Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k3/ME
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k3/ME
Bardzo przydatne i mega proste w użyciu. To dodatek do rpgmaker 2k3/ME, który pozwala skopiować zdarzenie/zmienne/skrypty/strony zdarzeń do wielu kopii w taki sposób, by każda kolejna kopia używała nieużywanych zmiennych/przełączników, ale nie tylko. Za pomocą tego programu możemy kopiować inne elementy jak np: obrazki na nowe nieużywane warstwy. Wszystko co w rpgmakerze wiąże się ze zdarzeniami ma przydział liczbowy RMEventFactory pozwala dowolnie kopiować i modyfikować te wartości w kolejnych kopiach nie tylko adresy, ale i wartości.
Pobieramy: http://cherrytree.at/cms/lang/en/download/?did=11
1 Kopiowanie fragmentu skryptu zawierającego na przykład zmienne, które mają się nie powtarzać:
Jeśli chcemy skopiować fragment skryptu, który ma kilka zmiennych np: 150,190,191 i chcemy zrobić 10 kopii musimy sobie napisać formułkę, która nam przydzieli nowe zmienne dla każdej kopii.
Pamiętajcie jednak, żeby zmienne, których używacie były oddalone od siebie w przedziałach bardziej niż ilość ich kopii, które robicie ;p Pamiętajcie również, że rm factory używa adresów, a więc jeśli zmienna i switch mają ten sam adres pójdzie na nie ta sama formuła dlatego należy unikać powtarzania jeśli chcemy różnych formuł dla switchy/zmiennych o tym samym adresie.
Wypełniamy kolejne pola po odpaleniu programu wartościami tak jak przedstawiłem tutaj
VALUE FORMULA
150 150+c
190 190+2c
191 191+2c
COUNT INDEX
1-10
STEP SIZE
1
zaznaczamy nasz skrypt za pomocą myszki i klikamy - kopiuj (w rpgmakerze)
KLIKAMY READ DATA from clipboard w rmfactory, ale obok musimy mieć ustawione "as event commands"
następnie nasz skrypt wczyta się. Klikamy start production i musimy mieć obok ustawione tak samo pole copy to cliboard "as event commands" dopiero teraz klikamy copy to clipboard. Po prawiej stronie w dziale output wyprodukuje się nam kopia skryptu wydłużona o kolejne jego wersje już z nowymi zmiennymi. Klikamy tę kopię, a następnie copy to cliboard i mamy kopię. Następnie otwieramy rpgmaker i klikamy wklej w okno z otwartym zdarzeniem. Nasz skrypt został skopiowany 10 krotnie, a każda jego kopia wykorzystuje nowe zmienne.
zważcie na to, że w formula przy zmiennych 190 i 191 jest zamiast c wpisane 2c to powoduje, że zmienne na siebie nie najdą dla zmiennej 190 nie zostanie przydzielona zmienna 191, ale 192, a dla mniennej 191 zostanie przydzielona 193 czyli parzyste i nie przyste. Dlaczego ? bo 2c to counter x2 a counter to nasz licznik, który przesuwa adresy zmiennych c to tyle samo co jedynka dla tych zmiennych skok dla licznika będzie więc o 2kroki.
Wbrew pozorom to bardzo proste. Jak coś niejasne to pytajcie.
2 Jak zmienić wartość zmiennej w dowolnej ilości kopii ???
Chcemy na przykład zmienną o adresie 150 o inicjalnej wartości 1 skopiować tak, by każda jej kolejna kopia miała wartość zwiększoną o jeden jak to zrobić ? Chcemy na przykład 10 kopii Proste.
VALUE FORMULA
1 1+c
COUNT INDEX
1-100
STEP SIZE
1
Każda kolejna kopia tej zmiennej będzie zwiększona o jeden...Mega przydatne....
3 Jak skopiować zdarzenie w dowolnej ilości ?
Przykład pokazuje jak zrobić piętnaście kopii dla zdarzenia zawierajacego zmienną i przełącznik
Potrzebujemy zacząć od skopiowania naszego zdarzenia na mapie z poziomu włączonego rpgmakera. Chodzi o zdarzenie na mapie, które zawiera zmienne i przełączniki. Klikamy prawym myszki i wybieramy kopiuj. To zdarzenie może zawierać kilka stron, z których każda jest spełniona pod warunkiem jakieś zmiennej/przełącznika.
Pamiętajcie, by zachować zasadę z punktu 1 odnośnie przydzielania adresów zmiennych i przełączników ( ich adresy maja być różne dla naszej jednej operacji w rm factory, którą jest tym razem skopiowanie 15 zdarzeń, oraz nie powinny na siebie najść jeśli nam zależy by np: zmienna czy przełącznik o tym samym adresie miały inną formułę przykładowo dla zmiennej o adresie 500 było to 500+c a dla przełącznika 500 formuła wyglądała 500+2c - istnieje sposób, aby sobie z tym poradzić jednak polecam zajrzeć do helpa w tym celu)
Następnie z poziomu programu rm factory znów robimy read data from clipboard z tym, że zaraz po kliknięciu pola read data from clipboard obok przestawiamy opcję "as" na map event.
Później klikamy start production i znów zmieniamy pole po "as", które znajduje się obok przycisku copy data to clipboard na "map event". Po prawej ukaże nam się lista eventów, które wyprodukowaliśmy. Wystarczy kolejno je zaznaczać i klikać opcję copy to clipboard i wklejać do mapy naszej gry kolejne kopie zdarzenia...
Pobieramy: http://cherrytree.at/cms/lang/en/download/?did=11
1 Kopiowanie fragmentu skryptu zawierającego na przykład zmienne, które mają się nie powtarzać:
Jeśli chcemy skopiować fragment skryptu, który ma kilka zmiennych np: 150,190,191 i chcemy zrobić 10 kopii musimy sobie napisać formułkę, która nam przydzieli nowe zmienne dla każdej kopii.
Pamiętajcie jednak, żeby zmienne, których używacie były oddalone od siebie w przedziałach bardziej niż ilość ich kopii, które robicie ;p Pamiętajcie również, że rm factory używa adresów, a więc jeśli zmienna i switch mają ten sam adres pójdzie na nie ta sama formuła dlatego należy unikać powtarzania jeśli chcemy różnych formuł dla switchy/zmiennych o tym samym adresie.
Wypełniamy kolejne pola po odpaleniu programu wartościami tak jak przedstawiłem tutaj
VALUE FORMULA
150 150+c
190 190+2c
191 191+2c
COUNT INDEX
1-10
STEP SIZE
1
zaznaczamy nasz skrypt za pomocą myszki i klikamy - kopiuj (w rpgmakerze)
KLIKAMY READ DATA from clipboard w rmfactory, ale obok musimy mieć ustawione "as event commands"
następnie nasz skrypt wczyta się. Klikamy start production i musimy mieć obok ustawione tak samo pole copy to cliboard "as event commands" dopiero teraz klikamy copy to clipboard. Po prawiej stronie w dziale output wyprodukuje się nam kopia skryptu wydłużona o kolejne jego wersje już z nowymi zmiennymi. Klikamy tę kopię, a następnie copy to cliboard i mamy kopię. Następnie otwieramy rpgmaker i klikamy wklej w okno z otwartym zdarzeniem. Nasz skrypt został skopiowany 10 krotnie, a każda jego kopia wykorzystuje nowe zmienne.
zważcie na to, że w formula przy zmiennych 190 i 191 jest zamiast c wpisane 2c to powoduje, że zmienne na siebie nie najdą dla zmiennej 190 nie zostanie przydzielona zmienna 191, ale 192, a dla mniennej 191 zostanie przydzielona 193 czyli parzyste i nie przyste. Dlaczego ? bo 2c to counter x2 a counter to nasz licznik, który przesuwa adresy zmiennych c to tyle samo co jedynka dla tych zmiennych skok dla licznika będzie więc o 2kroki.
Wbrew pozorom to bardzo proste. Jak coś niejasne to pytajcie.
2 Jak zmienić wartość zmiennej w dowolnej ilości kopii ???
Chcemy na przykład zmienną o adresie 150 o inicjalnej wartości 1 skopiować tak, by każda jej kolejna kopia miała wartość zwiększoną o jeden jak to zrobić ? Chcemy na przykład 10 kopii Proste.
VALUE FORMULA
1 1+c
COUNT INDEX
1-100
STEP SIZE
1
Każda kolejna kopia tej zmiennej będzie zwiększona o jeden...Mega przydatne....
3 Jak skopiować zdarzenie w dowolnej ilości ?
Przykład pokazuje jak zrobić piętnaście kopii dla zdarzenia zawierajacego zmienną i przełącznik
Potrzebujemy zacząć od skopiowania naszego zdarzenia na mapie z poziomu włączonego rpgmakera. Chodzi o zdarzenie na mapie, które zawiera zmienne i przełączniki. Klikamy prawym myszki i wybieramy kopiuj. To zdarzenie może zawierać kilka stron, z których każda jest spełniona pod warunkiem jakieś zmiennej/przełącznika.
Pamiętajcie, by zachować zasadę z punktu 1 odnośnie przydzielania adresów zmiennych i przełączników ( ich adresy maja być różne dla naszej jednej operacji w rm factory, którą jest tym razem skopiowanie 15 zdarzeń, oraz nie powinny na siebie najść jeśli nam zależy by np: zmienna czy przełącznik o tym samym adresie miały inną formułę przykładowo dla zmiennej o adresie 500 było to 500+c a dla przełącznika 500 formuła wyglądała 500+2c - istnieje sposób, aby sobie z tym poradzić jednak polecam zajrzeć do helpa w tym celu)
Następnie z poziomu programu rm factory znów robimy read data from clipboard z tym, że zaraz po kliknięciu pola read data from clipboard obok przestawiamy opcję "as" na map event.
Później klikamy start production i znów zmieniamy pole po "as", które znajduje się obok przycisku copy data to clipboard na "map event". Po prawej ukaże nam się lista eventów, które wyprodukowaliśmy. Wystarczy kolejno je zaznaczać i klikać opcję copy to clipboard i wklejać do mapy naszej gry kolejne kopie zdarzenia...
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 02:30 przez X-Tech, łącznie zmieniany 15 razy.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory
W sumie to nic takiego wielkiego nie opisałeś, przecież rm event factory ma o wiele więcej opcji.
Na przykład jeszcze bardzo przydatne jest to że można również zmieniać numery obrazków - przy pisaniu menu na obrazkach i kilku bohaterów to się przydaje. Ale są jeszcze opcje kopiujące całe zdarzenia ze stronami, nie tylko wycinki kodów.
Na przykład jeszcze bardzo przydatne jest to że można również zmieniać numery obrazków - przy pisaniu menu na obrazkach i kilku bohaterów to się przydaje. Ale są jeszcze opcje kopiujące całe zdarzenia ze stronami, nie tylko wycinki kodów.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory
To instrukcja podstaw dla osób, które nie znają programu, a chciały by go używać. Tu jest zasada działania i sens....do większości rzeczy dojdzie się z kontekstu na podstawie tych przykładów...Niby wszystko takie proste i teraz popis co jeszcze potrafi rmfactory tylko najśmieszniejsze jest to, że prawie nikt nie wie jak tego używać...
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory
Tak, ale skoro ty już wiesz to czemu tego nie opiszesz, bo przecież po co się pół dnia domyślać jak jeszcze inaczej można korzystać z rm factory i jak zrobić coś co jest teraz nam już potrzebne i najlepiej by było to zrobić w rm factory bo inaczej zejdzie nam na tym z miesiąc, jak można mieć dobrą polską instrukcje, a nie 5 zdań na krzyż mówiących o podstawach o których każdy kto ściąga rm factory wie. Czemu mu nie powiedzieć wszystkiego. To tak samo jak powiedzieć komuś jak pisać wiadomość w rm a reszty to jest przełączników, zmiennych, obsługi bazy danych to sam się dowie (no tak jak ktoś jest rozgarnięty to się dowie - ale po jakim czasie). A co do niewiedzy jak z tego korzystać może właśnie powodem jest brak dobrej instrukcji, albo polskiej wersji tego programu.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory
To było podstawową ideą rm factory i główną potrzebą ... która zapoczątkowała rm factory.
Pomóc z kopiowaniem, by nie robić tego ręcznie, ale tylko w skrajnych przypadkach kiedy ktoś ma chorą potrzebę skopiwania skryptu/zdarzenia/strony zdarzenia do wielu kopii, z których każda będzie mieć nowe nieprzydzielone wcześniej zmienne/switche wielu np: 20,50 kopii ;p
...
Do reszty można dojść z kontekstu, ale inne przykłady jeszcze podam. NA ICH PODSTAWIE każda osoba inteligentna powinna z kontekstu ogarnąć jak to działa - to nie jest dla osób, które wbijają na blachę całość to tylko lekka pomoc dla osób, które lubią myśleć...pozostałym można podziękować w kwestii używania tego dodatku...bo to ma być proste i to ma być zabawa i ułatwienie w SKRAJNYCH przypadkach a nie jakaś chora reguła by tego używać...
Pomóc z kopiowaniem, by nie robić tego ręcznie, ale tylko w skrajnych przypadkach kiedy ktoś ma chorą potrzebę skopiwania skryptu/zdarzenia/strony zdarzenia do wielu kopii, z których każda będzie mieć nowe nieprzydzielone wcześniej zmienne/switche wielu np: 20,50 kopii ;p
...
Do reszty można dojść z kontekstu, ale inne przykłady jeszcze podam. NA ICH PODSTAWIE każda osoba inteligentna powinna z kontekstu ogarnąć jak to działa - to nie jest dla osób, które wbijają na blachę całość to tylko lekka pomoc dla osób, które lubią myśleć...pozostałym można podziękować w kwestii używania tego dodatku...bo to ma być proste i to ma być zabawa i ułatwienie w SKRAJNYCH przypadkach a nie jakaś chora reguła by tego używać...
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 00:21 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Szybki poradnik jak używać rpgmaker factory
To wtedy nie będzie poradnik tylko zbiór przykładów tego co można w rm event factory zrobić.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Szybki poradnik jak używać RMEventFactory
Szybszego i prostszego wyjaśnienia rm factory nie ma ;p
Sedno wyjaśnione, a FORMA książkowa jest w pomocy..Kto nie odczyta zasady już z początku opisu nie miał nigdy takowej potrzeby w 2k3 jaką jest masowe kopiowanie...Myślę, że jednak z czasem trochę to powiększę ;p
Sedno wyjaśnione, a FORMA książkowa jest w pomocy..Kto nie odczyta zasady już z początku opisu nie miał nigdy takowej potrzeby w 2k3 jaką jest masowe kopiowanie...Myślę, że jednak z czasem trochę to powiększę ;p
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k
Bardzo dobra robota X, tylko zamiast się sprzeczać (strata czasu) mogłeś przeznaczyć te uderzanie w klawiaturę w opis tego, o czym wspominał Kamillo. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Cherry1
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 maja 2008, 14:04
- Lokalizacja: Austria/Salzburg/Pongau
- Kontakt:
Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k
Please note that it's wrong to teach people to use "c". Instead, "i" should be used. I think that in more than 90% of the cases you won't ever need "c"!
"c" always counts from 0 upwards, incrementing by 1 each time. Regardless of what settings you used for "start", "end" and "step size"!
There is an example about that in the documentation:
"c" always counts from 0 upwards, incrementing by 1 each time. Regardless of what settings you used for "start", "end" and "step size"!
There is an example about that in the documentation:
Cherry = CherryDT | http://www.cherrytree.at
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Szybki tut jak używać rmfactory kopiarka do rpgmakera 2k
I wondering one thing - is anyone around used rm factory since i put this tutorial xd
This problem is not reported by user this is reported by author xd Anyway thx but i not found a need/require to use this "i" instead "c" This tutorial showing a few examples and i think it's not a problem to use c in these.
This problem is not reported by user this is reported by author xd Anyway thx but i not found a need/require to use this "i" instead "c" This tutorial showing a few examples and i think it's not a problem to use c in these.