Strona 1 z 2

Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 17:30
autor: simple
Takie info, dla nie których co interesują nowinki.
Znalazłem ciekawą alternatywe RPGMakera w 3D. Co prawda jest w trakcie tworzenia.
Ale widać ze dużo rzeczy jest zaczerpniętych ze zwyklego RPGMakera.

Filmik:


Event System:
Spoiler:
Mapa:
Spoiler:
Inne dane:
http://www.indiedb.com/engines/smile-game-builder
http://smilegamebuilder.com/en/

Moim zdaniem ciekawa alternatywa nam się szykuję.
Ciekawi mnie CharacterGenerator, jaki będzie i czy w ogóle...

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 19:07
autor: Kryzz333
Wizualnie rzeczywiście wygląda dość ładnie, ale z tego co widać, bazowy gameplay jak w RM, z tym że ograniczony i utrudniony przez środowisko 3D.
Wątpię aby było to dobre narzędzie dla twórców którzy choć trochę sięgają ponad RTP i bazowe funkcje programu (większość, niemal wszyscy którzy wydają gry.)

Silnik 3D może oferować ciekawe możliwości, ale to raczej nie będzie dobre ani dla RMowiczów ani dla bardziej profesjonalnych/zaawansowanych twórców.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 19:15
autor: Dragon Kamillo
Póki co to ja nadal widzę 2D jeśli chodzi o mapę, podobny efekt (choć gorszy wizualnie) da się uzyskać w RMXP z H-Mode 7: https://www.youtube.com/watch?v=BO_GZzrdE9Y - no OK filmik nie za dobry (najgorsza jakość dostępna w skrypcie - dla podniesienia wydajności, da się lepiej) ale sposób budowania map itp taki sam.

Do tego chary z ciągłą animacją przypominają pierwsze RMy, o ile w 2D to wyglądało nawet OK, tyle w 3D śmieszy.

I też to samo wrażenie co Kryzz333, RM większość użytkowników trzyma właśnie tym że da się w tym prosto zrobić coś innego niż RPG, 3D ogranicza znacząco te możliwość - np 3D uniemożliwia zrobienie własnego menu na mapie, do tego nie wiemy czy jaka będzie tam obsługa picture - więc może uniemożliwić w ogóle, no chyba że na skryptach.

Stylem przypomina to też RPG Tsukuru 5 (RPG Maker 2) na PSX2.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 19:56
autor: GameBoy
Póki co to ja nadal widzę 2D jeśli chodzi o mapę, podobny efekt (choć gorszy wizualnie) da się uzyskać w RMXP z H-Mode 7
Ja rozumiem, że tu wszyscy wolą makera, no ale litości, jest to silnik 2D, więc pisanie, że można w nim zrobić coś wyglądającego podobnie do gry zrobionej w silniku 3D to już spoglądanie na rzeczywistość przez zamglone różowe okulary.
do tego nie wiemy czy jaka będzie tam obsługa picture
Twórcy programu musieliby być niespełna rozumu by nie dodać tak znaczącej możliwości.



Sam program wygląda ciekawie, ale raczej traktowałbym go jako zabawkę, chyba że będzie miał naprawdę spore możliwości i wydajność.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 22:04
autor: Adrap
Jak dla mnie daleko tu od 3D (już ten FPLE według mnie dawał lepsze wrażenie). Faktycznie z poziomu edytora wygląda na 3D, ale już na filmiku widzę co najwyżej 2,5D moim zdaniem gorsze od KZ od Ravenona. No i edytor gier 3D rzadko kiedy będzie dorównywał prostocie edytorowi gier 2D

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 22:37
autor: Soul
Spoiler:
Włożyłem w spoiler bo jazz ma rację.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 18 lip 2016, 23:34
autor: Dragon Kamillo
Ciekawe czy będzie możliwość robienia terenów które będą wisieć w powietrzu i możliwości wejścia na jak i pod nie. Jeśli tak - to jest 3D, jeśli nie to mamy 2D okraszone modelami 3D, a w sumie to coś jak w DOOMie.

Nie no, na niektórych urywkach z gry mamy faktycznie aksonometrię (słynne 2.5D), ale też są takie z perspektywą, która co prawda jest z lotu ptaka, ale jest. FPLE to silnik z widokiem z pierwszej osoby, a jak widać to ten program raczej się na taki nie zapowiada. Mimo wszystko to jest 3D, choć myślę (przynajmniej tak teraz to wygląda) że obsługa mapy jest nadal w 2D, czyli np dwie współrzędne dla eventów tak jak w RM - w prawdziwym 3D muszą być 3.

No i nie ma co gadać że edytor do 3D musiałbybyć trudny i niedostępny - to akurat nie prawda. Problemem będą jak zwykle modele. Takie porównanie - w RM każdy otworzy painta i se coś zrobi, 3D już nie.

EDIT: Patrzcie stary trailer (na ich stronie internetowej), jak robi mapę lewy dolny róg, jakość jest dobra - widać tylko 2 współrzędne - miałem racje, mapy to 2D.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 09:27
autor: GameBoy
Jezu, ale wy tu bzdury piszecie.

0:29 na filmiku - płynny obrót kamery.
http://smilegamebuilder.com/en/3dmap/ - screeny z edytora pokazują różne kąty obrotu kamery i opcję przełączenia się między projekcją w perspektywie (większość gier 3D) oraz projekcją ortograficzną (ortographic), gdzie obiekty mają tą samą wielkość niezależnie od odległości od widza.
Do tego np. na gifie z pustynnym miastem widać most, który pozwala nam przejść nad przepaścią i zapewne przejść też pod nim.
To, że edytor nie pozwala na swobodne umieszczanie obiektów na osi Z nie znaczy od razu, że gra nie RENDERUJE obrazu w 3D i nie używa modeli 3D.

Cytat ze steamowej (sreamowej dla DK xd) strony programu:
Smile Game Builder can import your own resources such as 3D models, 2D graphics and sounds so you can put your original flavor into your game.
Jeśli tak - to jest 3D, jeśli nie to mamy 2D okraszone modelami 3D, a w sumie to coś jak w DOOMie.
Bzdura totalna, silnik Dooma nie obsługuje obiektów 3D, wszystko co widzisz na ekranie to tekstury/sprity 2D odpowiednio wyświetlone przy użyciu różnych matematycznych sztuczek.
No i znów: To, że edytor nie pozwala na swobodne umieszczanie obiektów na osi Z nie znaczy od razu, że gra nie RENDERUJE obrazu w 3D i nie używa modeli 3D.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 09:53
autor: Jazzwhisky
Właśnie przyglądam się trochę z niedowierzaniem, trochę rozbrajające, że nie udało się niektórym odróżnić środowiska 2D od 3D. :)

Ogólnie - oczywiście moja pierwsza myśl to setny raz: "Ojej, kolejna ciekawa alternatywa dla RM, która nie jest ani alternatywą, ani nie jest ciekawa, a na dodatek jej nie ma i pewnie nie będzie". I w zasadzie tak to by wyglądało, bo od strony edytora kodu prezentacja wypada tak słabo, że trudno o porównania, ale cała reszta... To chyba najlepsze co widziałem w temacie od 2002 roku i zwyczajnie nie rozumiem dlaczego seria RM na PC od dawna nie wygląda w ten sposób. Zwłaszcza, że podobny RPG Maker 3 na PS2 ma już ponad 10 lat. Graficznie super, jest klimat, fajny edytor map (pewnie i modeli 3D), ale potrzeba znacznie więcej, żeby przebić się do ogółu.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 10:15
autor: Dragon Kamillo
Tylko że tutaj właśnie nie ma zbytniej różnicy, skoro nie można się prosto dostać do osi Z. Takie same mapy moglibyśmy zrobić w RMXP (3 warstwy + kilka plików map), i na tej podstawie wyświetlić nawet to samo co ten program oferuje w pełnym 3D. Albo tak jak w DOOMie, płaski teren, z zaznaczonymi odpowiednimi miejscami które w grze mają wyświetlić się wyżej niż inne. Co prawda faktycznie jest tam most, jednak nie wiemy jak będzie działał, jest też obiektem który może mieć pewnie jakieś swoje prawa.

https://youtu.be/IfgTTBw8Xeo?t=1m19s - RM2 - tu mamy oś Z, graficznie w sumie podobne.

Po za tym zauważyłem że oś Z jest ukryta w opisie trawy, zależnie od wysokości zmienia się numerek w nawiasie. Możliwe że np jest to do tego żeby postać stojąca na skraju terenu nie mogła mieć interakcji z tą stojącą niżej... A schody to znowu specjalny obiekt który pozwala postaci przejść między warstwami.

Ciekawe jednak czy np będzie możliwość robienia eventów w powietrzu, np głupich przelatujących ptaszków itp.

Na razie dla mnie nic ciekawego, podobny efekt mogę uzyskać jak pisałem z RMXP od jakiś 4 lat.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 11:33
autor: Jazzwhisky
Oczywiście, że jest ogromna różnica (w zasadzie bez porównania z Mode 7), jedno to sztuczki 2D, a drugie prawdziwe środowisko w trzech wymiarach. Ale przecież i tak - tam jest oś Z, tylko zapisana inaczej (z perspektywy filmiku - lepiej, bo bardziej intuicyjnie, zwłaszcza dla amatorów). No i porównania z Doomem to już zupełne nieporozumienie, bo jest dokładnie odwrotnie, nie ma związku pomiędzy nim, a prezentacją, natomiast właśnie Mode 7 korzysta z podobnych rozwiązań. Edytorowi map SGB bliżej do tego, co oferował Editor Warcrafta 3, ofkoz z ograniczeniami na poziomie block/tile, chyba nie będziemy się spierać, że to wszystko modele 3D?

Niemniej zgadzam się, przeskoki w nagraniu (np. z dostawionymi schodkami) i parę innych spraw sugeruje, że soft ma jeszcze sporo przed sobą zanim będzie mógł służyć konkretnej pracy.

Edit - przy czym dodam też, chyba pierwszy raz - im bardziej zagłębiam się w informacje i szczegóły dotyczące podobnego projektu, tym bardziej podoba mi się to, co widzę. :)

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 12:52
autor: Kryzz333
Ja przyglądając się bliżej zauważyłem jednak jeden duży mankament - interface.

Okna zajmują bardzo dużo miejsca na ekranie i jest ogromna liczba zakładek. Domyślam się że to fajna sprawa dla początkującego aby się nie zagubił ani nie był przytłoczony, ale 5(!) zakładek dla statystyk jednego potwora to jakiś koszmar.

Widzę też że wprowadzono prostą mechanikę - HP, SP, atak, obrona, unik, celność, Zręczność.
Na plus to, że chyba będzie można ustalać wiele nagród od jednego potwora (zakłada "Rewards")

Zastanawia mnie czy będzie jakiś system fizyczny. W jednym miejscu widać coś jakby proste odsuwanie pudeł aby dostać się do skrzynki, jakby dało się korzystać ze środowiska 3D.
Z drugiej strony na trailerach nie było widać w sumie żadnej dynamiki, a bohater się tylko "po kratkach"

Coś mi się też wydaje że funkcje będą skromne. Raczej trzeba zapomnieć o Skokach, Pictures będą ograniczone (jeśli będą), widać na screenach że można manipulować modelami w eventach, ale trudno powiedzieć czy coś to da ciekawego.

Ja jestem sceptyczny wobec tego programu. Wydaje mi się że 3D poza wyglądem spowoduje jedynie ograniczenie możliwości.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 13:57
autor: Soul
Spoiler:
Włożyłem w spoiler bo jazz ma rację.

@DK zawsze można robić modele z voxeli, to chyba jest proste.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 15:09
autor: Dragon Kamillo
Nie no stylem to przypomina takiego VX tyle że w 3D. Skoro twórcy polubili VX ACE wraz z jego ułomnościami, to i mogą polubić to coś.

Nie mam zamiaru się sprzeczać, to są modele, zresztą nigdzie wcześniej nie uważałem inaczej. Uważałem że mapa tak naprawdę jest płaska - to jest że np dwa eventy nie mogą być jeden nad drugim (oś Z), tak samo jak w silnikach 2D które dają złudzenie 3D (H-Mode 7 (zwykłe mode 7 to trochę inna bajka) i np silnik DOOMa.

Zgodziłbym się z Soulem, ale w takiej grafice itp, ja naprawdę NIE chciałbym widzieć jak mapa wygląda z oczu bohatera, no chyba że była by opcja nie rozmazywania tekstur XD.

Do tego martwią mnie modele, jak wspominałem 2D da się prosto zrobić, nawet dziecko to umie, do 3D albo program musiałby mieć wbudowany jakiś prosty edytor modeli, albo nie wiem co. Prościej jest udawać z 2D 3D, niż naprawdę robić te wszystkie modele.

Edit: Nie wyobrażam sobie mieć każdego domku jako osobny obiekt, już wolałbym je sklejać z 3D tili XD.

Re: Ciekawa alternatywa RPGMaker'a w 3D.

: 19 lip 2016, 17:12
autor: Jazzwhisky
Soul pisze:@Jazz ja rozumiem różnicę między 2,5d a 3d, ale chodzi mi o to, że co z tego skoro jest te 3d, jeśli nie można zastosować jego możliwości xd,a gra i tak będzie wyglądać jak 2,5d.
Ale skąd pomysł, że nie można? To samo z eventami, to przecież zupełnie zmyślone założenia (zresztą na filmiku to widać, wystarczy się przyjrzeć). Przypominam, taki Warcraft 3 też nie miał opcji dowolnej manipulacji widokiem (tylko mały, ograniczony kąt), a był RTS-em, tam ta opcja byłaby o niebo bardziej przydatna.

Poza tym, narzekacie w taki (sry za wyrażenie) "nowoczesny" sposób, że mam wrażenie, że nie graliście w żadnego jRPG-a 3D na konsolki: Pokemony, FF3, GS3, DQ9 czy rimejki wcześniejszych części Dragon Questa, wszystkie jadą na tym "płaskim 3D" (co to za konstrukcja?) aż miło. Tylko trochę dziw bierze, że nikt nie czepia się zobrazowania systemu walki, który prezentuje się zdecydowanie najsłabiej w całym nagraniu. Bo w praktyce dobry edytor modeli 3D pozwoli na łatwiejsze i bardziej rozbudowane tworzenie postaci niż edytory 2D. Już nie mówiąc nawet o tym, jak szybsze i tańsze będzie to od animowania własnego pixel artu lub kupowania paczek grafik.

Anyway, znaczące jest także to, że soft rozwija japońska firma z pewną historią wydawnictw. SmileBoom to nie jeden z setki krzaków, które oglądaliśmy na przestrzeni lat, a ma nawet swoje epizody związane z Enterbrain!

http://smileboom.com/en/product_list.php. :)