TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Już teraz TAPE #2 możemy uznać za ogromny sukces, ponieważ dostałem 10 prac! 2/3 uczestników oddało prace, do tego dostaliśmy jedną pracę osoby spoza listy!

Bardzo dziękuję wszystkim za współpracę i zaczynamy najprzyjemniejszą część każdego jamu, czyli ogrywanie i głosowanie!

Pod projektami konkursowymi znajdują się szczegółowe zasady głosowania, poniżej najważniejsze kwestie:
  • Głosujemy do wtorku 20 września 2022 r. do godziny 23:59 soboty 24 września 2022 r. do godziny 23:59
  • Do dyspozycji mamy 4 głosy, można na jedną grę oddać maksymalnie 1 głos
  • Głosować mogą użytkownicy forum z 3 postami i osoby, które oddały pracę konkursową.
  • Głosy wysyłamy do mnie dowolną drogą - forum, Discord, mail.
Prezentacja prac konkursowych
Prace prezentowane są w porządku chronologicznym, w jakim je otrzymywałem. Download znajduje się w nazwie gry.
Obrazek
Trzyosobowa załoga maszyny kosmicznej próbuje wydostać się z niebezpiecznej galaktyki zanim będzie za późno.
Marian Knurczyk by Zdzisław Parker
Obrazek
Marian Knurczyk znajduje na cmentarzu dziecko, od tego momentu juz nic w jego zyciu nie bedzie takie jak dawniej.
Akademia Mrocznych Dusz by WładcaKasztanów
Obrazek
Profesorowie Akademii Mrocznych Dusz, szukając sposobu na osiągnięcie nieśmiertelności, stworzyli straszliwą klątwę, budzącą do życia umarłych. Twoim zadaniem będzie powstrzymanie tej właśnie klątwy.
Oddanie by puniek
Obrazek
Jak tak dalej pójdzie, nadchodzącej jesieni Święty Las spłonie. Artur, nie chcąc do tego dopuścić, wyrusza do króla prosić o pomoc.
Ziemniaczyny by Crashykk
Obrazek
Po pokonaniu Klausa Pułkownik Pyrkownik może zasmakować zasłużonych wakacji. Postanawia więc udać się nad wodę i posurfować. Wychodząc z zamku ziemniaczanego króla spotyka jednak ją i cały plan się zmienia.
Koniec Lata by Deathwing
Obrazek
Legendy głoszą, że w ostatni dzień lata Duchy Lasu objawiają się ludziom. Sprawdź, czy zdołasz odnaleźć je w zaroślach i odpowiednio wykorzystać otrzymane od nich przedmioty. Stawką jest mistyczna wiedza.
Równonoc by Adrap
Obrazek
Czwórka wojowników powołanych z kolegium magii rusza na tajemniczą misję. W dotarciu do celu ma im jednak przeszkodzić sekta równonocy, która właśnie obchodzi to mroczne święto.
Rosabel, believe by GameBoy
Obrazek
Harry i Rosabel to małżeństwo, które specjalizuje się w demaskowaniu fałszywych seansów spirytystycznych.
Obrazek
Gra przygodowa w klimacie horrorów Lovecrafta. Znajdujesz się w pozornie normalnym miasteczku akademickim, które kryje głęboko skrytą tajemnicę.
Obrazek
Władająca duszami siostra Irmina wyrusza w samotną podróż, aby znaleźć sposób na zniesienie klątwy wiecznej zimy. [DEMO]
Już na pierwszy rzut oka widać, że rywalizacja będzie bardzo ciężka. Ciekawostka - w porównaniu do pierwszego TAPE, tylko Kryzz333 chronologicznie znalazł się na tym samym miejscu, jeśli chodzi o wysyłkę projektów.
Szczegółowe zasady głosowania
  • Głosowanie trwa tydzień (nie licząc dzisiaj). Oznacza to, że głosy można oddawać do 20 września24 września do godziny 23:59! Jeśli otrzymam wystarczająco dużo próśb, dopuszczam możliwość przedłużenia głosowania o dzień lub dwa, ale to ostateczność. Proszę o mobilizację i zmieszczenie się w terminie.
  • Głosować mogą użytkownicy forum, którzy do chwili założenia tego tematu mieli założone konto na forum i co najmniej 3 posty na tym koncie. Dodatkowo głosować mogą osoby niespełniające powyższego kryterium, jeśli oddały pracę zakwalifikowaną do konkursu.
  • Głosujemy anonimowo poprzez wysłanie do mnie wiadomości prywatnej na forum lub Discordzie, ewentualnie poprzez wysłanie maila. Żądajcie potwierdzenia odebrania każdego głosu!
  • Każdy głosujący może oddać 4 głosy.
  • Na daną grę można oddać tylko 1 głos, ale nie trzeba wykorzystywać wszystkich głosów. Oznacza to, że każdy może zagłosować na 1, 2, 3 lub 4 projekty.
  • Jeśli Wasz głos sprawi, że bezpośredni rywal przeskoczy Was w klasyfikacji, głos jest anulowany.
  • Nagrodami w konkursie są pixelowe pucharki na forum. Dodatkowo każdy z nagrodzonych otrzyma dodatkowy punkt w głosowaniu podczas tegorocznych GF-ów, a zwycięzca - specjalny kolorek na Discordzie.
Szczerze liczę, że podtrzymamy fantastyczną tradycję oceniania wszystkich projektów biorących udział w konkursie. Dlatego zachęcam do posiłkowania się poniższym wzorem posta:

Kod: Zaznacz cały

[b]1. Ostatnia Gorączka[/b] - asdzxc
[b]2. Marian Knurczyk[/b] - asdzxc
[b]3. Akademia Mrocznych Dusz[/b] - asdzxc
[b]4. Oddanie[/b] - asdzxc
[b]5. Ziemniaczyny[/b] - asdzxc
[b]6. Koniec Lata[/b] - asdzxc
[b]7. Równonoc[/b] - asdzxc
[b]8. Rosabel, believe[/b] - asdzxc
[b]9. Pożegnanie Delliwyn[/b] - asdzxc
[b]10. Inneres Licht[/b] - asdzxc
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Amelanduil »

Standardowo kompilacyjny release ze wszystkimi grami dostępny tutaj.

(Uwzględniono aktualizacje z dnia 18.09)
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2022, 21:43 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 4 razy.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Mikisi »

Zanim zaczniecie grać w Ostatnią Gorączkę to prośbą żebyście zmienili w folderze Panorama nazwę pliku "DimensionRift" na "Dimension Rift" - nie mogę tego niestety sam poprawić do wieczora :(
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Crashykk »

Koniec Lata by Deathwing - Tak jak w pierwszym TAPE gra Deathwinga zmiotła mnie z planszy całkowicie klimatem, grafiką, muzyką i wykonaniem, tak w tej edycji ma się to trochę inaczej. To nadal bardzo smaczny schabowy. Klimat jest nadal mocny, muzyka go ładnie potęguje, ale no ma się to wrażenie, że już się to jadło. Ponadto historia wypada moim zdaniem dużo gorzej, niż w Kinskim. Tak naprawdę nie wiem czego doświadczyłem, pomimo iż zebrałem wszystkie 9 sekretów i otrzymałem dodatkowy bonusowy fragment układanki. Grafika za to 15/10 jak zawsze. Wszystko wygląda cudownie.

Ostatnia Gorączka by Mikisi - Ciekawy pomysł z użyciem zamkowych grafik do stworzenia statku kosmicznego. Fabuła jak to na Mikisiego przystało niby śmieszkowa, ale ma jakieś mroczne/poważne elementy. Fajne zdarzeniówki urozmaicające rozgrywkę. No może poza turową walką z Budą. Była moim zdaniem zbyt losowa. Trochę błędów wynikających ograniczenia czasowego, ale nic poważnego. The Weeknd mnie rozbawił. xD

Równonoc by Adrap - Świetny pomysł z dubbingiem w języku "simsów", jednakże kwestii jest tak mało (rozumiem, że miała być jedna na osobę), że po dłuższej chwili, gdy bohater co chwilę mówił "miri", dubbing zaczyna być bardziej irytujący, niż zachwycający.

Rewelacyjna grafika, animacje (choć fpsów trochę ubyło, gdy skończyła się cutscenka) oraz bardzo ciekawa mechanika karcianki, ale tutaj też mam pewien zgrzyt. Trochę męczące było przełączanie wiadomości na klawiaturze (szczególnie w samouczku), a używanie karty za pomocą myszy itd. Znacznie przyjemniej grałoby się, gdyby gra miała pod lewym przyciskiem myszy ustawioną akcję "ok" i można byłoby nią też przełączać dialogi czy też wchodzić w interakcję z otoczeniem. Ponadto mechanika losowania kart niestety często utrudniała grę, ponieważ dobierało mi tak karty, że jeden bohater nie miał w ogóle możliwości ruchu. Błędów trochę było, ale nie zepsuły one mojej opinii o grze. Coś w tym klimacie, z większą ilością kart oraz mniejszą ilością robaków, a na pewno zrobiłoby furorę.

Tutorial też mam wrażenie trochę przydługi, ale rozumiem, że był kierowany również do osób, które z karciankami nie miały za wiele do czynienia.

Inneres Licht by Axer - Bardzo mi się podobała mechanika duszków i to jak podszedłeś do rozwiązywania zagadek. Przyjemny projekt, który budował taki klimat niepewności. Czułem się dość samotnie w tym pustkowiu, a z drugiej strony chciałem dowiedzieć się jakież to powody stoją za tym, iż zakon odciągał bohaterkę od misji i się nie dowiedziałem. Projekt to tak naprawdę demo dema. Raczej pokazówka mechaniczna, niż pełnoprawna gra. Oby ta gra nie skończyła jak Ame Majo. :hanzo:

Marian Knurczyk by Zdzisław Parker - Fajne animacje po walce. Gore na akceptowalnym poziomie, a i humor spowodował kilka razy, że podniósł mi się kącik ust. Zdecydowanie bardziej mi odpowiadał ten projekt, niż wcześniejsze autora. Wszystko wyważone mniej więcej odpowiednio. Jedyne do czego bym się przyczepił to cholernie duży przeskok jeżeli chodzi o bossów. Sporo grindu było wymagane, co mi mocno wydłużyło czas gry. Bez tego przeszedłbym projekt spokojnie z 20 minut szybciej. No i zakończenie takie nijakie moim zdaniem, bo sama fabuła jakby nie wiedziała na co chce nakierować.

Rosabel, believe by GameBoy - Sterowanie było początkowo uciążliwe, a kiedy się do niego przyzwyczaiłem, to mi się gra skończyła. Pomysł dobry. Po rozbudowaniu mogłaby to być naprawdę solidna przygodówka, może nawet z jakimiś elementami grozy, ale w obecnej formie wygląda to bardziej jak alfa, aniżeli gotowy na konkurs projekt.

Pożegnanie Delliwyn by Kryzz333 - Bardzo ciężki klimat i ciężka historia. Podobało mi się podejście do sterowania bohaterem. Trochę przypomniało mi to Kińskiego. Tylko zamiast klikać myszką, wybieraliśmy opcje. Muzyka fajnie pasowała, a dodatkowo pierwszy raz chyba widzę, żeby ktoś wykorzystał ten pack grafik na polskiej scenie? Kawał dobrej gry tylko znowu zakończenie jakby przedwczesne. Chcę więcej!

Oddanie by Puniek - Puniek znowu postawiła na staroszkolnego jRPGa i dobrze, bo widać, że w tym się czuje najlepiej. Sama gra generalnie mi się podobała. Nie przeszkadzały mi nawet losowe walki. Przeszkadzał mi za to sposób progresji w tym tytule, a raczej jego brak. Nie lubię tego typu produkcji, bo nie czuję w ogóle, że idę "dalej". Lubię troszeczkę pogrindować, aby pokazać przeciwnikom, gdzie ich miejsce. Tutaj większości przypadków, to oni pokazywali mi gdzie moja miejsce swoją ilością HP. Ostatni boss również nie stanowił większego wyzwania, gdyż większość walki przetrwałem na "auto ataku".

Historia była okej. No, ale znowu mam uczucie jakby połowa wątków nie została zakończona, albo jakbym pominął jakąś część gry.

Idealnym miksem był by dla mnie jRPG, w którym świat budowany jest jak w Oddaniu, ale progres otrzymujemy jak w Zakażeniu. Tam mi brakował trochę fabuły i świata, a tu mi brakuje mechaniki.

Akademia Mrocznych Dusz by WładcaKasztanów - Próbowałem przejść tę gre. Naprawdę próbowałem, ale poziom trudności wgniótł mnie w fotel i takiej frustracji nie czułem grając nawet w Elden Ring, więc się poddałem.

Ziemniaczyny by Crashykk - Gra miała wyglądać troszeczkę inaczej. Bohater miał przekazywać itemy wybierając je z ekwipunku. Każda postać miała mieć jakąś śmieszną interakcję, gdy pokażemy jej zły przedmiot. Ponadto miała być mechanika plecaczka z ograniczonym miejscem, gdzie musielibyśmy zostawiać niektóre przedmioty, aby móc wziąć inne. Niestety z tego wszystkiego ostała się jedynie mechanika, w której każdy przedmiot może być na każdym miejscu w ekwipunku, a nie jest odgórnie przypisany. Nie widać tego podczas pierwszego przejścia, a drugi raz nie ma po co przechodzić gry xD

Generalnie konkurs powinien zostać okrzyknięty "Konkursem przedwczesnych zakończeń". Wiele gier się nie wyrobiło i zrobiło ciach przed końcem mam wrażenie xD
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2022, 18:59 przez Crashykk, łącznie zmieniany 13 razy.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Poprawiłem projekt Mikisiego zgodnie z informacją, link jest ten sam.

Axer sygnalizował błąd krytyczny, wieczorem ma być łatka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Adrap »

Crashykk wykrył kilka bugów w mojej grze, łącznie z wywołującym się zaraz po zapisie, dlatego prośba, żeby wykorzystywać wszystkie 15 slotów do savów, mogą się przydać.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Jest nowa wersja projektu Adrapa.
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Właśnie wleciała nowa wersja gry Axera!
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Adrap »

Już ponad dwie osoby zgłosiły mi ten błąd przy przeglądniu kart:
Obrazek

Jeśli was też dręczy to braindedowe rozwiązanie, które powinno zadziałać to dać do folderu Text plik o nazwie

Kod: Zaznacz cały

Description.txt
(w środku pliku dać pustą spację) do folderu Text (w środku jest masa plików z końcówką txt, łatwo rozpoznać).
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: puniek »

Dołączam do grona kasztanów - by "Oddanie" w jednej z dwóch walk (w końcowym etapie) nie zakończyła się błędem braku pliku Bite, zapiszcie proszę do folderu Battle ten plik, nazywając go Bite:
Obrazek
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Kryzz333 »

Zagrałem we wszystkie gry, chociaż nie każdą ukończyłem. Jak nabiorę sił, to może jeszcze przejdę.
Ciekawa edycja tym razem, niektórzy zrobili gry takie jakie można było się spodziewać, niektórzy zaskoczyli. Sporo bugów trafiło się i niektóre projekty nie mają muzyki, ale widać dużo ciekawych rozwiązań (szaleństwo Manic Patcha)

1. Ostatnia Gorączka
Gra z sympatyczną fabułą. Podoba mi się, że akcja wartko biegnie, niezły jest też statek kosmiczny z tilesetów fantasy.
Z jakiegoś powodu na moim komputerze mam problemy z czcionką (z tego co wiem tylko ja mam ten problem), ale ok.

2. Marian Knurczyk
Projekt spodobał mi się. Fajny nostalgiczny klimat polskiej szkoły, zmieszany z różnymi motywami. Plus za użycie RM XP. Dialogi i sytuacje fajne - niektóre kwestie są świetne, a z drugiej strony zastanawiam się na ile niektóre charaktery są z życia wzięte.

Zdążyłem się wkręcić, super są brutalne końcówki po walkach i ogólnie wszystkie sytuacje zw. z walką i mordem :lol: . Dobre zrealizowanie tematu "nienawidzę tej budy", chyba niewiele gier go podjęło. Marian jest jednym z moich faworytów w tym konkursie. Jakbym miał coś poprawić, to przydałoby się sporo poprawek dla wygody gracza, np. w nawigacji po wsi, chociaż szanuję uwzględnienie automatycznego powrotu na mapę po przegranej walce. Postaci we wsi trochę się też zlewają ze sobą i za dużo mówią, fajnie byłoby nad tym popracować.

3. Akademia Mrocznych Dusz
Grałem przez chwilę, ładna gra, dopracowana graficznie. Problemem jest dla mnie to, że prawie nie porusza żadnego tematu. Poza tym, jak na grę wzorowaną na Dark Soulsach, przydałby się o wiele ciekawszy system walki. Poza tym na obecnym etapie nie mogłem przebić się dalej niż początkowa lokacja, przydała by się lepsza czytelność mapy i łatwiejszy boss.
Grałbym w mocno przerobioną wersję gry, z konkretniejszą fabułą, ciekawszą walką itd.

4. Oddanie
Kolejna ładna gra (zielone otoczenie na początku jest świetne), ale mam problem z początkiem gry. Jest dość generyczny i równocześnie zawiera mały natłok informacji (nt. fabuły, mechanik). Chyba wolałbym jednak jakoś być wkręcony w fabułę jakimś intro, żebym miał motywację do grania.
Walki są zbyt trudne jak na grę konkursową.

5. Ziemniaczyny
Spoko gra, muzyka trochę była męcząca, wolałbym jakąś spokojniejszą. Etapy platformowe zaimponowały mi, zastanawiałem się czy da się wylecieć z tego wielkiego drzewa poza mapę xd

6. Koniec Lata
Mi się akurat bardziej podoba od Kinskiego, klimat jest fajny, równocześnie relaksujący i tajemniczy. Dobre letnie klimaty. Minigra w drugiej fazie gry też mi się podoba, przypomina mi stare gry flashowe.

7. Równonoc
Bardzo fajny pomysł na mechaniki, graficznie też jest super. Mechanicznie gra najbardziej mi się podoba ze wszystkich, walki są wciągające i trzymają w napięciu. Sekrety i minigry są okej. Przydałoby się zmodyfikować dość znacznie karty i ich ilość w pełnej wersji :wink: Dialogi też można poprawić, znowu - za dużo jak na mój gust na początku gry, w dodatku wszystkie trochę zlewają się ze sobą. Dobór muzyki jest fajny.

8. Rosabel, believe
Bardzo sympatyczny pomysł na grę, chętnie grałbym w rozbudowaną wersję :-)

9. Pożegnanie Delliwyn
Moja gra. Nawet jestem z niej zadowolony, chyba bardziej niż innych gier które robiłem na konkursy.
Zadowolony jestem z tego jak zrealizowałem tematy, w dodatku nie napracowałem się tak strasznie jak przy innych grach na konkurs.

10. Inneres Licht
Też ponarzekam, że początek jest nieco zbyt przytłaczający, ale nie jest źle. Przydałyby się jakieś lepsze wyjaśnienia mechanik dla takich głąbów jak ja :V Ciągle gdzieś utykałem ;-;, zaczynając od tego, że trzeba naciskać Shift. Estetyka gry jest super, ale bardzo brakowało mi muzyki. Działanie mechaniki mi zaimponowało, ale ja to i tak toporne gry robię :weteran:
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2022, 19:08 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Wjechały poprawione wersje projektów puni, Adrapa i Zdzisława Parkera.
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Amelanduil »

Zaraz podrzucę na drive'a aktualizację, a skoro ograłem wszystkie gry z zestawienia, trochę podsumowań ode mnie:
Przede wszystkim kawał dobrej roboty! Gratuluję wszystkim uczestnikom, którzy oddali gry na konkurs. Świetnie się je ogrywało te ostatnie kilka dni.

Ostatnia Gorączka:
-Mamo, możemy zagrać w kapitana bombę?
-Mamy kapitana bombę w domu.
Projekt to w skrócie taki właśnie "kapitan bomba w domu", nawet przyjemny, ale sprawia wrażenie, jakby był mocno pocięty, wydaje się niedokończony.



Marian Knurczyk:
Kompletnie nie spodziewałem się, że tak bardzo mi podejdzie ten festiwal krawędziowości i moralnej degrengolady. Po pierwszych minutach gry spodziewałem się trochę vibe'ów Super Columbine RPG, ale ostatecznie poszło w inną stronę.

Walka nawet ciekawa mimo względnie standardowego systemu. Podobały mi się też poukrywane tu i ówdzie smaczki, dodatkowe scenki, finishery (aczkolwiek główny bohater mógłby mieć trochę więcej różnorodoności poza serią ciosów z pięści). Zdecydowanie taki czarny koń w zestawieniu.



Akademia Mrocznych Dusz:
Czcionka dość mała, dźwięki interfejsu i podczas animacji ataków są wręcz komicznie za głośne, zakrawając o earrape. Nie dałem przez nie rady pograć dłużej niż kilka minut, przepraszam >_>;



Oddanie:
Podoba mi się próba odejścia od punktów doświadczenia, żeby starć z bossami nie dało się obejść grindem, ale poza buffami brakuje mi innych opcji w walce, żeby gracz faktycznie miał czym kombinować. Zagadka z dźwigniami za bardzo polega na metodzie prób i błędów, ciężko jest zrozumieć, czego właściwie gra oczekuje, dokąd trzeba dojść.

W kwestii wątku głównego, w momencie, kiedy spotkałem strajkujących najemników, Current Thingowość fabuły jakoś zupełnie wybiła mnie z rytmu... wątek romantyczny między dwoma postaciami też wydawał się taki wepchnięty, "żeby był". Ciężko mi coś o fabule napisać, poza tym, że zdecydowanie wolałem wątek w Zakażeniu.



Koniec Lata:
A skoro mowa o "wolałem poprzednią część"... paleta ładna, przyjemny throwback do flashowych grow game'ów, ale jakoś tak... nie wiem, nie czuję się, jakbym poruszał się po świecie gry, kiedy to wszystko jest takie zamknięte w obrębie jednego ekranu. Niezbyt przemawia do mnie też fakt, że formuła jest identyczna, co poprzednio. Brakuje tego elementu przygodówki Kińskiego.
A, no i ten perfidny, dosłowny pixel hunting!



Równonoc:
Animacja przy poruszaniu się w segmencie chodzonym trochę sztywna, ale mimo tego gra to solidna wizualnie, przyjemna interpretacja systemu walki z Megaman Battle Network, ale w moim odczuciu zbyt podatna na RNG (wolałbym mieć punkty zdrowia zamiast połączenia ich z ilością kart w talii). Podobały mi się też te mamrotania postaci (zdecydowanie jedna z rzeczy, która gdyby pojawiała się w makerówkach częściej, przygarnąłbym z otwartymi ramionami), ale po jednym na postać wydaje się być trochę za mało.

Gra ma bugi w edytowaniu talii, przy większej ilości kart zaczyna się też robić nieporęczna w zarządzaniu. Wydaje mi się, że działałoby lepiej, gdyby zamiast ogólnej puli kart każda postać miała odrębną zakładkę dla swojej talii.



Rosabel, believe:
(jezu, w końcu jakiś koszerny maker, jedyny w zestawieniu na VXAce...) No i kurczę, jest potencjał na dobrą przygodówkę, taką w stylu Ace Attorney, ale jest to potencjał który w ogóle nie został ruszony. Chyba nawet 5 minut nie nabiłem na swoim podejściu... T_T



Pożegnanie Delliwyn:
Solidny klimat, ale standardowe okna wiadomości trochę odejmują, byłoby super gdyby dorzucić do tego jakiś stylizowany interfejs, na którym pojawia się tekst. Trochę mało gry w grze, liczyłem, że może będą dostępne jakieś ścieżki, różne zakończenia.



Inneres Light:
Tu natomiast jest dokładnie tyle gry w grze ile bym oczekiwał. Najtrafniej można to chyba nazwać... sandboxową przygodówką? Takie demko technologiczne w sam raz na game jam, przyjemne zagadki, zdecydowanie czekam na dalszy rozwój projektu!


O, takie formatowanie chyba będzie gicik... to ten, dobrej nocy!
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Adrap »

1. Ostatnia Gorączka
Na pewno jest to moje ścisłe TOP 2 całego zestawienia. Zagadka jest ciekawa, gra poprawiła mi humor. Migierki były głupawe ale wpasowywały się w sam raz w klimat gierki. Może teksty galaktyki były nieco zbyt pompatyczne, ale to chyba jedyny zarzut jaki mam do zarzucenia tej grze obok jej długości.

2. Marian Knurczyk
Sama narracja bohatera sprawia, że projekt jest w moim TOP 2 obok Gorączki. Podoba mi się obskurny i wulgarny klimat, dobrze rezonuje z główną postacią i otoczeniem. Podoba mi się to jak postać odbiera świat, ale go nie analizuje
Spoiler:
Całość jest ładnie zanimowana (okładanie mieszkańców po walce!) i obok Delliwyn jedyna pozycja, w której chciałem zobaczyć jak fabuła dalej się rozwinie. Podoba mi się że walki były całkiem trudne, ale po przegranej nie kazały resetować gry. I jakoś mi ten RPG Maker XP pod to wszystko podpasował dodatkowo. Mega zaskoczenie.

3. Akademia Mrocznych Dusz
W tę grę niestety długo nie pograłem, chyba dlatego że jestem soulsowcem, a jakość walki nie usprawiedliwiał tak dużej ilości wrogów na mapie. Po którymś powrocie do ogniska po prostu się poddałem.

4. Oddanie
Gra niestety bardziej mnie wymęczyła niż wybawiła ostatecznie. Jest bardzo ładna wizualnie, podobał mi się szczególnie message system, ale poza tym ciężko mi znaleźć jakieś plusy. Historia nie wydała mi się zbyt angażująca, cyrk, najemnicy i loteria trochę jakby były wyciągnięte z trzech różnych bajek, losowe i długie walki, które polegały głównie na heal-attack i fakt że pojawiały się w co drugim przejeździe torami. To wszystko sprawiło, że musiałem sobie zrobić przerwę po tym projekcie. Za każdym rogiem miałem nadzieję, że tam może będzie ciekawiej, ale się nie doczekałem niestety. Kilka rozwiązań mi się za to podobało jak minotaury budujące most, skrzętnie poukrywane skrzynki i główny bohater walczący lirą. Po zakończeniu mam też wrażenie, że projekt był głównie ukłonem w stronę znajomych, trochę dziwnie się poczułem jak to czytałem, trochę jakbym czytał cudze listy.

5. Ziemniaczyny
Bardzo clunky animacja skakania, trochę mnie zmyliła, gdy skakałem po szczycie, bo myślałem, że nie doskakuje do platformy, a trzeba było po prostu w lewo wcisnąć. Szkoda, że zabrakło czasu na jakieś zagadki czy więcej typu interakcji jak skakanie do platformy, bo trochę się z tego zrobiła gra pójdź z punktu A do B.

6. Koniec Lata
Pięknie wygląda, lepiej niż Kinsky, szkoda że tam mało tego dania. Oczywiście mi tu brakowało używania przedmiotów, do ogniska wrzuciłem je losowo i chyba zadziałało bo w nagrodę
Spoiler:
.

7. Równonoc
Ten projekt (a w zasadzie jego wydanie), uświadomił mi jak bardzo zaczynam nie lubić RMa. Jego ograniczenia i dziwnostki dały mi się mocno we znaki, nawet z maniackiem. A no to, że gra inaczej działa na innym komputerze i przez to się wywala, to bym mógł dwugodzinny rant robić :evil:

8. Rosabel, believe
Fajny pomysł, poważnie rozważam czy nie oddać na niego głosu, bo jest chyba najbardziej orginalny tematycznie. Ofc. szkoda że tak mało tego, ja bym nawet przyjął takie zakończenie, że
Spoiler:
.

9. Pożegnanie Delliwyn
Muzyka dużo dała tej grze, w zasadzie nie dotarłem do pierwszego NPC, a już wiedziałem że coś jest srogo nie tak w tym miasteczku. Gra jest dziwnie pocięta na koniec, ale imo daje jej to trochę klimatu ze względu na to co się dzieje z bohaterem. Chyba najbardziej zabrakło mi żeby
Spoiler:
. Sam motyw zagadki spoko, szkoda, że Kryzz zaczął robić grę dopiero w drugiej połowie konkursu, bo chętnie bym zobaczył dopracowanę wersję.

10. Inneres Licht
Ta gra też mnie wymęczyła, głównie dlatego, że nie miała za dobrze wyjaśnionych umiejętności, przez co mój gameplay sprowadzał się do stosowaniu na każdym kafelku każdego ognika.
Spoiler:
W połączeniu z tym, że postaci się nigdzie nie spieszy a teleport działa tak-se, a całość
Spoiler:
to złożyło się to trochę na poor experience, a szkoda, bo mechanika ogników jest przednia, fajnie się ich używa. Na pewno zagrałbym w pełniaka, albo chociaż pełne demo.

Ogólnie mam wrażenie, że gry z ostatniego TAPE prezentowały się zdecydowanie lepiej, ale mimo to należą się gromkie brawa dla każdego kto ukończył grę (tak, patrzę również na ciebie Charlie), szczególnie że końcówka lata to nie jest chyba czas kiedy ludzie mają największą efektywność i czas, żeby dłużej przysiąść przed kompem. Szczególnie jak świagier na grilla zaprasza. Powodzenia, a ja idę rozkminiać komu przydzielić pozostałe dwa głosy...
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1153
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: TA Project Extravaganza #2 - Prezentacja prac i głosowanie

Post autor: Michu »

Pojawiła się kolejna wersja gry Adrapa.
Obrazek
Zablokowany