Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

Moderator: Yoroiookami

Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Konrad Championship II - Głosowanie i Wyniki

Post autor: Surusek »

Konrad Championship II - głosowanie
Drodzy użytkownicy Ultimy i Gospody! Czas na głosowanie!

Otrzymaliśmy aż 15 prac w tym roku, co nieco przekracza wynik z zeszłego roku. Poniżej znajdziecie linki do każdej z gier z osobna, a jeszcze niżej jest link do wszystkich gier razem.
Zasady głosowania
  • Głosować może każdy użytkownik zarejestrowany do dnia 06.03.2020r włącznie.
  • Do dyspozycji jest 6 punktów, które można przeznaczyć do oddania głosów na wybrane gry. Na jeden (ten sam) projekt można przeznaczyć maksymalnie 2 punkty, to jedyne ograniczenie przy głosowaniu.
  • Głosy powinny być niejawne i należy je wysłać do któregokolwiek z organizatorów (Yoroiookami, Surusek (anrgames), Kleo).
  • Wystarczy napisać na które projekty przeznaczamy ile punktów, a w tym temacie można dodać ewentualny komentarz.
  • Nie można oddawać głosów na własne projekty.
  • W przypadku gdy głos jednego z uczestników zadecyduje o zwycięstwie rywala, zostanie on anulowany.
  • Oddanych głosów nie można zmieniać.
  • Głosy można oddawać do dnia 05.04.2020r włącznie.
Prace konkursowe
Ame Majo
Obrazek
Zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda typowy dzień cukierkowej wiedźmy? Wciel się w postać Amai i wraz z kotkiem Miruku wybierz się w podróż po składniki do ciasta. Program może obejmować: skakanie od skały do skały, omijanie stada ptaków oraz walkę z niszczycielem wszechświatów.
Pobierz (20MB)
Lustro #1
Black Hills Mansion
Obrazek
Młoda policjantka Clara Witch otrzymuje SMS ze współrzędnymi, które doprowadzić ją mogą do miejsca, gdzie przetrzymywane są 4 zaginione osoby. Mimo, iż owe miejsce znajduje się po środku mrocznego lasu, Clare decyduje się ruszyć na ratunek.
Pobierz (75MB)
Cień w Obiektywie
Obrazek
Zlobotomizowana przygodówka(lub- opowieść interaktywna - jak wolicie) w konwencji neo-noir. Płatny zabójca przyjmuje zlecenie od tajemniczego klienta, co kieruje go w ślad mrocznej tajemnicy, w którą wchodzi o wiele głębiej niż powinien...
Pobierz (20MB)
Dzieci z 10 Olch
Obrazek
Gra przedstawia historię krainy 10 Olch. Głównym bohaterem jest dziewczynka imieniem Fija, która przeżywa liczne rozterki i jednocześnie zmaga się ze złem.
Pobierz (158MB)
Galaktyka - Zemsta Ludzkości
Obrazek
W trakcie próby lądowania na planecie Terra, kosmolot Magów ulega uszkodzeniu. Niestety, miejsce w którym wylądowali jest oddalone od większych ośrodków miejskich, toteż Magowie udali się do najbliższego domostwa.
Gdy docierają do samotnego domu, spotykają tam dwóch terrańskich mężczyzn - ojca Macieja i syna Antka. W trakcie rozmowy wyczuwają, że Antek, mimo swej niewielkiej inteligencji, ma szansę na osiągnięcie w swym życiu czegoś więcej...

Pobierz (79MB)
Garnizon
Obrazek
W Garnizonie kierujemy losami niezbyt rozgarniętego bohatera, któremu udało się obrazić Śmierć. Teraz w ramach próby uniknięcia ogni piekielnych musi pokonać swojego sobowtóra rozwijając małe miasteczko i zdobywając armię, z którą ruszy w ostateczny bój. Połączenie papierowego RPG-a i ekonomicznej gry turowej.
Pobierz (24MB)
Jaś i Małgosia
Obrazek
Wielu pewnie zna bajkę o Jasiu i Małgosi, którzy pewnego dnia zostali porwani przez wredną i okrutną wiedźmę. Ta gra opowiada tę historię z perspektywy wiedźmy Helgi. Twoim zadaniem będzie sprowadzenie Jasia i Małgosi do jej chatki. By tego dokonać konieczne będzie uwarzenie paru mikstur, rzucenie paru zaklęć i oczywiście nie może też zabraknąć zbierania grzybków!
Pobierz (20MB)
K.C.2.S
Obrazek
[Opis gry]
[Zachęta do zagrania w grę]
[Lokowanie produktu]
[Pozdrowienia]

