Własny generator losowych nicków/nazw.

Tematy różne, różniste.
ODPOWIEDZ
Usunięty

Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Usunięty »

Dziś stworzyłem stronkę generującą losowy nick na podstawie podanej długości. Działa to na zasadzie łączenia liter w powiedzmy sylaby (choć nie do końca są to sylaby), a je w nick. Losowane są również reguły powstawiania tych kilkuliterowych splotów. Dzięki takim zasadom można wylosować nawet dość ciekawą nazwę.
Wszystko jest losowe, więc też nie oczekujcie, że każdy nick będzie tzw. ideolo ;)

Można go używać również do wymyślania nazw postaci.

Link: http://losowynick.cba.pl
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Rave »

Okropne. Randomowe litery robią wstrętne nicki, co widać na powyższych obrazkach.

Ja kiedyś też coś takiego zrobiłem. Szybko jednak stwierdziłem, że nie tędy droga. Moje rozwiązanie opierało się o "słowniczku sylab", np.

Kod: Zaznacz cały

al
la
nam
ha
ki
to
ar
ta
sat
nat
dat
...
Nazwy były generowane poprzez losowe dołączanie poszczególnych sylab do siebie co zapobiegało (w większości wypadków) rzeczom typu Quauwoorly czy Unibxo. Oczywiście wtedy ustalałeś długość w sylabach, ale to nie był specjalny problem.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Dragon Kamillo »

Rafe - z moich obserwacji wynika że i u Entera długości sie ustala w sylabach, co nie zmienia faktu że generator nie za dobry i trzebaby mieć kupe szczęście by wylosować coś z sensem.
Usunięty

Re: Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Usunięty »

Rave pisze:Okropne. Randomowe litery robią wstrętne nicki.
Algorytm nie generuje pseudolosowych ciągów znaków. Ma ścisłe zasady tworzenia sylabo-podobnych (nie zawsze po ich połączeniu powstają 2 różne sylaby) ciągów, które potem są łączone w nick.
Dragon Kamillo pisze:Rafe - z moich obserwacji wynika że i u Entera długości sie ustala w sylabach, co nie zmienia faktu że generator nie za dobry i trzebaby mieć kupe szczęście by wylosować coś z sensem.
Tu też, (tak jak wcześniej napisałem) nie do końca są to sylaby.
Zasady, które stworzyłem polegają na losowym doborze zgłosek i samogłosek, które są potem łączone są, trzema różnymi metodami, w pseudo-sylaby (dalej będę pisał że to sylaba). Np. jeśli ostatnia litera pierwszej sylaby to samogłoska to pierwsza litera następnej sylaby będzie to np. spółgłoska, a kolejne litery sylaby zależą od zasady pierwszej litery tej samej spółgłoski (w kodzie lepiej to wygląda) - określana jest długość sylaby i sposób doboru czy to mają być spółgłoski czy samogłoski. Jedyne co jest losowane to właśnie te litery. Na długości 1-4 są (moim zdaniem) znośne wyniki. Na długościach większych niż 4 to jednak (i w tym przypadku zgadzam się z Dragonem) algorytm nie daje sobie rady i nawet wiem w czym leży problem: jest za mały dobór zasad, a nie chcę was oszukiwać, jest ich na prawdę mało (przy dobrym powiewie to 4 zasady).

Co do waszych trafień to w zasadzie w kwestii losowości to wiadomo jest, że raz się trafi, a raz nie. To zawsze będzie urokiem generatorów.

Teraz sprawdziłem na długości "1" czy mnie się coś trafi i za 5 razem to uzyskałem:
Spoiler:
Za 32 razem długość "2":
Spoiler:
Za 10 razem długość "3":
Spoiler:
Za 5 razem długość "3":
Spoiler:
Za 4 razem długość "4":
Spoiler:
Za 64 razem długość "5" - Yreonaa
Dalej już nie sprawdzałem.

Poza tym co tutaj wysłałem zrobiłem sprawdziłem każdą długość po kilka naście razy.

Wnioski:
Długość 1: W miarę często pojawia się coś ciekawego, ale też nie ukrywam, że można wylosować istniejące już słowo (np. pewną część ciała z błędem ortograficznym czy np. słowo "boy"). Średnio od 2-5 klików.

Długość 2: Tutaj o dziwo dość częściej wychodzą krótsze nazwy niż przy poprzedniej długości. Przykłady to Eo, Ee, Yu, które nie są jakoś interesujące. Też można trafić na istniejące już słowa (podczas sprawdzania miałem "Siat" oraz "Orze"). Niestety, z bólem serca powiem, że zepsułem zasady dla tej długości (tylko dla długości 1 i 2 są osobne zasady). "Quee" czy "Toaf" wydają się ciekawsze (jak dla mnie), ale wiadomo, że każdy ma swój gust. Tutaj trzeba jednak bardziej się napocić, ale też powiem, że udawało mnie się trafić na coś ciekawego (np. Seax) za pierwszym lub drugim razem jednak średnia to tak około 15 razy.

Długość 3 standardowa długość: Izox, Upea, Ebulre, Otef, Anea - średnio co 5 klików generuje się jakiś cosiek. Ta długość jest tą jakby optymalną długością z powodu małej ilości zasad, ale też oferuje dużo jak i najbardziej sensownych kombinacji nicków/nazw.

Długość 4: No powiem, że jak miałem screen to też miałem farta, że akurat za 4tym razem wygenerowało się coś co wydało mi się ciekawe. Choć czy "Etifii" jest ciekawe? No tutaj też kwestia potrzeby i gustu. Przy tej długości tak w zasadzie wychodzi mi że to jest ruletka. Raz jest dobrze, raz nie, ale wyniki niepowodzeń czy powodzeń mogą nagle się nakładać i wydaje się, że raz jest ok, a raz jest źle.

Długości większe lub równe 5: Przy samej długości 5 udało mi się cokolwiek wykrzesać, choć nie wiem czy mój algorytm po prostu poszedł na litość. Nie udało mi się osiągnąć lepszego wyniku niż te wcześniej wspomniane 64 raza. Co do dłuższych tutaj losowość będzie brutalna i myślę, że będzie można klikać, aż do śmierci. Ograniczenie jest do 50 i nie da się więcej, ale też nie ma co testować przy długości 50. Sam już piszę, że nie ma co testować na długości większej od 5ciu. Większe wartości zostawiłem tylko jako ciekawostkę.


Dzięki za opinie i poświęcony czas. Jak znajdę czas to postaram się coś z tym zrobić. Choć w zasadzie najpierw chcę do tego frontend zrobić (no bo po prostu go nie ma), a potem udoskonaliłbym algorytm (oprócz tego o czym tutaj napisałem, mam inne pomysły nie tyle co na dodanie zasad, co ustalenie większej kontroli nad losowością liter dla pseudo-sylab).
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Rave »

Tylko że twój algorytm ssie, krótko mówiąc. Po co się silić na takie algorytmy jak prostszy sposób (słowniczek sylab napisany przez twórcę generatora + RNG) jest i łatwiejszy do napisania i lepiej działa?
Usunięty

Re: Własny generator losowych nicków/nazw.

Post autor: Usunięty »

Tak w zasadzie to nie chodzi o to czy się przyda. Ty było zwykłe ćwiczenie i tyle.
ODPOWIEDZ