Planuję wprowadzić w późniejszych wersjach by potwór miał więcej animacji niż tylko jedną. Półki co zachęcam do dyskusji na temat jak powinienem dalej rozwijać plugin.
Kod źródłowy i plugin znajdują się w pliku dema w folderze DynPlugins.
Plik:
Najnowsza wersja v 0.1
Używanie:
Przed jakąkolwiek walką zaraz po uruchomieniu gry należy poprzez komentarz w uruchomionym evencie użyć komendy inicjalizującej. Schemat komentarza:
Kod: Zaznacz cały
@initamp2002 X, Y, Z, Ź
X – numer pierwszej z 8 zmiennej wysokości klatek (o tym później)
Y – pierwsza z 8 zmiennych od szerokości klatek
Z – pierwsza z 8 zmiennych od ilości klatek
Ź – pierwszy z 8 przełączników od animacji.
Kolejne zmienne/przełączniki odpowiadają kolejnym potworom (jest ich podczas walki maksymalnie 8 ). Jeżeli przełącznik animacji potwora jest włączony, plugin odczytuje z zmiennych informacje o wymiarach i ilościach klatek animacji, a następnie pobiera kolejne z pliku graficznego, dlatego przed walkami należy uzupełnić odpowiednio wszystkie zmienne i włączyć przełączniki.
Klatki animacji w pliku graficznym potwora muszą być ułożone kolejno w pasek.
Tematy do dyskusji:
Wygodne rozwiązanie problemu dostosowania odpowiednio zmiennych przed walką: Jeżeli zrobi się to w evencie w turze 0 będzie to zauważone. Można co prawda zrobić event „odkrywający” w turze 0 niewidzialne potwory, ale jeden musi zostać poświęcony na potwora „pustego”, więc chcę tego uniknąć. Myślę o tym, żeby każdy monster miał 2 pliki graficzne, jeden z klatkami animacji, jeden z statyczną grafiką i umożliwić twórcy przełączanie między nimi.
Na razie mam w planach zrobić następujące animacje: od ataku, od użycia skilla, od otrzymania ciosu, od śmierci. Zacząć jednak myśleć o tym by to jakoś rozszerzyć?
Dorzucić debbugujące opcje które np wykryją że coś zrobiliście z pluginem (np źle podaliście zmienne)? Myślę o tym, ale przed czym miałbym was ustrzec?
Nie będę robił czegoś od więcej ilości klatek animacji dla bohaterów, w 2k3 można stworzyć sobie samemu animacje i ją użyć, Database -> Animations 2 -> Animation Type -> Battle Animation.