Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fantas

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Cold
Posty: 53
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:39

Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fantas

Post autor: Cold »

Witam. Wpadłem na pomysł by stworzyć grę. W ciągu paru godzin wymyśliłem naprawdę dużo, bardzo dużo. Chciałbym to zrealizować, a jedyny znany mi do tego sposób to - RPG Maker. Jednakże zawsze przy bawieniu się z RM miałem problemy ze znalezieniem grafik, których potrzebowałem.
Grę chcę stworzyć w klimatach fantasy rpg, toteż kieruję do Was pytanie: do jakiego RPG Makera będzie mi najłatwiej znaleźć takie materiały i gdzie?. Smutno mi trochę, że muszę wybierać program przez wzgląd na materiały, ale inaczej nigdy nie zrobię tej gry.

Z góry wielkie dzieki za pomoc :)
Huh.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Kryzz333 »

Ale przecież wszystkie typy zasobów można użyć do każdego typu RPG Maker - oczywiście każdy maker inaczej obsługuje te zasoby (np.: inne wymagane rozmiary obrazów, inne "krojenie" plików characters i tileset), ale zazwyczaj można za pomocą zwykłego GIMPA/painta z siatką odpowiednio przemodelować zasoby. Istnieje nawet program do automatycznego przerabiana plików characters z wersji XP na VX.

W zasadzie wybierając wersję makera powinieneś popatrzeć raczej jakie funkcje oferuje i jakie skrypty są dla niego dostępne.

Jeśli szukasz zasobów powiedz w jakim stylu mają być te zasoby? Anime? Chibi? W stylu RPG Maker XP? Europejskie fantasy typu Baldurs Gate?
Cold
Posty: 53
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:39

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Cold »

Mówiąc o zasobach dla danego programu, mam na myśli styl graficzny charakterystyczny dla danego programu. Bardzo zależy mi na jednolitości jeśli chodzi o styl graficzny, żeby wszystko wyglądało spójnie, jak całość.

Generalnie chodzi mi o to, że każdy program ma swoje typy graficzek, a różnica jest ładnie widoczna tutaj:
Obrazek

Inspirując się tym obrazkiem, chciałbym uzyskać taki styl graficzny jak jest w VX Ace, lub XP (może z naciskiem właśnie na XP, patrząc na obrazek powyżej), na pewno nie taki jak w 2k3 (za bardzo spikselizowany).
W swojej grze chciałbym uzyskać raczej realne mapy, ale takie są akurat w tych dwóch. Mam tu na myśli to, że chciałbym uniknąć mapek jakie są w starych Final Fantasy:
Obrazek

Co do skryptów to wiem, że XP miał niemały zasób skryptów w Ruby bodajże. No i to chyba on miał bardzo fajny system zabawy w różnego rodzaju triggery i takie tam.
Odpowiadając na ostatnie pytanie, powtórzę: raczej takie jak w RPG Maker XP.
Huh.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: GameBoy »

W swojej grze chciałbym uzyskać raczej realne mapy
W takim razie na pewno chcesz odrzucić kompletnie VX/VX Ace, bo te makery mają najgorszy edytor map ze wszystkich.

Na 2k/3 masz masę grafik zripowanych z najlepszych gier jRPG oraz zupełnie autorskich tworów, np. Mack Tilesets.

XP ma trochę mniej sensownych zasobów, ale program ma tą większą rozdzielczość, której szukasz.

Ja bym celował na twoim miejscu w XP w takim razie.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Dragon Kamillo »

W takim razie odpada maker 2k/3 - tam ZAWSZE będziesz miał styl aka FF

Jak ju coś pokazujesz to rób to z głową -w przypadku rm 2k/3 i VX pokazałeś grafiki RTP, w RM XP jakieś inne.

Ogólnie taka rozdzielczość grafik (bo ci chodzi o to) uzyskasz tylko w makerach od XP w górę).
Teraz masz wybór:
- jeśli chcesz piękne mapy z prostą ich edycją i ogólnie fajnym systemem mappowania - bierz XP
- jeśli chcesz żeby gra szybciej chodziła, ale więcej warzyła gdy będziesz robił niewygodnymi sposobami piękne mapy - bierz ACE
- zwykłego VX odrzuciłbym na wstępie - nawet nie zatruwaj se nim głowy.

Jeśli wybierzesz ACE to pisz jak chcesz mieć normalna rozdzielczość - to da się w nim zmienić.

Ogólnie najlepszy graficznie jest XP, a silnikowo (pomijając niepokonanego 2k/3) ACE.

Po testuj oba te programy - grafiki (a przynajmniej większość) może być przystosowana do obu wersji.

W XP zrobisz piękna, ale wolną grę, w ACE zrobisz brzydką, ale szybką grę - taka ogólnie jest zasada, oczywiście nie zawsze się sprawdza.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Kryzz333 »

W takiej sytuacji też polecam zasoby RPG Maker XP - w internecie jest dużo dodatków do nich (characters, a także alternatywne tilesety - Inquisitor, BenBen i inne), są edytory pozwalające tworzyć charactersy. Jeśli się postarasz możesz skomponować zestaw grafik bez nienaturalnych kolorów włosów itd.
Cold
Posty: 53
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:39

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Cold »

Jak ju coś pokazujesz to rób to z głową -w przypadku rm 2k/3 i VX pokazałeś grafiki RTP, w RM XP jakieś inne.
Oj tam, wiadomo o co chodzi.

