[RGSS] RPG::Class

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

[RGSS] RPG::Class

Post autor: Mateusz SSJ8 »

W "Oryginalizacja gry część 3". Tym razem zgodnie z zapowiedzią poruszę klasę bohatera. Jeśli ktoś szuka pomocy z ograniczeniem klasy do ustawienia bohatera, OTO SKRYPT!!!

Kod: Zaznacz cały

class RPG::Class
 def initialize(id)
  @id = id
  @name = ""
  @position = 0
 end
 
 def id
 return @id
 end
 def name=(text)
 @name = text
 end
 def position=(n)
 @position = n
 end
 def name
 return @name
 end
 def position
 return @position
 end
 
end
Wiem. Było już więcej opcji. Ale kontynuuję.

Powyższy kod należy umieścić w pliku "rb" o nazwie "class" katalogu "Data/Base". Można w innym, ale ja tu tylko przykładowo.

Przyjmijmy, że skrypt aktywacyjny jest już w odpowiednim miejscu w Edytorze skryptów. Zatem przechodzimy dalej.
W katalogu "Data/Base/Classes" (wiecie, co robić, jak go nie ma) tworzymy plik "rb" o nazwie "class0" i wklejamy tam następujący kod.

Kod: Zaznacz cały

id = 0
$data_classes[id].name = ""
$data_classes[id].position = 0
Kopiujemy i przemianowujemy kopię na "class1", zachowując jej rozszerzenie. Następnie zmieniamy id na liczbę z nazwy pliku i ustawiamy własne parametry klasy.

W pliku "actor0.rb" jest linijka

Kod: Zaznacz cały

$data_actors[id].class_id = 0
Zmieniamy zero na inny numer naturalny i klasa zmieniona.

W czwartej części omówię zmianę klasy RPG::Item tak, by jej funkcjonalność została zwiększona.
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: [RGSS] RPG::Class

Post autor: Sabikku »

A gdzie lista itemów, które może nosić każdy actor danej klasy?

@dół: No nic, myślałem że zapomniałeś. Jak jest u actorów to nawet lepiej.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 13:21 przez Sabikku, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

Re: [RGSS] RPG::Class

Post autor: Mateusz SSJ8 »

Otwierasz plik konfiguracyjny bohatera i jeśli chcesz mu dać broń o ID 1, amunicję o ID 1, tarczę o ID 1, zbroję o ID 1 i akcesoria o ID 1, wprowadzasz linijki

Kod: Zaznacz cały

$data_actors[id].weapon_set.push(1)
$data_actors[id].clip_set.push(1)
$data_actors[id].shield_set.push(1)
$data_actors[id].armor_set.push(1)
$data_actors[id].accessory_set.push(1)
id masz już ustawione na samym początku pliku, więc w miejsce "id" zawsze będzie już wprowadzony numer.
ODPOWIEDZ