Pozwoliłem sobie przeprowadzić małą analizę sond i dojść do wniosków:
"Demo gry (RMXP), w której nigdy nie wydaną, pełną wersję zagrałbym najchętniej, to:"
Widać, ze wygrało HoodWood wg. mnie to nam ukazuje, że zainteresowanie grą w rpgmaker może nam przysporzyć duża oryginalność gry pod każdym względem)
Jeszcze jedna sonda:
"Najbardziej odstraszający, nadużywany motyw fabularny w RM-grach to:"
W tym głosowaniu głosy były dość równomiernie rozłożone. Czyżby to był znak, że nie liczy się motyw fabularny, ale to jak go przedstawimy ? Chyba coś jest na rzeczy ;p
Jeszcze jedna sonda:
"Odwiedzając polskie RM-fora najbardziej interesuję się działami:"
Wygrała odpowiedź GRY. Co to znaczy ? Jednak wiele osób czeka na jakieś niezwykłe gierki w tym programie wracając do poprzedniej sondy, którą wymieniłem.
Inna sonda:
"Podczas pracy w RM słucham najczęściej:"
Wygrała opcja - ulubionej muzyki. To bardzo ciekawe. Wg. mnie o czymś świadczy. Myślicie o tym samym ? Rpgmaker to dobry czas na relaks i stworzenie czegoś ciekawego ;p
Inna sonda:
"Oprócz gatunku RPG, RM sprawdza się najlepiej w pracy nad grami:"
Wygrały gry przygodowe. Zgadzam się z tym całkowicie i dodam tylko, że znam wiele gier przygodowych w rpgmaker, które są znane na szerszą skalę niż rpgmaker. Bardzo dobrze się sprawdza w przygodówkach, ale i tak można powiedzieć nim o wiele więcej czerpiąc przykłady z przygodówek 2-d. Dały sobie również radę Logiczne...
Inna sonda:
"Najsłabszym elementem polskich RM-gier są:
Dialogi
46.7%
Fabuła
26.7% "
Te liczby mówią same za siebie. Świadczą o naszym grafomańskim podejściu do gier, ale to znaczy, że z grafiką już nie powinniśmy mieć problemów - czas zrobić dobry klimat fabułą i dialogami 111
Inna sonda:
"
Mój ulubiony Battle System:
Domyślny RM2003
29%
ABS
38.7%
"
Wg. mnie to ma związek znów z oczekiwaniami. Oczekujemy widzieć postaci.
W tych systemach widać sylwetki postaci w akcji, a w zwycięzcy możliwość panowania nad bohaterem w każdej chwili gry. Mhm... Ogólnie rzecz biorąc chcemy jednak w grach doznawać trochę akcji.
Inna sonda:
"Pełną wersję gry stworzonej w RM przeszedłem ostatnio:"
Wygrała odpowiedź w tym roku. Dlaczego ?
Wydaje mi się, że problem leży w wymienionych rzeczach W TEMACIE.
Podsumowuję XD
Potrzebujemy oryginalności ;p (HoodWood)
Ładnych dialogów ;p
Fajnie poprowadzonej fabuły (najlepiej jednak nowego pomysłu na fabułę przy okazji)
Akcji (odnosząc się do systemów walki, które wygrały)
Przygody (odnosząc się do innego gatunku gier, który wygrał w kategorii gra nie-rpg w rpgmaker)
Elementów logicznych ? (RÓWNIEŻ to samo odniesienie)
Wolimy również, aby gra była bardziej intensywna zamiast długa (odnosząc się do "ostatnia pełna wersja gry, którą ukończyłem na rpgmaker") choć tutaj trochę strzelam ;p
Ostatnia sonda polega na zagłosowaniu na platformę rpg, w jakiego ostatnio się grało.
Zagłosowałem na rpgmaker, ale zupełnie zapomniałem o Dark Disciples 2 freewarowym rpg nie zrobionym w rpgmakerze, w którego zacząłem grać. Jest rozbudowany i wart sprawdzenia ;p
Klimat budują tu wszelakie opisy i tekst i jest to klimat jakiego nie spotkałem w innych grach. Opcje dialogowe i wiele możliwości w grze ;p Ten klimat...Można go zaznać tylko przez granie i poznawanie zakamarków gry/dialogi i opisy...Taka gra na pewno rozwija wyobraźnię. Jeśli ktoś stawia na klimat, a nie grafikę to może warto zagrać ? Może komuś się spodoba.
http://www.dodgysoft.com/dd2.html