GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Pierwsze informacje konkursowe, trwają zapisy/kwalifikacje. :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4133
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: Jazzwhisky » 04 gru 2017, 18:52

Żaden z tych tytułów nie spełnia aktualnie konkursowych wymogów. Trochę nie chce mi się rozpisywać (zasady są jasno opisane i niezmienne od lat, wyżej), ale jeśli wrzucacie coś w temacie, to tylko swoje produkcje, please.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
INRE

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 3)
Posty: 119
Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: INRE » 06 gru 2017, 22:35

Ode mnie nic w tym roku niestety, brakło mi około miesiąca, może dwóch...
Wziąłem się za ogrywanie tego co już mamy.

Link do Odkrywców nowego świata nie działa, ale wyguglowałem już sobie. Śmiszna gierka, ale coś ma w sobie :-P

The Tavern płatny? :shock:
Fajnie wygląda, ale nie na tyle fajnie, żebyśmy musieli płacić, ale cóż. Ktoś kupił? Polecacie?

Gier trochę mało, i większość niedługie. Ale ja już mam swoich faworytów jeżeli chodzi o pełniaki. :-D
Ciekawe czy coś jeszcze się pojawi. Czekamy.

Chciałem jeszcze tylko ponarzekać na wagę dem 238MB i 544MB. Mam zawał.... Nawet gdyby to były pełniaki, to waga jest przytłaczająca, a to dopiero demówki. Przecie to jak wyjdą pełniaki tego to to będzie ponad giga ważyło. Jak dla mnie przegięcie.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: HGS » 06 gru 2017, 22:47

INRE pisze:The Tavern płatny? :shock:
Fajnie wygląda, ale nie na tyle fajnie, żebyśmy musieli płacić, ale cóż. Ktoś kupił? Polecacie?


Szczerze ta cała tawerna jest niewarta swojej ceny. Jest wiele darmowych gier, które oferują więcej niż ten tytuł. Pisałem o tym pod postem The Tavern na RPG Maker News Polska. Dla mnie to jakiś słaby żart i próba wyłudzenia hajsu z portfela, a nie gra. Ktoś postanowił kupić sobie makera MV, użyć prawdopodobnie gotowych grafik, wrzucić trochę muzyczek i wuala mamy kolejnego taśmowca na steam jakich pełno.

Moje demo tyle waży, bo znajduje się tam aż 2h muzyki, która oddaje ducha gry, a nie mam w zwyczaju wrzucać kompresowanych muzyczek, bo bym jeszcze karę licencyjną zapłacił za zniszczenie / ingerencję w czyiś utwór. Więc ja czuję się usprawiedliwiony. Reszta dem nie wiem jak tam stoi sytuacja, ale prawdopodobnie autorzy sa zdania, że kompresja pliku audio jest stratna i to jest fakt. Dźwięk bardzo łatwo jest zepsuć, a to wpływa na odbiór gry. Dzisiaj mamy XXI wiek i gry ważą po 50 GB i nikt nie narzeka. Makerówki do 1GB są dopuszczalne moim zdaniem. Chociaż w przypadku mojej gry w pełnej wersji maksymalnie sięgnie do 750 MB

Jeśli natomiast masz problem z pobraniem dużych dem, to zachęcam byś się zainteresował Edenem, który wyjdzie max za dwa dni :) On waży 75MB
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: Amelanduil » 07 gru 2017, 10:39

HGS pisze:Dzisiaj mamy XXI wiek i gry ważą po 50 GB i nikt nie narzeka. Makerówki do 1GB są dopuszczalne moim zdaniem. Chociaż w przypadku mojej gry w pełnej wersji maksymalnie sięgnie do 750 MB
Nie narzeka? Nie wiem, ja jakoś wszędzie wokół siebie widzę i słyszę ludzi, którym przeszkadza niepotrzebne zawalanie sobie dysku, kiedy gra spokojnie mogłaby ważyć mniej. Każda gra powinna zajmować dokładnie tyle, ile potrzeba. Gry 2D często zajmują jakieś 300-400MB (i to tak szczodrze zakładając), bo ta technologia nie wymaga zapychania dysku.
A w dzisiejszych czasach gry ważą tyle, ile ważą, ponieważ no kurna jednak te rozdzielczości są wysokie, 4K i inne takie świecidełka, a przy okazji kumuluje się to z tym, że absolutnie nikogo w tym pościgu za najlepszą jakością nie interesuje wydajność i optymalizacja :P (Swoją drogą, zestawiasz 50-gigowe gry AAA z makerówkami, które efektywnie operują w branżowym podziemiu. To zwyczajnie nijak się ma do rzeczy).
Makerówka może ważyć 1GB, pewnie. Ale nie musi. I może działać w taki sam sposób, a cholera wie czy nawet nie lepiej, ważąc znacznie mniej. No i jest jeszcze kwestia ludzi z limitowanym internetem, ale j**ać biedę, nie? :D
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 225
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: Kitabake » 07 gru 2017, 13:26

A mnie wkurza, że gry potrafią trzymać filmiki i audio dla różnych wersji językowych,
których nigdy w życiu nie użyje (kiedyś czytałem artykuł, że tak robią). No i jak ze znajomymi
chcieliśmy zagrać w BF-a to z 60GB. Ściągało się trochę + zabrakło miejsca na dysku na update
i trzeba było przerzucić na mniej zapchany dysk. Katorga xD. Puki gra z RM nie przekracza 5GB,
to chyba nie ma tragedii.. oczywiście jeżeli to jest 5GB 'content'-u :-P
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4133
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: Jazzwhisky » 07 gru 2017, 15:11

Jak by nie było, siłą rzeczy, gry, które ważą więcej, po prostu trafiają do mniejszej liczby odbiorców i tyle. Jest na to przynajmniej kilka powodów, i trochę spieranie się o jakąś "obiektywną" zasadę albo o to czy gra waży za dużo, czy za mało, czy ok, wydaje się bezzasadne. To trochę tak samo, jakby pisać, że dziś wszyscy oczekują gier full 3D i koniecznie mają być elementy first person shootera (no bo takie mamy czasy). Nie działa to w ten sposób i nigdy nie działało, dlatego często przestrzegam twórców w dziale Gry przed przesadą w tym względzie, to dla więcej niż niektórych też jest istotny czynnik przy wyborze tytułu do pogrania, zwłaszcza w kontekście szerszym niż tylko produkcje RM (bo i konkurencja/wybór większy). Pomijam względy związane z uploadowaniem i utrzymywaniem (w tym aktualizacjami) takich rzeczy.

Podmieniłem link do Odkrywców, rzeczywiście, coś jest nie tak z downloadem na Twierdzy, teraz powinno być ok.

No i przypominam, do zamknięcia zgłoszeń jeszcze nieco ponad dwa tygodnie, na razie mamy niecałe dwadzieścia pozycji, ale zakładam, ze jeszcze się to zmieni. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1799
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: Dragon Kamillo » 07 gru 2017, 23:07

Reptile poprawił download Odkrywców, ale teraz to ja już się zupełnie pogubiłem - wersja z twierdzy wazy koło 13MB, z gamejolta 114MB - to na pewno ta sama gra?Edit: na twierdzy jest wersja gry odchudzona przez reptile, ze skonwertowanymi dźwiękami, jest to więc ta sama gra. Jak ktoś się boi gorszej jakości z wersji twierdzowej niech ściąga z gamejolta, ja spokojnie zadowolę się tym co jest na twierdzy XD.

Biednie się te tegoroczne GFy prezentują, nie wiem czy cokolwiek przykuje na dłużej moją uwagę. Ode mnie w tym roku też raczej się nie spodziewajcie niczego - choć może jakby udało mi się zamknąć demo nichtera to bym je puścił, ale raczej się nie uda, a na siłę nie chcę nic robić, może za rok się uda - o ile będą GFy bo widać że jest coraz gorzej - ogólnie mnie dziwi że w tym roku przy tej małej liczbie tytułów GFy w ogóle się odbywają - ale to może nawet i dobrze, trochę ożywi to scenę (której już nie ma) na jakieś dwa miesiące.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: HGS » 09 gru 2017, 15:41

Tytuł: Eden (Demo)
Autor: HGS
Wersja RM: RMXX
Premiera: 09.12.2017
Temat: viewtopic.php?f=30&t=5980&p=66700#p66700
Download: https://drive.google.com/open?id=18KS8T ... aDIZNvtsoW
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: HGS » 09 gru 2017, 16:59

Zrobię to w osobnym poście, by było lepiej widoczne. Skoro brakuje dem do kategorii, to zapodaję linkiem do mojej pierwszej gry jaką robiłem. Do uruchomienia wymagany jest maker. Bardziej to jest ciekawostka niż gra, ale :) Jeśli ktoś jest ciekawy jak "wielki" Haxo tworzył kiedyś swoje gry i chce się ponabijac niech pobiera :P

Tytuł: Fallout 3 2D (Demo)
Autor: HGS
Wersja RM: RPG Tsukuru 2003
Premiera: 09.12.2017
Temat: viewtopic.php?f=1&p=66741#p66741
Download: https://drive.google.com/open?id=1wRz5j ... bUYyGhUVMc
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 731
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: PInroz » 13 gru 2017, 18:51

W tym roku Kategoria DEMA, zostały kompletnie zdominowane przez HGSa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: To będzie interesujące starcie :wink:
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier

Postautor: HGS » 13 gru 2017, 23:41

Ja tylko chciałem uratować kategorię 8) :roll: :roll: 8)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek

Wróć do „Golden Forki 2017”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości