[porada] Garść porad

Jeśli chcesz podzielić się swoimi materiałami z innymi użytkownikami forum.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

[porada] Garść porad

Post autor: Mertruve »

I: Budowa System2

Obrazeczek instruktażowy:
Obrazek

1. Tymi strzałkami są wskazywani wrogowie do zaatakowania. Jak wiadomo, wybór ten mamy przy ataku - tylu wrogów,a komenda tylko jedna! 3 łapki, 3 klatki animacji - czym je wypełnicie, wasza sprawa.
2. Te dłonie wytykają sprzymierzeńców do wyleczenia. Reszta jw.
3. Tło dla paska zdrowia. Pasek pojawia się w jednym z layoutów walki - patrz Database.
4. Tło dla paska energii magicznej.
5. Tło dla paska inicjatywy, który ładuje się po wykonanym ruchu. W zależności od statusu robi to szybciej lub wolniej.
6. Sam pasek, jeszcze nienaładowany.
7. To pojawia się, kiedy pasek jest pełny - powinno być trochę jaśniejsze/ciemniejsze/w każdym razie się odróżniać.
8. Gwóźdź programu, czyli cyferki - używane są w innym layoucie walki do przedstawienia zdrowia/energii w postaci liczbowej.

II. Losowe walki w CMSie.

Cała sprawa polega w zasadzie na wylosowaniu, za ile kroków będzie następny stwór, policzeniu ich, a następnie wywołaniu walki. Kto przerabiał "Alternatywną odnowę HP", nie powinien mieć z tym problemu. A jeżeli nadal ma - do nauki! :)

Tworzymy common event na mapie.
1. Najpierw losujemy, za ile kroków pojawi się encounter. Niech będzie średnio 30 kroków. Zatem pierwszą komendą będzie Set Variable - i do niej wrzucamy wartość losową od 25 do 35. Żeby nie losowało się co chwilę, następną komendą będzie włączenie przełącznika - na następnej stronie ów przełącznik ustawiamy jako warunek zaistnienia (wooo!) i jedziemy dalej. Nie zapomnij również tutaj ustawić common event!

2. Teraz liczymy, ile kroków zrobił bohater. Szybki Key Input Processing. Wybieramy jakąś zmienną, do której zapisywane będą wciśnięcia. Z checkboksów zaznaczone powinno być tylko 1,2,3,4. Ustaw cztery warunki, które sprawdzą, czy kroki zostały zrobione. W pierwszym sprawdź, czy zmienna, do której zapisywane są wciśnięcia wynosi jeden. Przypominam, że 1 - dół, 2 - lewo, 3 - prawo, 4 - góra. Jeżeli tak - porusz bohaterem o kratkę w dół i WYZERUJ ZMIENNĄ (inaczej bohater ciągle będzie szedł w dół) Następnie dodaj 1 do zmiennej liczącej kroki. Koniec warunku, analogicznie zrób kolejne, ale dla 2, 3 i 4.

3. Następna komenda to kolejny warunek - porównujący zrobione kroki. Jeżeli są równe z wylosowaną zmienną - hajda na wroga! Pamiętaj o wyzerowaniu licznika i takoż wyłączeniu przełącznika. Pika.

III. Techniki łączone a'la CT.

To już jest rzecz wyjątkowo prosta i opiera się na zdarzeniach podczas walki. Zrób dwie, pozornie identyczne umiejętności, które będą włączać dwa różne przełączniki. Daj je dwójce bohaterów. Teraz część żmudna - we wszystkich walkach musisz zrobić zdarzenie, które uaktywnia się, gdy obydwa przełączniki są włączone. Zaprogramuj w nim śliczną masakrę i wyłącz przełączniki.


Waah, już po jedenastej (o_o )
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Post autor: Michu »

Najs, napewno sie przyda, chociaz losowe walki troche metnie opisales ~~ A te laczone techniki mozna w zasadzie dac do FAQ xD

EDIT:

Aha, zamieszcze losowe walki jak Ludzix do nich wersje demonstracyjna w rm2k3 eng zrobisz ^^
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Post autor: Mertruve »

A co z moimi ripami? Anyway już ściągam, bo od roku nie mam 2k3 na dysku XDDD
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Post autor: Michu »

Spokojnie, wszystko dodam w ciagu najblizszych kilku dni. W kazdym razie nic sie nie zmarnuje ~~
Obrazek
Zablokowany