Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k3/ME

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k3/ME

Post autor: X-Tech »

Bardzo przydatne i mega proste w użyciu. To dodatek do rpgmaker 2k3/ME, który pozwala skopiować zdarzenie/zmienne/skrypty/strony zdarzeń do wielu kopii w taki sposób, by każda kolejna kopia używała nieużywanych zmiennych/przełączników, ale nie tylko. Za pomocą tego programu możemy kopiować inne elementy jak np: obrazki na nowe nieużywane warstwy. Wszystko co w rpgmakerze wiąże się ze zdarzeniami ma przydział liczbowy RMEventFactory pozwala dowolnie kopiować i modyfikować te wartości w kolejnych kopiach nie tylko adresy, ale i wartości.


Pobieramy: http://cherrytree.at/cms/lang/en/download/?did=11


1 Kopiowanie fragmentu skryptu zawierającego na przykład zmienne, które mają się nie powtarzać:

Jeśli chcemy skopiować fragment skryptu, który ma kilka zmiennych np: 150,190,191 i chcemy zrobić 10 kopii musimy sobie napisać formułkę, która nam przydzieli nowe zmienne dla każdej kopii.
Pamiętajcie jednak, żeby zmienne, których używacie były oddalone od siebie w przedziałach bardziej niż ilość ich kopii, które robicie ;p Pamiętajcie również, że rm factory używa adresów, a więc jeśli zmienna i switch mają ten sam adres pójdzie na nie ta sama formuła dlatego należy unikać powtarzania jeśli chcemy różnych formuł dla switchy/zmiennych o tym samym adresie.


Wypełniamy kolejne pola po odpaleniu programu wartościami tak jak przedstawiłem tutaj

VALUE FORMULA
150 150+c
190 190+2c
191 191+2c

COUNT INDEX
1-10
STEP SIZE
1

zaznaczamy nasz skrypt za pomocą myszki i klikamy - kopiuj (w rpgmakerze)
KLIKAMY READ DATA from clipboard w rmfactory, ale obok musimy mieć ustawione "as event commands"

następnie nasz skrypt wczyta się. Klikamy start production i musimy mieć obok ustawione tak samo pole copy to cliboard "as event commands" dopiero teraz klikamy copy to clipboard. Po prawiej stronie w dziale output wyprodukuje się nam kopia skryptu wydłużona o kolejne jego wersje już z nowymi zmiennymi. Klikamy tę kopię, a następnie copy to cliboard i mamy kopię. Następnie otwieramy rpgmaker i klikamy wklej w okno z otwartym zdarzeniem. Nasz skrypt został skopiowany 10 krotnie, a każda jego kopia wykorzystuje nowe zmienne.

zważcie na to, że w formula przy zmiennych 190 i 191 jest zamiast c wpisane 2c to powoduje, że zmienne na siebie nie najdą dla zmiennej 190 nie zostanie przydzielona zmienna 191, ale 192, a dla mniennej 191 zostanie przydzielona 193 czyli parzyste i nie przyste. Dlaczego ? bo 2c to counter x2 a counter to nasz licznik, który przesuwa adresy zmiennych c to tyle samo co jedynka dla tych zmiennych skok dla licznika będzie więc o 2kroki.

Wbrew pozorom to bardzo proste. Jak coś niejasne to pytajcie.




2 Jak zmienić wartość zmiennej w dowolnej ilości kopii ???

Chcemy na przykład zmienną o adresie 150 o inicjalnej wartości 1 skopiować tak, by każda jej kolejna kopia miała wartość zwiększoną o jeden jak to zrobić ? Chcemy na przykład 10 kopii Proste.

VALUE FORMULA
1 1+c


COUNT INDEX
1-100
STEP SIZE
1


Każda kolejna kopia tej zmiennej będzie zwiększona o jeden...Mega przydatne....

Obrazek



3 Jak skopiować zdarzenie w dowolnej ilości ?
Przykład pokazuje jak zrobić piętnaście kopii dla zdarzenia zawierajacego zmienną i przełącznik

Potrzebujemy zacząć od skopiowania naszego zdarzenia na mapie z poziomu włączonego rpgmakera. Chodzi o zdarzenie na mapie, które zawiera zmienne i przełączniki. Klikamy prawym myszki i wybieramy kopiuj. To zdarzenie może zawierać kilka stron, z których każda jest spełniona pod warunkiem jakieś zmiennej/przełącznika.

Pamiętajcie, by zachować zasadę z punktu 1 odnośnie przydzielania adresów zmiennych i przełączników ( ich adresy maja być różne dla naszej jednej operacji w rm factory, którą jest tym razem skopiowanie 15 zdarzeń, oraz nie powinny na siebie najść jeśli nam zależy by np: zmienna czy przełącznik o tym samym adresie miały inną formułę przykładowo dla zmiennej o adresie 500 było to 500+c a dla przełącznika 500 formuła wyglądała 500+2c - istnieje sposób, aby sobie z tym poradzić jednak polecam zajrzeć do helpa w tym celu)



Następnie z poziomu programu rm factory znów robimy read data from clipboard z tym, że zaraz po kliknięciu pola read data from clipboard obok przestawiamy opcję "as" na map event.
Później klikamy start production i znów zmieniamy pole po "as", które znajduje się obok przycisku copy data to clipboard na "map event". Po prawej ukaże nam się lista eventów, które wyprodukowaliśmy. Wystarczy kolejno je zaznaczać i klikać opcję copy to clipboard i wklejać do mapy naszej gry kolejne kopie zdarzenia...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 02:30 przez X-Tech, łącznie zmieniany 15 razy.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory

Post autor: Dragon Kamillo »

W sumie to nic takiego wielkiego nie opisałeś, przecież rm event factory ma o wiele więcej opcji.
Na przykład jeszcze bardzo przydatne jest to że można również zmieniać numery obrazków - przy pisaniu menu na obrazkach i kilku bohaterów to się przydaje. Ale są jeszcze opcje kopiujące całe zdarzenia ze stronami, nie tylko wycinki kodów.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory

Post autor: X-Tech »

To instrukcja podstaw dla osób, które nie znają programu, a chciały by go używać. Tu jest zasada działania i sens....do większości rzeczy dojdzie się z kontekstu na podstawie tych przykładów...Niby wszystko takie proste i teraz popis co jeszcze potrafi rmfactory tylko najśmieszniejsze jest to, że prawie nikt nie wie jak tego używać...
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory

Post autor: Dragon Kamillo »

Tak, ale skoro ty już wiesz to czemu tego nie opiszesz, bo przecież po co się pół dnia domyślać jak jeszcze inaczej można korzystać z rm factory i jak zrobić coś co jest teraz nam już potrzebne i najlepiej by było to zrobić w rm factory bo inaczej zejdzie nam na tym z miesiąc, jak można mieć dobrą polską instrukcje, a nie 5 zdań na krzyż mówiących o podstawach o których każdy kto ściąga rm factory wie. Czemu mu nie powiedzieć wszystkiego. To tak samo jak powiedzieć komuś jak pisać wiadomość w rm a reszty to jest przełączników, zmiennych, obsługi bazy danych to sam się dowie (no tak jak ktoś jest rozgarnięty to się dowie - ale po jakim czasie). A co do niewiedzy jak z tego korzystać może właśnie powodem jest brak dobrej instrukcji, albo polskiej wersji tego programu.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory

Post autor: X-Tech »

To było podstawową ideą rm factory i główną potrzebą ... która zapoczątkowała rm factory.
Pomóc z kopiowaniem, by nie robić tego ręcznie, ale tylko w skrajnych przypadkach kiedy ktoś ma chorą potrzebę skopiwania skryptu/zdarzenia/strony zdarzenia do wielu kopii, z których każda będzie mieć nowe nieprzydzielone wcześniej zmienne/switche wielu np: 20,50 kopii ;p


...
Do reszty można dojść z kontekstu, ale inne przykłady jeszcze podam. NA ICH PODSTAWIE każda osoba inteligentna powinna z kontekstu ogarnąć jak to działa - to nie jest dla osób, które wbijają na blachę całość to tylko lekka pomoc dla osób, które lubią myśleć...pozostałym można podziękować w kwestii używania tego dodatku...bo to ma być proste i to ma być zabawa i ułatwienie w SKRAJNYCH przypadkach a nie jakaś chora reguła by tego używać...
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 00:21 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory

Post autor: Dragon Kamillo »

To wtedy nie będzie poradnik tylko zbiór przykładów tego co można w rm event factory zrobić.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Szybki poradnik jak używać RMEventFactory

Post autor: X-Tech »

Szybszego i prostszego wyjaśnienia rm factory nie ma ;p





Sedno wyjaśnione, a FORMA książkowa jest w pomocy..Kto nie odczyta zasady już z początku opisu nie miał nigdy takowej potrzeby w 2k3 jaką jest masowe kopiowanie...Myślę, że jednak z czasem trochę to powiększę ;p
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k

Post autor: Jazzwhisky »

Bardzo dobra robota X, tylko zamiast się sprzeczać (strata czasu) mogłeś przeznaczyć te uderzanie w klawiaturę w opis tego, o czym wspominał Kamillo. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Cherry1
Posty: 78
Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
Kontakt:

Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k

Post autor: Cherry1 »

Please note that it's wrong to teach people to use "c". Instead, "i" should be used. I think that in more than 90% of the cases you won't ever need "c"!

"c" always counts from 0 upwards, incrementing by 1 each time. Regardless of what settings you used for "start", "end" and "step size"!

There is an example about that in the documentation:

Obrazek
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k

Post autor: X-Tech »

I wondering one thing - is anyone around used rm factory since i put this tutorial xd
This problem is not reported by user this is reported by author xd Anyway thx but i not found a need/require to use this "i" instead "c" This tutorial showing a few examples and i think it's not a problem to use c in these.
ODPOWIEDZ