Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Darkfault » 27 maja 2013, 15:15

Screeny z nadchodzącej produkcji [NIE RM] - roguelike survival na bezludnej wyspie.
Inspiracje: Dwarf Fortress, Stranded, Robinson Crusoe
Gra nie ma nic wspólnego z grą "Wayward" poza tematem i ogólną mechaniką - kiedy zacząłem prace nad generatorem map oraz samą grą nie miałem o istnieniu Waywarda pojęcia. :-)

Obrazy:
-- Skały potłuczone na kamyki
Obrazek

-- Proceduralny generator wysp w akcji
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 31 maja 2013, 21:21 przez Darkfault, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Rave » 27 maja 2013, 23:55

W jakim języku piszesz/jakich bibliotek używasz?
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Darkfault » 28 maja 2013, 00:17

Język C#, Biblioteki: XNA, możliwe też że jakiś Pathfinding żeby nie pisać od zera
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Rave » 29 maja 2013, 23:34

Fajnie. Mógłbyś zarzucić kodem generatora? Żeby taki noob jak ja miał się na czym wzorować.
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Darkfault » 30 maja 2013, 13:39

Jasne, tylko nie kopiuj bezmyślnie :p

Od razu mówię, że ten sposób nadaje się głównie do tworzenia wysp ALBO całych kontynentów [przy większej mapie] - nie używa perlin noise i podobnych wynalazków jak większość generowanych gier [typu Gnomoria, Minecraft] tylko hmmm ... "rysuje" mniej więcej tak jakby to robił człowiek - tworzy sobie Brusha [pędzelek] i maluje określone typy terenu korzystając z lekko zmodyfikowanego algorytmu zwanego "Langton's Ant", "symulującego" 'mrówkę' [http://www.youtube.com/watch?v=F8-c2bawttU] z dodatkiem losowości. Daje to większą kontrolę przy detalach, ale trzeba myśleć w trochę inny sposób niż przy noise i trochę poeksperymentować z samym generowaniem.

Kod Generatora:
Spoiler:


Kod generowania mapy [używający tego generatora]:
Spoiler:


Mapa w tej chwili składa się z dwóch tablic obiektów - Tile [podłoże, teren] oraz MapObject [obiekty, czyli rośliny, kamienie itp] - każdy z nich posiada wartość ID [np. Woda = 0, Plaża = 1, Trawa = 2 itp.], a sam generator korzysta z dwuwymiarowej tablicy int, w którą wkłada odpowiednie liczby [czyli gdzie ma być trawa, gdzie skały itp], a potem składa to w całość [wewnętrzną tablicę generatora wkleja się do tablicy terenu samej mapy]

Umieszczanie drzew jest na razie takie testowe - growTrees() i podobne metody będą wywoływane co noc, żeby symulować 'życie' wyspy, tzn. wzrost roślin [także tych zasadzonych przez gracza], rozmnażanie się i umieranie zwierząt [pewnie coś w rodzaju Game of Life, gdzie zwierzaki będą rozmnażać się jeśli w pobliżu jest pożywienie i partnerzy, a umierać jeśli w pobliżu jest za mało pożywienia, brak partnerów, lub ich nadmiar (przeludnienie)] i różne losowe eventy, typu rozbitkowie na wyspie, przypłynięcie na kawałku drewna jakiegoś zwierzaka, huragan itp.

Kod do Twojego wglądu [oraz każdego kto będzie na tym forum zainteresowany] - będę wdzięczny za nie przeklejanie go nigdzie :-)PS: To forum ma
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Darkfault » 30 maja 2013, 23:28

Dodały się drzewka, większe krzaczki [wykazujące dziwne podobieństwo do czubka drzewa] oraz możliwość chowania się w nich [10 poziomów widoczności, będzie zależne od skilla gracza] - zwierzaki także otrzymają taką możliwość [poziom widoczności zależny od skilla ORAZ wielkości, tzn. np. mały jadowity pająk ukrywający się w krzaku będzie zawsze praktycznie niewidoczny :-)]

Obrazek

Edit:
Dodane paski HP i Staminy oraz guzik bohatera [po wciśnięciu pokazywał będzie dokładne statystyki postaci, plecak, ekwipunek itp]

Nowiutkie przejścia:
Obrazek
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Darkfault » 26 cze 2013, 05:29

Pasek przedmiotów [na razie pusty] + natywni, tubylczy afroamerykanie:

Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: GameBoy » 26 cze 2013, 08:08

Skoro to tubylcy z jakiejś tam wyspy to dlaczego nazywasz ich afro-AMERYKANAMI? =)

Sam pomysł podoba mi się, sam kiedyś chciałem robić grę o rozbitku.

@down: Wtedy nie byłoby "afro" w nazwie. :)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 11:39 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: BeVoo » 29 cze 2013, 11:34

Celna uwaga, ale z drugiej strony skąd wiesz, że wyspa nie znajduje się przy Ameryce Północnej? ;)
Darkfault kugw. Trzymam kciuki za projekt i informuj o nim na bieżąco!
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Rave » 29 cze 2013, 14:11

Darkfault, sam robisz grafiki? Anyway tilesety/ludziki fajnie wyglądają. Mam nadzieję, że to nie jest projekt "do szuflady" - chciałbym go sobie ograć.

Jak sam robisz grafiki, to wspomagasz się filtrami przy cieniowaniu (chodzi głównie o narzędzie wypalania/rozjaśniania i gradienty), czy to czysty pixelart?

Anyway, może mógłbyś zrobić z tego RM-owy tileset (dowolna wersja, naprawdę)?
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 481
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Soul » 29 cze 2013, 15:31

Gra się ładnie zapowiada, tylko szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.
Będą plemiona negatywnie nastawione do bohatera? Jakieś ucieczki ew. walki z ich udziałem?
Czy ta gra będzie się kończyć i będzie jakiś główny cel bohatera?
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: BeVoo » 29 cze 2013, 19:31

Soul pisze:szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.

Oni różnią się liniami papilarnymi! ;) Zresztą nie przesadzaj:
http://i.imgur.com/4Gk2m0I.jpg
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Postautor: Rave » 29 cze 2013, 22:39

Soul pisze:szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.


Nie przesadzaj. Na tym etapie to są pewnie placeholdery, pewnie za jakiś czas Darkfault doda jakieś nowe charsety.

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość