Praca dyplomowa, a prawa autorskie

Tematy różne, różniste.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lyserg1260
Posty: 159
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Praca dyplomowa, a prawa autorskie

Post autor: Lyserg1260 »

Dawno mnie tu nie było, więc witam. Muszę zacząć działać coś w kierunku pracy dyplomowej (licencjat) który muszę oddać za rok. Postanowiłem zrobić gierkę i napisać na jej temat pracę (jako że studiuję infę to mało kto robi czysto teoretyczną pracę, a raczej wolą stworzyć grę, aplikację, animację itp.). Ale przechodząc do rzeczy, jak wygląda sprawa z korzystaniem z materiałów do których nie ma się praw autorskich, np. dźwięki, muzyka? Zakładając oczywiście że to użytek własny i odnotuję w pracy że zapożyczyłem daną muzykę itp. to mogę w jakiś sposób z ich korzystać?

Pytałem się o to promotora to stwierdził że raczej nie, jeśli nie są udostępniane na żadnej licencji, ale mogę zrobić grę opartą na jakiejś marce np. grę o Batmanie, gdzie sam wykonam modele i resztę rzeczy. Wszystko by było okej, gdyby nie fakt że parę minut wcześniej promotor pokazywał nam pracę swoich studentów z poprzednich lat i była tam animacja z LEGO Star Wars z perfidnie wykorzystanym motywem głównym i dźwiękami. Z tego co wiem to raczej muzyka taka nie jest udostępniana na żadnej licencji. Podobnie z inną animacją, w której była muzyka ze Skyrima. Gdy go spytałem o to, powiedział że nie zawsze wszystko da się wyłapać. No ale Star Warsy zna chyba każdy? Poza tym skoro już wyłapał to nie powinno się takie coś równać z cofnięciem dyplomu? Oczywiście nie życzę źle tamtym osobom, tylko gdybam tak. To tak jakby po otrzymaniu dyplomu wyszło na jaw że praca była plagiatem i wszyscy by tylko machnęli ręką. No ale promotor szybko zmienił temat. Tydzień później znowu wróciłem do tego tematu to stwierdził że nie myślał o tym że ta osoba może nie mieć praw do muzyki i dźwięków Star Wars. Poważnie?