XP wolniejsza gra? Hm, tak jak mówiłem, styl graficzny VX Ace też dla mnie ujdzie. Skoro gry w XP są "wolniejsze", a VX Ace jest najlepszy silnikowo, to chyba skuszę się na niego.
W takim razie na pewno chcesz odrzucić kompletnie VX/VX Ace, bo te makery mają najgorszy edytor map ze wszystkich.
Ah. To może jednak się nie skuszę. Bawiłem się trochę w VX Ace, mam go nawet na Steamie. Faktem jest, że nie podoba mi się edytor.
XP ma trochę mniej sensownych zasobów, ale program ma tą większą rozdzielczość, której szukasz.
Najbardziej mi właśnie na zasobach zależy :(
W takiej sytuacji też polecam zasoby RPG Maker XP - w internecie jest dużo dodatków do nich (characters, a także alternatywne tilesety - Inquisitor, BenBen i inne), są edytory pozwalające tworzyć charactersy. Jeśli się postarasz możesz skomponować zestaw grafik bez nienaturalnych kolorów włosów itd.
Hm, byłoby spoko, bo przypominam, że mi właśnie zależy na materiałach, bo to one zawsze nie pozwalały mi zrobić gry jaką bym chciał. A tez nie chcę zakładać tematów z prośbą o dostarczenie mi kazdej pojedynczej grafiki :/

Następne posty z linkami do zamawianych zbiorów
zasobów w jednym stylu, please.
Huh.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: X-Tech »

Do VX Ace możesz importować zasoby z XP, oraz z 2k3.
VX Ace jest OK, ale 2x lepszą wydajność ma 2k3. 2k3 mi zaczyna lagować przy około 170 eventach na mapie tak jak VX Ace przy około 90 także porównując to chyba VX ACE ma 2x gorszą wydajność od 2k3...mimo wszystko jest to dobra i akceptowalna wydajność nawet do rozbudowanych gier także vx ace można polecić...ale XP to już w ogóle porażka - to coś cięło mi już tylko gdy ustawiłem mapę, po której ma chodzić gracza jako po prostu dużą, a dołóż do tego kilkadziesiąt eventów ja nawet nie piszę o 50... Program lubi się totalnie wieszać szczególnie jak masz w tle odpalone jakieś aplikacje, które zabierają pamięć, a gra używa zewnętrznych skryptów.


Najbardziej fantasy klimat mają wg. mnie ripy z całych gier fantasy do rpgmakera 2k3, oraz bazowy styl vx ace - operując tylko na wyobraźnio można zrobić cuda, ale musisz zacząć tworzyć - po prostu. Na równi jeśli chodzi o grafikę i fantasy to jak dla mnie 2K3 - do 2k3 masz całe ripy z gier np: z ff6 użyj całego seta z ff6 i nie używaj innych grafik i masz 100% spójność.


Same mapy w VX Ace tworzy się całkiem w porządku. Także moim zdaniem nie masz co słuchać ciemnogrodu, który nie korzysta z tego programu. Są prawie te same funkcje co w pozostałych i udogodnienia, których nie maja (xp i 2k3) + baardzo szybko i łatwo dodawać nowe elementy tilesetów i łatwo definiować je, bo są podzielone na ściany/podłogi itd. a nie jak w poprzednich rm musiałeś zgadywać co jest czym. Te udogodnienia to automatyczne tworzenie się m.innymi brył z autotilesetów (rysowanie krawedzi) Jedyny minus to kwadratowość, która będzie zawsze, ale ona jest jednocześnie plusem, bo każe ci robić gry głową i kolorami i fantazją...ale żeby te mapy w VX ACE jakoś wyglądały muszą być zawalone na każdy kawałek barwami/przemyślanymi elementami. Jest to dość trudne i specyficzne - może wyjść piekne - ale zawsze bedzie kwadratowo. Możesz też tu robić background od czyli np: mapy, które zrobisz w gimp i wstawisz na spód. Tak samo jest w 2k3.


Jeśli nie walić tony skryptów tylko zacząć tworzyć swoje projekty od zera na eventach i skupić się na wyobraźni to można naprawdę robić klimatyczne gierki w vx ace i w 2k3, ale na pewno vx ace będzie trudniej uzyskiwać wymagane efekty wyglądu map (nie przez edytor bo jest akurat dla mnie wygodny) - tutaj wszystko jest bardziej kwadratowe wymaga myślenia jak przy robieniu rpgów na nesa, a w 2k3 są tysiące rodzajów zasobów w różnorodnych nawet realistycznych klimatach co daje ogromne możliwości, ale zawsze możesz próbować je przenosić do vx ace tak jak zasoby z xp do vx ace...
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Adrap »

@X-Tech Wstawisz Zeriab's Anti Event Lag System na XP i możesz łazić z największą prędkością po mapie 500x500 z 662 eventami łażącymi po mapie :-D . Także tego...
Wracając do tematu masz tu linki (XP) do tilesetów BenBena i Inquistora
http://downloads.rpg-palace.com/details.php?id=102
http://forum.ultimateam.pl/Thread-XP-Tilesety
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Do którego RM jest najłatwiej dostać zasoby z gatunku fa

Post autor: Dragon Kamillo »

http://www.lorestrome.com/pixel_archive/main.htm - do posklejania
http://www25.atwiki.jp/mack_material/pages/13.html - tilesy od macka do rm xp, tu bez autotilesów, ogólnie cieżko to znaleźć jak cie to zainteresuje to podeśle auto z własnych zbiorów
http://lpc.opengameart.org/

No i nie zapomnij ze łatwo jest przerobić grafiki z RM95 do RMXP - http://stifu.free.fr/en/rpg95-gfx.php, jeden zestaw kiedyś skleiłem, znajdziesz go tu - http://tsukuru.pl/forum/download/rpgxp/rpgxp ... -tiles.rar

Jak ze jeszcze coś przypomnę to podeślę.
ODPOWIEDZ