TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1103
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Etap tworzenia projektów dobiegł końca i, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, wpłynęło do mnie aż 11 prac! Oznacza to, że ponad połowa zgłoszonych osób oddała swoje prace!

Bardzo dziękuję wszystkim za współpracę i zaczynamy najprzyjemniejszą część każdego jamu, czyli ogrywanie i głosowanie!

Pod projektami konkursowymi znajdują się szczegółowe zasady głosowania, poniżej najważniejsze kwestie:
  • Głosujemy do środy 19 stycznia 2022 r. do godziny 23:59
  • Do dyspozycji mamy 4 głosy, można na jedną grę oddać maksymalnie 1 głos
  • Głosować mogą użytkownicy forum z 3 postami i osoby, które oddały pracę konkursową.
  • Głosy wysyłamy do mnie dowolną drogą - forum, Discord, mail.
Prezentacja prac konkursowych
Prace prezentowane są w porządku chronologicznym, w jakim je otrzymywałem. Download znajduje się w nazwie gry.
Zakażenie by puniek
Obrazek
Dwóch podróżników poszukuje Zakażonego - osoby będącej pod wpływem czarnej magii. Wyprawa przywołuje wspomnienia z dzieciństwa, wobec których Mia od początku ma złe przeczucia.
Legenda Gwiezdnego Borsuka by Władca Kasztanów
Obrazek
Co trzysta lat konstelacje gwiazd wskazują miejsce pojawienia się Gwiezdnego Borsuka, istoty, która spełnia cztery życzenia tej osoby, która jako pierwsza go odnajdzie. Victor Silvermoon jest właśnie tym śmiałkiem, który postanawia odnaleźć Borsuka i zmusić go do spełnienia swych życzeń. Gra zawiera dwa zakończenia + jedno dodatkowe.
Kinski by Deathwing
Obrazek
Klaus Kinski powraca zza grobu. Nieumarły aktor zaszywa się w tym samym zamku, w którym odgrywał rolę Nosferatu w 1978 r. i zaczyna terroryzować okoliczną ludność. Jego córka Nastassja wyrusza do Rumunii, by ostatecznie rozprawić się z ojcem.
Pogorzysko by Mikisi
Obrazek
Zoon ma dość swojego życia, pracując jako członek organizacji zajmującej się "rozwiązywaniem problemów". Wraz z nowym rokiem chce zacząć nowe życie, przed tym musi jednak wykonać ostatnie zadanie.
Obrazek
Nowy rok już za pasem, ostatnia okazja by przeżyć OSTATNIĄ PRZYGODĘ!
Czterech graczy zebranych wokół jednego mistrza gry!
Czy uda im się wykonać zadanie przed końcem roku?
Hermann Klaus by Keibi
Obrazek
Wizytę prezesowi Kurzyńskiemu nieoczekiwanie składa Ojciec Redaktor Maślak, który żąda spektakularnego sukcesu rządu, grożąc poparciem w najbliższych wyborach Federacji. Zmartwiony Kurzyński wzywa z emerytury Agenta Romka i jego ucznia Kazika, zlecając im bardzo ważne zadanie, które oddali widmo porażki wyborczej...
Obrazek
Nowa przygoda Grega to gra przygodowa z elementami RPG. Akcja gry toczy się zaraz po sylwestrze, kiedy to skacowany Greg się wybudza przed domem swojej przyjaciółki, z którą poprzedniego dnia balował. Dowiaduje się, że została ona porwana, więc wyrusza on z "misją ratunkową". W międzyczasie odkrywa, co odwalił poprzedniego dnia i dlaczego ma na pieńku z Gangiem Mikołajów. Gra posiada parę smaczków w dialogach i kilka zakończeń.
Obrazek
Gra z gatunku karcianka/roguelike. Zwiedzimy losowo generowane poziomy, zbierzemy losowy ekwipunek, a zdobyte dzięki niemu karty pomogą nam stoczyć walki - również losowe. Wszystko po to, by odnaleźć dziadka, który po imprezie sylwestrowej zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Normalnie zajął by się tym pewnie jakiś odważny wojownik, ale kiedy bohaterom nudzą się nieopłacalne zadania poboczne, trzeba wziąć sprawy w swoje ręce.
Komnata Życzeń by Kryzz333
Obrazek
Fuzja RPG-a i rougelika. Czwórka najemników zagłębia się w podziemia, aby odnaleźć Komnatę Życzeń i zabić za jej pomocą króla Regona. Losowe generowanie poziomów i zawartości, dobieranie drużyny sposób 7 klas postaci, unikalne zdolności, system Życzeń.
Klaustastrofa by Crashykk
Obrazek
Księżniczka królestwa Ziemniaczków została porwana przez wrednego parówczana Klausa, który chce zmusić ją do ślubu, aby przejąć rządy w Ziemniaczkowie. Tylko Pułkownik Pyrkownik może go powstrzymać!
W poszukiwaniu uliczek by Dragon Kamillo
Obrazek
Gównioże ze wsi obwiniają Klausa o pochowanie wszystkich uliczek. Klaus musi przed nimi uciekać. A kto wie, może i przy okazji uda mu się odnaleźć zagubione uliczki.
Nie wiem jak Wy, ale ja już teraz wiem, że będzie szalenie trudno wybrać najlepsze projekty!
Szczegółowe zasady głosowania
  • Głosowanie trwa tydzień (nie licząc dzisiaj). Oznacza to, że głosy można oddawać do 19 stycznia do godziny 23:59! Jeśli otrzymam wystarczająco dużo próśb, dopuszczam możliwość przedłużenia głosowania o dzień lub dwa, ale to ostateczność. Proszę o mobilizację i zmieszczenie się w terminie.
  • Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do chwili założenia tego tematu mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
  • Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
  • Z uwagi na dużą liczbę projektów, zwiększyłem o 1 liczbę głosów - każdy głosujący może więc oddać 4 głosy.
  • Na daną grę można oddać tylko 1 głos, ale nie trzeba wykorzystywać wszystkich głosów. Oznacza to, że każdy może zagłosować na 1, 2, 3 lub 4 projekty.
  • Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
  • Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum. Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas tegorocznych GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie.
Szczerze liczę, że podtrzymamy fantastyczną tradycję oceniania wszystkich projektów biorących udział w konkursie. Dlatego zachęcam do posiłkowania się poniższym wzorem posta:

Kod: Zaznacz cały

[b]1. Zakażenie[/b] - asdzxc
[b]2. Legenda Gwiezdnego Borsuka[/b] - asdzxc
[b]3. Kinski[/b] - asdzxc
[b]4. Pogorzysko[/b] - asdzxc
[b]5. Ostatnia Przygoda[/b] - asdzxc
[b]6. Hermann Klaus[/b] - asdzxc
[b]7. Nowa Przygoda Grega[/b] - asdzxc
[b]8. Co się stało z dziadkiem?[/b] - asdzxc
[b]9. Komnata Życzeń[/b] - asdzxc
[b]10. Klaustastrofa[/b] - asdzxc
[b]11. W poszukiwaniu uliczek[/b] - asdzxc
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1103
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Dla większego porządku będę w nowych postach zamieszczał informacje o poprawionych wersjach gier, linki wciąż będą te same.

Nowa wersja Zakażenia puni, które miało krytyczny błąd na jednej mapce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 445
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Amelanduil »

Kompilacyjny release dla wygody pobierania dostępny pod tym linkiem

(Uwzględniono aktualizację z dnia 17.01)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2022, 15:06 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 3 razy.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TAPE #1 (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 3)
Posty: 698
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Crashykk »

Opiszę tutaj swoje pierwsze wrażenia z przechodzenia gier i krótkie opinie. Kolejne projekty będę dodawał edytując ten post, ponieważ chcę opisać każdy w miarę na świeżo.

Kinski by Deathwing - poszedł na pierwszy ogień. Po screenie oczekiwałem czegoś wyjątkowego i nie zawiodłem się. Gra wygląda rewelacyjnie. Graficznie prezentuje poziom, który kiedyś chciałbym osiągnąć. Mechanicznie jest bardzo zgrabnym point&clickiem z ciekawą fabułą i toną klimatu, który buduje głównie chłodna paleta kolorów i niesamowicie pasująca do niej muzyka. Jedyna rzecz, do której się mogę przyczepić to uważam, że zakończenia może troszeczkę za szybko się potoczyły. Powolniejsze rozwijanie do punktu kulminacyjnego zrobiłoby pewnie lepiej flow gry, ale wiadomo. To był projekt robiony w 2 tygodnie, gdzie Deathwing musiał namalować chyba z milion obrazków. Jestem baaardzo na tak i proszę o więcej takich gier Death skoro już otworzyłeś tę puszkę pandory. :lol:

Zakażenie by puniek - Pierwszy projekt Puniek, w który miałem okazję kiedykolwiek zagrać, ale po prezentacji Anomalii wiedziałem, że to będzie dobrze spędzony czas i się nie myliłem. Historia jest naprawdę okej, nie jest typowym ratowaniem świata i chwała Ci za to. Mam do niej jednak takie samo "ale" jak u Deathwinga, że po prostu przeleciała za szybko. Zabrakło mi jakiegoś mocnego, wyraźnego powodu, dla którego Sara postąpiłaby tak, jak postąpiła. Sama gra za to mocno przypominała mi stylem/klimatem coś pomiędzy pierwszymi dwoma odsłonami Breath of Fire, a Final Fantasy 6. Bugów w grze nie uświadczyłem żadnych poza tym jednym, że w menu z jakiegoś powodu pojawił mi się save, a miał być tylko przy ognisku. Po tym projekcie wiem, że chcę od Ciebie więcej. :D

Legenda Gwiezdnego Borsuka by Władca Kasztanów - Cieszę się, że zagrałem w tę grę zaraz po RPGu Puni. Dzięki temu miałem zderzenie z dwoma zupełni różnymi szkołami tworzenia rpgów. Klasyczne podejście Puni rodem z FInal Fantasy i nowoczesne śmieszkowe podejście Władcy ala Kable. Gra mi się niesamowicie podobała głównie za sprawą świetnych dialogów! Naprawdę są fenomenalne, ale nie tylko one zasługują na pochwałę. Jako, iż grałem w każdą (chyba) wydaną przez Władcę grę jestem wstanie stwierdzić jak wielki postęp zrobił względem Opowieści Rycerskiej. Mapki czy mechanizmy są teraz prima sort. Zdecydowanie dobrze robią Ci takie krótsze gierki. Jak na razie zdobyłem zakończenie zwykłe, ale na pewno lecę po więcej!

Pogorzysko by Mikisi - Przyznam się, że nie czytałem opisów i po screenie spodziewałem się czegoś ala RTPowa, śmieszkowa przygodówka z 2003. Dostałem jednak historię z poważnymi tematami i podczas wyboru, który stawia przed nami gra, naprawdę myślałem, co zrobiłby główny bohater, a to wyczyn zachęcić do czegoś takiego w tak krótkiej gierce. Graficznie wiadomo Deathwing, więc miodzio. Kilka błędów kafelkowych i ortograficznych, ale projekt prezentuje się naprawdę solidnie jako przygodówka z małym twistem.

Ostatnia Przygoda by Vodun - Totalnie odbiłem się od tego pomysłu na DND, bo nie jarają mnie takie takie sesje i jakoś tak mam wrażenie, że to jest bardziej interaktywny film, niż gra. Historia jest w sumie ciekawa i fajnie się to niby czyta, ale brakuje mi jakiegoś prawdziwego gameplayu. Podchodzenie do ludzi i rozmowa z nimi mnie nie kupiła. Jakby dodać jakieś wybory, bądź rzeczywiście dać władzę Mistrza Gry w ręce gracza to mogłoby z tego wyjść coś na prawdę dobrego. Z drugiej strony rozumiem, że dwa tygodnie czasu na wydanie gry mogły zniechęcać do aż takich eksperymentów? To co Vodun, może teraz po konkursie warto byłoby wydać jakąś podrasowaną wersję?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2022, 17:25 przez Crashykk, łącznie zmieniany 5 razy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF2019 - Dema (msc. 1); GF2010 - Dema (msc. 1); GF2008 - Pełne Wersje (msc. 3) Zapowiedzi (msc. 2); GF2007 - Pełne Wersje (msc. 1) Dema (msc. 1) Zapowiedzi (msc. 3); KC II (msc. 1); TACO #1 (zwycięstwo)
Posty: 1103
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Na serwerze pojawiły się dwie poprawione wersje gier Dragon Kamillo i Jolantyna. Poniżej opisy błędów:

Dragon Kamillo:
Ludzie mają problem z kolorem który się psuje na początku rozgrywki. Da sie to prosto naprawic przechoklikając dwa razy f4, albo raz gdy chcesz przejśc na okienko, ale też poprawiłem efent który to powoduje (mam nadzieję)
Jolantyn:
- przy wychodzeniu z jednej z lokacji (twierdzy mikołaja) nie załącza się jeden z przełączników, który powinien zmienić "strony" w zdarzeniach, przez co nie da się przejść do następnego poziomu (zamku sołtysa)
- do jednych z drzwi przypisany był przedmiot inny niż powinien, czerwone klucze jest to pozostałość po poprzedniej wersji poziomu i jest niskie prawdopodobieństwo na jego zdobycie, więc zmieniłem je na "klucze" gdyż może to spowodować nie przejście do następnego poziomu gdyż przeciwnicy nie odradzają się
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 445
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Amelanduil »

Przemyślenia pisanie mniej więcej w trakcie przechodzenia poszczególnych gier:

1) Zakażenie
Przywodzi na myśl Last Fantasy, bardzo klasyczny, króciutki RPG, w sam raz na godzinę. Interakcja z otoczeniem poprzez ścinanie krzaczków i przesuwania skrzyneczek mimo prostoty angażuje całkiem nieźle. Zarzut mam tylko do niejasnych buffów, bez opisów ile podnoszą i jak długo trwają.

2) Legenda Gwiezdnego Borsuka
Komedyjka na jakieś 15-20 minut, niektóre gagi nawet mnie rozbawiły (dynamit szczególnie). Podoba mi się walki zostały potraktowane niestandardowo
Drugie zakończenie chyba było tylko po to, żeby komfortowo zmieścić się w minimalnym zakresie czasowym, bo padding jak cholera :P

3) Kiński
Point&Click? In my RPGMaker?!
It's bjutiful. Nie odliczałem dokładnie ile mi zajęła, ale chyba też coś koło godziny. Zagadka z kodem do drzwi zakwestionowała wiarę w moją własną inteligencję, więc to z pewnością pełnokrwista przygodówka. >_>;

4) Pogorzysko
Przygodówka na pół godzinki w bardzo charakterystycznym klimacie, ciekawie poprowadzona narracja. Tekst w intro trochę wolny, ale na całe szczęście tylko w nim. Purchase your tracks today.