Pobierz (29MB)
Matka
Obrazek
Historia chłopca, który chciał zażegnać krwawy spór pomiędzy złotowłosą dziewczyną strzegącą dóbr lasu, a wioską drwali.
Pobierz (40MB)
Ostrze
Obrazek
Dzikimi drogami podąża mężczyzna z wyszczerbionym mieczem na plecach.
Błędny rycerz z upadłego Zakonu, głupiec, relikt przeszłości.
Tam gdzie zmierza podąża śmierć.

Pobierz (40MB)
Lustro #1
Somnium
Obrazek
Horror psychologiczny o małej dziewczynce.
Pobierz (26MB)
Strach Ericha Hayesa
Obrazek
Kiedy Erich Hayes obudził się dziś rano, wiedział, że niedługo opuści to parszywe miejsce i smutnych ludzi, których nienawidził jeszcze bardziej, niż oni jego. Wiedział, że już wkrótce nie będzie musiał patrzeć na ich wykrzywione w gniewie twarze.
Pobierz (13MB)
Witch Day
Obrazek
Zwykły dzień z życia młodej wiedźmy Luny Terry mieszkającej niedaleko Cynamonowej wioski. Planowała tego dnia przyrządzić eliksir który da jej nieśmiertelność i moce bogów. Jednym ze składników są Leśne Brodawki, które postanowiła zdobyć. Niestety nie jest to łatwe, bo przeszkadza jej w tym Magiczny Ognik. Czy oda jej się zdobyć składnik na owy eliksir? Przekonajcie się sami... gra na max 25-30 minut zabawy.
Pobierz (5MB)
Złotowłosa i Kapturek
Obrazek
Kapturek wyzywa Złotowłosą by ta odwiedziła kryjówkę trzech niedźwiedzi.
Pobierz (17MB)
Łycz Story
Obrazek
Łycz story jest dniem z życia wiedźmy, która pragnie stworzyć projekt, by wygrać konkurs na grę. Postanawia połączyć wszystkie tematy konkursowe wbrew wątpliwością swojej przyjaciółki. Razem w trójkę, z kolegą na doczepkę zanurzają się w stworzony przez wiedźmę świat. Grając przyjdzie wam poznać debila z mieczem, doświadczyć spotkania z samym sobą, zmierzyć się ze złotowłosą i trzema niedźwiadkami oraz uciec z horroru, w którym nie można umrzeć. Powodzenia i nie poddawaj się – ostateczny etap stanowi prawdziwą próbę charakteru!
Pobierz (32MB)
Paczka Gier Konkursowych
Obrazek
Wszystkie gry konkursowe, do wyboru, do koloru.
Pobierz (589MB)
Jeżeli zdarzyła sie pomyłka i dostarczyliście nam inny screenshot lub opis, a nie widnieją one tutaj, lub chcielibyście je wymienić na inne - dajcie nam znać, a podmienimy je.
Dodatkowe pliki
RTP
Biblioteki .dll
Super Konrad Stream
Prowadzony przez Suruska stream z gier konkursowych rozpocznie się o godzinie 20:00 dnia 25.03.2020 (środa). Każdy Konrad mile widziany.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, 19:03 przez Surusek, łącznie zmieniany 4 razy.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: McLaren »

Wszyscy czekają na pierwszy komentarz?
Powiem jedno... Nie łatwo będzie wygrać.
Na pierwszy rzut oka, wszystkie gry wyglądają dość należycie :)

Edit.
Czekam z niecierpliwością na jutrzejszy stream :)
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Soul »

Kurła, ale ludzie się postarali. No współczuję uczestnikom tej edycji, bo pewnie będzie im jeszcze trudniej wygrać niż mi i Reflisowi XD Za to nie ma co współczuć głosującym, bo będzie w co grać. Jak widać konkurs wypalił ;) Bardzo dobra zagrywka autora Dzieci z 10 Olch bo jak widzę grę 150mb, której przejście zajmuje 20 minut to mi się odpala Dragon Kamillo mode, ale ten tajtyl screen jest tak zachęcający, że nie mogę odpuścić XD
Spoiler:
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: McLaren »

Ostrze a właściwie jej opis kojarzy mi się z wiedźminem ;)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Kitabake »

Niech rozpoczną się igrzyska! Czekam na jutrzejszy stream. W gry pogram w weekend :)
Konkurencja jest maksymalna :-D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: McLaren »

Kitabake miejmy nadzieję, że tym razem bez zakłóceń... ;)

anrgames ???
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Surusek »

  • Ame Majo zostało poprawione i dostało mirror
  • Ostrze zostało poprawione i dostało mirror
  • Matka posiadała wadliwy plik podczas kompresji i dostała mirror
  • Wit(c)h Day dostało poprawkę... bo autor podał źle nazwę #_#
Proszę o brak nowych poprawek, mam dość wysyłania 20 raz prawie tego samego >_>
Jak musicie, to musicie... to ok... ale jak nie... to nie.

Regulaminowo do jutra do 20:00, czyli do streama, można zgłaszać, ale jak to nie jest nic, co psuje grę, to lepiej nie.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, 21:50 przez Surusek, łącznie zmieniany 1 raz.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: McLaren »

Będę oglądać z całą rodziną :)
Awatar użytkownika
Crashykk

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE#1 (msc. 3); TAPE#2 (msc. 2); TAPE#4 (msc. 3) TASC4 (msc. 3); TASC6 (msc. 2)(msc. 2); TASC7 (msc.3)
Posty: 729
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Crashykk »

Jak na razie pograłem tylko w 2 gierki. Trochę w Black Hills Mansion i przeszedłem ostatniego bossa w Ame Majo dwa razy. Po pokonaniu go nic się nie stało, więc przeszedłem go ponownie. Znów nic się nie stało, dlatego odpaliłem projekt i znalazłem niestety krakena.
https://i.imgur.com/b35yjgE.png

Brakuje warunku chyba pokonania bossa i trigger jest na przycisk. Ustawiłem sobie na autorun i zobaczyłem zakończenie. Lepiej to poprawić, dopóki jest jeszcze czas, bo szkoda, żeby tak się kończyło kiedy gierka jest fajna.

Wyszedł trochę platformówkowy rage game, ale nie żałuję tej godzinki, podczas której streamowałem walkę z bossem. Dobra robota :D

Tutaj wygrana walka z bossem :D
https://www.youtube.com/watch?v=UEhOztu ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, 02:57 przez Crashykk, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: McLaren »

Widzę, że ktoś zamierza zarwać nockę ;)
Crashykk ogrywasz dalej?
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 378
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Zombik »

Ja zarwałem, przy okazji wyobrażając sobie całą rodzinę McLarena niczym w reklamie w TV, siadającą razem do telewizora, by obejrzeć stream z Konradów xd

Póki co ograłem (prawie) połowę produkcji. Wypowiem się więc już o tej części. Na kolejną przyjdzie pora! Gry opisuję w kolejności, w której je grałem.
Spoiler:
Kolejną część zamieszczę gdy tylko zagram w resztę tytułów. Rywalizacja jest ostra.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KCI (miejsce 2); KCII (miejsce 3); TASC4 (miejsce 2), TASC7 (miejsce 2)
Posty: 819
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Adrap »

Też zarwałem nockę, udało mi się przejść (a przynajmniej zagrać przez dłużej niż 5 min) do tej pory wszystko, pierwsze wrażenia ze wszystkich gier opiszę tutaj:
Spoiler:
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Soul »

Witch Day - nawet zacząłem lubić tą bohaterkę, szkoda że gra się tak szybko skończyła (no bardzo szybko w sumie), bo ciekawiło mnie to czy ta operacja cycków się powiedzie czy też nie. Wg. mnie można było to bardziej rozbudować. Na pewno kolorystyka gry jest odważna i ciekawa. Niestety przynajmniej w wersji, w którą mi było dane zagrać było trochę błędów (literek trochę poucinało w dialogach niektórych), ale no rozumiem presję czasu.
Co zostało do dodania? A to: :))))))))

Strach Ericha Hayesa
- kolejna bardzo krótka gra, ale równocześnie to wystarcza by poczuć ten niepokojący klimat. Zastanawiam się czy zostawienie rzeczy tak jak jest - dla wyobraźni, jest dobrym posunięciem, czy jednak gra by wiele zzyskała gdyby zostały dodane animacje (kto grał to wie o co chodzi). Muszę przyznać, że przeraża mnie to że miałem kiedyś podobny pomysł na grę XD Co mnie rozczarowało to zakończenie. Brakowało mi tutaj czegoś więcej. A i jeszcze pierwszy tekst z księgi jest mocno nieczytelny, lepiej by było go rozdzielić na dwie strony.

Złotowłosa - gra ma taką fajną spokojną/bajkową atmosferę. Podoba mi się połączenie kolorystyki mapy z tą melodyjką. Niestety nie jestem praktycznie nic więcej w stanie napisać na temat tej gry, bo albo podniesienie drabiny przy wozie nie działa, albo jest jakiś inny sposób na popchnięcie fabuły dalej.
Wydaje mi się, że wszystko obklikałem. Jak ktoś wie to pisać XD
[Kolejny dzień] no Adrap mi napisał, że tą drabinę można podnieść, tylko chyba wykonałem coś w złej kolejności i muszę podejść do tej gry jeszcze raz.
[Edit] Okej skończłem tą grę, z drabiną chodzi o to, że nie można jej zebrać po dialogu o drabinie tylko dopiero po użyciu klucza. A ten strach na wróble mnie strasznie zmylił, bo tam jedna kratka ma źle ustawione blokowanie i myślałem, że nie jest możliwym dojście tam. Gra niestety kończy się dosłownie minute po tym. Brakowało mi tu jakiegoś większego rozwinięcia tych postaci.

Ame Majo - spędziłem w tej grze z 80 minut. System skanania nie wybacza żadnych błędów XD Rozumiem, że to makerówka itd, ale słyszałem, że jak normalnie się tworzy gry platformowe to daje się graczowi margines błędu w zakresie 100-200ms, że nawet jak nie będzie dotykał platformy w danym momencie, ale dotykał ją kilkadziesiąt ms temu to nadal gra zaliczy to na korzyść gracza. Sczerze powiem, jako gracz który bardzo rzadko gra w platformówki, to taka funkcjonalność bardzo by się przydała XD No i ten boss końcowy, trochu za ciężki jak na mnie. Trzeba przyznać jedno, z polskich rmowych platformówek jest to jedna z ambitniejszych gier obok Magicznej Wieży. A że wykonana w takim krótkim czasie z dopracowankiem, no trzeba przyznać, jest szacun.

Cień w obiektywie - na razie przeszedłem raz, tak szczerze nie mam pojęcia o co chodzi w fabule. Mam nadzieję, że przy kolejnym przejściu więcej rzeczy będzie jasnych. Możliwe, że te wszystkie sceny tworzą jakąś całość, której jeszcze nie rozgryzłem. W każdym razie gra jest dziwna XD Co zasługuje na uwagę to na pewno dialogi. Są pisane w stylu, który żadko można zobaczyć w makerówkach.

To na razie tyle z wczorajszego/dzisiejszego nocnego grania, pewnie za jakiś czas wypowiem się na temat reszty gier.

[EDIT 2]
Dobra będę w tym poście dopisywać po kolei kolejne gry, którę będą przechodzić próby ognia.

Jaś i Małgosia - bardzo mi się podobała ta gra, na pewno będzie to jeden z moich faworytów, autor nie posługiwał się półśrodkami w celu budowania tej warstwy humoru. Już chciałem się poddać w etapie z niedźwiedziami, ale na szczęście znalazłem sposób. HOKUS POKUS CZARY MARY TWOJA STARA TO TWÓJ STARY! No i wtedy się udało.

