Mój pixelart

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Mój pixelart

Postautor: Rave » 28 lis 2013, 21:05

Obrazek
Do platformówki którą robię w Game Makerze. Palma jeszcze nie jest skończona (liście), ale będzie ;). Tilesy są 16x16. Planuję tą grę zrobić w stylu SNES-owym.

BTW. Game Maker Studio można teraz darmowo upgradować do Game Maker Studio Standard (likwiduje limity wersji darmowej), trzeba tylko podać adres e-mail. Niestety nie dotyczy to wersji steamowej, więc trzeba pobrać GMS ze strony YoYo Games.
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Mój pixelart

Postautor: Michu » 29 lis 2013, 08:17

Trawa ma dziwne cieniowanie, ale chyba pierwszy raz muszę Cię pochwalić - kamienie platformy wyglądają naprawdę dobrze.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Mój pixelart

Postautor: Rave » 29 lis 2013, 09:08

To bardziej ziemia miała być, ale dzięki. BTW. to nie jest mój pierwszy raz - wcześniej sam zrobiłem grafikę do mojej platformówki w stylu NES-owym (jedynie bohatera mi ktoś chyba nawet tutaj pomógł zanimować) - zgooglaj Adventure Cavern. Jest to flashówka i jest z tego co pamiętam na Kongregate.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Mój pixelart

Postautor: McLaren » 29 lis 2013, 09:21

Rave bardzo ładna grafika :) Wyobrażam sobie jak może wyglądać gra i myślę,że będzie bardzo przyjemna dla oka:)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4125
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Mój pixelart

Postautor: Jazzwhisky » 29 lis 2013, 10:07

Wszystko ok, ale Rave, może popraw nazwę tematu, bo to nie jest pixelart. =]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Mój pixelart

Postautor: Rave » 29 lis 2013, 13:09

Owszem jest. Jest to 16-bitowy pixelart, stylizowany na SNES/Sega Genesis. Mam zrobić video na YT jak go robię?

//edit: Nowa wersja, dodałem murki i chodnik do levelów "miejskich". Także wypełniacz do "latających wysp", jak się chce zrobić większą niż 3x2. No i palma jest skończona:
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Mój pixelart

Postautor: GameBoy » 29 lis 2013, 14:32

Rave, znów kłócisz się jak nie masz racji. =)
Sprawdziłem ilość kolorów korzystając z IfranView.
Colour count: 253

To NIE jest pixelart.

Losowy obrazek wykonany techniką pixelart:
http://www.pixeljoint.com/pixelart/8219 ... c=showcase
Posiada on 10 (dziesięć) różnych kolorów.
Nawet przy dużych pracach, które korzystają z wielu różnych odcieni liczba unikalnych kolorów rzadko przekracza 50.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Mój pixelart

Postautor: Rave » 29 lis 2013, 15:16

Owszem, jest. Nie korzystam z narzędzi typu gradient czy rozmycie, wszystko robię piksel po pikselu. A to że jest dużo kolorów, to po prostu mi się czasem nie chce używać color pickera, więc jadę do selectora kolorów i wybieram najbardziej zbliżony odcień (czasem różnica jest taka jak pomiędzy #000000 a #000101)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4125
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Mój pixelart

Postautor: Jazzwhisky » 29 lis 2013, 15:36

Rave pisze:Owszem jest. Jest to 16-bitowy pixelart, stylizowany na SNES/Sega Genesis. Mam zrobić video na YT jak go robię?

Gdybyś mógł, chętnie zobaczę jak tworzysz coś podobnego (przy użyciu 114 kolorów, rozumiem, że wykorzystanie kanału alpha do aa uznajesz za element pixel artu, błąd) piksel po pikselu.

Obrazek

Umówmy się, nie ma w tym za grosz stylu SNESa/Mega Drive.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Hubertov
Posty: 248
Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07

Re: Mój pixelart

Postautor: Hubertov » 29 lis 2013, 18:03

Ta ziemia wygląda bardzo ładnie. :wink: Czego już nie mogę powidzieć o palmie. Nie jest brzydka, na moje oko średnia. Brakuje mi takiego zaznaczenia segmentowania pnia i wcięcia na liściach :wink: Ten murek z levelów miejskich też git =]

W czym to malowałeś?
Co do tego pixel artowania to jeśli wierzyć tej stronie http://gamezilla.komputerswiat.pl/publicystyka/2010/9/sztuka-piksela-czyli-pixel-art
To chyba rzeczywiście nie są pixel arty.

Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: odmęty internetu
Kontakt:

Re: Mój pixelart

Postautor: ŻbiXs » 29 lis 2013, 19:07

Hubertov pisze:Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?


"An 8-bit byte can store 256 separate values, so 8-bit colour gives you only 256 possible colours. 16-bit colour gives you roughly 65,000 colours (...)"
( Przy tym z tego co czytałem "pixelart" BARDZO rzadko wyjeżdża poza 8-bit. )


Co do prezentowanych grafik, wyglądają jak połowa drogi między grafiką z Ugh! i Ancient Taxi. Ciekawy styl, ale prawdę mówiąc aktualnie trochu wizualnie biedny. :?
Zawczasu ta 8-bit idea na grę i smok do zanimowania lepiej się prezentowały.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Mój pixelart

Postautor: Rave » 29 lis 2013, 19:57

Hubertov pisze:Ta ziemia wygląda bardzo ładnie. :wink: Czego już nie mogę powidzieć o palmie. Nie jest brzydka, na moje oko średnia. Brakuje mi takiego zaznaczenia segmentowania pnia i wcięcia na liściach :wink: Ten murek z levelów miejskich też git =]

Przecież segmenty w palmie są... A co do liści, to możesz wyjaśnić?

Hubertov pisze:W czym to malowałeś?

W edytorze graficznym Game Makera

Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?[/quote]
ŻbiXs mniej-więcej wyjaśnił o co biega. Generalnie robię grafikę która wygląda tak jak konsolka taka jak SNES czy Sega Genesis mogła wyprodukować. Czyli rozdziałka w okolicach 320x240, grafika kolorowa, ale nie aż tak bardzo jak nowoczesne flashówki z grafiką wektorową, itd.

A co do Ugh! to co nieco się grafiką z tej gry inspirowałem. Ancient Taxi nie znam, będę musiał obczaić. Inną moją inspiracją były hity SNES-owe (SMW, Youshi's Island) i z konsolki segi (Sonic, parę innych tytułów).
Awatar użytkownika
Hubertov
Posty: 248
Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07

Re: Mój pixelart

Postautor: Hubertov » 29 lis 2013, 22:25

Miałem na myśli takie segmentowanie całego kształtu, ale nie wiem czy by to pasowało do tego stylu.
Coś mniej więcej takiego:
Spoiler:


Co do liści, zauważ, że palma nie ma liści takich jak drzewo, tylko:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Mój pixelart

Postautor: Dragon Kamillo » 29 lis 2013, 23:17

Co do palmy to masz moje pierwsze skojarzenie na filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=txxMTNjooLk&feature=youtu.be. Wygląda, że górny liść ma se gdzieś prawa fizyki, ach to dziwne zgrubienie po środku i nagły odwrót czubka liścia, jak już zacząłeś rysować go w lewo, to było trzeba dokończyć, a nie w połowie zmieniać kierunek. Dorysuj też więcej liści i postaraj się aby nie wyglądały jakby były na jednej płaszczyźnie - dodaj jakiś z tyłu, jakiś co idzie w przód i będzie fajnie. np:http://us.123rf.com/400wm/400/400/snake3d/snake3d1105/snake3d110500055/9593033-palma-stylizowane-tropikalny-charakter-design-element-jest-to-szczega-a--owy-cg-3d-tra-jwymiarowy-ob.jpg

Nie lubię palm, mam jedną taką w salonie i zawsze mnie jej liście kują - nie da się normalnie przy niej przejść.

I tak jak piszą wyżej, za dużo kolorków - popatrz na SNESową grafikę, tam jest ich bardzo mało (nie raz aż za mało - chipsety z ToP XD).

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości