Co ten Rave znów wyrabia?...
: 07 lis 2015, 02:48
Tajny projekt, nie mówcie nikomu ;):
W sumie nie wiem czy nie powinienem tego dać do Sceny, no ale najwyżej Michu czy Jazz przeniesie.
Powód dla którego to robię to głównie żeby się sprawdzić, jako hobby - no a jeśli coś z tego wyjdzie to fajnie. Używam Mono, więc będzie to zgodne z Linuksem, OSX i Windą. Runtime (Game.exe ;)) będzie napisany w oparciu o Monogame, a edytor jest pisany z użyciem Gtk#.
Tak jak mówiłem, nie wiem czy mi się uda, więc się tego nie spodziewajcie za szybko (czy w ogóle), ale jeśli mi wyjdzie, to edytor będzie oparty o GPL, natomiast Runtime gry w oparciu albo o MIT albo BSD, aby umożliwić sprzedaż gotowych projektów. Na pierwszy rzut idą edytor map (do 99 warstw) oraz proste eventy. Potem zajmę się wstępną implementacją silnika. Wersja 1.0 będzie gdy program osiągnie funkcjonalność porównywalną z RM 2000 (oprócz nobrainerów typu więcej warstw czy obsługa grafiki 32bit), natomiast na późniejszy okres planuję poniższe funkcje:
- Edytor drzewek dialogowych podobny nieco do tego jak działa Twine. Standardowa funkcja wiadomości pozostanie podobnie jak Pokaż Wybór, po prostu owy edytor pozwoli uniknąć bólu głowy zarówno przy tłumaczeniu gry (drzewka dialogowe będą w bazie danych, na podobnej zasadzie co typowe zdarzenia) jak i debugowaniu eventów (bo trzeba często przebić się przez setki wiadomości, szczególnie w cutscenkach, więc jak coś nie działa jak trzeba...).
- Skrypty (prawdopodobnie używając Lua)
- Obsługa wielu języków (aby przetłumaczyć na angielski oraz inne)
- Eksport do html5.
- Inteligentne wsadzanie RTP w eksporcie. Program przeskanuje eventy i bazę danych i zapisze w projekcie tylko te zasoby które były użyte, dodatkowo wyczyści bazę danych ze wszelkich odwołań do zasobów które nie są użyte we właściwej grze. Czyli np. w bazie danych jest potwór, powiedzmy Żubr używający obrazu Żubr.png, który jest używany w grupie potworów Stwory Leśne, ale owa grupa nie jest nigdy wywoływana w grze (ani przez zdarzenie rozpocznij walkę, ani przez losowe), to eksporter wywali grupę Stwory Leśne, wywali potwora Żubr i wywali plik Żubr.png.
W sumie nie wiem czy nie powinienem tego dać do Sceny, no ale najwyżej Michu czy Jazz przeniesie.
Powód dla którego to robię to głównie żeby się sprawdzić, jako hobby - no a jeśli coś z tego wyjdzie to fajnie. Używam Mono, więc będzie to zgodne z Linuksem, OSX i Windą. Runtime (Game.exe ;)) będzie napisany w oparciu o Monogame, a edytor jest pisany z użyciem Gtk#.
Tak jak mówiłem, nie wiem czy mi się uda, więc się tego nie spodziewajcie za szybko (czy w ogóle), ale jeśli mi wyjdzie, to edytor będzie oparty o GPL, natomiast Runtime gry w oparciu albo o MIT albo BSD, aby umożliwić sprzedaż gotowych projektów. Na pierwszy rzut idą edytor map (do 99 warstw) oraz proste eventy. Potem zajmę się wstępną implementacją silnika. Wersja 1.0 będzie gdy program osiągnie funkcjonalność porównywalną z RM 2000 (oprócz nobrainerów typu więcej warstw czy obsługa grafiki 32bit), natomiast na późniejszy okres planuję poniższe funkcje:
- Edytor drzewek dialogowych podobny nieco do tego jak działa Twine. Standardowa funkcja wiadomości pozostanie podobnie jak Pokaż Wybór, po prostu owy edytor pozwoli uniknąć bólu głowy zarówno przy tłumaczeniu gry (drzewka dialogowe będą w bazie danych, na podobnej zasadzie co typowe zdarzenia) jak i debugowaniu eventów (bo trzeba często przebić się przez setki wiadomości, szczególnie w cutscenkach, więc jak coś nie działa jak trzeba...).
- Skrypty (prawdopodobnie używając Lua)
- Obsługa wielu języków (aby przetłumaczyć na angielski oraz inne)
- Eksport do html5.
- Inteligentne wsadzanie RTP w eksporcie. Program przeskanuje eventy i bazę danych i zapisze w projekcie tylko te zasoby które były użyte, dodatkowo wyczyści bazę danych ze wszelkich odwołań do zasobów które nie są użyte we właściwej grze. Czyli np. w bazie danych jest potwór, powiedzmy Żubr używający obrazu Żubr.png, który jest używany w grupie potworów Stwory Leśne, ale owa grupa nie jest nigdy wywoływana w grze (ani przez zdarzenie rozpocznij walkę, ani przez losowe), to eksporter wywali grupę Stwory Leśne, wywali potwora Żubr i wywali plik Żubr.png.