Autopatcher
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
- Kontakt:
Autopatcher
Program służący do updatowania gier (zainstalowanych na dysku).
Autorem jestem ja.
Funkcje :
- Pozwala zaktualizować dowolny plik w projekcie
- To jest osobny program
- Działa na każdych danych/silniku
- Łatwo możesz stworzyć nowy patch
- Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane
POBIERZ!
Instrukcja w środku.
Kod źródłowy puszczony w sieć :) (Wystarczy poszukać :P)
Działa na wszystkich danych (w screenie test działania na nie Rpg Makerowym sofcie)
Domyślnie ustawiony pod RMXP, ale ustawienia można łatwo zmienić :)
Pozdrawiam. Miłego używania :)
Autorem jestem ja.
Funkcje :
- Pozwala zaktualizować dowolny plik w projekcie
- To jest osobny program
- Działa na każdych danych/silniku
- Łatwo możesz stworzyć nowy patch
- Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane
POBIERZ!
Instrukcja w środku.
Kod źródłowy puszczony w sieć :) (Wystarczy poszukać :P)
Działa na wszystkich danych (w screenie test działania na nie Rpg Makerowym sofcie)
Domyślnie ustawiony pod RMXP, ale ustawienia można łatwo zmienić :)
Pozdrawiam. Miłego używania :)
- pakitos
- Posty: 151
- Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
- Lokalizacja: kraina sera
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Autopatcher
Program Narzewa plus pierwsza odpowiedź pakitosa równa się wirus XD.
Nie wiem po co jest ten program, chyba tylko po to aby se roboty więcej robić. Przecież (po kolei) w RM 95 aby zrobić patcha zmieniamy poszczególne zdarzenia ewentualnie jeszcze pil .rpg, w rm 2k/3 (również wersja value), 95 value podmieniamy tylko pliki mapy + może plik bazy danych. W RM XP zależy czy zakodowaliśmy projekt czy nie, jeśli nie to robimy to samo co w przypadku 2k3, a jeśli tak to dupa - w pliku tym są również grafiki czyli dużo waży, ale czytając ten opis to i tak ten plik był by cały do pobrania (Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane) więc to nic nie daje. Może dało by się zrobić patch do takiego pliku np lunar IPS, ale pewny nie jestem. VX i Ace to samo co wyżej. Ogólnie nie wiem po co to wszystko da się załatwić podmianą odpowiednich plików i po problemie.
Kod źródłowy hehe: http://save-point.org/thread-4505.html. Już szukać nie musicie (w sumie kto wiedział że to będzie na save poincie ręka do góry, oj widzę dużo rąk podniesionych XD)
http://stifu.free.fr/en/rpg95-games-lerthule.php - gra która właśnie naprawia swoje błędy przez podmianę. Narzew tak dla przykładu pokaż na tej grze jak to by miało działać.
A w instrukcji widzę że server trzeba mieć aby to działało czy cuś. Szkoda zachodu wolę, swoje sposoby.
A i czy to działa jak gra jest skompresowana bo w confic ini jak na razie to jest napisane pod nieskompresowaną.
Nie wiem po co jest ten program, chyba tylko po to aby se roboty więcej robić. Przecież (po kolei) w RM 95 aby zrobić patcha zmieniamy poszczególne zdarzenia ewentualnie jeszcze pil .rpg, w rm 2k/3 (również wersja value), 95 value podmieniamy tylko pliki mapy + może plik bazy danych. W RM XP zależy czy zakodowaliśmy projekt czy nie, jeśli nie to robimy to samo co w przypadku 2k3, a jeśli tak to dupa - w pliku tym są również grafiki czyli dużo waży, ale czytając ten opis to i tak ten plik był by cały do pobrania (Tylko zmodyfikowane pliki są pobierane) więc to nic nie daje. Może dało by się zrobić patch do takiego pliku np lunar IPS, ale pewny nie jestem. VX i Ace to samo co wyżej. Ogólnie nie wiem po co to wszystko da się załatwić podmianą odpowiednich plików i po problemie.
Kod źródłowy hehe: http://save-point.org/thread-4505.html. Już szukać nie musicie (w sumie kto wiedział że to będzie na save poincie ręka do góry, oj widzę dużo rąk podniesionych XD)
http://stifu.free.fr/en/rpg95-games-lerthule.php - gra która właśnie naprawia swoje błędy przez podmianę. Narzew tak dla przykładu pokaż na tej grze jak to by miało działać.
A w instrukcji widzę że server trzeba mieć aby to działało czy cuś. Szkoda zachodu wolę, swoje sposoby.
A i czy to działa jak gra jest skompresowana bo w confic ini jak na razie to jest napisane pod nieskompresowaną.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Autopatcher
Dosyć wyczerpująca recenzja, ale myślę, że głównym celem tego tematu (jak i poprzednich Narzewa) jest prezentacja umiejętności autora. Zresztą poniekąd słusznie, Zasoby - Baza to takie połączenie działów Galeria i RM, tu brakuje tylko użyteczności, jest mnóstwo pewniejszych sposobów i narzędzi do patchowania, trudno też o bezpośrednie odniesienie do Makera. =}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
- Kontakt:
Re: Autopatcher
To jest do aktualizacji przez sieć :) wydajesz nową wersję i użytkownik może ją zaktualizować bez szukania etc. po prostu uruchamia updater i zawsze ma najnowszą wersję.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Autopatcher
Tak tylko nie każdy robi w makerze gry online. A przy zwykłych wydaniach gier to nie za bardzo ma sens no chyba że ktoś robi gry tak jak blazzejm another one world. Ale i tak przy normalnych grach które wydaje się po betatestach i które są prawie pozbawione błędów a poprawka wychodzi raz na ruski rok to się programik za bardzo nie przyda. Ale w sumie fajnie że się uczysz, może w końcu zrobisz coś co się przyda (może jakieś patche pod rm, lub jak się programy nauczyłeś pisać pełny program odkodowywujący gry z rm 2k3 zakodowane tym programem rastsa). Takie tam propozycje - zawsze zostaje grzebanie w hexach.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 mar 2012, 21:27
- Kontakt:
Re: Autopatcher
Ale na przykład, tak jak niektórzy, co robią grę w wersji Demo (0.01). Dodają kilka mapek i wrzucają nową wersję etc, to raczej chyba wtedy dla nich to może być super przydatne, nie ?
- Secretman
- Posty: 491
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12
Re: Autopatcher
Dokładnie, taki Autopatcher ma rację bytu przy takich tytułach jak Saga Demonów czy Miasteczko Nowoczesnego, gdzie modyfikacji jest od groma. Zamiast wysyłać całą grę (duży rozmiar) na serwer i pobierać ją przez graczy, ściągamy tylko zaaktualizowane pliki i gotowe. Przy tej metodzie dobrze jest także udostępniać plik tekstowy z listą zmian.