TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Game jam skupiony wokół Tsukuru Archive i RMteki
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1154
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Michu »

Najdłuższe TAPE w dotychczasowej historii konkursu dobiegło końca! Pod niemal każdym względem były to zmagania rekordowe i czuję ogromną satysfakcję, że wciąż takie moce twórcze drzemią w naszej społeczności. Pod wynikami kilka kwestii organizacyjnych, ale najpierw gwóźdź programu:

1 Sleeping Solatia (Powczan) - 16 pkt.
2 Kwaśne Jabłko (Mikisi), 1 + 1 = ∞ (CharlieVermin) - 13 pkt.
4 Ksiądz Szajdach (Zdzisław Parker) - 12 pkt.
5 Nobby Bizzare Adventure (WładcaKasztanów) - 9 pkt.
6 BomberSpud (Crashykk), sancTis (Karrmel21) - 8 pkt.
8 Poznanie (puniek) - 7 pkt.
9 Ojciec (Dragon Kamillo) - 5 pkt.
10 Tale of Two (Fear), Kaja - opowieść o pewnym sadzie (Zombik), Ogon w Ogniu (GameBoy), Bóg Życia (Kryzz333) - 4 pkt.
14 Żeby oszukać pędzący czas... (Keibi), Kuromania (Jolantyn), Bochaterzy (Vodun) - 1 pkt


Było sporo odejmowania, zwłaszcza pomiędzy 8 i 10 miejscem, więc liczba punktów jest nieco zaniżona wobec liczby realnie oddanych głosów.

Kilka statystyk:
  • Do konkursu zapisały się 23 osoby (o 5 więcej niż dotychczasowy rekord).
  • Grę oddało 16 osób (o 5 więcej niż dotychczasowy rekord).
  • Zagłosowało 21 osób (o 3 mniej niż dotychczasowy rekord z II edycji).
  • Oddało łącznie 115 głosów na gry.
  • Najmniejsza liczba głosów oddanych przez jednego użytkownika to 1.
  • 10 osób wykorzystało maksymalną pulę 7 głosów.
  • Średnia liczba głosów oddanych przez jedną osobę to 5,4.
  • 13 razy wrzucałem poprawione wersje projektów.
Bardzo dziękuję wszystkim za tak wielkie zaangażowanie i mam nadzieję, że to nie wszystko, na co stać naszą społeczność! W związku z tym, że pod kilkoma względami ta edycja TAPE jest wyjątkowa, bardzo proszę Was, byście w tym temacie odpowiedzieli mi na kilka pytań - pomoże mi to lepiej dostosować TAPE w kolejnych edycjach do Waszych oczekiwań:
  1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
  2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
  3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
  4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
  5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
  6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
  7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
Jeszcze raz dzięki i do następnego razu (pewne pod koniec roku)!
Obrazek
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: puniek »

Michu pisze:
25 maja 2023, 08:50
  1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
  2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
  3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
  4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
  5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
  6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
  7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
  1. Bardziej otwarty!
  2. 2 tygodnie jest optymalne, tydzień za krótko, 3 tygodnie za długo na świadome ocenianie projektu rozsądnie.
  3. Dzień lub 1.5 dnia na produkcję może być wystarczający - 2 dni to byłoby w sumie znów za długo w moim odczuciu. Niemniej, sztywne ramy czasowe, niezależnie od ilości gier, to nie jest chyba najlepsze wyjście - już po tej widać, że nie wszystko ograno na 100%.
  4. 1 głos na 1 grę.
  5. Tak - anonimowe w trakcie głosowania, publikacja w dniu ogłoszenia wyników.
  6. Nie.
  7. Tak, o ile wyślesz jej przy tym koszyk jabłek zielonych i pokażesz w mailu zakończenie 4-6 z gry WładcyKasztanów.
Pełny feedback konkursowy dam albo dzisiaj, albo po weekendzie. Ale już teraz dziękuję głosującym na mój tytuł i mam nadzieję, że doświadczenie z 3 TAPE odbije się pozytywnie na jakości Anomalii!
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Crashykk »

Dzięki za te 8 głosów. Uważam, że ta gra na żadne nie zasługiwała, ale miło mi, że jednak się komuś spodobała.

Kod: Zaznacz cały

1. Wolę tematy w starym stylu.
2. 2 tygodnie lub mniej.
3. 7 dni, chyba że prac będzie naprawdę dużo to 14. 
4. Obojętne mi to całkowicie. 
5. Yup.
6. Dodałbym jedynie Pixel Game Maker MV, bo jednak również jest makerem.
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Powczan »

Cholibka, to dopiero była edycja! Nie spodziewałem się być tak wysoko w tabeli, ale oczywiście cieszy mnie, że mój gniot przypadł tylu ludkom do gustu :) Mikisi ze swoją grą zrobioną w dwa dni i Charlie ze swoim genialnym pomysłem również wybili się bardzo wysoko. Na Charliego koniec końców po refleksji też chciałem dorzucić głos, ale zrzuciłbym tylko Mikisiego na trzecie miejsce, więc może lepiej, że nie zdążyłem do północy? Z bolączek szkoda, że niektórzy nie znaleźli się wyżej, przede wszystkim Kryzz, Zombik i Fear. Dla Zdzicha też brakło dosłownie centymetra kwadratowego miejsca na podium. Pozostaje mi podziękować za głosy, pogratulować innym uczestnikom i wypowiedzieć się w kwestii pytań.

1. W tej kwestii nie mam zdania, ale może być ciekawiej z jakąś bardziej hardkorową piosenką. Zarówno otwarte jak i zamknięte wyznaczanie tematów ma swoje wady i zalety. IMO można by eksperymentalnie dac coś węższego w następnej edycji, choć podejrzewam, że większość woli jednak otwarte.
2. Dwa, trzy tygodnie albo coś pomiędzy wydaje się optymalnie. Więcej niż trzy wydaje się za długo, z kolei nie wiem czy zrobiłbym grę w mniej niż dwa. Tak potrafią Mikisi i Crash, ale ja bym chyba odpadł :v
3. To zależy też od długości gier, a tego nie da się sensownie przewidzieć. Chyba najlepiej trzymać się tygodnia lub dwóch i po prostu przedłużać czas w razie potrzeby, tak jak to było tym razem.
4. Zdecydowanie. Tak jak pisałem w temacie z pracami, łatwiej byłoby sprawiedliwie rozdzielić punkty bez poczucia, że kogoś się pokrzywdziło.
5. W sumie czemu nie?
6. Chyba jednak nie. Ciężko mi wyobrazić sobie RPG Makera konkurującego np. z Unity. Gdzie postawilibyśmy granicę? Chyba bezpieczniej byłoby zostać przy Makerach, już z maniakiem czułem się nielegalnie.
7. Po Szajdachu będzie miała koszmary. Pisz!
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: GameBoy »

Gratulacje dla zwycięzców oraz wszystkich, którzy oddali gry. Dzięki też za głosy, nie sądziłem, że aż tyle się ich zbierze.
Mam nadzieję, że kolejna edycja wypadnie jeszcze lepiej.


Michu pisze:
25 maja 2023, 08:50
  1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
  2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
  3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
  4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
  5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
  6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
  7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
1. Bardziej otwarte tematy wydają się działać dobrze, co pokazuje liczba gier zrobionych w tej edycji, ale chciałbym zobaczyć chociaż jedną edycję z większymi ograniczeniami. Może też jakieś tematy, które odnosiłyby się bardziej do mechanik niż fabuły/klimatu?
EDIT: Po dyskusji na discordzie dotarło do mnie, że największym problemem tej edycji było to, że niektóre wersy piosenki nie są w zasadzie tematami, więc mieliśmy sytuację, że tematy niby są, ale też ich nie ma. W takim układzie słynne "kiedy tematy" nie daje już takiej frajdy i coraz bardziej zbliżamy się do sytuacji, gdzie mamy konkurs i pada "no zróbcie se grę elo XD" tylko z dodatkowymi krokami.

