[2K3] Porada jak sprawdzić ID chipsetu ? To jest możliwe.

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

[2K3] Porada jak sprawdzić ID chipsetu ? To jest możliwe.

Post autor: X-Tech »

Powitanko. Tym razem wam pokażę trik jaki wymyślił znów mój genialny łeb, żeby nikt nie musiał pisać do Cherryego z prośbami o kolejny patch. Trik na to jak sprawdzić ID chipsetu z mapy. Wpadłem na to wczoraj, albo przedwczoraj nvm.

Chcemy sprawdzić ID danego chipsetu na mapie na której jesteśmy.

Składniki:
Dwie zmienne na wskazanie lokacji sprawdzenia ID chipsetu mapy.
Zmienna X i Zmienna Y.
Trzecia zmienna na pobrani ID mapy. Zmienna ID.

Teraz najważniejsze wchodzimy w edytor terenów i robimy na zapas na przykład 200.
Teraz od setnego, żeby nam nie przeszkadzał z pozostałymi ID zaznaczamy w edytorze chipsetów każdy kolejny pierwszy górny lewy róg chipsetu wartością ID zwiększająć ID o +1 czyli dla pierwszego na liście chipsetu dajemy w lewym górnym rogu 101, dla drugiego 102 i tak w każdym rogu chipsetu (!)

Skrypcik:

Pobierz id terenu, ale uwaga powiem wam z której pozycji.
ID zapisujemy wg. wskazania dwóch zmiennych X i Y do trzeciej zmiennej, która będzie odczytywać naszą wartość ID terenu, które będzie naszym ID chipsetu ,bo przyjęliśmy że np: 101 to naszpierwszy chipset, który jest lasem, 102 to chipset, który jest górami itd.

Robimy skrypt w typowych.

Zmień zmienną X - Ustaw -1
Zmień zmienna Y - Ustaw 0
Wywołujemy sprawdzenie ID terenu wg. wartości zmiennych X i Y, oraz zapisujemy do zmiennej numer 3 czyli naszego ID.

Odczytujemy wartość ID, które uwaga jest po za mapą, a więc jak widzicie ID po za mapą jest zawsze równe ID terenowego górnego lewego rogu każdego chipsetu stąd zawsze będziemy pewni, że sprawdzając ID po za mapą będzie one równe wartości, którą daliśmy w lewy górny róg chipsetu, który jest chipsetem danej mapy.

Do czego się to przyda ? Np: do ogrywania muzyki wg. chipsetu po jakim chodzimy ! Ja do tego właśnie wymysliłem ten skrypt.
Możemy przyporządkować np: lasowi czyli 101 muzykę lasu i tak dalej dla różnych chipsetów.
Fajne ? Wypasione. Dziękuję.
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [2K3] Porada jak sprawdzić ID chipsetu ? To jest możliwe

Post autor: kalafior »

jeśli koniecznie chcemy mieć ID chipsetu w zmiennej (choć imo to jest zbędne), to nie prościej będzie w każdej mapce osobno autostartem zmienić jej wartość i usunąć event?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2K3] Porada jak sprawdzić ID chipsetu ? To jest możliwe

Post autor: X-Tech »

Nie. Szkoda czasu na takie pierdoły chodzi o to, żeby wszystkie takie bzdety robić automatycznie z typowych. Z czasem się tego zbiera i zamiast robić grę człowiek zmienia takie pierdoły których się nazbierała cała góra. W końcu zapełniasz mapę tonami eventów i poprawiasz wszystko od nowa jak tylko coś dorobisz musisz dodawać eventy na kolejne mapy tu nie dodasz żadnych dodatkowych eventów na mapy to wszystko będzie leciało automatycznie i będzie zrobione tylko raz po co coś powtarzać 200razy na 200 map jak można to zrobić raz ! Dzięki takim trikom nie trzeba tracić czasu i wszystko robić automatycznie z typowych. Łatwiej też zmieniać muzykę chipsetom, bo wszystko idzie z jednego typowego zdarzenia, w którym jest lista muzyki przyporządkowanej chipsetom (!) Kolejna zaleta chcesz se odtwarzać na wszystkich mapach muzyke wg. akcji a nie mapy robisz dodatkowy przełącznik normalnie w rmie się czegoś takiego zrobić nie dało (!)

Ja potrzebowałem zrobić do horroru swobodne przełączanie między muzyką terenów, a muzyką wg. sytuacji graną wszędzie i do tego właśnie to jest potrzebne. Jak se przełączysz w drugą stronę muzyka będzie stała na wszystkich mapach taka jaką puściłeś ostatnio, a jak z powrotem to idzie wg. mapy.

Chce się po prostupodzielić z wszystkimi levelem do jakiego doszedłem w rmie 2k/2k3 można zrobić absolutnie wszystko nie stawiając ani jednego zdarzenia na jakiejkolwiek mapie (!)
ODPOWIEDZ