Fabuła do nowej gry

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Fabuła do nowej gry

Post autor: Konradix »

Chciałbym przedstawić fabułę do nowej gry, którą zamierzam zrobić:

Rufus Dain, skryty i cichy, egoistyczny i tajemniczy. Rufus
oraz jego najlepszy przyjaciel Cid żyją z bycia najemnikami.
Pewnego dnia, pewien człowiek zlecił Cidowi misję specjalną,
za którą przyjaciele mogliby pływać w pieniądzach. Zadanie
jednak wymagało jednej szczególnej osoby w uczestnictwie:
Rufusa. Cid bez wahania podjął się zadania, nie wiedząc,
że pakuje swojego przyjaciela w wielkie kłopoty...

Wiem, że mało napisałem, ale próbuję uzyskać tajemniczy efekt (awyszło jak wyszło). Proszę oceniajcie jak myślicie. Mówcie co poprawić, co dodać lub usunąć.
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Fehu »

Mówcie [...], co dodać
Dodaj resztę fabuły, bo tu praktycznie nic nie ma.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Jazzwhisky »

Prawdę prawi Fehu, to co napisałeś to niezwykle otwarty zalążek fabuły, nie ma w nim ani nic niezwykłego, ani decydującego. Dlatego na razie nie da się tego za bardzo ocenić, brzmi to jak wstęp do co drugiego scenariusza w papierowym RPG.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Foxik »

Powiem tak. Tworzenie fabuły to bardziej zaawansowany projekt, niż Ci się chyba zdaję. Ja zawsze zaczynam od tego, że wiem co ma się tam dziać(taki ogół). Przykład: Wiem, że gra ma się opierać na krysztale świata, który chcą zdobyć władcy świata podziemi, a bohaterowie mają ich powstrzymać. Dalej wyobrażam sobie świat/czas/miejsca. Ciągnąc dalej ten przykład może to być tak: Dzieje się to 200 lat rozpoczęciu ekspansji kosmosu przez ludzi. Znany podróżnik Adam Jakiśbohater wyrusza do świątyni zapomnianych ludów na Planecie Zorgia, daleko za układem słonecznym. Potem Tworzę resztę świata np. inne rasy, później opisuje wydarzenia sprzed gry(np. kiedy wynaleźli technologię pozwalającą spokojnie się przenosić pomiędzy planetami, kiedy skolonizowali pierwszą planetę i takie pierdoły). Czasem w tworzeniu historii może się to przydać. Potem określam dokładny początek historii i jej koniec. Przykład: Zaczyna się awarią statku, przez co bohater ląduje w nieznanym mu miejscu, ale prawdopodobnie na dobrej planecie. A kończy się, że bohater zostaje opętany przez ostatniego pana podziemi i niszczy kryształ świata. Zakończenie musi być zaskakujące a do tego nauczyłem się, że nie może być przewidywalne. Nie może być, że pokonasz i koniec. Musi być zwrot akcji. Po tym wszystkim tworzę wszystko co się działo pomiędzy początkiem a końcem. Tak się właśnie uczyłem.
Oczywiście to jest skrócony poradnik, nie uwzględniłem tu wielu szczegółów itp., ale może mniej więcej Ci się przydać do rozwinięcia ww. historii, bo szczerze mówiąc, mogłaby z tego być Ciekawa historia ...
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Konradix »

@Foxik:
Sugerujesz, że mam najpierw zrobić grę a potem wstęp do fabuły? Może byłoby to dobre rozwiązanie, zwłaszcza, że nie jestem dobry w pisaniu takich wstępów (jak widać).
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Foxik »

Konradix pisze:@Foxik:
Sugerujesz, że mam najpierw zrobić grę a potem wstęp do fabuły?.
Nie, nie nie. Pisze tylko o fabule. Najpierw stwórz całą fabułę od podstaw, potem rozwiń wszystkie szczegóły, dodaj historyjki poboczne itp. Oczywiście, dość często na fabułę ma wpływ to jakie systemy chciałbyś użyć w danej grze.

P.S.
Nie stworzyłem nigdy całej gry, mimo, że siedzę w RMowaniu ponad 3 lata. Tak więc nie wiem, czy moje porady są super/prawidłowe itd.
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Konradix »

Ja też w tym trochę siedzę, mam dużo pomysłów, ale bywa tak, że jak już zaczynam coś poważnego to moja głowa się wyłącza :P. Nie powiem, że jestem początkujący umiem już zrobić bardziej zaawansowane rzeczy tylko chcę wyjść z czymś dobrym, a nie potem się wstydzić jednej gry. Myślę, że Twoja rada przyda mi się. Dzięki.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Jazzwhisky »

No to nie pozwól głowie się wyłączyć, robiąc coś małego, a pięknego. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Foxik »

Jazzwhisky pisze:No to nie pozwól głowie się wyłączyć, robiąc coś małego, a pięknego. =)
Zgadzam się. Ja zawsze zabierałem się za za duże projekty i potem nie miałem ochoty/pomysłu ich kończyć. Z doświadczenia powiem, zrób grę krótką, ale niech pokaże co tak naprawdę umiesz :3
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Konradix »

Chodzi o coś nie hmm... wielkiego, ale coś co mógłbym pokazać ludziom. Tzn. jakaś poważniejsza produkcja niekoniecznie duża, ale dobra.
Colombos

Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Puchar Ligi Mapperów I (zwycięstwo)
Posty: 58
Rejestracja: 25 gru 2008, 13:11
Lokalizacja: Białystok

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Colombos »

Szkoda, że mylisz fabułę z "lolol notka na forum do projektu". Fabuła to nie tylko parę tajemniczych zdań, które wydają się brzmieć fajnie, ale przebieg rozgrywki, założenia, cele. To, że wymyślisz ciekawy zalążek nie oznacza, że scenariusz gry będzie dobry.
Awatar użytkownika
MarekMróz1997
Posty: 111
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
Kontakt:

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: MarekMróz1997 »

Gdy tworzysz fabułę
Wstęp:
1. Jakaś opowieść o królestwie/planecie/państwie czy tam czymś innym:
Królestwo jest bardzo dobrze zaludnione, ma problemy z najeźdźcami(orki/elfy/krasnoludy/inny kraj) itd.
2.Opowiedz coś o swoim bohaterze
Bohater jest najemnikiem/małym chlopcem. <tu wstaw jakieś cechy naszego bohatera>

Teraz rozwinięcie
1. Misja:
Ktoś odkrywa że nasz bohater nie jest jakimś zwykłym typem i według przepowiedni on ma powstrzymać zło/przeciwników państwa lub królestwa itd...
2. Misja rozpoczęta:
Teraz nasz bohater wyrusza z magiem/wojownikiem który go szkoli i wykonują swoją misje.
Zakończenie:
1.Nasz bohater pokonuje zło(i ostatniego bossa):
Tutaj jest kompozycja dowolna - podam tylko 2 przykłady 1. Podczas walki zapada się sufit i nasi bohaterowie zdąrzyli zwiać z budynku a boss nie... 2. Po prostu zabijają go z ręki i koniec...
Zło pokonane i:
gites - malines
nara


Może fabuła wydaje się że pisana na kolanie (bo taka jest) - ale to powinien być dla ciebie przykład jak fabułę się pisze (nie mówie tego doslownie, ale jak chcesz wrzucić na stronkę to napisz ją w ten sposób...)

Pozdrawiam,
Mrozik
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!

Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Fehu »

To ma być poradnik pisania fabuły? Bez jaj.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Foxik »

Nie no, sam poradnik nie jest najgorszy, tylko tego typu fabuła jest (for me) zbyt prostoliniowa i oklepana. Często w wielu jRPG jest taka sprawa, że bohater ma cel główny określony z góry, który jest typowym celem samego bohatera. Oprzeć się można o Star Ocean: Second Evolution (PSP), gdzie głównym celem bohatera jest wydostanie się z odległej planety, na której znalazł się przypadkiem. Jednak w czasie gry bohater zmienia swój główny cel i chcę pomóc mieszkańcom tej planety w pokonaniu pewnego nie do końca znanego im zła. Tu właśnie w wielu tego typu grach zanika pierwszy cel na korzyść pomocy innym. Kiedy historia wydaje się kończyć następuje wielki zwrot akcji przedłużający fabułę, w SO:SE było to zniszczenie planety i wylądowanie na ojczystej planecie drugiej bohaterki. Było to trochę zakręcone itp. , ale nie chcę się tu zbytnio abwić w szczegóły. Pod koniec bohaterowie pokonują ostateczne zło i odradzają planetę. Na końcu bohater zakłada rodzinę ze drugą heroiną i tak się kończy gra. Czasem w jRPGach ten pierwszy cel również jest wypełniany na końcu gry, lecz ważniejszą sprawą jest wyższa pomoc. Czasami po prostu pierwsza misja się kończy, ale przy odpowiednim zwrocie akcji zostaje rozpoczęte kolejne zadanie(Mam na myśli coś w stylu odnaleźli kulę zła, ale nie mogą jej zniszczyć zwykłą magią i muszą znaleźć jakiś super antyczny item. Tak się zaczyna dalsza część przygody ...). Ogólnie napisanie na prawdę dobrej historii z ciekawymi zwrotami akcji jest trudną sprawą. Dlatego na polskiej scenie gier jest niewiele gier z czystym opowiadaniem fabuły(Jedynie ToE, chociaż nadal do końca nie wiem o co dokładnie tam chodziło, i może PW, który jednak dość mało odpowiada mi klimatami steam-punkowymi). Sam zawsze stawiam jak najbardziej na historię, ponieważ dla mnie jRPG to po prostu interaktywne opowiadanie.
Pinkel
Posty: 86
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34

Re: Fabuła do nowej gry

Post autor: Pinkel »

Ciężko uwierzyć, że jesteś doświadczony w tworzeniu gier, skoro nie masz pojęcia o budowaniu fabuły. Zaczynasz od pupci strony. Tworząc historię, wymyśl raczej sytuację, postacie itd., potem obserwuj, jak będzie się to rozwijać - znasz już wszak ogólne założenia i charaktery postaci. Tzn. fabuła powinna być po części samograjem. Tylko wtedy będzie realistyczna.
Mrozik - dobre! Zrób to sam: sztampowa fabuła ;) .
Patrz, post Pinkela! Przeczytaj, zanim usuną!
Narzucanie innym swojego zdania w celu bycia trollem jest czymś, czemu tylko najlepsi są w stanie sprostać.
ODPOWIEDZ