[XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

[XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: Kryzz333 »

Jak w temacie.

Poszukuję skryptu na pathfinding który umożliwia ściganie gracza (ew. chodzenie do x i y w zmiennych)

Podpowiedź: Robię coś w rodzaju pac-mana
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: GameBoy »

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10102090/a-star.txt

Ten skrypt ma wszystko czego potrzebujesz. Możesz robić poruszanie się do stałego punktu, za graczem albo nawet i za innym eventem.

Od razu zaznaczę też, że Pac-Man w którym przeciwnicy posługują się tym algorytmem A* gdzie celem są współrzędne gracza to zły pomysł, bo będą oni zawsze podążali najbardziej optymalną ścieżką. Więc będziesz musiał trochę popracować nad ich zachowaniem, by gra była fair dla gracza.


Gdzieś jeszcze miałem demko z tym skryptem, gdzie pokazane są najważniejsze jego możliwości, ale to wrzucę później, bo teraz czasu nie mam go szukać.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: Kryzz333 »

Nie no dzięki.
O zachowaniu duszków oczywiście wiem. Będzie jak w oryginalnym Pac Manie: 1 duszek jest jak pies gończy, drugi będzie dostawał ataków padaczki itd.

Ogólnie dzięki. Jakbyś miał to demo albo ktoś inny je miał, byłbym wdzięczny.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: X-Tech »

Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: Kryzz333 »

Na razie mam kilka skryptów/opcji na zrobienie tego, ale zostawiłem sobie to na później.

Jak efekt nie będzie zadowalający, najwyżej wywalę minigierkę, nie jest ona kluczowa dla fabuły.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: GameBoy »

X-Tech pisze:Pomyśl opcjonalnie nad konstrukcja etapów, aby uniemożliwić blokowanie się botom idiotom.
W A* jest to praktycznie niemożliwe, jeśli droga do punktu istnieje, to algorytm ją znajdzie, a jak nie to bodajże zaprowadzi postać do punktu możliwie najbliższego do tego końcowego.
W demie (którego niestety nie mam) był fajny przykład, gdzie czasem ścieżka była blokowana przez event, postać wtedy czekała aż się otworzy i szła dalej.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: X-Tech »

Ja nie pisze o A tylko o etapach. Przecież można je TRZASKAć, aby te eventy magnesy z rma pozbawione mózgu sie w nich nie korkowały.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Pathfinding z gonieniem gracza

Post autor: Kryzz333 »

Poradziłem sobie z problemem nieco inaczej designując zachowanie i respawn postaci.

Zamykam.
Zablokowany