Kod: Zaznacz cały
class RPG::Class
def initialize(id)
@id = id
@name = ""
@position = 0
end
def id
return @id
end
def name=(text)
@name = text
end
def position=(n)
@position = n
end
def name
return @name
end
def position
return @position
end
end
Powyższy kod należy umieścić w pliku "rb" o nazwie "class" katalogu "Data/Base". Można w innym, ale ja tu tylko przykładowo.
Przyjmijmy, że skrypt aktywacyjny jest już w odpowiednim miejscu w Edytorze skryptów. Zatem przechodzimy dalej.
W katalogu "Data/Base/Classes" (wiecie, co robić, jak go nie ma) tworzymy plik "rb" o nazwie "class0" i wklejamy tam następujący kod.
Kod: Zaznacz cały
id = 0
$data_classes[id].name = ""
$data_classes[id].position = 0
W pliku "actor0.rb" jest linijka
Kod: Zaznacz cały
$data_actors[id].class_id = 0
W czwartej części omówię zmianę klasy RPG::Item tak, by jej funkcjonalność została zwiększona.