5) Co się stało z dziadkiem
Widzę, że wchodzimy w 2022 ze zdrową dozą karcianek. Przyjemny, przejrzysty rogalik. Troszeczkę bugów do załatania. ;P

6) Klaustastrofa
Bardzo dobry puzelek, schludny interfejs, zachowania przeciwników są spójne i idzie je szybko wyłapać. Od trzeciego etapu się niestety mocno odbiłem, ale dwa poprzednie jak najbardziej grywalne.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 312
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Mikisi »

1 Klaustastrofa (Crashyyk)
Po pierwsze cudowna oprawa graficzna, jestem naprawdę pod wrażeniem. W chipsetach widzę bardzo duży progres, zwłaszcza że zostały zrobione w krótkim czasie - po dodaniu paru elementów, mogłyby z tego być naprawde porządne chipsety do dłuższej gierki. A sama gra idealnie sprawdza się w swoim gatunku i przechodzi się klasyczne trzy stadia rozgrywki - najpierw “coś to za łatwe”, potem “coś to za trudne”, a na koniec “w sumie w sam raz”. Drugi etap jest najciekawszy i najpłynniejszy, również boss jest najlepszy i sprawa najwięcej radochy. Trzeci etap jest oczywiście zbyt chaotyczny i randomowy momentami, mimo tego też sprawił mi dużo radości, gdy przechodziłem go na jednym wdechu. Generalnie super klimacik, cudna oprawa wizualna, przyjemne i przystępne mechaniki - wszystko co powinno być.

2 Zakażenie (puniek)
Bardzo dobrze wyważona wariacja klasycznego RPGa, które szczerze mówiąc przez lata stały się dla mnie dość nużące, a tutaj mamy usunięte większość powodujących to czynników. Lokacje są małe i dobrze skonstruowane, nie przesadnie skomplikowane i wypełnione minimalnymi atrakcjami, które w sam raz różnicują tak krótką rozgrywkę. Cieszą też rozsądnie rozplanowane potyczki. Porządne dialogi i bardzo schludna i spójna oprawa, szkoda tylko że zabrakło trochę miejsca na pogłębienie historii, bo czuję, że przy odpowiednim nakreśleniu postaci zakończenie mogłoby być bardziej emocjonujące.

3 Hermann Klaus (Keibi)
Niestety trochę mnie przerosły mechaniki. Przy pojedynkach z jakimikolwiek bardziej wymagającymi przeciwnikami kończyło się na kilkuminutowym bieganiu w kółko, rozciągniętym przez to spowolnienie. Ciężko mi też określić kiedy celuję ja, kiedy przeciwnik, zrozumieć tor lotu pocisku itp itd. Pewnie zrobię jeszcze jedno podejście i spróbuję ogarnąć :(

4 Legenda Gwiezdnego Borsuka (Władca Kasztanów)
Całkiem przyjemna gierka, z mappingiem, który mimo nielubianego przezmnie stylu wypada całkiem przyjemnie i klimatycznie. Humor w tego typu grach zazwyczaj jest dla mnie dość czerstwy, tutaj mimo wszystko czasami udało się mnie rozbawić - to nadal głównie po prostu rzucane proste teksty, ale czasami udało się trafić w odpowiedni kontekst. Trochę bezsensu za to, że z jednej strony walki są dość proste i można większość omijać, czy wygrywać w banalny sposób, a jednocześnie gdy zdarzy mi się mieć mało HP to po ptokach - skoro walki i tak nie są jakimś wykalkulowanym i ważnym elementem gry, to nie zaszkodziłyby mikstury czy healpointy.

5 Co się stało z dziadkiem? (Gedharm)
Zaskoczenie i zachwyt jednocześnie, bo to naprawdę porządny roguelike. Mimo tego, że został stworzony w zaledwie dwa tygodnie, to przymykając oko da się poczuć jakbym faktycznie grał w early acess porządnej komercyjnej gry tego typu. Przede wszystkim fajna i spójna oprawa graficzna i całkiem dużo różnorodnych umiejętności sprawiła, że mam już rozegranych ponad 30 rund. System starć jest dośc prosty, ale to właśnie dzięki temu tak łatwo bez frustracji odpalać grę od nowa. Przeszkadzała mi jedynie możliwość bicia trupów, bo często przez to zmarnowałem turę. :x Zdecydowanie zobaczyłbym ten projekt w rozwiniętej wersji, w której rozgrywki pozwalałyby na odblokowywanie ficzerów. Jeden z faworytów.

6 W poszukiwaniu uliczek (Dragon Kamillo)
Moj komputerek sporo z tą grą miał problemów, bo dość często ciął się ekran, do tego praktycznie całość przeszedłem na wywalonych kolorach, bo nie zdążyłem pobrać nowej wersji. Fajnie, że każdy poziom dodaje dodatkowe mechaniki - poszło mi całkiem sprawnie, boli jednak poziom dialogów.

7 Komnata Życzeń (Kryz333)
Trochę szkoda, że projekt ma dużo niedociągnięć - po pierwsze graficznie jest bardzo ubogo. Nie chodzi mi tu o sam pomysł na wygląd rozgrywki, ale wykonanie, wszystko jest bardzo minimalistyczne i momentami niespójne co do wizji - po śmierci jednego bohatera "kwadrata", nagle kolejny jest zwykłą postacią, ale uciętą w pół. Do tego nie mamy za wielu informacji o tym co się aktualnie dzieje i co oddziałuje na naszych bohaterów, do tego coś co bardzo mnie osobiście męczy to połowa interfejsu po angielsku. Oprócz tego same okna dialogowe też najczęściej są do bólu prostymi wyborami napisanymi w najprostszy sposób, co sprawia, że ma się wrażenie, że to pierwsza wersja tech dema projektu. A szkoda, bo sam roguelike w bardzo minimalistycznej formie graficznej, w którym trzeba uważać na różne parametry bohaterów i planować kroki analizując planszę i to co na niej się znajduje i jest możliwe do wzięcia, a co lepiej poświęcić i lecieć dalej mogłaby być bardzo przyjemna.

8 Ostatnia Przygoda (Vodun)
Po pierwsze, mapy są zdecydowanie zbyt rozległe w swojej pustce, spokojnie większość z nich mogłaby być o połowę mniejsza, przez to strasznie zjeżdża klimat. Rozrónienie gry na nowszą grafikę i pixelart jest fajne, ale z tego drugiego możnaby wyciągnąć o wiele więcej stylu. Oprócz tego, tak jak już wspomniano, za mało tu gameplayu, więc ciężko mi dużo tu powiedzieć - jednak sam pomysł na grę z perspektywy Mistrza, który podejmuje decyzje kształtujące świat dookoła ma potencjał.

9 Nowa Przygoda Grega (Jolantyn)
Tutaj dość klasyczna gra humorystyczna, która przypomina mi sporo gier z tych starszych lat sceny. Niestety, humor raczej do mnie nie trafił, do tego interpunkcyjnie dialogi sprawiają, że dość ciężko się je czyta. Poza tym raczej po prostu ok - da się w to spoko pograć.

10 Kinski (Deathwing)
Naprawdę piękny, kompletny projekt. Jedynym, małym problemem jest sam koniec, który faktycznie postępuje zbyt nagle - klimat w momencie czekania na noc jest już tak gęsty, że ostateczne spotkanie nie rozładowuje wystarczająco napięcia. Poza tym, wspaniała i spójna oprawa graficzna, bardzo klimatyczna muzyka, odpowiednie wyważenie zagadek i zwłaszcza bardzo interesująca fabuła - w sensie, nie jest to nic bardzo odkrywczego, ale będąc wrzuconym w wir tak nietypowych wydarzeń, czytając porozrzucane notatki Herzoga i czytając pamiętniki, mimo krótkiego czasu rozgrywki momentalnie zatapia się w tym świecie. Projekt zdecydowanie wyjątkowy i musiałbym się zastanowić, ale nie wiem czy to nie najbardziej spójny, kompletny, klimatyczny i estetyczny projekt na polskiej scenie. Zdecydowanie po paru poprawkach i małym rozwinięciu finału możnaby go nazwać idealnym.