2. Dla mnie 3 tygodnie to o wiele za dużo. Po początkowym zrywie gdzie zrobiłem prawie całą większą mechanikę pojawiło się znajome fałszywe poczucie, że nie trzeba się śpieszyć bo się wyrobię, a wyszło jak wyszło. Osobiście wolałbym 10 dni - od piątku pierwszego tygodnia do niedzieli drugiego. Wydaje się być wystarczająco czasu na zrobienie gry, a jednocześnie konkurs nie rozmywa się tak bardzo. Ponad miesiąc trwania całego konkursu razem z głosowaniem w tej edycji to było już zbyt długo.

3. Zależy od ilości gier i długości gier. W tej edycji mamy parę kolosów, których przejście może trwać z godzinę lub więcej nawet, ale były też takie, które są krótkie i da się skończyć ich kilka w jednym posiedzeniu. Może dodać zapis w regulaminie by oddając grę napisać jak długo mniej więcej trwa jej przejście i na podstawie tego dobrać długość głosowania?

4. Wolałbym 2 punkty, wtedy można nimi wyróżnić jakąś grę, która się nam naprawdę spodobała i jednocześnie docenić też inne pozycje, które spodobały się nam trochę mniej. Teraz jedyna opcja na to polega na oddaniu 1 głosu na coś wyróżniającego się i 0 na inne.

5. Tabelka głosów byłaby ok. Przy opcji 2 punktów można by też zrobić coś pośredniego i dać wyniki punktowe + liczbę osób, które zagłosowały na grę, co byłoby bardzo przydatne w sytuacjach gdzie głosy są anulowane bo zaszkodziłyby osobie głosującej.

6. Mimo wszystko zostałbym przy oficjalnych makerach. Każde odstępstwo od tego to szansa (raczej bardzo mała), że ktoś zobaczy, że jest np. EasyRPG to czemu nie ma <jakiś inny klon makera>, a tak to są konkretne ramy.

7. Jeszcze jak.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2023, 12:42 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jolantyn
Posty: 18
Rejestracja: 12 cze 2021, 09:29
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Jolantyn »

Gratulacje dla wszystkich z podium i poza nim, oby wasze (i moje) gry stawały się coraz lepsze!
Michu pisze:
25 maja 2023, 08:50
  1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
  2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
  3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
  4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
  5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
  6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
  7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
  1. Sposób wybierania tematów z tej edycji mi się bardziej podobał! Ale zamiast 1 wersa proponowałbym użycia 4 wersów minimum.
  2. 2 tygodnie wystarczą (mówię to ja, który wykorzystał dodatkowy dzień xD)
  3. 1 gra = 1 dzień
  4. Można by wprowadzić 2 głosy na jedną grę, ale tylko 5 głosów do dyspozycji jeśli gier jest więcej niż 10
  5. Oj nie, nie, nie xD
  6. EasyRPG?
  7. Dawaj :owca:
Polska Jesień, Szkarłatne Jabłka i Złote Kasztany 8)
Awatar użytkownika
WładcaKasztanów

Konrad Championship II (wyróżnienie)
Posty: 30
Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:02

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: WładcaKasztanów »

Gratuluję zwycięzcom i dziękuję za wszelkie głosy oddane na Nobby'ego. Z trzech edycji konkursu osobiście uważam, że ta wypadła najlepiej.

1. Większy zakres tematów, to większe możliwości, Chociaż w niektórych grach rzeczywiście ciężko było wyłapać jakieś nawiązania.
2. Trzy tygodnie. Gdyby nie ten dodatkowy tydzień, nie sądzę, że zdążyłbym dokończyć grę. Nawet jeśli, to miałaby dużo braków.
3. Im więcej gier, tym więcej czasu na głosowanie.
4. W sumie pomyślałem, że można by rozdzielić głosowanie na dwie kategorie. Jedną za fabułę, drugą za mechanikę. I na każdą mieć oddzielną ilość głosów do oddania. Dałoby się tym sposobem dać dwa głosy na jedną grę. I także takie głosowanie byłoby sprawiedliwsze i ciekawsze, ponieważ jak da się zauważyć, niektóre gry poza mechanikami nie mają zbyt wiele do zaoferowania. Podobnież inne mają ciekawą fabułę, ale mechanicznie nie działają za dobrze.
5. Bez różnicy w sumie.
6. Wolałbym chyba nie. Aczkolwiek, nie rozeznaję się zbytnio w innych silnikach. Byleby tylko nie było to nic mocno odjechanego od typowych makerów.
7. DO IT!
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 73
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Vodun »

No cóż, mogło być gożej.

Gratulacje dla wszystkich uczestników, głosujących oraz tych co zdobyli przynajmniej 1 punkt!

Pytania w ramach odpowiedzi:

- możemy spróbować jeszcze jeden eksperyment z tematami?
- może skorzystamy z zaproponowanej na discordzie propozycji 10 dni?
- 2 dni na każdą produkcję brzmi dobrze, tak?
- do 2 głosów na grę jest dobrym pomysłem, prawda?
- czy mam na to pytanie konkretną odpowiedź?
- czy inne silniki mają RM w nazwie?
- pytaniem jest, czy warto kłopotać Annę Jopek naszym konkursem?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Dragon Kamillo »

1. Wolałbym jednak bardziej konkretne, ale pomysł z piosenką mi się podobał, więc przyjąłbym jakiekolwiek wariactwa tu - zawsze to ciekawiej.
2. Propozycja gameboja wydaje mi się najbardziej optymalna - zawsze to dwa łikendy - choć ja bym dał 12 dni - tematy ogłaszałbym w czwartek (dodatkowy dzień na wymyślenie co chce się robić), a gry zbierał do końca poniedziałku (brak spiny że w niedzielę trzeba się wyrobić do 24).
3. Tydzień lub dwa w zależności od długości i ilości gier (prawdopodobnie po prostu 2 XD)
4. Tak, to bym wprowadził, nigdy to nie jest mus (zawsze możesz dać po jednym głosie).
5. Dawaj, nawet zrobiłbym głosowanie wśród głosujących (XD) czy nie upublicznić dotychczasowych XD
6. Może będę jedyny, ale byłbym chyba za? Znaczy chętnie widziałbym możliwość użycia programików którymi czasem bawi się zombik, czy np tego Bakina. Po za tym rozwiązałoby to niepewność względem easyrpg, czy nawet maniaca. No i wyszedł też Unite który nie wiadomo czy jest makerem czy Unity XD. Jednak wymienianie dozwolonych programów nie uważam za dobry pomysł - jeśli tak by to miało wyglądać to wolę żeby zostało jak jest (nazwa RPG Maker i już). Więc dla mnie albo nie wymieniamy w ogóle w czym można robić, i można robić wtedy co się chce, albo zostaje jak jest. Może dorzuciłbym jednak SIMRM95, łapie się do zasady RM, więc nie ma powodu by go pomijać.
7. Jeśli ci nie wstyd, to 3 krowy nie?
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Kryzz333 »

Ta edycja podobała mi się, było fajnie, ale jestem za pewnymi zmianami:

1. Jak dla mnie temat z tej edycji był najlepszy, dzięki niemu mieliśmy zarówno otwartą interpretację, ale równocześnie większość gier miało wspólne motywy. Tematy w poprzednich edycjach wydawały mi się o wiele bardziej niezręczne w użyciu.
2. Według mnie 2 tygodnie są optymalne. Może trochę pomarudzę, ale przez 3 tygodnie gier było bardzo wiele i były za długie.
3. Chyba nie ma sensu rozwlekać czasu głosowania. Może 3 dni + liczba gier? Przy obecnej edycji byłoby to 19 dni.
4. Raczej 1 głos na 1 grę.
5. Nie
6. Nie
7. Można, jak najbardziej
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Zombik »

1. Zgadzam się z Gameboyem. Ogólnie wolałbym bardziej zamknięte tematy, które ściśle naznaczyłyby ścieżkę, w którą powinna skręcać gra. Rozumiem, że wiele osób odnalazło się w takiej luźnej tematyce 1 wersu, jednak sprawia to, że w sumie temat przestaje być tematem, bo można zrobić grę o wszystkim, a do gry wrzucić np. jedną kwestię, czy jednego npc mówiącego dany wers. Znikają tutaj uroki konkursu, a wszystko odbywa się właśnie na zasadzie "stwórzcie grę i elo", a przecież stworzyć grę można zawsze. Nie potrzeba do tego konkursu, tym bardziej, że w konkursie jesteśmy ograniczeni czasowo. Jeżeli biorę udział w konkursie chciałbym mieć jednak wyzwanie i burzę mózgów, by faktycznie dopasować się w temat i go odzwierciedlić w jakiejś interpretacji. Coś trudnego, co pozwoliłoby ruszyć komórki i pobudzić wodze wyobraźni, by z czegoś dziwnego i ciężkiego, móc stworzyć coś pięknego, mające ład i skład.
2. Myślę, że 2 tygodnie jest optymalne. 3 tygodnie to dość długo, a jak na moje chodzi o to, by spiąć dupę, rozpisać grafik i faktycznie zacząć łupać, by skończyć swoje dzieło (w końcu to konkurs). 3 tygodnie dają pewnego lenia, ale też i nadmierne poprawy.
3. Do tego punktu myślę, że należy podejść elastycznie. Wiadomo, że nie zawsze mamy czas, by w krótkim czasie przetestować wszystkie gry, a nawet jeżeli ten czas jest, trzeba też mieć warunki i wenę, by móc się na tym skupić, aby sensownie dany projekt ocenić. Myślę więc, że 2 dni na grę są spoko, ale trzeba być tu elastycznym.
4. Co do zasad głosowania i puli głosów jest to według mnie temat na dyskusje. Obecnie 1 głos = 1 gra z określoną pulą głosów jest dosyć hmm... w końcu różne gry mogą nam się podobać w różnym stopniu. Oczywiście można głosu nie dać, ale pozostaje pewien niesmak i niedosyt. System z GFów, wydaje się lepszy, chociaż jakby polemizować to mógłbym tutaj się zgodzić z wypowiedzią WładcyKasztanów odnośnie podziału głosów na pewne podkategorie. Np: "wyczerpanie tematu" 0-5, czyli jak bardzo dana gra wyczerpała temat konkursowy, "fabuła", "mechanika" czy "grafika/mapping". Każdy uczestnik głosowałbym na wszystko według potrzeby serca, a następnie z 4 statystyk byłaby wyciągana średnia. Przy okazji można by też wyciągnąć średnią z poszczególnych statystyk, by móc z ciekawości określić, która gra wydała się dla graczy najlepsza fabularnie, mechanicznie, graficznie czy wyczerpująca temat. Oczywiście można uznać, że jest tu o wiele więcej roboty z liczeniem głosów jednak czy na pewno? Obecnie głosy były odejmowane jeżeli głos danego uczestnika zaniżał własny projekt i wywyższał inny. W przypadku systemu na tak wiele punktów jaki opisałem - nie trzeba by było odejmować głosów, ponieważ punktacja byłaby tak zróżnicowana, że nie byłoby takiej potrzeby (byłaby mniej zero-jedynkowa). Wyciągnięcie średniej z wszystkich głosów też nie stanowiłoby problemu, bo to prosta matematyka.
5. Może być.
6. Z chęcią zobaczyłbym inne silniki w akcji, ale właśnie - tutaj rodzi się pytanie "gdzie jest granica?". Jakby nie patrzeć jesteśmy sceną RPG Makera i myślę, że przy tym powinniśmy zostać (przynajmniej w tym konkursie). Co człowiek to inne zdanie. Jedni uznają, że RPG Paper Maker czy Visual Novel Makera to wciąż "Maker" więc czemu nie, ale innym może to wadzić. Sądzę, że gdyby wprowadzić nowe silniki - musiałby powstać osobny konkurs o innej nazwie, który by je uwzględniał.
7. Sprawa niezwykle ciekawa, aczkolwiek z moimi schizami trochę bym się obawiał. Mimo, że większa część mnie jest na "tak", to jednak pewna też jest na "nie", ale myślę, że ludzie dający tę odpowiedź przede mną już zdecydowali.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Fear »

Gratulacje wszystkim! Ja mam nauczkę, bo raz, że pewnie za ambitnie, dwa że projekt z Maniakiem na moim komputerze zachowywał się zupełnie inaczej, aniżeli na Waszych. Nie mówiąc tu tylko o tym, że się nie wykrzaczał. Również eventy w samej walce dzieją się w zupełnie innej kolejności, niż na moim komputerze :D Ale mimo wszystko, fajne doświadczenie, jak również solidny fundament do ulepszeń.

1. Chyba jednak bardziej zamknięty. Ale to nie znaczy, że pomysł z samą piosenką był zły, wręcz przeciwnie, pomysł był sztosem, ale otwartość do pojedynczego wersu może już mniej.
2. 3 tygodnie były ok.
3. Myślę, że tydzień, może do dwóch. Zależne od ilości gier. Ale nie za długo.
4. Nie, niech się wyróżnia :)
5. Nie ma potrzeby.
6. Uważam, że im więcej silników indie 2d, tym lepiej.

Dzięki Michu za organizację, kawał dobrej roboty.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Deathwing »

Kolejna udana edycja, w kwestii liczby prac nawet bardziej niż wcześniejsze. Bardzo cieszą mnie wyniki, bo wszystkie moje 4 głosy zajęły czołowe miejsca <3 Gratulacje zwłaszcza dla Powczana za karkołomny eksperyment z niedrewnianym ABS-em, ale też dla całej reszty za udział. Pojawiło się kilka prawdziwych perełek i trochę fajnych mechanicznych rozwiązań, które może znajdą jeszcze kiedyś rozwinięcie w innych projektach. Ciekawi mnie tylko jak wyglądałaby tabela, gdyby dać sobie już spokój z odejmowaniem punktów, bo naprawdę nie chce mi się wierzyć, że mogłoby to kogoś powstrzymywać przed oddaniem głosów. Ostatecznie gra toczy się tylko o satysfakcję i kolor nicka na serwerze, bo nawet w temacie pucharków jest w ostatnim czasie zastój. Zanim przejdę do pytań Micha dodam jeszcze tylko, że mój projekt miał opierać się na wersie, którego nikt nie wybrał (Ucha nadstawiam: słucham jak gra), ale może i dobrze się stało, że nie robiłem gry na siłę, bo teraz zamierzam posiedzieć sobie nad nią na spokojnie, co na pewno wyjdzie na plus.
Michu pisze:
25 maja 2023, 08:50
  1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
  2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
  3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
  4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
  5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
  6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
  7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
1. Tegoroczny pomysł z tekstem piosenki od razu mi się spodobał, wybór utworu już trochę mniej. Tekst był bardzo mętny i widać, że niektórzy mieli z tym problem i ledwo co musnęli wersy, byle je odhaczyć. Z jednej strony to dobrze, że były elastyczne, bo jeśli ktoś miał pomysł przed konkursem, to dało się je łatwo nagiąć, ale z drugiej ciężko było z nich wygrzebać konkretną koncepcję na fabułę. Chyba lepiej sprawdzają się jednak mniej abstrakcyjne tematy, ale jednocześnie otwarte na interpretacje. W kolejnych edycjach na pewno chciałbym zobaczyć dalsze eksperymenty z formułą, bo zawsze ciekawie się robi, jak wchodzi coś nowego, tyle że odpuściłbym na pewno ograniczenia w kwestii mechaniki, narzucanie konkretnych gatunków itp. Do pomysłu z piosenką/wierszem jak najbardziej można by jeszcze kiedyś wrócić.

2. Dalej trzymałbym się pierwotnego założenia, że dwa tygodnie to minimum. Nie każdy zmienia sobie tylko zły ekran na dobry ekran albo ma czas i możliwości, żeby posiedzieć nad grą w robocie. Przyziemne obowiązki potrafią zabierać masę czasu i to tak oczywista sprawa, że aż głupio mi to pisać. Już dwa razy wyrabiałem się na styk, więc przy krótszym terminie nawet nie będę próbował czegokolwiek przygotować. Sam byłem zwolennikiem trzech tygodni, co okazało się trochę złudne, bo uznałem, że zdążę ogarnąć projekt w nieco innym stylu, ale nie wyszło. Tak czy inaczej zostałbym w przedziale między 2 a 3 tygodniami.

3. 2 tygodnie wydają się być wystarczające, w tej edycji też w sumie nie potrzeba było więcej. Ale wiadomo, jeśli pojawiłoby się zatrzęsienie gier o kolosalnej długości albo odwrotnie, tylko parę krótkich, to czas wypadałoby odpowiednio dostosować. Na pewno 2 dni na grę to przesada, bo samo głosowanie ciągnęłoby się teraz przez miesiąc. Ogólnie raczej nie ma sensu określać sztywnych ram, bo za dużo jest czynników, które na to wpływają. Lepiej zwyczajnie zmieniać terminy na bieżąco w razie potrzeby, jak do tej pory.

4. Zdecydowanie jestem za formatem GF + więcej punktów do rozdania. Już uzasadniałem to wystarczająco na discordzie, ale powtórzę tylko w skrócie, że nie każdą grę docenia się w takim samym stopniu, a chęć wyróżnienia najulubieńszych prac skończyła się teraz na tym, że nie wykorzystałem całej puli i pokrzywdzone zostały te mniej ulubione. Dobrze byłoby uniknąć takich dylematów następnym razem.

5. Dla mnie to naturalna część konkursu, że na zakończenie pojawia się tabela z głosami i aż dziwne, że do tej pory tego nie było w TAPE. Teraz to już przecież nie jest żadna tajemnica, a pewnie sporo osób jest ciekawych komu konkretnie zawdzięczają swoje miejsce w rankingu.

6. Absolutnie nie kombinowałbym z czymś, co nie ma „RPG Maker” w nazwie (raczej też bez Srunite, z którego pewnie i tak nikt tu nie skorzysta). Teraz silniki są na tyle podobne, że da się oceniać gry według jednych kryteriów, a cokolwiek innego narobiłoby tylko niepotrzebnego zamieszania.

7. Michu chyba nie zna w ogóle pojęcia wstydu xd Na szczęście mojej pracy tu nie ma, więc nie muszę czuć się niekomfortowo z takim szaleńczym pomysłem.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Mikisi »

Dziękuję bardzo wszystkim!!! Dziękuję każdemu konkurentowi jak i każdemu kto oddał głoś na Kwaśne jabłko. Jak już pisałem na discordzie, przy oddawaniu gry nie spodziewałem się niczego, ale z czasem faktycznie samemu doceniłem swój projekt - patrząc również na sporą część gier z podium wszystkich TAPE widać, że głównie w cenie są krótkie, prostsze gry, które mają jakiś oryginalny haczyk - w krótkim czasie tworzenie większego projektu jest skazane na posiadanie większych, lub mniejszych mankamentów, a projekty bez tego haczyka nie oddziałują na gracza tak bardzo, żeby zmusić go do oddania głosu. Ale są oczywiście wyjątki!

A odpowiadając na pytania:
1. Czy wolicie bardziej otwarty sposób wyznaczania tematów, tak jak w tej edycji, czy też lepiej wrócić do poprzedniego?
2. Jaki czas jest optymalny na stworzenie gry - 2 tygodnie, 3 tygodnie a może inny?
3. Ile czasu powinno być na głosowanie? Czy uzależniać go od liczby gier (np. 2 dni za każdą produkcję) czy np zrobić mało gier - 2 tygodnie, dużo gier - 3 tygodnie?
4. Czy wprowadzić zasady głosowania jak w GF-ach, tzn. że na grę z przyznanej puli można oddać 1 lub 2 głosy?
5. Czy w przyszłości chcecie publikowania tabeli z głosami wszystkich głosujących?
6. Czy rozszerzyć formułę TAPE na inne silniki do tworzenia gier?
7. I najważniejsze - Czy mam napisać do managementu Anny Marii Jopek info z przebiegu konkursu? xD
1. Powtórzę, ale tutaj zdecydowanie wersów było za dużo i były zbyt ogólnikowe. Same ciekawsze formy wybierania tematów są ok, ale w tym wypadku wybrałbym po prostu fragment piosenki z bardziej szczegółowymi wersami. W ogóle - to już trzecia edycja, a tematy nadal są stosunkowo ogólne i niezobowiązujące - nie bójmy się tych bardziej odjechanych, jak będzie ich kilka do wyboru to i tak ktoś cóś wybierze, a może będzie to miało faktycznie większe oddziaływanie - bo póki co te tematy, to trochę formalność, którą równie dobrze możnaby pominąć.

2. Cztery dni! A tak serio to jednak bardziej dwa tygodnie, chociaż nie ma to aż takiego znaczenia - z jednej strony rozumiem argumentację np. Deathwinga, z drugiej jak sam wspomniał, trzy tygodnie wcale nie sprawiły, że wyrobił się z grą, mimo, że przy dwóch tygodniach wyrabiał się na styk. Wydaje mi się, że nie ważne czy to będą 2, czy 3 tygodnie ludzie (w tym ja) nadal będą wymyślać zbyt ambitny pomysł, który będą musieli ciąć. Z trzeciej jak komuś trzy tygodnie nie pasują, to zawsze może zrobić grę w dwa, albo zacząć tydzień później.

3. Jedna oddana gra = jeden dzień głosowania brzmi rozsądnie. 2 dni za każdą produkcję w przypadku 16 gier to byłyby 32 dni, co zdecydowanie jest już za długim czasem. I tak krótsze gry zazwyczaj ktoś ogra w jeden dzień po kilka.

4. Więcej punktów do rozdania na pewno, ale też bez przesady, tj. dwa głosy powinno móc się oddać na jedną/dwie gry. I tak naszym celem nie jest tutaj robić jakiejś ogromnej morderczej konkurencji, tylko porobić sobie gry i docenić te, które nam się podobały - jednak w przypadku aż 16 gier to jednak miałem jakiś swój ranking, w którym pewne grupy gier miały dość dużą odległość poziomu podobania mi się, więc dawanie im przeze mnie równej szansy na wygraną byłoby po prostu dziwne.

5. A może być.

6. Nie przesadzałbym, ale pochodne RPG Makera (Easy RPG np.) to ok.

7. Szczerze mówiąc - myślę, że akcja mogłaby zostać niezrozumiana xD
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: TAPE #3 - Ogłoszenie wyników

Post autor: Omnom »

Kolejna udana edycja. Nie przestaje mnie zadziwiać jak w tak krótkim czasie może powstać taki kawał wysokiej jakości kontentu. Dziękuję wszystkim biorącym udział - głosującym, tworzącym i organizatorom za kontynuowanie projektu.

1. Szczerze mówiąc nigdy jako odbiorca nie zwracałem większej uwagi na zgodności gry z wyznaczonymi tematami. Chętniej niż temat widział bym ograniczenia polegające na na przykład wyznaczeniu konkretnej mechaniki lub nawet rodzaju gry (rpg, przygodówka, itp) by wypchnąć trochę twórców z ich makerowej strefy komfortu. Chociaż z drugiej strony mogłoby to zniechęcić niektórych do wzięcia udziału.
2. Nie biorę udziału jako twórca więc się nie wypowiem.
3. Uzależnione od ilości oraz długości gier. Tutaj chyba akurat nie ma co zbytnio się zastanawiać bo zawsze można przedłużyć okres głosowania w razie potrzeb.
4. Tak.
5. Tak.
6. Nie.
ODPOWIEDZ