Parallax Mapping

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Parallax Mapping

Postautor: Darkfault » 05 cze 2011, 15:51

Serwus.

First things first. Parallaxem bawię się od wieków, jednak zwykle były to zabawy w przesuwanie/recolor/obracanie przedmiotów na mapach. Wszystko dalej było kratkowane.
Spiąłem się jednak, znalazłem kilka fajnych tutoriali na obcojęzycznym forum i zabrałem się do ćwiczeń.

Wyniki mojej 'nauki' ujrzeć a ocenić, dane będzie w niniejszym temacie.

Krótkie wyjaśnienie:
W moich projektach [lokacji] używał będę od teraz wszelkich dobrodziejstw GIMP'a, nie tylko kopiowania/zmieniania wielkości/ucinania. Wiele z technik dopiero ćwiczę, dlatego proszę o konstruktywną krytykę.

Na początek najpierwsza próba, sam podkład bez detali.
Zmieniłem tu trawę, wygląd ścieżek oraz dodałem kilka cieni.
Zedytowałem również ściany i dachy domków.

Podkład oryginalny:
Obrazek

Pierwsza próba 'podrasowania' :<:
Obrazek


Uwagi:
- Wszystko robiłem 'na szybko', bo byłem ciekaw efektu [jestem niecierpliwy :<]
- Kolorki trawy jak i jej 'sprite' są testowe - planuję umieścić w grze 'animację' trawy poruszanej wiatrem, o ile nie będzie to za mocno lagować. Nie zajmie to wcale dużo czasu.
- Nie, nie porywam się 'z motyką na słońce'. Przy odpowiedniej technice i przestrzeganiu kilku prostych zasad, powyższą lokację wykonać można w mniej niż pół godziny - mi zajęło to troszkę dłużej z powodu eksperymentowania.


Proszę nie komentować tego, że mapa jest pusta - jak już wspominałem, to tylko testy 'podstaw'.

Edit:
Po lewej jest jednokratkowy, pionowy 'pasek' nieobrobionej ścieżki i trawy dla porównania.
Zostawiłem go CELOWO.

[Tak naprawdę go nie zauważyłem, bo pasek narzędziowy w gimpie mi przesłonił D:]
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Parallax Mapping

Postautor: Gedharm » 05 cze 2011, 16:05

Wygląda to całkiem fajnie
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
CookieMonster
Posty: 106
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Ostoja dla niedocenionych idiotów.
Kontakt:

Re: Parallax Mapping

Postautor: CookieMonster » 05 cze 2011, 16:11

Podoba mi się efekt zarówno trawy, jak i ścieżki, jaki uzyskałeś na drugim screenie. Wygląda to całkiem urokliwie i sprawia, że całość nie jest tak nieciekawa jak na podkładzie oryginalnym.
Więcej takich eksperymentów — całkiem nieźle Ci one wychodzą.
Za każdym razem, gdy rzucasz projekt, umiera jeden jednorożec. Dlatego ich już nie ma na świecie. ;__;
— mój starszy brat, największy demotywator
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Tuptusiovo

Re: Parallax Mapping

Postautor: Foxer » 05 cze 2011, 16:30

Jak zrobiłeś trawkę? Jakiś pędzel czy co?
Zapraszam na irc: irc.irchighway.net kanał #rpgmaker
Last.fm: http://lastfm.pl/user/foxer13
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Parallax Mapping

Postautor: Jazzwhisky » 05 cze 2011, 16:48

Oświeć mnie jaki cel przyświeca temu wątkowi, jeśli po prostu chciałeś pochwalić się mapami, a nie grą - zapraszam do tego tematu (i tylko tego tematu), ofkoz po wypełnieniu odpowiednich wymogów -> viewtopic.php?f=3&t=2619 =)

Gdybyś miał jakis inny cel (np. tutek, lista linków do tego na czym się wzorowałeś etc.) - spoko, ale proponuję zacząć go realizować już w kolejnym wpisie, inaczej temat zostanie co najmniej zamknięty.

edit-dół
A jeśli jest jak napisała Cookie, tzn. chodzi o pokaz kilku przefiltrowanych grafik z RTP w formie mapy, z której nie da się nawet ułożyć tilesetu - to jest tutaj widziane niezwykle niechętnie, może nie będę znów tłumaczył dlaczego, ale proszę o sygnał na PM, w takim układzie wątek klasyfikuje się tylko do usunięcia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
CookieMonster
Posty: 106
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Ostoja dla niedocenionych idiotów.
Kontakt:

Re: Parallax Mapping

Postautor: CookieMonster » 05 cze 2011, 16:55

Jazzwhisky pisze:(...) jeśli po prostu chciałeś pochwalić się mapami, a nie grą (...)

Mnie to bardziej wygląda na pokaz przygotowanych/zedytowanych przez siebie grafik w celu usłyszeniu konstruktywnej oceny. Choć sama twierdzę, że tworzenie osobnych tematów dla innych styli (viewtopic.php?f=8&t=2424) jest imho zbędne — to jednak obronię Darkfaulta, że podane przez niego screeny nie nadają się do Galerii Map z racji zasad tamtego tematu.
1) Tylko zrzuty z CAŁYCH, UKOŃCZONYCH map.
Za każdym razem, gdy rzucasz projekt, umiera jeden jednorożec. Dlatego ich już nie ma na świecie. ;__;
— mój starszy brat, największy demotywator
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Parallax Mapping

Postautor: Darkfault » 05 cze 2011, 17:30

Jazzwhisky pisze:Oświeć mnie jaki cel przyświeca temu wątkowi, jeśli po prostu chciałeś pochwalić się mapami, a nie grą - zapraszam do tego tematu (i tylko tego tematu), ofkoz po wypełnieniu odpowiednich wymogów -> viewtopic.php?f=3&t=2619 =)

Gdybyś miał jakis inny cel (np. tutek, lista linków do tego na czym się wzorowałeś etc.) - spoko, ale proponuję zacząć go realizować już w kolejnym wpisie, inaczej temat zostanie co najmniej zamknięty.

edit-dół
A jeśli jest jak napisała Cookie, tzn. chodzi o pokaz kilku przefiltrowanych grafik z RTP w formie mapy, z której nie da się nawet ułożyć tilesetu - to jest tutaj widziane niezwykle niechętnie, może nie będę znów tłumaczył dlaczego, ale proszę o sygnał na PM, w takim układzie wątek klasyfikuje się tylko do usunięcia.


Nie rozumiem, z jakiego powodu.

Opis działu: 'Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!'

Rysujesz. Nie używam filtrów. Także rysuję.
Temat powstał w celu uzyskiwania komentarzy na temat prac - nigdzie nie jest wyszczególnione jak mam rozumieć 'rysowanie'.
Choćby używanie pędzla trawy to też rysowanie - podkład nie jest przepuszczany przez jakieś 'filtry', tylko ręcznie edytowany. :)

Do screenów z gry to się na razie nie nadaje, bo nie są to screeny z jakiegoś konkretnego projektu, jedynie 'projekty' lokacji które niekoniecznie znajdą się w jakiejkolwiek grze.

Chciałem opinii.
Jeśli jednak łamie jakąkolwiek zasadę, w takim razie proszę zamknąć.


Żadnych map (pomijając 100% origi) poza wymienionym wcześniej wątkiem.
Prace związane z RM najlepiej w dziale RM.
Zamknięty.

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości