Kolory w RM.. błąd?

Wszystkie sprawy związane z Tsukuru Archive.
Zablokowany
ShaQ
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55

Kolory w RM.. błąd?

Post autor: ShaQ »

Każdy obrazek, który można uzyć w RPG Makerze powinien posiadać głębię kolorów 8bit, czyli 256 kolorów. Niewazne przy tym jakie będą to kolory, ważne by było ich maksymalnie 256. Sam Maker bowiem może wyswietlić w jednym momencie na ekranie więcej niż 256 kolorów (prawdopodobnie 16bit, tak czy siak nie ma się co tym przejmować).

DE
Nie chce zgrywać oldbie ale to wszystko bezużyteczne i nieprawdziwe :]

RM potrafi wyświetlać równoczeście 256 kolorów z palety Win PNG/BMP 8 bit + zmiany palet przy rozjaśnianiu/przyciemnianiu/uśrednianiu kolorów całego ekranu (dynamiczne zmiany palet). Każdy obrazek użyty w RM musi być zgodny z paletą Win PNG/BMP 8 bit, czyli zestaw użytych kolorów nie jest dowolny, tylko taki, jak w tej palecie.

Paleta kolorów Win PNG/BMP 8 bit (w tym wypadku nie wszystko może się zgadzać z powodu kompresji PCX, ale mam nadzieję że jest ok.):

http://dhost.info/shaq/256.PCX
tsukuru.pl
okrutny spam w sygnaturze.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Ciekawe, że można śmiało używać innych kolorów. Z jakiej to stronki?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Kolory w RM.. błąd?

Post autor: Jazzwhisky »

ShaQ pisze:
Każdy obrazek, który można uzyć w RPG Makerze powinien posiadać głębię kolorów 8bit, czyli 256 kolorów. Niewazne przy tym jakie będą to kolory, ważne by było ich maksymalnie 256. Sam Maker bowiem może wyswietlić w jednym momencie na ekranie więcej niż 256 kolorów (prawdopodobnie 16bit, tak czy siak nie ma się co tym przejmować).

DE
Nie chce zgrywać oldbie ale to wszystko bezużyteczne i nieprawdziwe :]

RM potrafi wyświetlać równoczeście 256 kolorów z palety Win PNG/BMP 8 bit + zmiany palet przy rozjaśnianiu/przyciemnianiu/uśrednianiu kolorów całego ekranu (dynamiczne zmiany palet). Każdy obrazek użyty w RM musi być zgodny z paletą Win PNG/BMP 8 bit, czyli zestaw użytych kolorów nie jest dowolny, tylko taki, jak w tej palecie.

Paleta kolorów Win PNG/BMP 8 bit (w tym wypadku nie wszystko może się zgadzać z powodu kompresji PCX, ale mam nadzieję że jest ok.):

http://dhost.info/shaq/256.PCX

Loooooool, ale zes wyskoczyl, oczywista BZDURA, mogiem zastosowac dowolne 256 kolorow, zgrywanie 'oldbie' ci nie wyszlo v.v?

Uwielbiam ludzi, ktorzy na sile szukaja dziury w calym...

P.S. Btw, Yosh, powiedz mu ile kolorow jednoczesnie moze wyswietlic RM2k3 ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
ShaQ
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55

Post autor: ShaQ »

Hm no probowalem pod 2k i wyszla sieczka, dlatego mnie naszlo do napiasnia topika >< ?
tsukuru.pl
okrutny spam w sygnaturze.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

Ciekawe, że u mnie nie wychodziła. Proponuję przenieść temat do "Pomocy" :)
Spróbuj przeinstalować RM. xD

PS. "Próba bycia fajnym" xD
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Post autor: DE »

Co za stek bzdur >_<
Polecam najpierw sprawdzsc czy to, o czym sie mowi pokrywa sie z prawda, a dopiero potem zgrywac eksperta.
Co do liczby kolorow, to najprawdopodobniej jest ona taka, na jaka pozwala glebia ustawiona w Ekran->Jakosc Kolorow (czyli maksymalnie 16bit/Highcolor/65536 kolorow). Nie jestem nawet pewien, czy RM w ogole dziala pod 8 bit (?), ale nie mam jak sprawdzic, bo korzystam z Windows XP =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

DE pisze:Co za stek bzdur >_<
Polecam najpierw sprawdzsc czy to, o czym sie mowi pokrywa sie z prawda, a dopiero potem zgrywac eksperta.
Co do liczby kolorow, to najprawdopodobniej jest ona taka, na jaka pozwala glebia ustawiona w Ekran->Jakosc Kolorow (czyli maksymalnie 16bit/Highcolor/65536 kolorow). Nie jestem nawet pewien, czy RM w ogole dziala pod 8 bit (?), ale nie mam jak sprawdzic, bo korzystam z Windows XP =)
eee, maksymalnie to jest jeszcze Truecolor/16,7mln...

anyway, rm ma rozdzialke 320x240, stad maksymalna ilosc wyswietlanych kolorow to 76800 =PPPPPPP

Probowalem zmusic XP do wyswietlania w 256, ale nic z tego nie wyszlo :<

P.S. W ogole jak zobaczylem temat, to sie za glowe zlapalem, gdzie cos takiego zakwalifikowac =O?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

LOL :) W zasadzie to tak, jakby jakiś nub nie mógł znaleźć opcji "fork condition" i zamiast napisać odpowiedni temat w pomocy, napisałby, że cały opis programu jest "bezużyteczny i nieprawdziwy", a Enterbrain to buce, bo w RM nie ma widelców.

[OT]Idę o zakład, że na gospodzie ktoś założył temat o wizycie papieża.[/OT]
ShaQ
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55

Post autor: ShaQ »

True Color to 4 mld kolorow :] Te juz wiem co jest zle. Uruchamiajac RM pod Linuxem nie zaznaczylem "korzystaj z oryginalnej palety programu"(tzn calosc korzystala z linuxowej x-wine'owskiej, czyli 8bit web)
tsukuru.pl
okrutny spam w sygnaturze.
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Super Vegeta »

Amen, lol.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Post autor: Jazzwhisky »

ShaQ pisze:True Color to 4 mld kolorow :]
OMG, dosc tej kompromitacji, masz -> http://en.wikipedia.org/wiki/Truecolor poczytaj sobie V_V

Nastepnym razem MYŚL, a nie formuujesz jakies bezsensowne ataki.

zamknięty
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany