[XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

[XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: Kryzz333 » 22 maja 2015, 14:12

Jak w temacie.

Poszukuję skryptu na pathfinding który umożliwia ściganie gracza (ew. chodzenie do x i y w zmiennych)

Podpowiedź: Robię coś w rodzaju pac-mana
Spoiler:
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: GameBoy » 22 maja 2015, 14:34

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10102090/a-star.txt

Ten skrypt ma wszystko czego potrzebujesz. Możesz robić poruszanie się do stałego punktu, za graczem albo nawet i za innym eventem.

Od razu zaznaczę też, że Pac-Man w którym przeciwnicy posługują się tym algorytmem A* gdzie celem są współrzędne gracza to zły pomysł, bo będą oni zawsze podążali najbardziej optymalną ścieżką. Więc będziesz musiał trochę popracować nad ich zachowaniem, by gra była fair dla gracza.


Gdzieś jeszcze miałem demko z tym skryptem, gdzie pokazane są najważniejsze jego możliwości, ale to wrzucę później, bo teraz czasu nie mam go szukać.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: Kryzz333 » 22 maja 2015, 14:36

Nie no dzięki.
O zachowaniu duszków oczywiście wiem. Będzie jak w oryginalnym Pac Manie: 1 duszek jest jak pies gończy, drugi będzie dostawał ataków padaczki itd.

Ogólnie dzięki. Jakbyś miał to demo albo ktoś inny je miał, byłbym wdzięczny.


Spoiler:



Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: X-Tech » 27 maja 2015, 18:24

Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: Kryzz333 » 27 maja 2015, 18:32

Na razie mam kilka skryptów/opcji na zrobienie tego, ale zostawiłem sobie to na później.

Jak efekt nie będzie zadowalający, najwyżej wywalę minigierkę, nie jest ona kluczowa dla fabuły.


Spoiler:



Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: GameBoy » 27 maja 2015, 20:09

X-Tech pisze:Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.


W A* jest to praktycznie niemożliwe, jeśli droga do punktu istnieje, to algorytm ją znajdzie, a jak nie to bodajże zaprowadzi postać do punktu możliwie najbliższego do tego końcowego.
W demie (którego niestety nie mam) był fajny przykład, gdzie czasem ścieżka była blokowana przez event, postać wtedy czekała aż się otworzy i szła dalej.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: X-Tech » 27 maja 2015, 20:21

Ja nie pisze o A tylko o etapach. Przecież można je TRZASKAć, aby te eventy magnesy z rma pozbawione mózgu sie w nich nie korkowały.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Postautor: Kryzz333 » 02 cze 2015, 17:57

Poradziłem sobie z problemem nieco inaczej designując zachowanie i respawn postaci.

Zamykam.


Spoiler:




Wróć do „Zasoby - Request”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość