Nie chce zgrywać oldbie ale to wszystko bezużyteczne i nieprawdziwe :]Każdy obrazek, który można uzyć w RPG Makerze powinien posiadać głębię kolorów 8bit, czyli 256 kolorów. Niewazne przy tym jakie będą to kolory, ważne by było ich maksymalnie 256. Sam Maker bowiem może wyswietlić w jednym momencie na ekranie więcej niż 256 kolorów (prawdopodobnie 16bit, tak czy siak nie ma się co tym przejmować).
DE
RM potrafi wyświetlać równoczeście 256 kolorów z palety Win PNG/BMP 8 bit + zmiany palet przy rozjaśnianiu/przyciemnianiu/uśrednianiu kolorów całego ekranu (dynamiczne zmiany palet). Każdy obrazek użyty w RM musi być zgodny z paletą Win PNG/BMP 8 bit, czyli zestaw użytych kolorów nie jest dowolny, tylko taki, jak w tej palecie.
Paleta kolorów Win PNG/BMP 8 bit (w tym wypadku nie wszystko może się zgadzać z powodu kompresji PCX, ale mam nadzieję że jest ok.):
http://dhost.info/shaq/256.PCX