Rzut kośćmi (system walki) [2k3]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Kabal
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13
Rzut kośćmi (system walki) [2k3]
Hej. Zakładam ten temat z nadzieją, że ktoś będzie w stanie pomóc mi z poszukiwanym przeze mnie skryptem. Chodzi mi o system walki oparty na rzucie kośćmi, w którym ingerencja gracza w rozgrywkę jest można powiedzieć zerowa (postać bohatera podchodzi do potwora, po czym następuje losowanie, które na koniec poda wynik ile obrażeń otrzymał nasz heros, przeciwnik itd). Zastanawiam się czy ktoś wcześniej napisał taki skrypt? Chciałem nieco lepiej poznać mechanikę takiego systemu, a sam nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Z góry dziękuję za pomoc ;).
Ostatnio zmieniony 15 lip 2014, 19:55 przez Kabal, łącznie zmieniany 1 raz.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Rzut kośćmi (system walki)
Sprawdź Komnatę od BeVoo, tam był podobny system.
Generalnie tak naprawdę czego potrzebujesz w takim systemie walki to dobre formuły na ilość zadanych obrażeń, szansę uniku etc.
Generalnie tak naprawdę czego potrzebujesz w takim systemie walki to dobre formuły na ilość zadanych obrażeń, szansę uniku etc.
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: Rzut kośćmi (system walki)
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- Kabal
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13
Re: Rzut kośćmi (system walki)
Ściągnąłem Komnatę, zagrałem i właśnie o taki system mi chodziło :). Niestety projekt jest zablokowany, więc nie mogę poszperać w samej grze ;/.
Jeśli chodzi o stronę, którą podał tiberium to niestety, ale obawiam się, że trochę za mało tam zależności. Podejrzewam, iż w takim systemie potrzeba więcej zmiennych, które określałyby skuteczność ataku na podstawie dzierżonej broni, zbroi itd. Właśnie dlatego chciałem zerknąć na jakiś kod, który przewidywałby tego typu parametry.
Jeśli chodzi o stronę, którą podał tiberium to niestety, ale obawiam się, że trochę za mało tam zależności. Podejrzewam, iż w takim systemie potrzeba więcej zmiennych, które określałyby skuteczność ataku na podstawie dzierżonej broni, zbroi itd. Właśnie dlatego chciałem zerknąć na jakiś kod, który przewidywałby tego typu parametry.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]
No tak, może obadaj jeszcze Underground, tam był nieco bardziej rozbudowany system tego typu -> http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... ew=screeny, zasadniczo to prosta sprawa, zapewne więcej tłumaczenia niż samego kodowania. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Michu
- Posty: 1151
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]
Taki system z kostkami bazujący na Magii i Mieczu wykorzystałem w SBP - to serio kilkanaście minut roboty, sam do tego dojdziesz, jeśli trochę pobawisz się zmiennymi w RM =]
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... iapotworem
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... iapotworem
- Kabal
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13
Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]
Ok, SBP bardzo pomogła :). Już łapie o co w tym wszystkim chodzi, także temat można zamknąć.