradoksalnie nie wygląda tak źle gdy cienie rzucane przez przedmioty nie pokrywają się z kątem padania światła wybranego do cieniowania. Nabazgrałem też dwa drzewa do których nieco bardziej się przyłożyłem stosując zasady które wypisałem ci powyżej:
Oraz przykład całkowicie wycieniowanej i "odpłaszczonej" mapki z jednego z moich projektów, zwróć uwagę jak dużą rolę odgrywają cienie w nadawaniu głębi obrazowi:
1) Zacząłem od wyznaczenia kierunku z którego pada światło w mojej wersji tila. Wygląda to tak:
2) Zaznaczyłem całą brązową ścianę i wyobraziłem sobie jak wyznaczone światło mogłoby wpłynąć na kolory całości. Użyłem narzędzia "Rozjaśnianie/Wypalanie" by uzyskać ciemniejszą stronę klifu po stronie bez światła, natomiast jaśniejszą po stronie gdzie światło pada.
3) Dodałem delikatną sugestię przestrzeni zaznaczając cienie na ścianie pod górną trawą i na trawie pod ścianą. Im dalej światła, tym mocniejsze. Nie jest to obowiązkowe, ale nierzadko daje fajny efekt.
4) Powtórzyłem kroki 1) i 2) w stosunku do drzewa.
Może na tym przykładzie to nie wygląda super, ale grunt żebyś zrozumiał samą metodę działania, w końcu to ty sam musisz doprowadzać swoje grafiki do swoistej perfekcji. Warto tez pamiętać przy nadawaniu wymiaru dużym grafikom że elementy znajdujące się "dalej" od nas powinny być nieco ciemniejsze/mniej wyraźne. Pamiętaj też o cieniach pod przedmiotami które takowy powinny rzucać (chociażby drzewo). Paradoksalnie nie wygląda tak źle gdy cienie rzucane przez przedmioty nie pokrywają się z kątem padania światła wybranego do cieniowania. Nabazgrałem też dwa drzewa do których nieco bardziej się przyłożyłem stosując zasady które wypisałem ci powyżej:
Oraz przykład całkowicie wycieniowanej i "odpłaszczonej" mapki z jednego z moich projektów, zwróć uwagę jak dużą rolę odgrywają cienie w nadawaniu głębi obrazowi:
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
@GB, wywaliłeś dziuplę z drzewa, tam była, na środku. CZEMU??? ;)
@Venesard: Fajnie to wyszło, ale mi chodziło o coś bardziej w stylu 16-bitowych konsolek choć w wyższej rozdzielczości. Ale efekt fajny wyszedł, nie powiem.
@Venesard: Fajnie to wyszło, ale mi chodziło o coś bardziej w stylu 16-bitowych konsolek choć w wyższej rozdzielczości. Ale efekt fajny wyszedł, nie powiem.
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
@Rave w takim razie przykro mi, ale nie siedzę w takiej grafice jakiej potrzebujesz :P
- Scientist
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 gru 2008, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Wiem, że odświeżam temat sprzed ponad miesiąca, w którym być może wszystko jest już wyjaśnione, ale mam do dodania coś swojego, a ktoś przeglądający przypadkiem ten temat mógłby z tego skorzystać.
Więc mamy taką grafikę:
Opierając się na układzie kamieni, linie siatki powinny wyglądać tak:
Opierając się na granicach trawa-kamienie i kamienie-trawa, linie siatki powinny wyglądać tak:
Tak więc, jeśli układ kamieni nam dyktuje warunki, to trawa powinna być taka:
Mam nadzieję, że komuś to pomoże teraz lub kiedyś.
Więc mamy taką grafikę:
Opierając się na układzie kamieni, linie siatki powinny wyglądać tak:
Opierając się na granicach trawa-kamienie i kamienie-trawa, linie siatki powinny wyglądać tak:
Tak więc, jeśli układ kamieni nam dyktuje warunki, to trawa powinna być taka:
Mam nadzieję, że komuś to pomoże teraz lub kiedyś.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Scientist, wszystko fajnie, ale teraz to wygląda dość sztucznie. Jak bym robił jakieś labolatorium czy coś, to spoko, twoja rada działa, ale do lasu to nie szczególnie.
P.S. Też ze Szczecina jestem.
P.S. Też ze Szczecina jestem.
- Scientist
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 gru 2008, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tutorial rysowania tili pod makera?
Mój post miał charakter bardzo ogólny i wskazywał ten problem z perspektywą. Ja nie wymuszam na nikim tego, aby stosował taką siatkę, a nie inną, ale by się trzymał własnej. Taką siatkę można odpowiednio powykrzywiać, tak jak tutaj:Rave pisze:Scientist, wszystko fajnie, ale teraz to wygląda dość sztucznie. Jak bym robił jakieś labolatorium czy coś, to spoko, twoja rada działa, ale do lasu to nie szczególnie.
I do takiej siatki teraz trzeba byłoby poprawić skały i byłoby w porządku. Mam nadzieję, że moje próby tłumaczeń nie są przesadnie zawiłe...
Dosyć rozpoznawalna (tak mi się wydaje) osoba ze sceny RPGMakera mieszka w Szczecinie i ja dowiaduje się o tym dopiero teraz? Jak coś, to wal PW.Rave pisze:P.S. Też ze Szczecina jestem.