[EDIT 3]

Garnizon - dopracowana mechanicznie gra z wieloma problemami jeżeli chodzi o balans. Na pewno chciałbym zobaczyć wersję 2.0 tej gry po konkursie z dopracowanym balansem, większą ilością fabuły i jakimś może lekko zmodyfikowanym systemie walki, który nie jest tak losowy. W 27-8 dni da się wymaksować dosłownie wszystko co jest dostępne w grze, czyli technologie i budynki, a także zebrać całą armię. Przez kolejne 73 trzeba klikać shifta XD
Ta gra ma bardzo duży potencjał, ale pewne sprawy są dla mnie nie zrozumiałe np. nie rozumiem potrzeby wydawania złota na dodatkowe źródło pożywienia oprócz farmerów, rozumiem że pewnie można dodać jakis ficzur np. jakiś plag co niszczą uprawy/zbiory z jednego i wtedy posiadaniu paru źródeł jest przydatne, albo jakiś bonus do morali. A i no właśnie, te technologie, które miały dodawać morale czasami je odejmowały w moim przypadku. Po za tym sposób w jaki kalkulowana jest siła przeciwnika nie stawia żadnego wyzwania ekonomicznego. Poiwnien to być raczej przyrost stały, może lekko zależny od tego ile wojska ma gracz. Chyba spędziłem z gier konkursowych do tej pory najwięcej czasu właśnie przy tej grze, bo coś koło 2, 3 godzin, więc na pewno przyciąga do siebie, ale muszę przyznać że zakończenie składające się z 4 czy 5 zdań trochę nie satysfakcjonuje po tym wysiłku i po poziomie na jakim stoi intro XD Gra zasługuje na uznanie, to na pewno. Ale mam nadzieję, że jej finalna forma jeszcze przed nią, bo chętnie bym w taką zagrał.

Somnium - no efekty dźwiękowe, dopracowanie graficzne robią bardzo dużą robotę w tej grze. Duże przywiązanie do detali. Kurde kolejna gra, która chciałbym, żeby była dłuższa :/ Podoba mi się ten surrealistyczny/demoniczny klimat. Kimkolwiek jesteś autorze zrób jeszcze kiedyś jakiś dłuższy horror pls.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, 02:06 przez Soul, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Surusek »

Viuu pisze:Przecież ty tam nie będziesz trzymał żadnych danych bankowych
Oficjalnie, wszystkie gry dostają linki na usługę Google Drive. Dzięki temu możecie korzystać ze wspaniałości usług giganta, przede wszystkim z prędkości pobierania. Nowy link znajduje się tutaj:
https://drive.google.com/open?id=1jmzXQ ... ZLT1byP5si
Oprócz tego, każda gra dostała w nazwie pliku datę i godzinę ostatnio zmienianego pliku w projekcie/wysłania poprawki, więc można łatwo sprawdzić, czy wersja jest świeża. Na przykład:

Kod: Zaznacz cały

Ame Majo(2020-03-25-01-57)
oznacza, że ta kopia gry jest wersją z 25 marca 2020, godziny 1:57 w nocy.
Linki w temacie zostały już podmienione.
Poprawki do 20:10.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 821
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Konrad Championship II - głosowanie i wyniki

Post autor: Kryzz333 »

Zagrałem w część gier, widziałem wszystkie na streamie.

Z tego co widzę, pierwsze zazwyczaj są ogrywane gry które najbardziej rzucają się w oczy na liście. Mam nadzieję, że ostatecznie pozostałe gry również zostaną zauważone.


Matka wyróżnia się bogactwem mechanik/minigier. Nie są może one rewolucyjne, ale są świetnie, organicznie wprowadzone do gry. Moją ulubioną było ściganie koniem i elementy eksploracji lasu. Mechanika walki jest satysfakcjonująca - jest coś w tym dopasowywaniu akcji do zachowania wroga i wykorzystywaniu każdej tury, co sprawia, że nawet walki 1vs1 są dość taktyczne. Użycie tematu złotowłosej w dość poważnej konwencji low fantasy zaskakująco dobrze pasuje. Fabuła jest w porządku, chociaż cierpi na nagłość decyzji bohaterów, a dialogi zbyt często zakładają, że gracz zna kontekst sytuacji. Z drugiej strony wymusiła to długość konkursu. Prosty motyw rodziców wymuszających swoją wolę na dzieciach dobrze współgra z konfliktem las-człowiek. Oczywiście, gra ma drobne błędy, a początek nie jest zbyt ekscytujący, ale grze trwającej dobrze ponad godzinę się to wybacza.


Ostrze w swoim systemie walki jest do pewnego stopnia odwrotnością Matki, bo koncentruje się na wyrzynaniu grup wrogów, którzy sami z siebie są prości. System Ostrza jest bardziej skomplikowany - oferuje zasób różnorodnych umiejętności zmieniający się gdy Ostrze traci segmenty na skutek zniszczenia, ale wymaga pewnej nauki. Sama tematyczna wizja "debila (głupca) z mieczem" jest subtelna (prosta?), a próby tworzenia slashera mogą nie współgrać dla niektórych z raczej melancholijnym/umiarkowanie spokojnym klimatem gry. Co ciekawe, jeden z wątków gry jest podobny do motywu z "Cienia w obiektywie" - czyli kwestii wyboru lub jego braku. Tutaj jest to przedstawiane w formie pytania filozoficznego, które otwiera i zamyka grę. Gra ma również nieco drobnych smaczków, które można odkryć zbaczając z drogi wcześnie w grze.


Cień w obiektywie jest grą, której docenienie może wymagać drugiego podejścia, choć już przy pierwszym byłem w zasadzie pewien klucza do tajemnicy. Chociaż wiele scen w grze wydaje się ostatecznie nie mieć istotnych konsekwencji dla fabuły, to myślę, że w fabule chodzi o:
Spoiler:
Pomimo, że gra ostrzega, że wybory się nie liczą, to jednak można odnieść wrażenie, że jednak maja znaczenie, a mroczny klimat gry powstrzymuje przed frywolnym próbowaniem wszystkiego, co jest świetne. Niestety jest z tym problem, że gra staje się szybko płaska, gdy gracz odkryje co i jak. Dialogi są dobre, ale popadają w pewną formułowość jeśli chodzi o surrealizm. Niektóre kwestie i momenty, jak maniakalny śmiech czy scena z bejsbolem mogłyby się nie pojawić imho. Plus za odniesienie do Deus Ex no i za kwestie o kawie/słodyczach. W grze mogłoby być mniej chodzenia a odkrycie kodu windy mogłoby być łatwiejsze. Brak jakiegokolwiek gamepleyu sprawia, że gra zaczyna nużyć i pod koniec gracz może być na granicy wytrzymałości. Na koniec dodam o reżyserii, która jest po prostu świetna. Summa summarum - gra jest warta zagrania, ale brakuje mięcha.
Ah i temat konkursowy - fajnie, że ktoś zrealizował go w taki sposób.


[DODANO]

Garnizon zaciekawił mnie od początku, nie za sprawą swojej oprawy, a tym, że jest grą strategiczną. Ta gra jest jednak statyczna w swoim systemie. Zarządzanie opiera się na czystym dokonywaniu wyboru co będzie budowane i przesuwaniu suwaków. I działa to nawet dobrze. Przypomina to trochę strategiczne gry flash, ale tutaj jest lepiej. Optymalizacja i napędzanie gospodarki we wczesnych turach jest świetnym zadaniem, niestety gra w zasadzie nie ma żadnej głębi i wyzwania. Bardzo się zawiodłem, gdy okazało się, że siła wroga jest relatywna do naszej, co sprawia, że nasze działania nie mają sensu. W grze nie ma również balansu, wiele opcji nie wnosi w zasadzie niczego, poza tym - 100 tur do końca? To o jakieś 80 za dużo. Jeśli gra miałaby być rozwinięta, potrzeba byłoby również chyba innego interfejsu, który dostarczałby więcej informacji i był czytelniejszy, a także przerobionej walki i dodatkowych mechanik. Idea zdarzeń w walce jest ciekawa, ale walki nie powinny być oparte tylko na niej. Fabuła i intro były ok.


Ame Majo, czyli gra o cukierkowej wiedźmie i jej kocie. Platformówka, której system nie uchronił się przed wadami, ale w sumie jest bardzo dobrze, choć dość frustrująco. Było trochę masochistycznej przejmności przy spotkaniu z bossem. Kot był spoko elementem komediowym, na tyle, na ile się pojawiał.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, 15:13 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 2 razy.
Zablokowany