No dobra, na początek przesunięcie poziome:
Wchodzimy do RGSS i szukamy zakładki Spriteset_Map.
Potem szukamy tam linijki która zawiera:
Kod: Zaznacz cały
@viewport1.ox = $game_map.screen.shake
Kod: Zaznacz cały
@viewport1.ox = $game_variables[10] + $game_map.screen.shake
A teraz czas na przesunięcie w pionie:
Tworzymy na Main nową zakładkę i wklejamy do niej:
Kod: Zaznacz cały
class Game_Screen
attr_reader :tremble
end
class Spriteset_Map
alias upd_tremble_later update
def update
@viewport1.oy = $game_variables[11]
upd_tremble_later
end
end
Wartości ujemne przesuwają ekran w górę i lewo, a dodatnie w dół i prawo.
Oczywiście ten krótki kod nie jest przeze mnie napisany od zera, ja go tylko wyciągnąłem z większego skryptu autorstwa Blizzarda, na trzęsienie ekranu w pionie (RM pozwala na tylko w poziomie).
Link do paczki skryptów która zawiera też i ten na trzęsienie: http://forum.chaos-project.com/index.php?topic=105.0
Jeśli będziecie chcieli go użyć, to po prostu nie wklejajcie tego kodu na przesuwanie w pionie, tylko odnajdźcie w nim linijkę:
Kod: Zaznacz cały
@viewport1.oy = ($game_switches[TREMBLE_SWITCH] ? $game_screen.tremble : 0)
Kod: Zaznacz cały
@viewport1.oy = $game_variables[10] + ($game_switches[TREMBLE_SWITCH] ? $game_screen.tremble : 0)
Wsio - mam nadzieję, że się przyda.