Autopatcher

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Narzew
Posty: 68
Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
Kontakt:

Autopatcher

Post autor: Narzew »

Program służący do updatowania gier (zainstalowanych na dysku).

Autorem jestem ja.

Funkcje :

- Pozwala zaktualizować dowolny plik w projekcie
- To jest osobny program
- Działa na każdych danych/silniku
- Łatwo możesz stworzyć nowy patch
- Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane

POBIERZ!
Instrukcja w środku.

Kod źródłowy puszczony w sieć :) (Wystarczy poszukać :P)

Działa na wszystkich danych (w screenie test działania na nie Rpg Makerowym sofcie)

Domyślnie ustawiony pod RMXP, ale ustawienia można łatwo zmienić :)

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam. Miłego używania :)
Obrazek
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: Autopatcher

Post autor: pakitos »

Może się przydać, dzięki..
co
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Autopatcher

Post autor: Dragon Kamillo »

Program Narzewa plus pierwsza odpowiedź pakitosa równa się wirus XD.
Nie wiem po co jest ten program, chyba tylko po to aby se roboty więcej robić. Przecież (po kolei) w RM 95 aby zrobić patcha zmieniamy poszczególne zdarzenia ewentualnie jeszcze pil .rpg, w rm 2k/3 (również wersja value), 95 value podmieniamy tylko pliki mapy + może plik bazy danych. W RM XP zależy czy zakodowaliśmy projekt czy nie, jeśli nie to robimy to samo co w przypadku 2k3, a jeśli tak to dupa - w pliku tym są również grafiki czyli dużo waży, ale czytając ten opis to i tak ten plik był by cały do pobrania (Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane) więc to nic nie daje. Może dało by się zrobić patch do takiego pliku np lunar IPS, ale pewny nie jestem. VX i Ace to samo co wyżej. Ogólnie nie wiem po co to wszystko da się załatwić podmianą odpowiednich plików i po problemie.
Kod źródłowy hehe: http://save-point.org/thread-4505.html. Już szukać nie musicie (w sumie kto wiedział że to będzie na save poincie ręka do góry, oj widzę dużo rąk podniesionych XD)

http://stifu.free.fr/en/rpg95-games-lerthule.php - gra która właśnie naprawia swoje błędy przez podmianę. Narzew tak dla przykładu pokaż na tej grze jak to by miało działać.

A w instrukcji widzę że server trzeba mieć aby to działało czy cuś. Szkoda zachodu wolę, swoje sposoby.

A i czy to działa jak gra jest skompresowana bo w confic ini jak na razie to jest napisane pod nieskompresowaną.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Autopatcher

Post autor: Jazzwhisky »

Dosyć wyczerpująca recenzja, ale myślę, że głównym celem tego tematu (jak i poprzednich Narzewa) jest prezentacja umiejętności autora. Zresztą poniekąd słusznie, Zasoby - Baza to takie połączenie działów Galeria i RM, tu brakuje tylko użyteczności, jest mnóstwo pewniejszych sposobów i narzędzi do patchowania, trudno też o bezpośrednie odniesienie do Makera. =}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Narzew
Posty: 68
Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
Kontakt:

Re: Autopatcher

Post autor: Narzew »

To jest do aktualizacji przez sieć :) wydajesz nową wersję i użytkownik może ją zaktualizować bez szukania etc. po prostu uruchamia updater i zawsze ma najnowszą wersję.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Autopatcher

Post autor: Dragon Kamillo »

Tak tylko nie każdy robi w makerze gry online. A przy zwykłych wydaniach gier to nie za bardzo ma sens no chyba że ktoś robi gry tak jak blazzejm another one world. Ale i tak przy normalnych grach które wydaje się po betatestach i które są prawie pozbawione błędów a poprawka wychodzi raz na ruski rok to się programik za bardzo nie przyda. Ale w sumie fajnie że się uczysz, może w końcu zrobisz coś co się przyda (może jakieś patche pod rm, lub jak się programy nauczyłeś pisać pełny program odkodowywujący gry z rm 2k3 zakodowane tym programem rastsa). Takie tam propozycje - zawsze zostaje grzebanie w hexach.
Narzew
Posty: 68
Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
Kontakt:

Re: Autopatcher

Post autor: Narzew »

Ale na przykład, tak jak niektórzy, co robią grę w wersji Demo (0.01). Dodają kilka mapek i wrzucają nową wersję etc, to raczej chyba wtedy dla nich to może być super przydatne, nie ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: Autopatcher

Post autor: Secretman »

Dokładnie, taki Autopatcher ma rację bytu przy takich tytułach jak Saga Demonów czy Miasteczko Nowoczesnego, gdzie modyfikacji jest od groma. Zamiast wysyłać całą grę (duży rozmiar) na serwer i pobierać ją przez graczy, ściągamy tylko zaaktualizowane pliki i gotowe. Przy tej metodzie dobrze jest także udostępniać plik tekstowy z listą zmian.
ODPOWIEDZ