[XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
[XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Jak w temacie.
Poszukuję skryptu na pathfinding który umożliwia ściganie gracza (ew. chodzenie do x i y w zmiennych)
Podpowiedź: Robię coś w rodzaju pac-mana
Poszukuję skryptu na pathfinding który umożliwia ściganie gracza (ew. chodzenie do x i y w zmiennych)
Podpowiedź: Robię coś w rodzaju pac-mana
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10102090/a-star.txt
Ten skrypt ma wszystko czego potrzebujesz. Możesz robić poruszanie się do stałego punktu, za graczem albo nawet i za innym eventem.
Od razu zaznaczę też, że Pac-Man w którym przeciwnicy posługują się tym algorytmem A* gdzie celem są współrzędne gracza to zły pomysł, bo będą oni zawsze podążali najbardziej optymalną ścieżką. Więc będziesz musiał trochę popracować nad ich zachowaniem, by gra była fair dla gracza.
Gdzieś jeszcze miałem demko z tym skryptem, gdzie pokazane są najważniejsze jego możliwości, ale to wrzucę później, bo teraz czasu nie mam go szukać.
Ten skrypt ma wszystko czego potrzebujesz. Możesz robić poruszanie się do stałego punktu, za graczem albo nawet i za innym eventem.
Od razu zaznaczę też, że Pac-Man w którym przeciwnicy posługują się tym algorytmem A* gdzie celem są współrzędne gracza to zły pomysł, bo będą oni zawsze podążali najbardziej optymalną ścieżką. Więc będziesz musiał trochę popracować nad ich zachowaniem, by gra była fair dla gracza.
Gdzieś jeszcze miałem demko z tym skryptem, gdzie pokazane są najważniejsze jego możliwości, ale to wrzucę później, bo teraz czasu nie mam go szukać.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Nie no dzięki.
O zachowaniu duszków oczywiście wiem. Będzie jak w oryginalnym Pac Manie: 1 duszek jest jak pies gończy, drugi będzie dostawał ataków padaczki itd.
Ogólnie dzięki. Jakbyś miał to demo albo ktoś inny je miał, byłbym wdzięczny.
O zachowaniu duszków oczywiście wiem. Będzie jak w oryginalnym Pac Manie: 1 duszek jest jak pies gończy, drugi będzie dostawał ataków padaczki itd.
Ogólnie dzięki. Jakbyś miał to demo albo ktoś inny je miał, byłbym wdzięczny.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Na razie mam kilka skryptów/opcji na zrobienie tego, ale zostawiłem sobie to na później.
Jak efekt nie będzie zadowalający, najwyżej wywalę minigierkę, nie jest ona kluczowa dla fabuły.
Jak efekt nie będzie zadowalający, najwyżej wywalę minigierkę, nie jest ona kluczowa dla fabuły.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
W A* jest to praktycznie niemożliwe, jeśli droga do punktu istnieje, to algorytm ją znajdzie, a jak nie to bodajże zaprowadzi postać do punktu możliwie najbliższego do tego końcowego.X-Tech pisze:Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.
W demie (którego niestety nie mam) był fajny przykład, gdzie czasem ścieżka była blokowana przez event, postać wtedy czekała aż się otworzy i szła dalej.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Ja nie pisze o A tylko o etapach. Przecież można je TRZASKAć, aby te eventy magnesy z rma pozbawione mózgu sie w nich nie korkowały.
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza
Poradziłem sobie z problemem nieco inaczej designując zachowanie i respawn postaci.
Zamykam.
Zamykam.