RMXP FPP system

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

RMXP FPP system

Post autor: Dragon Kamillo »

Dziesiej przeglądając dysk znalazłem spakowane demo mojego jakiegoś tam kombinowania z silnikiem H-Mode 7 w RMXP. Jako iż już jak się okazało od dwóch lat se to tak leży w niezmienionej formie, a szanse, że kiedyś do tego wrócę i porobię dalej są bardzo nikłe - postanowiłem wstawić tu to w takiej formie w jakiej ostatecznie to mam. Bardziej jest to ciekawostka, pewnie nikomu się to nie przyda - a szkoda by mi było tego nie opublikować...

Co to więc potrafi:
Tryb 2D - zwykły z makera, piszę o tym bo było kilka skryptów na Mode 7 do RMXP które powodowały błędy i nie dało się wrócić do zwykłej mapy 2D...
Tryb TPP - możliwy jest ustawienie nawet takiego samego jaki w oryginale oferuje H-Mode 7, jednak ja dla spójności z FPP pomniejszyłem okno i zmniejszyłem rozdzielczość na tą z RM2k3.
Tryb FPP - poruszanie kamery myszą - na boki i trochę w górę i w dół (trochę to oszukane bo nie ma 3 punktu zbiegu perspektywy), dość ograniczony i ukazujący wiele błędów w rysowaniu grafiki.

System różni się od tego który można zobaczyć w Obcym od HaxoTV - tamten posiada trochę inne błędy, które są w tamtym przypadku maskowane odpowiednim mappowaniem i nakładaniem ograniczników widoczności - za to ma wyższą rozdzielczość.

Autorzy:
- MGC (MGCaladtogel) - silnik H-Mode 7 - nadal uważam to za najgenialniejszy i najprostszy sposób na pseudo 3D w RMXP
- Glitchfinder - skrypt na mysz
- cogwheel - pikselmovement - ma parę błędów i generuje nie raz dziwne zachowania - ale był najbardziej kompatybilny z H-Mode 7
- Blizzard - skrypt na pionowy wstrząs ekranu - który przerobiłem na pionowy ruch kamery.
- Dragon Kamillo - połączenie skryptów, przeróbki, typowe zdarzenia obsługujące poszczególne tryby.

Wady systemu (dotyczące głównie widoku FPP):
- skaczące tekstury, dziwnie przez siebie przenikające itp.
- niemożność stawiania zbyt wysokich obiektów (problem z rysowaniem ich tekstur) i robienia zbyt głębokich dziur.
- jest błąd z teksturami na eventach który ujawnia się po wyjściu z trybu FPP i ponownym wejściu do niego. Podobne problemy spotykałem przerabiając dla Haxa silnik na potrzeby Obego - jest jakiś problem z ściennymi eventami i wywoływaniu ich po zmianie przełącznika itp - pewnie jakoś bym to rozwiązał, jak będzie zainteresowanie to mogę specjalnie dla kogoś pokombinować, inaczej nie widzę sensu.
- gracz musi się poruszać po jednym poziomie - można robić drobne wgłębienia i pagórki, ale wyższe rozwalą perspektywę.
- brak możliwości poprawienia jakości grafiki - problem z rysowaniem grafik w lepszej rozdziałce.

Zalety:
- system 3D w RMXP, nie wymaga jak sam maker umiejętności programowania, modelowania 3D itp.
- brak rozmazania, zasranego mipmappingu i innych oszukujących pierdół
- wygląda jak sztuczki graficzne lat 90.

Daje to wam w postaci taka jaka jest, nie mam zamiaru tego dalej rozwijać (od dawna nie używam RMXP, chyba że do generowania teł walki w perspektywie do nichtera). Miałem plany porobić jakieś iluzje wchodzenia po schodach, wielopoziomowości, pokazania jak można poprawić możliwości systemu po przez stosowanie sztuczek optycznych itp, ale chyba nie ma za bardzo sensu. Ogólnie raczej wątpię by system komuś mógłby się przydać, traktujcie to raczej jako ciekawostkę. Sam zacząłem nad tym kombinować bo miałem pomysł na pewną grę, jednak ostatecznie zdecydowałem, że raczej ciężko byłoby na tym zrobić coś bardziej poważnego, a z drugiej strony poziom trudności samej gry poszedł by w górę - więc w końcu zrezygnowałem - system zrobiłem do takiego stanu jaki widzicie, a gra czeka na lepsze czasy - może się doczeka, a może nie - nieważne, nichter ma priorytet.

Nie mam też oczywiście zamiaru przenosić tego do RMVX i ACE (do tego drugiego mam jakąś tam wczesną wersję) - pierwszy powód jest wyżej, drugi to błąd w samym skrypcie H-Mode 7 na tych makerach, a 3 to brak dobrego pikselmovementu który by współgrał z H-Mode 7.

Sam oryginalny skrypt H-Mode 7 jest do znalezienia tu: http://save-point.org/thread-3151.html pod tym samym linkiem są wszelkie instrukcje robienia "modeli" i tekstur itp. Sam skrypt nie jest już rozwijany - nie dawno został opublikowany kod źródłowy pliku dll, możliwe więc jest ingerowanie w silnik rozwijanie go i poprawa błędów, ale wątpię żeby ktokolwiek chętny się znalazł.

No i na koniec link do tego mojego czegoś: https://app.box.com/s/b2x35jb2hy1gkwh1f3rgvcs8xwktqfjr - jest to przerobione oryginalne demo. Grafiki w trybie FPP są z alternatywnego rtp do RM2k3 (ah, to jeszcze przed tym jak zacząłem je na poważnie wykorzystywać w nichterze).



To chyba tyle. Więcej "ciekawych" rzeczy zrobionych w RMXP chyba nie posiadam. A nie, mam jeszcze gdzieś zrobiony na tym samym skrypcie system kamer jak z resident evil na PSX - skrypt zajmuje się tylko skalowaniem obiektów - a samo tło możemy prerenderować w jakimś programie do 3D, czy sami narysować i podstawić pod tło - co daje fajny efekt... Ale to może kiedy indziej.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: RMXP FPP system

Post autor: Yoroiookami »

Nie nu, fajne, fajne. Może kiedyś coś zrobię z H7 bo wygląda ciekawie i upierdliwie w użytku.

Szkoda, że rozdzielczość jest taka. D:
A co by się stało, gdyby ktoś to odpalił na pełnym ekranie? Okienko nadal byłoby takie malutkie?

Kod: Zaznacz cały

 Miałem plany porobić jakieś iluzje wchodzenia po schodach, wielopoziomowości, pokazania jak można poprawić możliwości systemu po przez stosowanie sztuczek optycznych itp, ale chyba nie ma za bardzo sensu.
A ja bym na przykład chętnie zobaczył. :I
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: RMXP FPP system

Post autor: GameBoy »

Zalety:
- system 3D w RMXP, nie wymaga jak sam maker umiejętności programowania, modelowania 3D itp.
- brak rozmazania, zasranego mipmappingu i innych oszukujących pierdół
- wygląda jak sztuczki graficzne lat 90.
XDDDDDDD

Ale wiesz, że rzeczy w pogrubionym tekście możesz wyłączać w dowolnym nietopornym silniku 3D? xd

"3D" w makerze to niezły bajer, no ale litości, to nie ma żadnych realnych zalet dla użytkownika. Co najwyżej twórca skryptu może sobie go dodać do portfolio, to tyle. xd
ODPOWIEDZ