Strona 6 z 8

Re: [2K/2K3/me] Pozwala zmieniać czcionkę w pliku exe naszej

: 20 lis 2014, 21:26
autor: Dragon Kamillo
Ale antyka wygrzebałeś, toć to chyba jest pierwszy patch cherrego. Proste narzędzie, które już chyba było przepisane z 5 razy, przy okazji innych większych łat.

Ale doświadczenia z tego typu programami mam raczej niemiłe i preferuję zawsze robić to ręcznie.

Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 12:41
autor: Ozzaku
Witam, z okazji Świąt Bożego Narodzenia
mam dziś dla was grafiki z gry przeglądarkowej
Margonem, należy je przekleić do makera XP, VX (ACE).
Jest to zestaw ładnych grafik które nadadzą twojej grze
unikalny wygląd.

Autorzy: Graficy gry Margonem
(więcej info na stronie http://www.margonem.pl)
Zapraszam do pobierania, i zapoznania się z plikiem read me.
https://app.box.com/s/oy9050q2quflhz208hi7
Przykład mapy z użytymi grafikami:
Obrazek

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 12:59
autor: Kryzz333
Dzięki!
Grafiki dość specyficzne, ale ładne.

Zostały wyciągnięte z ichniego edytora?

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 13:41
autor: Ozzaku
Tak, przyznam szczerze że na początku robiłem to na zasadzie założenie konta-> ss -> wycinanie grafik, aż odkryłem edytor XD

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 13:58
autor: Klonoa
wydawalo mi sie, ze margonem uzywa stricte RTP grafik z rm XP.

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 19:56
autor: Dragon Kamillo
Bo i tak było, na początku margonem to było całe w RTP makera XP i różnych add-onach.
Botem twórcy odkryli tilesety inqusaitora i walnęli w nich parę lokacji (biblioteka andarum, czy jak to się tam zwało).
To co teraz widzicie to RTP makera XP przerysowane na kolorystykę podobną do tilesetów inqusaitora XD.
Jak dla mnie tilesy mają lepszy klimat niż oryginalne RTP makera, ale w grze raczej bym tego nie użył...

To co wyciągnąłeś to wielki wyczyn nie jest - do edytora jest łatwy dostęp. A gry z tego nikt nie złoży - bo nie ma wnętrz.

Chciałbyś ripować (kiedyś też się przymierzałem) - powodzenia. Mapy w margonem to tłumacząc na RPG makera - panoramy (albo paralaxy, jak kto woli), nikt ci gwarancji nie da, że mapy nie są po złożeniu edytowane w jakimś programie graficznym. Dalej - tracisz przeźroczystość, akurat cienie masz w tym z edytora, ale co z resztą. A po trzecie - każda mapa w margonem ma lekko inny odcień, ponieważ pliki map są przechowywane w 256 kolorach (tak jak w 2k3 XD), więc oryginalne kolory itp są tracone, a że map jest dużo - mogą na każdej podczas redukcji barw zachowywać się inaczej itp.

Ogólnie i tak jest za dużo roboty, więc padniesz zanim skleisz cokolwiek sensownego.

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 20:43
autor: Klonoa
Jednakze demotywowac go nie musiales - najwazniejsze jest, ze byc moze ktos kiedys tu zajrzy i powie "to jest dokladnie to czego szukalem!" i kolejny szczesliwy czlowiek bedzie chodzil na ziemi...

W mojej opinii to nie ma znaczenia bo wiekszosc ludzi co widzieli tylko Margonem to by mowili, ze RTP gry z XP jakie wyszly to ukradly grafiki wyzej wspomnianej grze.

Fajnie ze jakies nowe ripy sie pojawily w tym dziale - powoli zaczalem tracic nadzieje na zobaczenie czegos czego nie znam, a nowego margonemu nie znam wiec - surprise!

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 25 gru 2014, 21:11
autor: Kryzz333
Heheheh.

Nie chciałem się od razu z tym zdradzać, ale skoro już:
"Ale to jest dokładnie to czego szukałem!"
Po zrobieniu Edorii w moim życiu pojawiła się pustka, więc zacząłem ją zapełniać konceptami. Być może wkrótce znowu zacznę pracować...

Nieprawdą jest też, że nie można zrobić pomieszczeń. Od czego jest Gimp i odrobina kreatywności! Odpowiednie autotilesy można znaleźć gdzie indziej.

Te Margonemy podobają mi się ze względu na baśniowy, fantasy charakter. Taki styl graficzny nie wszędzie się nada, ale...

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 26 gru 2014, 03:04
autor: Ozzaku
Mi również się bardzo podobają, i nie zapominajmy o jednym, może większość i tak jest w łatwy sposób do wydobycia, ale na scenie dla wielu i tego by się nawet nie chciało.
I wcale się nie chwale że cokolwiek wydobyłem, bo to nie była sztuka żadna, ani filozofia, dlatego też nawet nie podałem się jako autora XD A przecież możemy jak już zostało powiedziane użyć gimpa do wszelkich modyfikacji, i wszystko będzie git, przynajmniej jak byłem tutaj początkującym scenowiczem tak było...

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 26 gru 2014, 12:56
autor: Soul
@DK
Z tego co wiem to oni się wzorowali na naszym scenowym DE, a nie na Inq, chociaż może na Inqu też, ale formalnie z tego co wiem, to mieli się wzorować na kolorystyce DE.

Chociaż trochę nielegalne te grafiki, w końcu twórcy zapłacili za nie niemałą kasę :DD Lecz jakby pomyśleć to oni nielegalnie wykorzystywali grafiki z RM, więc układ znakomity.

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 26 gru 2014, 13:03
autor: Ozzaku
Soul pisze:Chociaż trochę nielegalne te grafiki, w końcu twórcy zapłacili za nie niemałą kasę :DD Lecz jakby pomyśleć to oni nielegalnie wykorzystywali grafiki z RM, więc układ znakomity.

Przecież nikt nie wykorzysta ich w celach komercyjnych, i wiele zasobów na Twierdzy i TA pochodzi z gier komercyjnych za których grafiki też ktoś ZAPŁACIŁ, a wykorzystywane były latami przez wielu, coś mocno czepliwi się zrobiliście =) Chcieć dla was dobrze, i dać coś raz na ruski miesiąc, to też będzie źle =D

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 26 gru 2014, 14:07
autor: Jazzwhisky
Soul, DE robił te grafiki (dużą część z nich, no wystarczy spojrzeć na drzewa), Rahim, tak spytam, bo dział ma wytyczne, które olewałes wielokrotnie, rozumiem, że sam wyripowałeś wszystko i poukładałeś odpowiednio dla wykorzystania w RM?

edit-dół
Aha, no to temat łamie wytyczne działu, znów, ale już ostatni raz. =)

Re: Tileset Margonem od Ozzaku

: 26 gru 2014, 14:19
autor: Ozzaku
Jazzwhisky pisze:DE robił te grafiki (dużą część z nich, no wystarczy spojrzeć na drzewa), Rahim, tak spytam, bo dział ma wytyczne, które olewałes wielokrotnie, rozumiem, że sam wyripowałeś wszystko i poukładałeś odpowiednio dla wykorzystania w RM?


Ozzaku pisze:Autorzy: Graficy gry Margonem
(więcej info na stronie http://www.margonem.pl)
Zapraszam do pobierania, i zapoznania się z plikiem read me.

Jak już pisałem na początku to nie ripy, a pliki wyjęte po prostu z programu do tworzenia mapek, dlatego np. też nie podałem siebie jako autora, bo mijało by się to z celem. Sprawdzałem i normalnie da się w xp to wrzucić i będzie chodzić, chyba że ktoś chce to skleić w jedną całość, do ACE trzeba przekleić niestety.


Dołączony do tematu materiałów znalezionych w sieci.

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

: 26 gru 2014, 21:54
autor: Dragon Kamillo
Część robił też bodajże grafik o pseudonimie Perski (czy jakoś tak), kiedyś znalazłem na jakiejś stronie z pikselartami kilka przykładów tili (były to chyba drzwi i okna) i rady innych co poprawić.

Jak dla mnie grafiki są lepsze od domyślnego RTP makera, ale nie użył bym ich właśnie z tego powodu, że twórcy margonem znają RM, za wszelką cenę chcą uniknąć wycieku oryginalnych tilesetów, żeby nikt ich w RM nie używał (to przez to w edytorze dostępnym na konkursy na map makerów jest tylko kilka tili - a temat mapy to zazwyczaj górskie miasteczko), więc jeśli nie chcą by ktoś używał ich grafik w RM, to mogą upomnieć się o swoje prawa - a wtedy nie byłoby wesoło.

A co do DE to nawet jest wypisany na ich stronie, z tego co pamiętam jako twórca grafik używanych na mapach.

Re: -MATERIAŁY ZNALEZIONE W SIECI- (Tylko tutaj!!!)

: 16 kwie 2015, 13:54
autor: Ozzaku
Cóż, znaleziony przez przypadek, ale spodobał mi się i postanowiłem się nim podzielić.
nazwa: Advanced Valkyrie Stories Equip
maker: vx ace
http://bmscripts.weebly.com/advanced-vk-equip.html#.VS-iCJPUtZE
Obrazek