Strona 2 z 3

Re: Pixelanduil

: 19 cze 2016, 15:33
autor: Amelanduil
Sponsorem dzisiejszego uploadu są głupie pomysły :v
Obrazek
Obrazek

Re: Pixelanduil

: 25 cze 2016, 18:49
autor: Soul
Dithering na jabku nie jest potrzebny, przecież jabko jest gładkie na powierzchni i połyskliwe. Lepiej dodać +1 kolor tutaj niż dithering.
(*o ile to jest jabłko*)

Chyba, że chciałeś na prawdę uzyskać jakiś retro klimat to rozumiem.

Re: Pixelanduil

: 26 cze 2016, 01:28
autor: Amelanduil
Post #1 uaktualniony.
Pierwszy względnie ukończony artwork,
z którego jestem w miarę zadowolony:

ObrazekObrazek
Co do tego ditheringu Soul to chciałem po prostu obczaić sobie jak on działa.
A od teraz nie będę wstawiał raczej WIP, tylko już skończony efekt.

Re: Pixelanduil

: 26 cze 2016, 08:31
autor: Jazzwhisky
Mocny update pierwszego wpisu :), no i fajne postępy jak na jeden tydzień. Z tym ditheringiem jeszcze trzeba ostrożności, ale aż mi się przypomniał Touch Detective na NDS.

Re: Pixelanduil

: 05 sie 2016, 00:36
autor: Amelanduil
Długo długo nic nie było, ale po wielu tygodniach blokady twórczej i zastanawiania się, jak przelać zamysł na pixele, wyszło coś takiego:
Obrazek Obrazek
Warkocze to zmora pixel artu... wolałem nie ruszać na nim cieniowania ze strachu przed tym, jak bardzo źle będzie to wyglądało.

Re: Pixelanduil

: 05 sie 2016, 01:17
autor: Yoroiookami
To ostatnie mi się szalenie podoba. No, może oprócz oka. Białe oko na takiej białej skórze trochę dziwnie mi wygląda. Ale ogólnie to ślicznie. :>

Re: Pixelanduil

: 28 sie 2016, 15:26
autor: Amelanduil
Coś mniejszego tym razem, próbowałem coś kombinować z gładszymi krawędziami:
Obrazek
Dodatkowo prosta animacja:
Obrazek Obrazek

Re: Pixelanduil

: 28 sie 2016, 19:16
autor: Gedharm
Coś, co przeoczyłem wcześniej:
W dolnej części tego slima są zbędne piksele przy narożnikach. Powinno być przejście "po skosie", tak jak w górnej części.
Moje tłumaczenie takie zrozumiałe.

Ale znalazłem jakiś gif, który pokazuje, o co mi chodzi.
https://cms-assets.tutsplus.com/uploads ... n-edge.gif

A animacja słodziaszna :P

Re: Pixelanduil

: 28 sie 2016, 23:36
autor: Amelanduil
Ciekawe wieści, względnie poprawiło mi się tempo pracy, udało mi się to tutaj skończyć w ciągu tego dnia.
Obrazek
Stwierdziłem, że dobrze by było jeszcze raz narysować pierwszą postać... wybaczcie leniwą symetrię.

Re: Pixelanduil

: 29 sie 2016, 15:57
autor: Gedharm
Nogi wyglądają jak patyczki od lodów. Możesz jej dopisać na kolanie "wygrałeś big milka" :P

Poza tym spoko

Re: Pixelanduil

: 29 sie 2016, 16:54
autor: GameBoy
Krawędzie mieczy są koszmarne. Poczytaj o tworzeniu linii i krzywych w pixelarcie:
http://opengameart.org/content/chapter- ... and-curves
Pamiętaj też, że pewnych kątów w tak niskiej rozdzielczości nie sposób narysować tak, by wyglądały dobrze, albo jest to zbyt trudne na początku.
Nadal przydałoby się trochę więcej kontrastu między kolorami, np. na mieczu, aczkolwiek dobrze użyłeś niskiego kontrastu do wygładzenia odbłysków na włosach.

Powoli robisz widoczne postępy. Najbardziej podoba mi się tu zapięcie szaty.

EDIT: Jeszcze te nogi jak patyczki od lodów do wymiany, bo ciężko je uzasadnić nawet prostym stylem grafiki. ;/
Do tego mogłeś rękojeść miecza dorysować, bo teraz wygląda to tak jakby postać trzymała go za jakiś malutki kawałek, który wyleciałby z ręki przy pierwszym wymachu. xd

Re: Pixelanduil

: 04 wrz 2016, 11:22
autor: Grentos
Zasadniczo rysunki są straszliwie ładne ale nie rzadko zdarzają się mankamenty typu nogi z patyczków lub koszmarne cieniowanie włosów. Nachodzi taka myśl że autor po prostu się w pewnym momencie prac przestał przykładać i pozostawił parę błędów bo 'byle by skończyć dzieło'.

Myślę że mógłbyś wrócić do paru z rysunków i je poprawić ;) czekam na więcej

Re: Pixelanduil

: 04 wrz 2016, 12:31
autor: Amelanduil
Grentos pisze:Nachodzi taka myśl że autor po prostu się w pewnym momencie prac przestał przykładać i pozostawił parę błędów bo 'byle by skończyć dzieło'
Zacząłem to robić jakieś 3 miesiące temu. Zaufaj mi, przykładam się na tyle, na ile pozwalają mi moje umiejętności :v

Re: Pixelanduil

: 05 wrz 2016, 17:08
autor: Amelanduil
Dobra... postanowiłem coś zrobić w bardziej minimalistycznym stylu - będzie znacznie łatwiej to animować potem...
Do tego dorzuciłem paletę kolorów z NES'a, oto rezultaty:
Obrazek
(W końcu, buty!)

Re: Pixelanduil

: 14 sty 2017, 15:09
autor: Klonoa
Mimo ze GameBoy jest tutaj ekspertem of grafiki dwu wymiarowej to sa tez ludzie, ktorzy tez troszeczke sie znaja na tym i owym.

Nie bede pisal strasznie dlugiej krytyki bo byloby to zbyt brutalne i zbedne.
Dla pierwszej pracy powiem to, ze jest tam uzytych zbyt wiele kolorow i zbyt subtelne przejscie z oswietlonych miejsc do przyciemnionych. O tyle na powiekszeniu wyglada to w miare wporzadku tak na oryginalnej wielkosci nie wyglada to dobrze. Tak samo punkt padania swiatla mial bodajze byc od animacji fali uderzeniowej przy czubku miecza, a oswietliles wszystko tak jakby zrodlo swiatla znajdowalo sie w dolnym lewym rogu calego pola.

Co do stojacego ludzika to nie widze sensu tworzenia tak subtelnych przejsc cienia tak jak jest przy krawedziach oreza i przy guzikach. Tego nie jest w stanie ktokolwiek zauzwazyc dopoki tego nie powiekszy. Ogranicz sie prosze przy takim stylu do maksymalnie dwoch barw przy tak malej grafice bo inaczej to bedzie niezbyt dobrze wygladac. Dodatkowo nie widac na oryginalnej wielkosci przyciemnionej czesci... koszuli(?).

Sam robilem te bledy ze zbyt subtelnymi przejsciami i wydaje mi sie, ze moje piksele powinny byc jeszcze gdzies na forum jezeli bylbys ciekaw moich bledow, hah xD

Oh, ten temat jest z zeszlego roku. NO TRUDNO XD