11 Pogorzysko (Mikisi)
Fajne
Obrazek ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 91
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Omnom »

Kilka projektów już skończyłem więc parę słów ode mnie:

1. Zakażenie
Zawarto tutaj kilka interesujących pomysłów (np. ruch potworów uzależniony od naszego, brak "standardowych" punktów many interakcyjność map), które w połączeniu z dobra oprawą oraz fabułą tworzą naprawdę fajną produkcję. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to byłby to niski poziom trudności - przeciwnicy nie stanowią żadnego zagrożenia, a przedmioty wypadają w takiej ilości, że nie musimy o nic się martwić. Całą grę przeszedłem praktycznie używając jedynie zwykłego ataku.

2. Legenda Gwiezdnego Borsuka
Niestety nie doszedłem do końca -
Spoiler:
. Do tego momentu całkiem mi się podobało i nawet parę razy śmiechłem z żartów.

3. Kinski
Pierwsza klasa jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną i mechanikę. Fabuła niespecjalnie mnie porwała, ale to raczej z mojego powodu - nie jestem specjalnym fanem wampirów jako tropu kulturowo, ani Kinsiego jako aktora. Dodatkowy plus za muzykę. Fanem krautrocka raczej nie zostanę, ale Der Grosse Krieger trafiło ma moją playlistę.

4. Pogorzysko
Miałbym prośbę do autora o przyspieszenie pojawianie się tekstu wiadomości na ekranie jeśli jest taka możliwość.

8. Co się stało z dziadkiem?
Projekt, z którym spędziłem najwięcej czasu i pewnie jeszcze trochę przy nim posiedzę bo chcę go przejść. Bardzo fajny rogalik. Jedynie przyczepiłbym się do RNG (3 walki pod rząd) oraz braku możliwości zapisu gry.

9. Komnata Życzeń
Tutaj trochę się zawiodłem - duży potencjał na fajny rogalik, ale przez niedoszlifowanie podstawowych elementów praktycznie niegrywalny. Sądzę, że autor po prostu nie miał czasu, żeby ogarnąć tak złożony projekt, a szkoda.
Dodatkowo trafił mi się błąd, który nie pozwolił na dalszą grę - po znalezieniu lusterka i wyborze opcji dalszej eksploracji nic nie mogłem zrobić i musiałem wyłączyć grę.

Kolejne projekty:
11. W poszukiwaniu uliczek
Kilka razy próbowałem, ale nie udało mi się uruchomić gry nawet w trybie zgodności ze wcześniejszymi Windowsami - za każdym razem produkcja zawieszała mi kompa. Chyba, że tak miało być i w duchu tematu "Nowy rok, nowa przygoda, nowy ja" miałem przestać przesiadywać nad komputerem i zająć czymś innym.

4. Pogorzysko
Chyba nie załapałem konwencji gry: z jednej strony "radosna" oprawa audiowizualna, żarciki, a z drugiej dość ciężka tematyka. Trochę mi się to gryzło. Chyba, że
Spoiler:
6. Hermann Klaus
Nie skończyłem - odpadłem na trzecim etapie w bunkrze. Strasznie denerwująca mechanika.

10. Klaustastrofa
Produkcja nie dla mnie - nie jestem fanem gier logicznych. Za to doceniam wykonanie: grafika, dźwięki, mechanika tworzą spójną całość i są na naprawdę wysokim poziomie.

Całościowo bardzo wysoki poziom prac. Kilka z nich naprawdę chciałbym zobaczyć w rozbudowanej/poprawionej formie bo maja spory potencjał (na przykład Komnata Życzeń, ale z tego co kojarzę autom ma inne projekty na głowie).
Ostatnio zmieniony 16 sty 2022, 12:06 przez Omnom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 312
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Mikisi »

Omnom pisze:4. Pogorzysko
Miałbym prośbę do autora o przyspieszenie pojawianie się tekstu wiadomości na ekranie jeśli jest taka możliwość.
Taki wolny tekst jest tylko w intro, które trwa chyba 2 minuty, wybaczcie, ale serio wystarczy to tylko przeczekać - dużo osób na to narzeka, a jakoś szczerze nie myślałem, że będzie to duży problem xD
Obrazek ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1)
Posty: 140
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: puniek »

1. Zakażenie - Mniej pośpiechu, a Puniek przestałaby być memem w kategorii najgorzej wprowadzonego savepointu w historii polskiej sceny RPG Makera. :V
2. Legenda Gwiezdnego Borsuka - Gra, o której wyobrażenia nieco odebrały urokowi tej gry. Odrzucił mnie nieco czerstwy humor w wielu momentach, zbyt silący się na rozbawienie gracza. Mimo to Władca Kasztanów plusuje u mnie tym, że nie boi się postawić na jrpgowe klimaty oraz śmianie się z niektórych absurdów tego gatunku. Podoba mi się też rozwiązanie z umiejscowieniem potworów oraz lokalizacja z lawą, przy której każdy krok ma znaczenie.
3. Kinski - Deathwing postarał się, aby jego nick nie był znany tylko z dopracowanego pixelartu i jego interpretacja tematu konkursowego jest moją ulubioną. Udany point'n click w odpowiedniej długości - nie zostawia chwili na znudzenie gracza. Szkoda tylko, że dał fory reszcie Sceny i nie utrudnił drugiej zagadki. >:(
4. Pogorzysko - Mój mały czarny koń tego turnieju, który pokazuje, jak Mikisi potrafi wciągnąć gracza w swoją historię. Po mozolnym intrze szybko zaangażowałam się w odkrywanie, jakie ostatnie zadanie kryje się dla naszego bohatera. Mimo mrocznego klimatu produkcji, to w niej kryje się moja ulubiona humorystyczna scena z tej edycji konkursowej.
5. Ostatnia Przygoda - Za mało gameplayu w tej grze! Mam nadzieję, że Vodun w innym produkcjach wróci do tego pomysłu, bo idea prowadzenia świata oraz drużyny jako Mistrz Gry ma potencjał, który szkoda byłoby zaprzepaścić.
6. Hermann Klaus - Spodziewałam się, że się odbiję od tego tytułu, widząc gameplay na streamie, ale mile się zaskoczyłam - przeszłam bez problemu za pierwszym razem, choć boss próbował mi to uniemożliwić. Rozwiązanie z celowaniem i spowolnionym tempem przy unikaniu ataków przeciwników ma potencjał na rozwinięcie tego w ciekawym, grywalnym kierunku. Do tego bardzo eleganckie przeniesienie przez Keibiego politycznych tematów w klimat rpgmakerowy.
7. Nowa Przygoda Grega - O dziwo Jolantyn jako jedyny postawił na prawdziwie świąteczne podejście do tematu. Ma swój klimat, a humor alkoholowy jest bardziej absurdalny niż wulgarny. Brakowało w projekcie konsekwencji w planowaniu zdarzeń, ale w twórcy widzę potencjał i trzymam kciuki za dalsze produkcje!
8. Co się stało z dziadkiem? - Gedharm zdecydowanie zwyciężył w kategorii replayability, tworząc grę, w której przegrana jest najbardziej frustrująca. Mimo to schludne wykonanie projektu, prosty acz efektywny gameplay oraz lekka humorystyczna historia zachęcają, by przeglądać kolejne mapy w poszukiwaniu dziadka. Może do następnego Sylwestra przy dobrym RNG odkryję, co w końcu z nim się stało!
9. Komnata Życzeń - Kolejny projekt, którego potencjał drużyny zwiedzającej komnaty, w której każdy krok gra dużą rolę, czeka na rozwinięcie skrzydeł. Cudowna oprawa audiowizualna, która odstaje nieco poziomem grafik w grywalnej części. Losowość odbiera nieco efektu wow przy końcowym twiście fabularnym, który jest dla mnie jednym z większych plusów historii Kryzza.
10. Klaustastrofa - Crashykk postawił na proste, a przy tym efektywne zagrania. Perełka, której brakowało umiaru w ostatniej strefie - mam wrażenie, jakby zabrakło mu wiary we własne mechaniki, z tego powodu urządził prawdziwe piekło, odstające poziomem od pozostałej częsci gry. Prześliczne grafiki i wpadająca w ucho muzyka sprawiały, że odbiłam się od produkcji dopiero na ostatnich 2 ciosach wobec finałowego bossa.
11. W poszukiwaniu uliczek - Dragon Kamillo pokazał sympatyczną historię, w której przez krótki czas nie rozumiałam, jak można ukraść całe ulice! Dopiero po szybkiej nauce regionalizmów polskich i przejściu drugiego poziomu, wszystko staje się jasne. Podobały mi się kolejne utrudnienia na każdym poziomie oraz wyśrubowany poziom trudności, dzięki której złapanie wszystkich uliczek nie jest tak oczywiste. Wolałabym jednak grać w ekranie - na dłuższą metę granie w pełnym ekranie było nieco męczące dla oczu przez szybkość porsuzania się kamery. :(
Lepsza makerówka w garści niż projekt autorski na dachu.
Obrazek'
Teksty: RMteka 🦭 Projekty: Anomalia i Zakażenie 🦭 Ikonka: wi.wiu (IG)
Awatar użytkownika
Gedharm

