[Szablon] Chipset 2k/3

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1959
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

[Szablon] Chipset 2k/3

Postautor: Rave » 22 paź 2017, 00:37

Obrazek

Dlaczego warto używać tego szablonu?


Otóż, większość szablonów chipsetów przedstawia bardzo uproszczoną, wręcz naiwną siatkę tili, bez uwzględnienia faktu jak silnik 2k/3 "kroi" grafiki, szczególnie autotili:

Obrazek

Co jest w tym złego? Otóż, jak chcesz zrobić dobry tileset z autotilesami, to, o ile nie masz w pamięci tego jak poszczególne "bloki" autotile się łączą ze sobą, musisz co chwila zaglądać do dokumentacji RM-a. Mój szablon natomiast wizualnie, kolorami, oznacza sekcje które zostaną obcięte przez silnik i dzięki temu będziesz mógł łatwo zrobić pełny, własny tileset włącznie z wodą i animacjami bez potrzeby zaglądania do doków.

Jak używać?


Ponieważ ten szablon nie ma "wbudowanej" siatki dla zwykłych tili (a robienie takiej siatki to wielka pomyłka, bo tragicznie to wygląda szczególnie na powiększeniach przy jakich będziesz normalnie pracował przy edycji poszczególnych tili), musisz ustawić siatkę w swoim programie graficznym na 16x16. Każdy porządny program to ma więc będzie w porządku. Jeśli z jakiegoś powodu twoj takiej opcji nie ma, to znaczy że nie jest porządny i czas go zmienić ;). Dalej jest już tylko rysowanie tilesów - pamiętaj jednak aby w wypadku autotili nie wyjeżdżać za linie wyznaczone przez kolorowe bloki, bo silnik utnie ci np. brzeg wody albo "ramkę" autotilesa.
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 216
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Szablon] Chipset 2k/3

Postautor: Kitabake » 23 paź 2017, 08:34

Odkąd zacząłem używać siatek 32x32 gimpa, podczas robienia tileset-ów, przestałem żyć w frustracji i teraz z łatwością robię mapy trochę bardziej nie z tego co mam, a bardziej tak jak chciałbym żeby wyglądały i nie spędzam nad tym godzin, by testować, czy zgadza się co do piksela podczas testów. #PriseTheGrid! Każdemu polecam siatki :)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Zasoby - Baza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości