Powyzszy obrazek sluzy jako odnosnik do dalszej czesci postu!
1. Dlonie/rece
Zaczne od oczywistej rzeczy, ktora pierwsze rzuca sie w oczy-- dlonie!
Jak widac w twojej pracy obie dlonie ulozone sa w taki sposob jakby podloze znajdujace sie pod woda zdaje sie byc nieregularne, a z kolei tez nasza heroina lezy na kompletnie plaskiej materii. Prawa dlon wyglada jakby opierala sie o kamien z mojego punktu widzenia, prawie go lapiac. Z kolei lewa dlon jest.. nawet nie wiem jak to dokladnie opisac jezeli mam byc szczery-- wydaje sie byc wykrecona do srodka budujac delikatne wrazenie zlamanego nadgarstka.
Na internecie istnieje bardzo duzo poradnikow i wzorcow dloni, ktore sa w roznych pozycjacj jak na przyklad trzymajac kieliszek, zaciskajac piesc w strone kamery czy nawet szarpiac koldre/posciel itp. itd.
2. Woda i wlosy
Nie mowie ze wode jest w jakikolwiek sposob latwo narysowac ani drobnych delikatnych fal jakie sie tworza kiedy cos wleci do wody lub w niej sie porusza, ale wszystko jest tutaj dosc chaotyczne jezeli chodzi o ruch wody, a jakie czesci ciala gdzie sie znajduja zanurzone. Nawet jezeli woda jest o kolorze cyanu(tak mi sie wydaje) to we wszystkich mangach i jezeli sie nie myle w wiekszosci anime wszystko co jest pod woda staje sie odrazu ciemniejsze jakby padal cien na dany obiekt. Nawet w realnym swiecie kiedy zanurzymy czesc naszego ciala w wodzie to przygladajac sie widac, ze zanurzona czesc ciala jest odrobine ciemniejsza pod woda niz nad jej powierzchnia-- na dole przyklad. Jestem nieco zmeczony wiec nie edytowalem kazdego materialu jaki zawre w tym poscie.
Na koniec dorzuce, ze granice wody lepiej jest rysowac ostra krecha niz gladkim pedzlem :)
Druga rzecza sa nienaturalnie zanurzone wlosy z kucyka tej dziewczyny w wodzie, poniewaz wszyscy wiemy, ze nasze wlosy bedace w wodzie sa lzejsze od niej i unosza sie przewaznie ku gorze lub sa po prostu bezwladne. Przewaznie jak wezmiemy garsc wlosow i zaczniemy je zanurzac w wodzie beda sie one rozchodzily na boki utrzymujac sie na powierzchni wody. Popnizej zalaczam dodatkowy przyklad poza moja proba wizualizacji tego co pisze..
3. Koszulka/sukienka
Nie wiedzialem co mi nie pasowalo w tym designie, ale potem juz wiedzialem co jest nie tak. Dekolt, a raczej kolnierzyk jest nienaturalny dla danej pozycji w jakiej sie znajduje tulow tejze postaci. Kiedy stanelaby ona w prostej postawie to na ten moment ten kolnierzyk by ja doslownie zaczal dusic nawet jezeli tam odstaje odrobina materialu dla luzu. W zalozeniu zakladam nie miales zamiaru robic dekoltu dla tej postaci, ale jednak wydaje mi sie, ze z dekoltem sprawy wygladaja o niebo lepiej niz z tym co jest nam zaprezentowane-- plus dekolt nie jest duzy, a pozycja sprawia tylko wrazenie, ze jest on duzy.
4. Postawa
Ostatnia rzecz jakiej sie uczepie to wlasciwie proporcje, a nie postawa nagiej bohaterki w tle.
Pierwsza rzecz przodem, a to znaczy ulozenie rak w stylu faraona. Jezeli staniesz przed lustrem i sprobojesz zrobic te same ulozenie rak to odrazu zauwazysz, ze cos tutaj jest nie tak i rece musialyby byc prawdopodobnie powybijane ze stawow by zobaczyc to co tu widzimy. Kolejna rzecza sa jej biodra, ktore zaczynaja sie okraglic troche nie tam gdzie trzeba zwazajac na te dwie linie, ktore prowadza do "intymnego" miejsca.
Nie bede probowal opisac o co mi chodzi, poniewaz moja wizje idealnie widac na przykladzie jaki stworzylem dla tego posta :)
@Daisetsu,
Tamto napisalem ogolnikowo bo nigdy nie wiadomo czy na forum nie pojawi sie jakas nowa dusza, ktora przejrzala by temat i uczepila sie mnie, ze sam nic nie pokazuje tylko potrafie krytykowac. Czlowiek przezorny zawsze ubezpieczony, tak?
Widze ze powoli zaczynasz sie poprawiac w swoich rysunkach, ale nie powiem... nie dajesz mi odetchnac kiedy wrzucisz cos nowego do tego tematu... chociaz przygotowywanie szkicow prezentacyjnych jest swego rodzajem praktyki, a wiec dzieki za pomoc hah :D