1 sposób (stary ale jary) czyli Wine:
Procedura uruchomienia gry polega na zainstalowaniu środowiska wine i uruchomieniu komendy
wine Game.exe w katalogu naszej gry. Wymagane jest przekopiowanie liba RGSSXXXX.dll do katalogu gry i właściwe przekonfigurowanie Game.ini gry.
2 sposób (nowy, natywny) czyli MKXP:
MKXP to open-source'owy silnik stworzony do odpalania gier napisanych w Rpg Makerze w 100% natywnie pod Linuxem.
Ja swoją wersję MKXP grabnełem z gita (wersja binarna). Potrzebowałem kilku konfiguracji o których powiem za chwilę.
MKXP ma w sobie 2 katalogi i dwa pliki: lib, lib64, mkxp.amd64 i mkxp.x86. Są to wersje stworzone kolejno dla systemów 32bitowych: lib, mkxp.x86 i 64bitowych: lib64, mkxp.amd64.
Początkowo nie udało mi się odpalić gry, potrzebowałem doinstalować kilka bibliotek:
Kod: Zaznacz cały
soundfont-fluid
fluidsynth
A teraz podsumowanie obydwu sposobów:
1) Wine
Zalety:
- pójdzie na większości projektów
Wady:
- nie jest natywne
- wolniejsze od MKXP
2) MKXP
Zalety:
- natywne
- szybko działa
- open-source, możesz łatwo zmienić elementy normalnie niezmienialne w playerze RM
- jeden program, odpali gry z wszystkich 3 makerów
Wady:
- projekty muszą być skonfigurowane do MKXP
- brak obsługi RTP (trzeba przekopiować)
- pliki graficzne muszą mieć standardowe roższerzenia (.xyz itp. nie przejdzie)
Podsumowując, radzę twórcom gier którym zależy na multiplatformowości, skonfigurować odpowiednio gry i wrzucić jednocześnie mkxp i Game.exe do odpalenia gry. Co to da ?
A to że windowsiarz kliknie Game.exe i ma pełną grę a Linuxiarz np. game-linux i też ma pełną grę. Beż żadnego kombinowania z wine etc :)
Pozdrawiam.