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 950
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Gedharm »

Uff, ależ zestawienie. Wszystko ograne, zostało tylko oficjalnie podzielić się opiniami. Projektów dużo, ale z drugiej strony jest między nimi ogromna przepaść. Jest kilka srogo dopracowanych projektów i kilka niemalże niegrywalnych. Prawie nie ma niczego pomiędzy. Nie zdziwi mnie wcale, jeśli w top 3 u każdego będą praktycznie te same tytuły.

1. Zakażenie - ogólnie nie przepadam za ATB, ale jestem w stanie go tolerować, jeśli gra mnie przyciągnie innymi elementami. A ta gra zdecydowanie to zrobiła. Fabuła jest bardzo przyzwoita i sympatyczna i chciałoby się, żeby potrwała ciut dłużej. Oprawa bardzo schludna i przyjemna dla oka (i ucha). Ogólnie bawiłem się przy tej grze bardzo dobrze. ATB ustawione na wait trochę kłóci się z celem systemu, aczkolwiek dla mnie to krok w stronę tradycyjnych tur, czyli na plus. Co do balansu walk mam mieszane uczucia, choć raczej z wyraźnym przesunięciem w pozytywnym kierunku. Przeciwnicy, którzy na początku potrafili przywalić, po wbiciu kilku poziomów przestawali być wyzwaniem - brakło mi tu silniejszych rodzajów wrogów na wyższych poziomach. Podniósł bym nieco poziom trudności, bo żadna z moich postaci nie zginęła ani razu, nie musiałem nawet korzystać z ogniska i innych leczących bajerów poza miksturkami (nie grindowałem, ale też nie uciekałem od przeciwników i skończyłem grę z postaciami na ~10 poziomach). Mimo tych kilku subiektywnych wad, walki wcale nie były nudne - były bardzo przyjemne i nie były bezsensownym naparzaniem w enter. Gierka prezentuje jeden z najwyższych poziomów wśród prac konkursowych i widać, że autorka włożyła masę pracy w jej dopracowanie.

2. Legenda Gwiezdnego Borsuka - tutaj widać, że autor mocno postawił na humor i głównie dlatego gra mi nie podeszła. Humor tego typu po prostu do mnie nie trafia, dla mnie to w większości śmieszki na siłę. Problem w tym, że poza humorem niewiele w tej grze jest. Wizualnie męcząca, bo prawie każda lokacja przyciemniona. Muzyka imo nietrafiona, zwłaszcza gameover daje po uszach (choć z drugiej strony mocno szanuję za ost z Octopatha). Gameplay zaprojektowany tak, by irytować i co chwilę dawać prztyczka w nos. Balans walk właściwie żaden, bo każda opiera się na jednej z dwóch rzeczy - walczyć normalnie i stracić przy tym 90% hp (lub w ogóle zginąć) albo skasować ekran kończącym ciosem czy dynamitem. Nie widzę sensu i uważam, że całość jest dosyć słaba. Chociaż przyznam, że zagadka z kamieniami ładnie subwertuje ekspektacje i miło zaskoczyła.

3. Kinski - zdecydowany faworyt jeśli chodzi o oprawę, klimat, spójność i oryginalność. Niewiele jest makerowych point'n'clicków. Nie jestem wielkim fanem gatunku, ale czasami lubię pograć w coś podobnego. Deathwing jak zwykle zrobił „jakieś tam grafiki na szybko” i wszystkie szczeny wylądowały na podłodze. Muzyka pasuje idealnie i dodaje masę klimatu. Myślę intensywnie i w zasadzie nie mam się do czego przyczepić. Nie trafiłem na żadne błędy, nie zaciąłem się na żadnym etapie, nic nie zakłuło mnie w oczy. Co tu dużo pisać - śliczna gierka ociekająca super klimatem, choć może faktycznie trochę krótka. Bez dwóch zdań jeden z moich faworytów.

4. Pogorzysko - jestem mocno zaskoczony, bo nie spodziewałem się takiej dobrej fabuły w gierce zrobionej na szybko. Poza kilkoma literówkami tu i ówdzie, drobnymi błędami w blokowaniu czy wyświetlaniu elementów na mapie nie ma tu słabych elementów (pomijając jeden, dość istotny, ale o tym zaraz). Całość jest spójna, przemyślana, a historia mnie wciągnęła. Jedynym mankamentem jest moim zdaniem gameplay, który w praktyce opierał się na bieganiu od npca do npca i czytaniu (bardzo dobrych, ale jednak!) dialogów. W walce monpoków przeciwnicy bili po 0, a QTE na końcu są trochę daremne - moim zdaniem czas na wciśnięcie klawisza trzeba by ostro skrócić albo zmienić klawisz na sekwencję kilku klawiszy, żeby miało to sens. Pomimo tego, ogólnie bawiłem się świetnie. Fabularnie chyba podobało mi się najbardziej ze wszystkich gier w zestawieniu.

5. Ostatnia Przygoda - fajny pomysł, jednak bardzo przeciętne dialogi i praktycznie zerowy gameplay, sprawiły że nie rozwinął skrzydeł. Niestety nie wiem nawet, co więcej mogę o tym tytule napisać. Taka o, krótka historyjka. Sympatyczna, ale nie jestem pewny, czy w ogóle spełnia wymogi konkursowe (wyszła trochę opowieść wizualna).

6. Hermann Klaus - kolejna gra, której humor kompletnie do mnie nie trafia. Nie bawią mnie jakoś specjalnie krzyczące dojcze, nawiązania polityczne też dość suche. Jednak moim zdaniem gra najgorzej wypada gameplayowo. Bullet time włączający się co chwilę znikąd, celownik czasem nie chce się pojawić, trzeba czekać 5 sekund, by móc znowu cokolwiek zrobić, celowanie jest bardzo mozolne przez powolny celownik, ogólnie dość zabugowane. Wszystko to sprawia, że walki opierają się na bieganiu w kółko, aż coś zadziała. Z kolei same mapy to labirynty tak samo wyglądających pomieszczeń, w których brakuje punktów odniesień, więc nawet jeśli omijamy wrogów to i tak jest sporo bezsensownego biegania.

7. Nowa Przygoda Grega - spoko gierka, chociaż dość dziwna. Dziwne rzeczy się dzieją, na przykład przeciwnicy widzą przez ściany, po każdej walce dostaję wiadomość „otrzymano klucz”. Fabuła jest poprowadzona strasznie chaotycznie, w paru miejscach aż myślałem, że coś popsułem i pominąłem jakieś scenki. Całość wydaje się bardzo niedopracowana. Ale mimo tego całkiem sympatyczna. Duży minus za takie smutne zakończenie :(

8. Co się stało z dziadkiem? - jednak chyba przesadziłem z ilością rzeczy, które chcę dodać. Ostatecznie musiałem z wielu rzeczy zrezygnować (głównie przedmiotów i rodzajów kart, na przykład takich, co by pozwalały poświęcić turę, by przelosować całą rękę), brakło mi też czasu na dodanie pewnych qol ficzerów (jak brak namierzania trupów, ikonki informujące o statusie wroga, okno dialogowe do wyposażenia przedmiotu zaraz po dostaniu go i tak dalej). No i przede wszystkim nie zdążyłem wszystkiego porządnie potestować, przez co wkradło się parę błędów (choć ten najgorszy z czarnym ekranem to serio bierze się z dupy). Być może pokuszę się o zaktualizowaną wersję z tymi wszystkimi poprawkami już po konkursie, jak mnie natchnie, ale na razie jestem zadowolony z pozytywnego feedbacku.

9. Komnata Życzeń - jestem fanem rogali i sam pomysł bardzo mi się podoba. Niestety, na obecnym, etapie ta gierka jest dla mnie totalnie niegrywalna. Niejasne mechaniki, bugi na każdym kroku (w tym takie, które uniemożliwiają dalszą grę), nawet takie podstawowe rzeczy jak wybór postaci są zepsute. Zdecydowanie wymaga jeszcze trochę czasu na warsztacie, żeby dojść do stanu grywalności. I mam nadzieję, że do tego dojdzie, bo jak już pisałem - bardzo lubię rogale i szkoda by było go porzucić.

10. Klaustastrofa - nie cierpię tej nazwy. Nie cierpię jej pisać ani wymawiać xD Nie spodziewałem się, że mi się spodoba, ale jest całkiem fajne. Ogólnie zgadzam się z resztą, że trzeci poziom trochę odstaje, ale nie jest taki tragiczny jak wszyscy mówią. Faktycznie irytujące, dopóki się nie ogarnie co robią poszczególni przeciwnicy, ale potem już z górki. Urocza oprawa. Na pewno duży plus za własne grafiki, zwłaszcza po ogrywaniu poprzednich gierek na tym paskudnym rtp vx-a. Nie jestem puzlomaniakiem, ale bawiłem się dobrze. Najbardziej wkurzało, jak boss przeskakiwał na kratkę, obok której stałem, co kończyło się przegraną :/

11. W poszukiwaniu uliczek - nie mogę przestać kwestionować, w jaki sposób nazwa „uliczka” została przyjęta przez furtkę, a nie faktyczną uliczkę, która jest za nią, ale to na szczęście nie jest najgorszy absurd języka, jaki muszę w życiu znosić (aRbUzAdA, tfu!). Sam pomysł na historię szalony. Na gameplay? W gruncie rzeczy to labirynt na czas. Najbardziej przeszkadzała mi warstwa techniczna tego starego makera, ten niski framerate i psujące się czasem kolory. Czadowa muzyka. Niejasne ustawienia blokowania w tilesecie były trochę upierdliwe. I czemu gównioże mogą przebiegać przez drzewa? Oszukaństwo. Fajnie byłoby też, gdyby „uliczki” dało się podnosić po prostu po nich przechodząc, zamiast wciskać klawisz akcji. Ale mimo problemów wyszła całkiem spoko gierka, zwłaszcza biorąc pod uwagę czas wykonania.

No i to tyle ode mnie. Jeśli gdzieś czepiałem się małych pierdół, to tylko dlatego, że nie widziałem poważniejszych problemów. No i wybaczcie, jeśli przy niektórych gierkach byłem zbyt surowy, ale już tak mam, chyba się po prostu starzeję :v
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Karrmel21

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 43
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Karrmel21 »

Oto moje wrażenia z tych gier konkursowych, w które zagrałem. Zaktualizuję to (albo nie) wraz z dalszymi postępami:

Ostatnia Przygoda
Ciekawy koncept, który domaga się rozwinięcia. Pomysł na grę, w której kierujemy Mistrzem Gry i wpływamy na rozgrywkę naszych graczy ma duży potencjał, gdzie można by zastosować jakieś alternatywne ścieżki, balansowanie relacji i potrzeb graczy itd. Problem w tym, że to trochę zbyt ambitny koncept na tak krótką gierkę i niestety - nie dostajemy nic ponad visual novelkę z chodzeniem. Szkoda, chociaż mam nadzieję że projekt będzie rozwijany dalej, po konkursie i może da to szansę zrealizować jego potencjał... Ach, no i zakończenie podchodzi prawie pod awangardową sztukę...
Wciąż, jednak - koncept jest dość interesujący i jeżeli komuś odpowiada - obadanie tej gry, z pewnością nie zaszkodzi.

Jeszcze tylko napomknę o składzie "bohaterów" gry (bynajmniej, nie w kontekście odgrywanej sesji RPG) - co za banda smutnych złamasów! Gdybym to ja był Mistrzem Gry - za połowę ich tekstów i ogólne nastawienie, byliby wywaleni z domu.

Pogorzysko
Ta gra była całkiem niezła! Przyjemna przygodówka z łażeniem po okolicy, dialogami i okazjonalną minigierką. Pomysł na miejsce akcji jest ciekawy, przywodzące mi
przyjemne(?) skojarzenia z Innsmouth. Fabuła także jest okej, chociaż czuć trochę że negatywnie odbił się na niej krótki czas realizacji projektu.
Spoiler:
Poza tym, przeszkadzał mi trochę charakter głównego bohatera - nie za bardzo czuć w nim specjalistę od nie wiadomo czego, na którego gra go kreuje - oraz wspomnianą już, przez parę osób, szybkość przewijania tekstu w dialogach, która pędzi z prędkością typowego urzędu. Pomimo tego, jednak - jak dla mnie nie są to wady na tyle duże, żeby przeszkodzić w poznawaniu historii. Ogółem - porządna produkcja i warta polecenia, zwłaszcza że jej przejście nie powinno zająć dużo czasu.

Kinski
Bez niespodzianek - ta gra jest fantastyczna. Rzekłbym wręcz, że to certyfikowany klasyk - pomijając nawet kontekst konkursu. Przygodówka Point n' Click, przywodząca na myśl klasyczne tytuły tego typu z lat 90. (chociażby przez takie cechy jak ograniczona paleta kolorów, czy stylowy, zajmujący pół miejsca na ekranie interfejs). Grafika jest po prostu cudna, klimat jest budowany bezbłędnie, a historia także jest niczego sobie.
Jak dla mnie, zagadki były troszkę zbyt proste, jednakże pozytywnym efektem ubocznym tego rozwiązania jest to, że grę przechodzi się bardzo płynnie i przyjemnie, bez żadnych zacięć po drodze.

Jedynym mankamentem, jaki przychodzi mi do głowy, była zmiana koloru kursora przy najeżdżaniu na miejsca do interakcji. W moim odczuciu - zmiana ta jest trochę zbyt subtelna i wielu przypadkach nawet jej nie zarejestrowałem, na pierwszy rzut oka, co było trochę kłopotliwe. Poza tym - do niczego, tak naprawdę, nie mogę się przyczepić.

Cóż można więcej napisać - świetna robota, a sam fakt wykonania czegoś tak jakościowego, w tak ograniczonym zakresie czasu, zasługuje na uznanie. Jeżeli ktoś miałby zagrać tylko w jedną grę z tego konkursu - niech będzie to właśnie ta!

Zakażenie
Solidny erpeg, klasyczny jak tylko się da i w miarę przyjemny do ogrywania. Podobała mi się możliwość otwierania skrótów na planszach. Gra jest jednak trochę za łatwa i historia/klimat mnie kompletnie nie porwały, jednak - jakościowo była to, obok Kinski'ego, najbardziej solidna pozycja z tych produkcji konkursowych, w które grałem.

Ciężko powiedzieć coś więcej - gra jest, jak najbardziej, w porządku.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2022, 21:07 przez Karrmel21, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje gry:
SpaceSave(Skończone - 2017)
Sunset Rain(Skończone - 2022)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1942
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra ograłem wsio i teraz według wzora od mnicha opiszę wsio:
1. Zakażenie - asdzxc
Ładny mały RPG. Gra wykonana na poziomie do którego przyzwyczaiły nas najlepsze tytuły z RM. Zadbanie o detale graficzne, muzyczne i ogólnie systemowe (okna wiadomości, tutoriale). Ładne schludne mapki, z zagadkami, które lubię najbardziej w tego typu grach. Same walki porządne, nie wymagające tylko klikania Entera. Choć koniec końców może trochę za łatwe, ale z drugiej strony przynajmniej pozwalały na obieranie różnych taktyk. Sama fabuła mnie jednak nie bardzo porwała i w sumie nie pamiętam o co w niej chodziło, przypominała mi trochę posranych braci micha (też jakieś akademie, anomalie itp). Do gry bardziej ciągła mnie schludność wykonania, niżeli ona. Ogólnie bardzo fajna podstawa, która mam nadzieję rozwinie się w pełnego RPGa w głównym projekcie autorki.
2. Legenda Gwiezdnego Borsuka - asdzxc
Uff, szczerze, dla mnie to taka RTPówka, która udaje przez podmianę grafik, że nią nie jest. Jeśli porównać tą grę z poprzednim Jasiem i Małgosią autora, to niestety dla mnie jest krok w tył. Walki lepiej jakby nie istniały (choć możliwość pominięcia części z nich była nawet ciekawa) jednak po wyczerpaniu epickiej końcówki są niegrywalne, a z nią w sumie też ich nie ma, więc jeden pies, ten element jest po prostu zły i do natychmiastowej poprawy. A po za nimi, brak w tej grze takiej interakcji jak w Jasiu, na czym reszta cierpi, bo to tak trochę puste (ciemne!!!) mapy. Muzyka też z początku mi przeszkadzała, na szczęście w jaskiniach już był inny utwór. I nie wiem na jakiego kija zebrałem 99 zgniłych ryb, one odbierały mi życie, buuu
3. Kinski - asdzxc
Arcydzieło, na prawdę, bardzo kompletna gra. Aż czekam na port na pierwszego Gameboja. Ciekawe czy maker będzie w stanie wygryźć AGS w grach przygodówkowych, bo na prawdę świetnie to tu wyszło. Może i miejsca przejść były czasami niejasne, ale jakoś bardzo to nie przeszkadzało. Szkoda tej muzyki, jest świetna i nie wyobrażam sobie tej gry z inną, ale przez nią tak kompletna i szczerze mówiąc nadająca się do pokazania szerszej publiczności gra jest zamknięta w naszych scenowych murach. Po za tym kod tej gry to jakaś czarna magia, cała ona siedzi w jednym efencie, że też się death w tym nie pogubiłeś, szacunek. No i chcę więcej, masz talent.
4. Pogorzysko - asdzxc
Intro to męczarnia, ja wiem, że ta prędkość miała niby nadać klimatu, ale ja przez nią w ogóle nie pamiętam o co w nim chodziło, bo całą swoją energię przekazałem na to by tekst szybciej leciał i już nie pamiętałem co było w poprzednich wiadomościach zbytnio, strasznie to wybijające z rytmu, a co za tym idzie, myśli idą w inną stronę i nie mogą się skupić na tekście, przez co jego zrozumienie spada na łeb na szyję. Na szczęście potem było lepiej, choć pauzy trochę długawe, i chyba wolałbym żeby po prostu czekały na Enter i wtedy się dalej wyświetlały. No i moje najgorsze . . . i co kropkę pauza, eh. Ale po za tym całkiem przyjemna gra, z super zakończeniem. Szkoda tylko, że tak mało rozwinięta, koniec końców wszystko potoczyło się trochę za szybko i najważniejszy wybór był bardziej losowy niż chyba powinien (choć nie wiem, może taki był zamysł). No i imię głównego bohatera też mnie denerwowało, szczególnie w tej czcionce gdzie O z tymi kropkami w środku dwa razy obok siebie wyglądało jak oczy. Ale wróć, podobnie jak u puńka - porządnie wykonana gra z RM2k3, w stylu najlepszych.
5. Ostatnia Przygoda - asdzxc
Przegadane, wstęp paskudny, im dalej tym lepiej (jak to w RPGach, tworzenie postaci to katorga, same przygody są świetne XD), a jak już się robi ciekawie to się kończy. Podoba mi się rozróżnienie graficzne między grą, a prawdziwym życiem, dzięki temu łatwo się połapać kto, co kiedy mówi i czy wczuwa się wtedy w grę, czy mówi po za nią. Pomysł ciekawy, wykonanie mniej, koniec końców to samo łażenie i czytanie tekstów. Do tego ślamazarnie się to wszystko toczy, łatwo zrezygnować i olać - co nie jest dobre dla gry. Aaa i pomysł z puszczaniem muzyki może i ciekawy, ale sprawia zakłopotanie na początku, kiedy nic nie gra.
6. Hermann Klaus - asdzxc
Projekcik w stylu do jakiego nas przyzwyczaił Keibi w pierwszych Pimpkach, ja go akurat wtedy bardzo polubiłem i tym razem też było dobrze (Gwiezdne wojny drugich pimpków przemilczmy). Graficznie użyte zasoby z 2k3 dają tej grze świetnego klimatu, co prawda czuć, że to nie 2k3, ale zapomniałem też że to MF (o dziwo tutaj nie było takich problemów jak w poprzednich Pimpkach z tym makerem, może coś się w nim poprawiło). Sama gra jest jednak taka se. Celowanie może i nawet ciekawe na papierze, jednak zrealizowane okrutnie, choć może to po prostu zbyt duża ilość silnych przeciwników, których pokonywanie trwa zdecydowanie za długo (i polecam ich po prostu ignorować). Do tego, ciągły dostęp do leczonka sprawia, że całość jest za prosta i nie sprawia żadnego wyzwania. Ostatni boss nawet ciekawy, bo w końcu jest sens wykorzystania systemu do celowania w ruchomy cel, a nie do tarcz, jednak jego druga faza, gdzie na mapie znów pojawia się pierdyliard spowalniaczy, bez błędu który pomaga celować jest dla mnie absolutnie niegrywalna.
7. Nowa Przygoda Grega - asdzxc
Tu mamy klasyczną RTPówkę, która nie sili się na nic więcej jak to w przypadku borsuka - i bardzo dobrze, bo sprawia to, że jest jednocześnie grą przyjemniejszą od wspomnianej. Szkoda tylko, że nie da się jej ukończyć. Ale chociaż walki ma w jakiś tam sposób grywalne. Są też tam jakieś skrypty ruby, co wyszło jej chyba tylko na gorsze, bo są niepotrzebne, a generują różne mniejsze błędy. No i koniec końców nie dowiedziałem się co z dziewczyną Grega.
8. Co się stało z dziadkiem? - asdzxc
Najbardziej rozbudowana gra w konkursie, i podobnie jak pogorzysko i zakażenie w stylu najlepszych tytułów z 2k3. O dziwo, że to karcianka, dość szybko pojąłem o co w niej chodzi i same walki bawiły mnie świetnie. Szkoda tylko, że sama gra polega bardziej na losowaniu i nawet dobrze zapowiadającą się próbę, można przewalić przez parę pod rząd okropnie wylosowanych plansz. Ale ogólnie mamy własny system walki, własne menu, sporo kart, przedmiotów, parę typów wrogów - i to wsio w 2 tygodnie, aż się wierzyć nie chce. Do tego sama historia, niby śmieszkowa, ale nie żenująca. Muzyka z RTP i grafiki REFMAPa też dodają grze uroku.
9. Komnata Życzeń - asdzxc
Kolejna gra polegająca na losowaniu, jednak wydaje się niedokończona. Niestety nie za bardzo wiedziałem jak w to grać, i nie potrafiłem wygrać walki z bossem. Pewnie trzeba było łazić i otwierać skrzynki, ale przez to jedzenie po prostu leciałem prosto najkrótszą drogą dalej, a to pewnie był błąd. Przynajmniej odkryłem zakończenie które polega na nie podjęciu się w ogóle zadania XD. No i szkoda że graficznie tak wymieszane, myślę że płaskie grafiki z inqusiotora zamiast rtp w podziemiach dały by lepszy efekt. Same walki zaś graficznie zupełnie odstawały i nie pasowały. Ostrze było lepsze, choć nadal nie w moim guście.
10. Klaustastrofa - asdzxc
Pierwszy świat - gra logiczna, drugi - zręcznościowa, ale jakoś nawet pasowało to do siebie. Do tego ładna autorska grafika, i szkoda że nie autorska muzyka (bo była świetna, a autor coś w tym temacie też próbował i myślałem, że w końcu doszedł do wprawy, ale niestety). Gra swoim stylem przypomina główny projekt autora, a może nawet miejscami jest od niego ciekawsza. Trzeci świat to jednak lekka przesada i był trochę zbyt chaotyczny, aby był grywalny. Nagle za dużo zaczęło się dziać i tak jak poprzednie światy powoli wprowadzały nowe mechaniki, tak w 3, co chwila pokazywało się coś nowego i nie do końca uczciwego. Ale koniec końców, dobrze się w to grało, i trochę martwi tylko fakt że w tego typu grach sama mechanika to dopiero początek, potem trzeba wymyślić plansze które będą potrafiły trzymać przed ekranem. Tu było to krótkie, a mimo wszystko każdy świat był jakby osobną grą, z innymi zasadami, aż ciekawe jak to krasz rozwiąże w swoim głównym projekcie...
11. W poszukiwaniu uliczek - asdzxc
Przepraszam. Nie bijcie zbyt mocno...
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 70
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Vodun »

Zakażenie - dobra i prosta, miała trochę niedociągnięć spowodowanych małą ilością czasu na betatesting oraz kilku rozwiązań gameplayowych które niekoniecznie wypaliły.

Legenda Gwiezdnego Borsuka - odkrywszy normalne zakończenie muszę powiedzieć że to była całkiem "urocza" komedio/gra.

Kinski- pięknie zrobiona przygodówka, to chyba wszystko co można o niej powiedzieć.

Pogorzysko - prosta pod względem fabuły oraz rozgrywki (z paroma błędami), wyszło dość kompetentnie. Szkoda że nie było więcej minigry z potworami.

Ostatnia Przygoda - yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...

Hermann Klaus - niestety najsłabsza jak dla mnie, pod względem świata/fabuły/mechaniki.

Nowa Przygoda Grega - "twoja pierwsza gra w rpgmakerze", przynosi nostalgiczne wspomnienia. Niestety gameplay wyszedł dość unpolished mimo bycia Polską grą (a może nie!?)

Co się stało z dziadkiem - już samo istnienie przedmiotu "Kamień Transwestytów" było dla mnie całkiem sporą czerwoną flagą (plus bycie karcianką). Mimo iż mój drugi run był trochę lepszy to ostatecznie nie przypadła mi do gustu.

Komnata Życzeń - gra wydała się dość uboga ale chyba dobra dla ludzi lubiących gry roguelike (to niestety nie ja).

Klaustastrofa- prosty koncept i straszny pożeracz czasu. Przyjemna i prosta, oprócz bossów.

W poszukiwaniu uliczek - niestety nie zachęciła mnie swoim gameplayem do pełnego przejścia, mimo stworzenia na silniku RM95 oraz posiadania większej niż dopuszczalnej ilości regionalizmów.
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TA Project Extravaganza #1 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: WładcaKasztanów »

1. Zakażenie - Bardzo zacna, przyjemna i prosta gra, zarówno pod względem mechanicznym, jak i fabularnym. Zaskakujących zwrotów akcji w niej co prawda nie było, ale miło się w nią grało.
2. Legenda Gwiezdnego Borsuka - Najbardziej lubię w tej grze kopanie kurczaków. Najzabawniejsza rzecz, jaką w życiu grałem.
3. Kinski - Chyba ciężko zaprzeczyć, że to najlepiej zrobiona gra na konkurs, zarówno pod względem stylistycznym, jak i z dobrym, mrocznym klimatem. Długość też odpowiednia, by przejść grę za jednym razem. Oby więcej takich gier.
4. Pogorzysko - Intro mocno zniechęca, ale później jest już nieco lepiej. Nie wiem czemu, ale mocno śmiechłem przy dźwiękach wydawanych przez zwierzęta. Może to przez to, że sam często robię dziwne rzeczy ze zwierzętami w grach. Duży plus za ciekawe zakończenie.
5. Ostatnia Przygoda - Zamysł w sumie dobry, lecz czegoś mi tutaj zabrakło... Bardzo fajne są te przejścia i różnice ze świata zwykłego, do świata gry. Widziałbym w tym projekcie bardzo dobrą grę, gdyby rola Mistrza Gry była nieco większa i gdyby można było dzięki niej na przykład wpływać na relacje między grającymi.
6. Hermann Klaus - Ten polityczno-PRLowy klimat zupełnie do mnie nie przemawia. Gra dość męcząca i mało satysfakcjonująca. Nie mój klimat.
7. Nowa Przygoda Grega - Nawiązanie do Księżycowego szkolenia sprawiło, że nawet się uśmiechnąłem. Co do reszty, to wyszło trochę ubogo. Do końca niestety nie dotarłem przez brak czerwonego klucza. Później dopiero zauważyłem, że jest poprawiona wersja. Może kiedyś ją sprawdzę.
8. Co się stało z dziadkiem? - Jak się trafi na dobry zestaw kart, to idzie dość łatwo. Najlepiej inwestować w ataki kradnące życie. Czerwony mieczyk dźwiga każdego przeciwnika.
9. Komnata Życzeń - Zamysł ze schodzeniem do lochów, z wcześniej uformowaną drużyną i nieodwracalną śmiercią postaci mocno mi się skojarzył z Darkest Dungeonem, przez co liczyłem, że będzie z tego dobra gra, ale jak się okazało jest ona dość mocno niedopracowana. Po tym jak skończy się jedzenie, drużyna niemalże natychmiast umiera. Złota w ogóle nie opłaca się zbierać, bo i tak nie ma go na co wydawać. Większości walk można ominąć, klimatycznie też tak trochę nijako wyszło. Gra mogłaby być dobra, tylko wymagałaby solidnego dopracowania.
10. Klaustastrofa - Niektórzy uważają, że gra ta była za trudna. Jak dla mnie utrzymywała właściwy poziom. Gdyby była za łatwa i dałoby się ją przejść na jednym wdechu, byłaby po prostu nudna, a tak to stanowiła pewnego rodzaju wyzwanie. Największą trudność miałem z pokonaniem teksańskiego Hot Doga. Ostatni, piekielny etap zaś wymagał już wyuczenia się odpowiednich ruchów i działań, co mi akurat w grach tego typu bardzo się podoba.
11. W poszukiwaniu uliczek - Gdy ta gra z automatu wjechała mi na pełny to mocno zabolało w oczy, ale udało się ją przełączyć na okienko. Nie powiem, żeby była jakoś szczególnie wciągająca. Próby zbierania uliczek zwykle kończyły się złapaniem przez tłum, a bez ich zbierania dało się dość łatwo mu uciec. Niekiedy na lodzie postać się blokowała i trzeba było czekać na nieuchronne złapanie przez tłum.
Zablokowany