Rzut kośćmi (system walki) [2k3]

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13

Rzut kośćmi (system walki) [2k3]

Post autor: Kabal »

Hej. Zakładam ten temat z nadzieją, że ktoś będzie w stanie pomóc mi z poszukiwanym przeze mnie skryptem. Chodzi mi o system walki oparty na rzucie kośćmi, w którym ingerencja gracza w rozgrywkę jest można powiedzieć zerowa (postać bohatera podchodzi do potwora, po czym następuje losowanie, które na koniec poda wynik ile obrażeń otrzymał nasz heros, przeciwnik itd). Zastanawiam się czy ktoś wcześniej napisał taki skrypt? Chciałem nieco lepiej poznać mechanikę takiego systemu, a sam nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Z góry dziękuję za pomoc ;).
Ostatnio zmieniony 15 lip 2014, 19:55 przez Kabal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Rzut kośćmi (system walki)

Post autor: GameBoy »

Sprawdź Komnatę od BeVoo, tam był podobny system.

Generalnie tak naprawdę czego potrzebujesz w takim systemie walki to dobre formuły na ilość zadanych obrażeń, szansę uniku etc.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Rzut kośćmi (system walki)

Post autor: tiberium »

RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13

Re: Rzut kośćmi (system walki)

Post autor: Kabal »

Ściągnąłem Komnatę, zagrałem i właśnie o taki system mi chodziło :). Niestety projekt jest zablokowany, więc nie mogę poszperać w samej grze ;/.

Jeśli chodzi o stronę, którą podał tiberium to niestety, ale obawiam się, że trochę za mało tam zależności. Podejrzewam, iż w takim systemie potrzeba więcej zmiennych, które określałyby skuteczność ataku na podstawie dzierżonej broni, zbroi itd. Właśnie dlatego chciałem zerknąć na jakiś kod, który przewidywałby tego typu parametry.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]

Post autor: Jazzwhisky »

No tak, może obadaj jeszcze Underground, tam był nieco bardziej rozbudowany system tego typu -> http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... ew=screeny, zasadniczo to prosta sprawa, zapewne więcej tłumaczenia niż samego kodowania. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]

Post autor: Michu »

Taki system z kostkami bazujący na Magii i Mieczu wykorzystałem w SBP - to serio kilkanaście minut roboty, sam do tego dojdziesz, jeśli trochę pobawisz się zmiennymi w RM =]

http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&ti ... iapotworem
Obrazek
Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:13

Re: Rzut kośćmi (system walki) [2k3]

Post autor: Kabal »

Ok, SBP bardzo pomogła :). Już łapie o co w tym wszystkim chodzi, także temat można zamknąć.
Zablokowany