WOLF RPG Editor.

Tematy różne, różniste.
Awatar użytkownika
simple
Posty: 14
Rejestracja: 05 gru 2014, 13:59

WOLF RPG Editor.

Postautor: simple » 07 maja 2016, 20:19

Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: RPG Maker - Okazje, Promocje i Wyprzedaże!

Postautor: Rave » 07 maja 2016, 21:10

Przetłumaczyli? Fajnie, zawsze chciałem spróbować, ale krzaki mnie odstraszały.

//edit: Prawdopodobnie kiedy będzie już przetłumaczony manual, zrobię polskie tłumaczenie Wolfa, na razie nie ma sensu bo jedyne co mógłbym przetłumaczyć to interfejs, a że deczko się to od RM-a różni (coś pomiędzy RM95 a XP, lol) to wolałbym też mieć tłumaczenie manuala żebym czegoś nie przeinaczył jak to się innemu tłumaczowi programów do tworzenia gier RPG zdarza. No i polski podręcznik to też na plus.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Dragon Kamillo » 07 maja 2016, 21:36

Fajnie, że jest tłumaczenie, program wydaje mi się ciekawy. Ale czy mi się wydaje, czy tam na prawdę są tylko zmienne. W sumie to nic nie zmienia, ale ciekawe XD. Coś w sumie mało komend w tych eventach, brakuje też chyba znanej z RMa bazy danych do bohaterów, przedmiotów, czarów i potworów, ale to może po prostu autor filmiku wszystkiego nie pokazał.
Ale są też rzeczy które są lepsze niż w RM.

Ogólnie jak rave przetłumaczysz, to chętnie wypróbuję co to za cudo. I fajnie że darmowe.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 08 maja 2016, 00:07

Trochę obczaiłem i dość fajne to cudo. Pewne rozwiązania ma lepsze od RM-a, pewne po prostu inne. Tak jak mówiłem - interfejs to coś pomiędzy RM95 a XP (3 warstwy jak w XP, ale np. okienko tilesetu sobie "lata" jak w rm95 zamiast być przytwierdzone). Ogólnie nadal rozumiem trzy po trzy (choć więcej niż gdy się bawiłem wersją japońską), bo raz że program ma tłumaczenie rodem z google translate (prawdopodobnie autor tłumaczenia najpierw chce mieć "jakieś" tłumaczenie a dopiero potem zająć się poprawkami, czemu się nie dziwię) a dwa że nie jest do końca na angielski przetłumaczony (większość bazy danych dalej jest po japońsku).

Program naprawdę interesujący i stanowi dobrą alternatywę dla RM-a, tylko najpierw musi być tłumaczenie skończone.

Np. z tego co wyczaiłem menu główne w grze przykładowej jest zrobione na eventach (!), przy czym wygląda tak samo jak menu znane z makera, podobnie jak i battle system. Przy czym mówię zarówno o menu pod ESC jak i menu po starcie gry (title). Zmienne zaś mają swoją własną "bazę danych" i mogą zawierać zarówno łańcuchy znaków jak i liczby (może więcej typów danych, nie zagłębiałem się). Co do tego to nie jestem pewny (niepełne tłumaczenie), ale baza danych "systemu" (czyli bohaterowie, etc.) wydaje się w pełni dostosywalna, tzn. nie masz określonych zakładek na przedmioty, bronie, itd. tylko możesz robić własne, choć oczywiście możesz użyć z gry przykładowej.

Także będę mieć to na oku aż zostanie w pełni przetłumaczone na "inglisza", zarówno edytor jak i domyślna baza danych (no i jeszcze manual żeby czegoś nie sknocić) i wtedy pomyślę jak to tłumaczyć.

Co do tworzenia nowego projektu, itd. wygląda na to że nie ma takiej opcji i trzeba robić tak jak z RM95, tzn. kopiować cały folder z edytorem. Oczywiście możliwe że coś przeoczam bo tłumaczenie niekompletne ale raczej nie.

Dobre wieści. Reszta tłumaczenia prawie gotowa, gadałem z tłumaczem na twitterze i prawdopodobnie za tydzień albo dwa będę mógł zaczynać tłumaczenie PL.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 05 lip 2016, 16:00

Okej, nowe wieści. Tłumaczenie edytora będę mógł zaczynać po 4 lipca (o ile tłumacz dopisze, bo ponoć robi ostatnie poprawki do edytora). Nie bardzo wiem jak będzie z dokumentacją, pewnie będzie trzeba samemu kombinować, ale edytor przetłumaczę trzymając się 'makerowych" konwencji gdzie się da. Będę aktualizował ten temat jeśli pojawią się nowe informacje.

Nowe angielskie tłumaczenie wydane, prace nad polskim rozpocznę najprawdopodobniej w sobotę.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 09 lip 2016, 01:35

Okej, potrzebna mi osoba z dobrą znajomością języka japońskiego. Zaraz powiem czemu. Otóż tłumacz nawalił dostarczając "czysty" projekt, bez systemu gry wskutek czego program jest krótko mówiąc nieużywalny. Jest wersja z wbudowanym systemem gry, która jest częścią gry przykładowej, jednakże komentarze w typowych zdarzeniach są po japońsku wskutek czego nie da się połapać o co w tym chodzi. Inna sprawa, manual dostarczony z programem jest również w języku japońskim co dodatkowo uniemożliwia używanie programu dla osoby niezaznajomionej. Komunikaty błędów w game.exe też nie są przetłumaczone, ale to pikuś.

Chętnych proszę o zgłaszanie się na PM.

A teraz pytanie dla wszystkich. Technicznie rzecz biorąc mógłbym zacząć tłumaczenie edytora, ale nie wiem czy jest sens gdy w obecnym stanie albo trzeba męczyć się z "krzakami" i dokonywać cudów reverse-engineeringu albo trzeba w zasadzie budować własny silnik od podstaw i to nie tak jak w RM, gdzie masz podstawowe rzeczy typu walka, zarządzanie graczem i pieniędzmi, itd. które możesz zamienić na własne komponenty albo zostawić jak jest, kompletnie od podstaw. Co przy braku manuala po polsku albo chociaż angielsku jest ciężkie, bo trzeba wszystko robić metodą prób i błędów. Oczywiście jak tu jest jakiś hardkor który by się podjął takiego wyzwania, to zapraszam ;). Co myślicie? Tłumaczyć edytor teraz czy zaczekać na pomoc z japońszczyzną?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: GameBoy » 09 lip 2016, 08:37

Daj sobie spokój i poczekaj lepiej na pełne "zangielszczenie".
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 09 lip 2016, 13:52

Tyle że ja nie wiem czy ono nastąpi. Dlatego jak ktoś tutaj dobrze zna japoński to bym docenił pomoc.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: GameBoy » 09 lip 2016, 15:13

W takim razie prędzej poszukaj kogoś do pomocy na jakimś forum o nauce języka Japońskiego czy coś. xd
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 09 lip 2016, 16:02

Tyle że mi jest potrzebna osoba rozeznana w technologii i rm-ie. Nie jakiś pierwszy lepszy tłumacz anime.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: WOLF RPG Editor.

Postautor: Rave » 20 sie 2016, 19:56

Pomęczyłem trochę gostka od tłumaczenia i dowiedziałem się, że "ingliszowe" powinno być skończone w pełni (program+baza danych+typowe+podręcznik) przed końcem listopada. Daję newsa dla tych którzy czekają na PL tłumaczenie. W sumie program dość potężny, wszystko i tu na prawdę mam na myśli wszystko, wliczając ruch postaci, battle system i menusy, jest robione zdarzeniami zamiast skryptami (XP i wyższe) albo hardcodowanymi procedurami (2003 i niższe). Do tego 3 warstwy mapy jak w XP. Sam interfejs jednak ("latający" tileset i lista map, itd.) przypomina bardziej jednak RM95, więc jest coś z każdego ;).

Co do zasobów, to pomimo że "RTP" jest zrobione w formacie 16x16 program w teorii obsługuje też 32x32 i albo 48x48 albo 64x64. Nie ma też żadnych limitów paletowych.

Co do eventów, to z tego co patrzyłem w grach używających wolfa, jest to naprawdę potężny system, można np. zdefiniować "hitboxa" eventa czyli jak np. robicie teleport na granicy mapy, to nie musicie jak w normalnym RM układać eventy obok siebie, tylko dajecie jeden na środku i modyfikujecie jego szerokość/wysokość.

Wróć do „Offtopic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości