Strona 4 z 5

Re: Sondy na stronie

: 01 cze 2015, 14:09
autor: Adrap
Weźmy takie wielkie niby projekty z 2k i 2k3 - jeśli taki projekt będzie opierał się na paru gotowych patchach rzuconych na taśmę jako schemat na całą grę - które będą rozciągnięte słabą i nudną schematyczną rozgrywką i zadaniami i nudną rozciągniętą fabułą - to będziemy mieć do czynienia z słabą potrawą. Taka gra będzie jak woda do której wpadło trochę bigosu.

Weźmy użytkownika vx ace i xp który będzie robił kolejne mechaniki sam ma wtedy możliwość i prostotę modyfikowania wszystkiego na potrzeby chwili gry i łatwość dodawania kolejnych pomysłów i łączenia tego z tym co się aktualnie dzieje w fabule i zaskakiwania gracza. Bigos za******* XD

To nie jest zależne od programu tylko od użytkownika...

A wracając do tematu :D

Ile gier stworzyłeś? (włącznie z niewydanymi)
Twoja ulubiona konsola?
Skąd czerpiesz inspiracje?
Jak traktujesz Rpg Maker?

I proszę już o twarde pozostanie przy temacie, to nie jest miejsce na dzielenie się swoimi RM-przeżyciami
ani na kolejną, odgrzewaną dyskusję ideologiczną o wyższości jednego podejścia do tworzenia gier nad drugim. ;)

Re: Sondy na stronie

: 02 cze 2015, 17:45
autor: Kryzz333
Ile gier stworzyłeś? (włącznie z niewydanymi):
5

Twoja ulubiona konsola?
nie używam

Skąd czerpiesz inspiracje?
z wiedzy ogólnej lub wyobraźni

Jak traktujesz Rpg Maker?
jako niezłą rozrywkę i możliwość sprawdzenia samego siebie

Re: Sondy na stronie

: 02 cze 2015, 18:48
autor: Jazzwhisky
Odniosę się jednak jeśli chodzi o sondy - doceniam rozważania nad sensem pytań, ale w ogromnej większości są one dopisywaniem własnych wykładni. Pytania są jakie są, tzn. zazwyczaj są dosyć otwarte i nie ma w nich zawartego jednego znaczenia, a ew. drugie dno polega na tym, że z założenia każdy może je interpretować i odpowiadać po swojemu. Czasami sondy są przewrotne i jest tam coś ukrytego, ale nie doszukujcie się jednego, jedynie słusznego znaczenia, bo go tam nie ma.

@Kryzz333, wcześniej X-Tech - w pierwszym wpisie jest sugestia, żeby wrzucać tu ew. propozycje do pytań w sondzie, to zapewne zrobił Adrapnikram. Ta zabawa zasadniczo ma swój urok, ale jeśli ktoś chce kontynuować, to proponuję założenie/wydzielenie na nią odrębnego wątku. ;)

: 13 cze 2015, 19:38
autor: BH Daimaouji
Adrapnikram pisze:
Ile gier stworzyłeś? (włącznie z niewydanymi)
Twoja ulubiona konsola?
Skąd czerpiesz inspiracje?
Jak traktujesz Rpg Maker?
1.Hmmm, z 10? ^^'
2.Pegasus
3.Z innych gier
4.Jako "program" do tworzenia dream gier (a co to jakiś poważny program?)

Update

Co do nowej ankiety, brakuje opcji "a #$% mi do tego, wole RPG Makera 2000 i/lub 2003"

Re: Sondy na stronie

: 30 gru 2015, 18:56
autor: Adrap
To jako że to koniec roku to jakaś sonda z tym związana?

Rok 2014 pod znakiem RM był:
Zadawalający, było w co pobrać no i RPG Maker MV
Itp.

Takia sonda pomogły by również rozwiązywać dylemat dodatkowych punktów na GFach.

No i czekamy na ten system rang :)

Re: Sondy na stronie

: 09 sty 2016, 18:55
autor: Fear
Ja mam pytanie od siebie, które mnie ciekawi i byłaby dla mnie przydatna:

Do grania w gry stworzone w RPG Makerach używam:
- Zawsze klawiatury
- Zawsze pad
- Najczęściej klawiatura/ sporadycznie pad
- Najczęściej pad/ sporadycznie klawiatura
- Używam obu

Re: Sondy na stronie

: 09 sty 2016, 19:06
autor: GameBoy
Chyba była już taka sonda kiedyś.
W ogóle można zobaczyć gdzieś wszystkie sondy? http://tsukuru.pl/index.php?link=users/archiwum_ankiet :P

Ale widzę, że jednak nie było, albo to ja ślepy jestem.

Re: Sondy na stronie

: 09 sty 2016, 19:09
autor: Dragon Kamillo
Można - patrz pierwszy post.

Była, ale o graniu fullscreen - okienko, to czym gramy chyba jeszcze nie było.

W przypadku RMMV i 95 jest też opcja mysz XD. I szczerze nawet często używam myszki w RM95 bo o ile do chodzenia jest to niewygodne to po samym menu czy tam walki jest miodzio.

Re: Sondy na stronie

: 09 sty 2016, 19:49
autor: Fear
O tak! Pamiętam, pamiętam. Nawet mnie dziwiło swego czasu, że usunięto z Rm2k chociażby możliwość używania myszy. W rm95 może nie było to zbyt zaawansowane, ale z tego co widziałem to w RMMV to wygląda prawie identycznie. Pytanie tylko, czy wyszukiwanie ścieżki uwzględnia obiekty blokujące, nie miałem okazji sprawdzić.
Osobiście, od czasu kiedy odpaliłem RM z padem, to nie używałem już chyba nigdy RM z klawiaturą, może kiedyś do szybkiego testowania, jak mi się nie chciało sięgać :d

Re: Sondy na stronie

: 09 sty 2016, 20:22
autor: Dragon Kamillo
Nie nie wygląda identycznie - różni się i to bardzo.
Po pierwsze w RM95 chodzenie myszką nie polega na kliknięciu gdzieś w ekran i postać tam podejdzie, o nie. Żeby przesunąć postać musisz kliknąć gdziekolwiek i na kliknięciu przesunąć kursor w stronę w którą chcesz by bohater poszedł. Jeśli zrobisz to na krótki odcinek to bohater przejdzie 1 kratkę, ale jak przeciągniesz dłużej to pójdzie w tym kierunku aż do jakieś blokady, aż mu nie zmienisz kierunku. W RMMV działa to tak jak pisałem w pierwszym zdaniu. Uruchamianie zaś eventów w RM95 - 2 kliknięcia gdziekolwiek, w RMMV kliknięcie na event.
No to teraz to co jest lepiej w RM95, a skopane w RMMV, czyli menu. W RM95 działa to jak np w menu start w windowsie, czyli najeżdżasz i klikasz i to się dzieje. W RMMV po najechaniu zaznaczajka nie przeskakuje - musisz kliknąć raz - przeskoczy, po czym drugi raz - uruchomienie opcji.

A wywalono mysz z RM2k pewnie przez to że RM2k stara się naśladować wszystkim gry na SNESa, ma też inne menusy. Menusy w 95 bardziej nadają się na działanie myszą. RMMV gdyby nie te wielkie zmiany w obsługiwanych systemach, też pewnie myszy by nie przywracało.

Nigdy nie grałem na PC na padzie, więc ja tylko klawiatura + to co pisałem powyżej w RM95.

Re: Sondy na stronie

: 11 sty 2016, 12:42
autor: BeVoo
Fear pisze:Ja mam pytanie od siebie, które mnie ciekawi i byłaby dla mnie przydatna:

Do grania w gry stworzone w RPG Makerach używam:
- Zawsze klawiatury
- Zawsze pad
- Najczęściej klawiatura/ sporadycznie pad
- Najczęściej pad/ sporadycznie klawiatura
- Używam obu
Zabawne, bo abstrahując od twojego pytania, to miałem wspomnieć o tym jak podsumowywałem kategorie w GFach. Otóż zapomniałem wtedy napisać, że w niemal wszystkie tytuły (poza chyba Legendą Legendarnej Pięści) grałem na padzie. Bardzo polecam takie rozwiązanie - uwierzcie, że bardzo ułatwia i uprzyjemnia rozgrywkę. Kiedyś-kiedyś zajumałem bratu jakiś standardowy pad i od tego czasu nie wyobrażam sobie RPGMakerowania bez niego.

Re: Sondy na stronie

: 16 sty 2016, 14:37
autor: Rave
Zgłaszam problem z sondą. Brakuje opcji "Jestem gotów, nawet teraz".

Re: Sondy na stronie

: 01 mar 2016, 20:32
autor: Charlie Vermin
Widzę że nie jestem odosobniony w posiadaniu mnóstwa niewydanych projektów...bardziej mnie dziwią te trzy osoby które zaprezentowały "Wszystkie lub prawie wszystkie" projekty, jak tak można funkcjonować tego nie wiem.

Re: Sondy na stronie

: 01 mar 2016, 22:46
autor: Adrap
Ja tam jakoś mogę :P
Tak to jest jak się ma mało czasu, a wielkie ambicje ;)

Re: Sondy na stronie

: 04 mar 2016, 18:09
autor: Amelanduil
Tak w ogóle, w kontekście wspominki o LiEat na steamie:
LiEat I / LiEat II / LiEat III
The games will remain free here, but you can show Miwashiba your support by purchasing them.
Gry zostaną darmo pod tymi linkami, ale jak chcecie wesprzeć Miwashibę, to możecie kupić.